Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Anekdote

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 433

Anekdote Empty
BerichtOnderwerp: Anekdote   Anekdote I_icon_minitimedi feb 09, 2016 11:33 pm

Een anekdote uit mijn ervaring - en al eerder op FL gepost. Even hier neergezet ten voordele van diegenen zonder FL profiel.

Even een situatieschets. Ik zit op een bureaustoel, zij zit naast me op een keukenstoel. Voor ons staat een bureau. Op dat bureau liggen de attributen die je bij de voorbereiding van een examen wiskunde zou verwachten. Geodriehoek, potlood, gum. Rekenmachine, hoewel die bij dit onderdeel niet nodig is. Een examenbundel. Wat oefenopgaven die ik in de voorgaande middag heb gemaakt en uitgeprint.

Ze kijkt aandachtig naar één van de papieren. Natuurlijk weet ik waar de clou van deze opgave ligt. Maar ik wil dat zij het ook ziet. Dat 'zien' van de clou is de hele truc van de platte meetkunde. Terwijl ze haar potlood op de lijnen die de cirkel doorkruisen zet, mompelt ze "Als hoek D2 nou recht was, dan had ik hem..." Ik weet dat hoek D2 recht is, en ook waarom.

De vorige keer had ik haar duidelijk gemaakt dat het belangrijk is om je stellingen te kennen. Als dit, dan geldt automatisch dat. In dit geval zit meneer Thales er vrij duidelijk in. Ik kijk haar aan. "Thales!" wil ik horen. Haar aandacht gaat naar een stel andere lijnen uit.

"Sta maar even op", zeg ik haar. Met de rechterhand begeleidt ik haar over de tafel, met de linker pak ik de tawse die naast het bureau aan de wand hing. "Wat weet jij over deze cirkel," spreek ik haar toe, terwijl ik op het papier gebaar, "en deze driehoek?". Ik pak een pen en maak de ingeschreven driehoek duidelijk.

Nog steeds niks. Geduldig leg ik haar uit wat meneer Thales daar ooit eens over gezegd had, en waar ze die uitspraak op het formuleblad kan vinden. Het kwartje valt. Op een ander papier staan de nummers één tot twintig onder elkaar. Ik leg dat voor haar handen, en leg een pen klaar. Ik ga schuin achter haar staan. De tawse tikt lichtjes tegen haar billen.

"Ingeschreven driehoek met middellijn? Thales. Twintig keer meisje." Opdat ze hem nooit vergeet. Ze begrijpt onmiddelijk wat de bedoeling is.
Terug naar boven Ga naar beneden
puk
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
puk


Aantal berichten : 199

Anekdote Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anekdote   Anekdote I_icon_minitimewo feb 10, 2016 12:15 am

Mooi!
(en nu ken en begrijp ik de stelling ook... had er nog nooit van gehoord)
Terug naar boven Ga naar beneden
mint
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
mint


Aantal berichten : 117

Anekdote Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anekdote   Anekdote I_icon_minitimewo feb 10, 2016 1:13 am

Hehehe ook nooit van gehoord maar zo had ik al die "wiskundige" vakken vast beter begrepen. Mooi geschreven, mooie situatie!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://roseacademy.nl/
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 433

Anekdote Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anekdote   Anekdote I_icon_minitimewo feb 10, 2016 1:15 am

Bijles + meppen is voor mij toch wel een gouden combinatie. Waar anders kan ik m'n nerdheid en kinky kant combineren Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Anekdote Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anekdote   Anekdote I_icon_minitimedo feb 11, 2016 11:11 am

Nice :-D. Herkenbaar ook ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruben
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Ruben


Aantal berichten : 656

Anekdote Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anekdote   Anekdote I_icon_minitimedo feb 11, 2016 12:40 pm

Studiebegeleiding is inderdaad heerlijk om te geven. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Anekdote Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anekdote   Anekdote I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Anekdote
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Literatuur :: Verhalen-
Ga naar: