Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Help, ik ben niet normaal...!

Ga naar beneden 
+12
sietzetwist
pinkie
minime
isis
Guardian_angel
Spankking
Strafhand
leentje
Björn
summerbrat
Elli
Kythana
16 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
minime
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 241

Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help, ik ben niet normaal...!   Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 I_icon_minitimedo dec 31, 2015 11:25 am

Maar waarom kan dat dan niet getriggerd worden door bijvoorbeeld een tekst erover te lezen (zoals bij mij het geval was)? Want voor ik de eerste keer daarover las, ben ik echt nooit met spanking of dergelijke in aanraking gekomen.
En mijn vriend was eerst vanilla, wilde mij ab-so-luut geen pijn doen. Tot hij merkte hoe belangrijk het was voor mij, dus probeerde hij het voor mij. En nu is hij op en top D. Het kan bijna niet anders dan dat het in hem zat en dat ik dat deel van hem getriggerd heb om naar buiten te komen.
Dus volgens mij zijn er heel veel triggers mogelijk, niet alleen direct contact ermee. Gewoon iets wat net in het slotje past, waardoor je die gevoelens bij jezelf ontdekt. Dat hoeft niet per se een negatieve ervaring te zijn, of zelf als kind geslagen worden of...
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help, ik ben niet normaal...!   Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 I_icon_minitimedo dec 31, 2015 4:57 pm

Ter verduidelijking: met omgeving bedoel ik alles wat niet aangeboren is, van interactie tussen je ouders tot signalen uit tv-series. Dus het lezen van een verhaal valt daar zeker onder!

Ik bedoelde meer te zeggen dat het m.i. geen aangeboren iets is zoals bv homoseksualiteit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 433

Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help, ik ben niet normaal...!   Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 I_icon_minitimedo dec 31, 2015 5:33 pm

Dominantie an sich lijkt me wel aangeboren. Het hele spektakel dat wij er omheen bouwen niet lijkt me. Dat is een soort van nurture namens de gemeenschap waarin we ons verkeren. Of is er een genetische reden dat ik graag setjes in een veelvoud van zes geef?

Desondanks voelt het voor mij wel erg natuurlijk, en kan ik me ook goed vinden in de stelling "spanko zijn is een geaardheid".
Terug naar boven Ga naar beneden
jongkind
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 26

Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help, ik ben niet normaal...!   Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 I_icon_minitimevr jan 29, 2016 6:01 pm

,,


Laatst aangepast door jongkind op zo aug 07, 2016 12:51 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help, ik ben niet normaal...!   Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 I_icon_minitimevr jan 29, 2016 7:27 pm

jongkind schreef:
Het barst van de mensen die iets apart hebben en als iedereen daarme overal uit de kast mee zou durven komen zijn vrijwel alle taboe opgeheven.

DE vraag, wat apart, wat normaal, wat gezond en wat geaccepteerd is, en waarom dat door de algemene opinie gevonden wordt en waarom dat soms ook nog verandert, leidt bij mij dagelijks tot mijmeringen.
Ik lees even terug en vind op een ander vlak het aardige voorbeeld van Spankking gedateerd 21-01-2014.

Groet Strafhand
Terug naar boven Ga naar beneden
johann
Watje
Watje
johann


Aantal berichten : 13

Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help, ik ben niet normaal...!   Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 I_icon_minitimedo feb 11, 2016 12:34 pm

1 van de vele verklaringen voor de drang naar straf.... ENDORFINE

Natuurlijk kan de drang naar een stevig pak voor je billen vele oorzaken hebben, maar ook het lichaam zelf kan er naar verlangen.
Bij toedienen van straf, komt pijn vrij natuurlijk, welke door het lichaam wordt opgevangen door de aanmaak van endorfine.

Endorfine werkt als een natuurlijke morfine in het lichaam. De stof lijkt namelijk in chemisch opzicht op morfine. Endorfine heeft een zodanige werking op de hersenen dat de gevoeligheid voor pijn vermindert waardoor er ruimte ontstaat voor andere en meestal aangename gevoelens. Eveneens is dit het geval bij angst en stress die verlicht worden door de stof en waarna ook andere gevoelens kunnen ontstaan. Dit is zowel bij fysieke als psychologische stress het geval waardoor de endorfine ook bijvoorbeeld neerslachtigheid kan omzetten in andere emoties.

Hoewel vele studies er over gaan, is men het toch wel eens over 1 ding, verslaving van het lichaam door gevoelens die zich openbaren door de aanmaak van Endorfine.

Dus, is er behalve afstraf drang/opwinding ook een andere reden, en die heet helaas VERSLAVING naar het gevoel wat Endorfine met je doet.

affraid Moraal van dit verhaal.... straf in het ziekenfondspakket klok
Terug naar boven Ga naar beneden
mint
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
mint


Aantal berichten : 117

Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help, ik ben niet normaal...!   Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 I_icon_minitimedo feb 11, 2016 3:45 pm

Straf in het ziekenfonds pakket, klinkt interessant! Ik ben benieuwd hoe je dat voor je ziet.

Leuke duscussie dit. Raar of niet, zou je je in iedergeval niks van moeten aantrekken en jezelf zeker niet in veroordelen. Dat doet de grote boze buitenwereld wel. (Niet alleen mbt spanking btw) Tuurlijk ook ik heb wel eens twijfels en ik denk de meeste wel, ook vertel ik verder niemand dat ik graag een pak slaag krijg. Het gaat ze namelijk niks aan. Net als het mij niet aangaat waar anderen meebezig zijn. En eerlijk gezegd wil ik dat ook niet weten....
Terug naar boven Ga naar beneden
https://roseacademy.nl/
johann
Watje
Watje
johann


Aantal berichten : 13

Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help, ik ben niet normaal...!   Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 I_icon_minitimedo feb 11, 2016 5:30 pm

tja mint,

We weten allemaal dat mensen goed zijn in vakjes, en dat het leven af en toe meer een letterbak is.
Zodra de maatschappij iets ergens van vindt, is er ook al een vakje klaar
Onder het motto, ik leef zelf en laat me niet leven kom je ver maar moet wel in het natuur van de persoon zitten.
Als iedereen zo open minded was als mijn persoon, was de term "uit de kast komen" geen onderwerp geweest.
Veel mensen blijken het belangrijk te vinden van de maatschappij van iets vindt, ondanks dat ik me voor kan stellen dat je iets niet aan de grote klok wil hangen,
blijf ik van mening...leef zelf en laat je niet leven.

Maar het idee om een pak voor de billen te krijgen vanuit het ziekenfonds pakket, lijkt een vreemde...
Toch is bewezen dat een pak slaag ter correctie heel goed kan helpen( uit recente medische studies weer gebleken.)

Maar goed, als spanker ben ik misschien iets bevooroordeeld juggle




Terug naar boven Ga naar beneden
mint
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
mint


Aantal berichten : 117

Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help, ik ben niet normaal...!   Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 I_icon_minitimedo feb 11, 2016 5:46 pm

"Leef zelf en laat je niet leven" helemaal mee eens Johann. Heb je miaschien een linkje naar dat nieuwe medische onderzoek? Zou het graag lezen!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://roseacademy.nl/
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help, ik ben niet normaal...!   Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 I_icon_minitimevr feb 12, 2016 7:37 pm

johann schreef:

Toch is bewezen dat een pak slaag ter correctie heel goed kan helpen( uit recente medische studies weer gebleken.)

Referentie?
Terug naar boven Ga naar beneden
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 433

Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help, ik ben niet normaal...!   Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 I_icon_minitimevr feb 12, 2016 7:39 pm

Dit schreeuwt om een referentie idd.
Terug naar boven Ga naar beneden
johann
Watje
Watje
johann


Aantal berichten : 13

Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help, ik ben niet normaal...!   Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 I_icon_minitimezo feb 14, 2016 12:19 pm

Ik ben aan het zoeken mensen, waarbij ik hoop dat het artikel ook online is gepubliceerd destijds.
Het is al weer een tijdje geleden dat er over geschreven is, en het betrof correctie in combinatie met sommige verslavingen.

Zodra ik het vindt, zal ik hem posten.

Waarvan Akte

Johann
Terug naar boven Ga naar beneden
mint
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
mint


Aantal berichten : 117

Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help, ik ben niet normaal...!   Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 I_icon_minitimewo feb 17, 2016 5:29 pm

Is dit waar je op doelde? http://siberiantimes.com/other/others/features/beating-addiction-out-of-you-literally/
Terug naar boven Ga naar beneden
https://roseacademy.nl/
johann
Watje
Watje
johann


Aantal berichten : 13

Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help, ik ben niet normaal...!   Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 I_icon_minitimedo feb 18, 2016 4:47 pm

Aardig stukje, maar niet het artikel waar ik op doelde.
Smile als ik het alsnog vind, zal ik het posten bounce
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruben
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Ruben


Aantal berichten : 656

Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help, ik ben niet normaal...!   Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 I_icon_minitimedo feb 18, 2016 5:02 pm

Heel interessant, en een uitstekend idee.
Zullen we een brief aan Edith Schippers opstellen en de therapie in het basispakket laten opnemen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help, ik ben niet normaal...!   Help, ik ben niet normaal...! - Pagina 2 I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Help, ik ben niet normaal...!
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Spanking normaal voor iedereen
» Niet best...
» Wil hij het wel of wil hij het niet....?
» niet meer weten
» niet favoriet, wel een filmpje (van de NOS)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Persoonlijk :: Gevoelig-
Ga naar: