Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Openbaarheid

Ga naar beneden 
+9
Dutch Spank Daddy
Deepdiver
Strafhand
zofia nina
leentje
myrna
tomaatje
W
dawn
13 plaatsers
AuteurBericht
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimedi maa 02, 2010 1:12 pm

Voor mij is spanking en alles wat daarbij hoort voor zover het de daadwerkelijke uitvoering betreft heel erg een privéaangelegenheid. Dat was al zo toen ik nog een externe Dominant had en is nu helemaal zo. Tijdens een spelletje zou ik trouwens nog best bereid zijn me over mijn kleren te laten slaan waar anderen bij zijn. Maar veel verder zou ik in het openbaar niet graag gaan. Ik heb gemerkt dat ik ook niet heel veel genoegen schep in het toekijken terwijl anderen ervan langs krijgen - anders dan als grap. Horen gaat me eigenlijk ver genoeg. (Live bedoel ik dan, filmpjes kijken is iets anders).

Waar het precies aan ligt dat ik dat niet leuk vind, weet ik niet. Misschien is het gedeeltelijk gêne, maar misschien ook gedeeltelijk iets anders. In mijn fantasieën vond en vindt een en ander ook altijd plaats tussen twee personen. Blijkbaar is dat hoe het voor mij persoonlijk "hoort".

Nu weet ik dat er anderen zijn die openbaarheid niet erg of zelfs heel leuk en spannend vinden. Waar ik al buikpijn kreeg als iemand bijvoorbeeld een schoolmeisjesfeestje voorstelde, met aftraffingen "voor de klas" en al, begonnen andermans oogjes juist te twinkelen. Nu vraag ik me af wat voor die mensen de kick van die openbaarheid is en of er aan de andere kant meer mensen zijn die dat juist heel eng vinden. Ik vraag me ook af of het misschien gewenning zou zijn en of ik het gaandeweg leuk zou gaan vinden als ik er aan mee zou doen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimedi maa 02, 2010 1:19 pm

Ervaringen heb ik niet zozeer, maar in mijn fantasieën voegt openbaarheid inderdaad wel wat toe. Ik denk omdat het het "erger" maakt. Het is net zoiets als dat de billen bloot moeten. Qua pijn maakt een hoog opgetrokken broekje waarschijnlijk niet veel uit, maar bloot is "erger". Ik weet niet waar het hem dan precies in zit. De vernedering? Of omdat als ze het niet wil, het juist dan meer "straf" is?

In andere woorden, juist omdat het heel eng is, daarom is het een kick. Maar ik denk wel dat hoe je dat ervaart, dat dat heel persoonlijk is. Dus ik verwacht eigenlijk niet dat je dat gauw "leuk" zal gaan vinden...

Die anderman met twinkelende oogjes overigens, wie was dat? Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimedi maa 02, 2010 1:37 pm

Wie denk je, W? En ze is niet de enige. Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimedi maa 02, 2010 1:45 pm

Overigens is het voor mij niet het "enge" aspect dat me tegen de borst stuit. De gêne zou ik in het juiste gezelschap wel overwinnen, denk ik. En bovendien, als je afgerost wordt heb je wel iets ander aan je hoofd dan bedenken wie er allemaal zit te kijken. Wink
Het is meer dat het op de een of andere manier niet in mijn beleving past. Mijn voorstelling van zaken is altijd die tussen 2 mensen geweest. In intieme setting, zeg maar, 2 mensen die op de een of andere manier in een (liefdevolle) relatie tot elkaar staan (niet per se een liefdesrelatie dus).

Hoewel... ik heb wel eens gefantaseerd over een openbare "executie". Maar daarbij is het publiek dan ver af en bovendien anoniem, dat maakt het anders. En dat is overigens een van de fantasieën waar ik me achteraf nooit prettig bij voel. Omdat het gebeuren dan liefdeloos is, denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
tomaatje
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
tomaatje


Aantal berichten : 280

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimedi maa 02, 2010 1:54 pm

Bij mij ligt het eraan welk gezelschap en aan de sfeer. De sfeer die er is als het met zijn tweeën is, zou ik niet in het openbaar willen. Omdat het dan echt ergens over gaat en ik dan soms heel emotioneel kan worden. In het openbaar zou ik daar heel erg tegen vechten. De sfeer tijdens feestjes is toch meer fun. Ik vind het wel altijd zielig voor anderen, ook al weet ik dat ze dat niet echt zijn en vind ik mezelf niet zielig.

Bij het jaren 50 schoolfeestje waren we veel te veel bezig met alerlei plannetjes om ons daar druk om te maken. Wink En om de een of andere reden kon het me ook niks schelen dat anderen het zouden zien en ik het van anderen zou zien. Maar dat lag denk ik ook aan de leuke groep mensen. Dus als de groep en de sfeer leuk is, gaan mijn oogjes zeker twinkelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
myrna
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 37

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimedi maa 02, 2010 2:01 pm

xxxxxx


Laatst aangepast door myrna op di dec 18, 2012 5:44 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.huiselijkediscipline.messageboard.nl/
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimedi maa 02, 2010 3:40 pm

myrna schreef:
een sm club in amsterdam
Zijn er in Amsterdam SM clubs? Shocked Vertel! drunken
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimedi maa 02, 2010 8:26 pm

Vroeger (tot een jaar of drie geleden) vond ik het eng en deed ik het ook nooit. Mijn huidige Dom Victor heeft er zeer beslist wat mee en kon er erg leuk hardop over fantaseren. Op een gegeven moment gebeurde het gewoon heel spontaan een keer en nu heb ik er als de sfeer leuk is niet veel moeite mee. Ik wil wel graag dat het een beetje decent is, blote billen geen enkel probleem, maar de rest hoeft niet iedereen te zien.
Ik heb gemerkt dat ik het dan toch wel uitermate spannend vind, vooral als het toch nog een beetje onverwacht gebeurd. Er speelt dan natuurlijk ook best mee dat ik me niet wil laten kennen en behoorlijk wat moeite moet doen om geen geluid te maken, V maakt er dan natuurlijk een beetje een spelletje van om me juist wat geluid te ontlokken.

Ook tijdens de klasjes heb ik er totaal geen moeite mee, maar dan werd er vooraf ook heel goed bij iedereen geïnventariseerd wat wel en niet kan. Wel of niet op blote billen in de klas zelf, wel of niet door een andere Dom geslagen willen worden enz. Mede daardoor was het toch altijd een ontspannen sfeer.

Maar ik zou de 1 op 1 sessies ook niet willen missen. Dan gaat het vaak echt ergens over en is het makkelijker je helemaal te laten gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
myrna
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 37

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimedi maa 02, 2010 8:53 pm

xxxx


Laatst aangepast door myrna op di dec 18, 2012 5:45 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.huiselijkediscipline.messageboard.nl/
zofia nina
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 38

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimezo maa 07, 2010 2:13 am

Oeh, zo'n klasje met een strenge leraar (Victor?! Razz) is dus echt al jaren mijn lievelingsfantasie... óóit ga ik 'm uitleven. Very Happy Wie doen er mee? Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimezo maa 07, 2010 12:06 pm

Ik heb het dus al uitgeleefd en droom er nog steeds van.
Ik doe graag nog eens mee!
Terug naar boven Ga naar beneden
tomaatje
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
tomaatje


Aantal berichten : 280

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimezo maa 07, 2010 1:49 pm

Ik ben ook wel voor een herhaling hoor, beviel zeer goed. Gaan we wel weer een paar winkels onveilig maken he. We moeten wel arsenaal hebben. Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
zofia nina
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 38

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimezo maa 07, 2010 2:06 pm

O, wauw... *zoofje gelooft haar oogjes niet* Shocked

Dat zou echt super zijn! Twisted Evil Very Happy ❤
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimezo maa 07, 2010 2:16 pm

Ik bewaar de puur erotische spanking tot het contact met alleen mijn vriendin.
Ook strafspanking –wanneer daar sprake van is- beperkt zich tot een 1-op1-situatie.

Maar doe ook mee aan een groep, waarbij de spanking een spelkarakter heeft en gericht is op plezier en ontspanning. De onderdanigen of subs proberen daar elkaar op te hitsen, wat soms leidt tot veel gelach of zelfs de slappe lach.
Groet
Rein
Terug naar boven Ga naar beneden
Deepdiver
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Deepdiver


Aantal berichten : 149

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimema apr 12, 2010 3:20 pm

Nou, dames, mocht Victor niet beschikbaar zijn voor invulling van deze behoefte, dan wil ik mij wel opofferen. it's a rotten job, but somebody got to do it.

Als het spel dan ook maar bij benadering het verloop heeft van sommige van Zofia's, overigens werkelijk fantastische, verhalen, dan is succes gegarandeert.
En dat terwijl ik waarschijnlijk de enige ben op dit forum die echt op een kostschool heeft gezeten. Of heb jij ook op kostschool gezeten Zofia? Zou je zo zeggen....

Deepdiver
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimedo apr 15, 2010 8:56 pm

dawn schreef:
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Wat openbaarheid betreft: vanaf begin/medio jaren negentig ervaringen tijdens partijtjes als de Clubavonden van Doma (helaas al 2 jaar afgelopen), de Showboat in Zaandijk en de feestjes van BDSM in Club Ron en Club Paradise.
Dat beperkt zich overigens niet alleen tot spanking.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
celine
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 164

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimedo apr 15, 2010 10:30 pm

Ik krijg wel eens op mijn billen in het bijzijn van mijn beste vriendin, maar dan enkel tijdens een onderhouds-spanking, dus nooit bij echte straf.
Mijn vriendin gaat trouwens ook regelmatig bij mijn man over de knie, in mijn bijzijn.
Haar geaardheid is pas laat aan het licht gekomen, toen we als goede vriendinnen er over praatte, en ze benieuwd was hoe het in zijn werk ging.
Ze wou ook mijn billen bekijken, na een stevige kastijding, tot op een dag ik haar kon overhalen het ook een keertje te proberen.
Mijn man zei natuurlijk niet nee, en vanaf die moment gaat ze dus ook regelmatig bij hem over de knie.
Terug naar boven Ga naar beneden
lovingdiscipline
Meeloper
Meeloper
lovingdiscipline


Aantal berichten : 55

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimevr jun 25, 2010 10:10 pm

In eerste instantie zie ik spanking iets als iets heel intiems tussen twee personen, eigenlijk net als seks, of zelfs nog meer dan seks, heel persoonlijk en heel intiem. Maar toch lees ik graag verhalen waarin de Dom zijn subje in het openbaar terechtwijst, dreigt over de knie te leggen of zelfs echt over de knie legt! Het is nog vernederender en als ik de verhalen lees gaat mijn bled sneller stromen Embarassed
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimevr jun 25, 2010 11:32 pm

lovingdiscipline schreef:
Het is nog vernederender
Betekent het dat voor jou "vernedering" een element van wat het opwindend maakt is? Ik weet eigenlijk niet voor wie dat hier ook geldt...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
lovingdiscipline
Meeloper
Meeloper
lovingdiscipline


Aantal berichten : 55

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimeza jun 26, 2010 8:19 am

[quote="W"Betekent het dat voor jou "vernedering" een element van wat het opwindend maakt is? quote]

Ik zie vernedering meer als onderdeel van de straf, al is schaamte mischien een beter woord. Zie het net als een spanking over een string of met de string naar beneden. Qua impact zal het niks uitmaken (de klappen dan...) maar het is wel extra schaaamte voor de spankee. Zo zie ik publiekelijk of prive ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimeza jun 26, 2010 10:27 am

De 'publiekelijke' spankings die ik heb meegemaakt waren niet echt een onderdeel van straf. Soms wel een beetje van een 'gespeelde' straf zoals in een klasje, maar dat heeft echt niet de impact van een echte straf.
Er veel schaamte of vernedering (voor mijn gevoel dan) kwam er dan ook niet bij. Wel een keer een schok toen V (voor de klas en tegen de afspraken in) mijn slip naar beneden trok. Ik schrok wel, maar ik geloof niet dat ik me schaamde. Het zal ook wel schelen dat ik iedereen redelijk goed kende. Dus hoe publiekelijk is het dan he.
Ik weet niet of ik me wel zou laten spanken in een ruimte vol vreemden.
Terug naar boven Ga naar beneden
frizzle65
Watje
Watje



Aantal berichten : 14

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimewo jun 26, 2013 1:22 pm

dawn schreef:
Voor mij is spanking en alles wat daarbij hoort voor zover het de daadwerkelijke uitvoering betreft heel erg een privéaangelegenheid. Dat was al zo toen ik nog een externe Dominant had en is nu helemaal zo. Tijdens een spelletje zou ik trouwens nog best bereid zijn me over mijn kleren te laten slaan waar anderen bij zijn. Maar veel verder zou ik in het openbaar niet graag gaan. Ik heb gemerkt dat ik ook niet heel veel genoegen schep in het toekijken terwijl anderen ervan langs krijgen - anders dan als grap. Horen gaat me eigenlijk ver genoeg. (Live bedoel ik dan, filmpjes kijken is iets anders).

Waar het precies aan ligt dat ik dat niet leuk vind, weet ik niet. Misschien is het gedeeltelijk gêne, maar misschien ook gedeeltelijk iets anders. In mijn fantasieën vond en vindt een en ander ook altijd plaats tussen twee personen. Blijkbaar is dat hoe het voor mij persoonlijk "hoort".

Nu weet ik dat er anderen zijn die openbaarheid niet erg of zelfs heel leuk en spannend vinden. Waar ik al buikpijn kreeg als iemand bijvoorbeeld een schoolmeisjesfeestje voorstelde, met aftraffingen "voor de klas" en al, begonnen andermans oogjes juist te twinkelen. Nu vraag ik me af wat voor die mensen de kick van die openbaarheid is en of er aan de andere kant meer mensen zijn die dat juist heel eng vinden. Ik vraag me ook af of het misschien gewenning zou zijn en of ik het gaandeweg leuk zou gaan vinden als ik er aan mee zou doen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

mijn vriendinnen maken vaak grapjes dat ze me spanken.
De meeste mensen denken gelukkig dat dat maar grapjes zijn.
Alleen een aantal vriendinnen weet dat het echt is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimevr mei 08, 2015 9:13 am

Ieder zijn meug, maar voor ons geldt dat pakken op de billen uitsluitend in huiselijke kring thuishoren. De huiselijkheid past bij het pak slaag en niet de blikken van passanten. Een groep ingewijden onder elkaar, is inderdaad niet helemaal hetzelfde als openbaarheid.

Misschien zijn wij gewoon veel te huiselijke (traditionele?) types en wordt het tijd ons haar eens los te gooien, al betwijfel ik dit…
Terug naar boven Ga naar beneden
bill_a_cook
Watje
Watje



Aantal berichten : 13

Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitimewo jun 24, 2015 8:40 pm

Als fantasie spreekt een pak op de blote billen in het openbaar mij zeker aan. Iedereen die het heeft gezien zal eraan terugdenken bij het zien van de spankee, en dat is voor de laatste beschamend maar misschien ook wel opwindend. Degene die de rode gloed van haar blote billen heeft gezien zal ernaar verlangen om dit weer te zien, maar zal zich moeten realiseren dat dit een zeldzame gelegenheid was.
In de werkelijkheid is het volgens mij veel moeilijker om hier evenveel van te genieten als in de fantasie. Een reden hiervoor kan zijn dat de schaamte of remming bij spanker en/of spankee toch groter is dan gedacht. En je bent veel kwetsbaarder dan wanneer je een op een bent.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Openbaarheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaarheid   Openbaarheid I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Openbaarheid
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Wat billen betreft-
Ga naar: