Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Wulfram overleden in juni 2016

Ga naar beneden 
+6
Henri
*kim*
Sp40anker
mint
Victor
gralin
10 plaatsers
AuteurBericht
Sp40anker
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 34

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimedi jan 24, 2017 3:06 pm

Hoi allemaal,

Herinneren sommigen van jullie zich de vroegere site van Wulfram, met die verzameling prachtige spankingclips?

Op zeker moment hoorde ik dat Wulfram strottehoofdkanker had, en zo nu en dan zocht ik dus op het web om uit te vinden hoe het met hem ging. Zo ook vandaag.

Maar helaas: Wulfram blijkt op 23 juni 2016 overleden te zijn. Voor mij was het een schok. Hij was pas 64. Ik wist dat niet, maar misschien dat ik de enige ben?

Ik herinner mij Wulfram als een prachtig mens, die heel veel gedaan heeft voor de 'emancipatie' van spanking, vooral in de beginperiode van het Internet. Wulfram, het ga je goed, wherever you are. Als ook dáár stoute meiden rondlopen, geniet er dan van!

En nu maar hopen dat ik hier niet als een gieter afga omdat zo ongeveer iedereen -behalve ik- al wist dat hij overleden is.

Met spankogroet, ook aan wijlen Wulfram,

Sp40anker
Terug naar boven Ga naar beneden
https://sp40anker.wordpress.com
gralin
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
gralin


Aantal berichten : 150

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimedi jan 24, 2017 9:47 pm

Gecondoleerd. Je bent niet de enige.. ik wist t ook niet. Maar de naam zegt me dan eerlijk gezegd ook niks .
Terug naar boven Ga naar beneden
Sp40anker
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 34

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimedi jan 24, 2017 10:07 pm

gralin schreef:
Gecondoleerd. Je bent niet de enige.. ik wist t ook niet. Maar de naam zegt me dan eerlijk gezegd ook niks .

Dan loop je op (het spankingdeel van het) Internet vast en zeker nog niet erg lang mee...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://sp40anker.wordpress.com
gralin
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
gralin


Aantal berichten : 150

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimewo jan 25, 2017 3:06 am

Sp40anker schreef:
gralin schreef:
Gecondoleerd. Je bent niet de enige.. ik wist t ook niet. Maar de naam zegt me dan eerlijk gezegd ook niks .

Dan loop je op (het spankingdeel van het) Internet vast en zeker nog niet erg lang mee...

Nee klopt.. pas 16 jaar ofzo...
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor
Watje
Watje
Victor


Aantal berichten : 1

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimewo jan 25, 2017 11:46 am

Sp40anker schreef:

Ik herinner mij Wulfram als een prachtig mens, die heel veel gedaan heeft voor de 'emancipatie' van spanking, vooral in de beginperiode van het Internet. Wulfram, het ga je goed, wherever you are. Als ook dáár stoute meiden rondlopen, geniet er dan van!

Ach jee. Ik kijk hier eigenlijk nauwelijks meer (misschien moet ik dat idd maar eens veranderen), nu dus wel en dan lees ik dit. Echt even schrikken en koud van binnen.

Ik kende hem inderdaad wel en kwam ook wel eens bij hem thuis. Maar er zijn mensen die hem nog veel beter kenden dan ik. Helaas ben ik met hen het contact verloren. Ik hoop dat zij het ook weten.

Wulfram was niet heel praktizerend maar wel erg gefascineerd door het geheel. Er waren toen een paar Nederlandse groepen op internet waarvan hij de drijvende kracht was. En natuurlijk had hij zijn eigen website, die hij draaide vanaf een server in zijn werkkamer. Hij was van beroep IT-er dus hij wist hoe het werkte. Hij organiseerde soms huiskamer bijeenkomsten van die groepen. Zo ook in 2000. Ik was toen net bezig met een paar meiden om het idee rond "Stichting Daphne" uit te werken. We hebben toen ons best gedaan om voor die bijeenkomst de eerste versie van de website in de lucht te krijgen. Allerlei ideeën om daarmee verder te gaan en de kern van de eerste Daphne groep zijn ontstaan en samengekomen bij Wulfram op de zitbank.

Zo'n bericht is ook altijd weer het besef dat het leven eindig is. Als je iets wilt, bijvoorbeeld met het fenomeen stoute meiden, moet je het vooral hier doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Frank67
Meeloper
Meeloper



Aantal berichten : 52

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimewo jan 25, 2017 12:29 pm

Wat een droevig nieuws...

Persoonlijk ken ik hem niet maar ik loop lang genoeg mee om zijn vroegere site met inderdaad hele mooie clips te kennen.
Deze site behoorde letterlijk en figuurlijk tot mijn "favorieten"

@Sp40anker; bedankt voor het delen!

Groet, Frank
Terug naar boven Ga naar beneden
Sp40anker
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 34

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimewo jan 25, 2017 12:40 pm

Victor schreef:
Wulfram was niet heel praktizerend maar wel erg gefascineerd door het geheel.

Hoi Victor,

Dat 'niet praktizeren' heeft hij in de laatste jaren van zijn leven wel heel erg goed gemaakt. Zo heeft hij o.a. Sam Johnson over de knie gehad... Dat kunnen er hier niet veel zeggen, denk ik (en ik ook niet). Maar Wulfram had, mede door zijn wereldberoemdheid, zijn spankingcontacten vooral buiten Nederland, geloof ik.

Vrgr,

Sp40anker
Terug naar boven Ga naar beneden
https://sp40anker.wordpress.com
Sp40anker
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 34

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimewo jan 25, 2017 12:43 pm

Frank67 schreef:
Wat een droevig nieuws...

Persoonlijk ken ik hem niet maar ik loop lang genoeg mee om zijn vroegere site met inderdaad hele mooie clips te kennen.
Deze site behoorde letterlijk en figuurlijk tot mijn "favorieten"
Groet, Frank

Ik heb al die clips nog hier. Als er mensen geïnteresseerd zijn verzin ik wel een manier om ze met jullie te delen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://sp40anker.wordpress.com
mint
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
mint


Aantal berichten : 117

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimewo jan 25, 2017 4:57 pm

Hoi Sp40anker,

Gecondoleerd, helaas ken ik ook niets over de beste man. Misschien is het inderdaad een idee om zijn video's etc te delen om zo zijn legacy door te geven aan de nieuwere "generatie".

Zo te lezen was het een bijzondere man en heb hem proberen op te zoeken maar zijn site is (uiteraard) uit de lucht.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://roseacademy.nl/
Sp40anker
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 34

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimevr jan 27, 2017 12:06 pm

mint schreef:
Misschien is het inderdaad een idee om zijn video's etc te delen om zo zijn legacy door te geven aan de nieuwere "generatie".

Ik plaats alvast een link voor een deel van de clips in het forum 'Je favoriete spankingfilm(pje)'.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://sp40anker.wordpress.com
*kim*
Meeloper
Meeloper



Aantal berichten : 81

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimevr jan 27, 2017 8:43 pm

Gecondoleerd, ook mij zegt zijn naam helemaal niks.
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri
Watje
Watje
Henri


Aantal berichten : 21

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimezo jan 29, 2017 3:31 pm

Wulfram R.I.P. Sad
Daar begon het idd allemaal zo'n beetje mee in de jaren negentig. Voor mij een eye opener dat mijn gevoelens niet abnormaal waren en ik niet de enige was. Je had toen ook nog Bernies Spankingplace. Was volgens mij ook een Nederlander
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimevr feb 03, 2017 2:09 pm

Sp40anker en VictorD, bedankt voor het bericht en de aanvulling.
Ik had nooit gehoord van Wulfram, maar het overlijden van een baanbreker op ‘ons gebied’ stemt droef; eerder overleden al Ed Lee van Nu-West en Igor van Redstripe.
Overigens kwam ik de naam Wulfram wel tegen via de zeer informatieve website ‘SpankingArt.org’.
Terug naar boven Ga naar beneden
Frank67
Meeloper
Meeloper



Aantal berichten : 52

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimedi feb 28, 2017 3:20 pm

Hoi Sp40anker,

Zie zojuist dat wulfram bij "de jarigen van de aankomende 7 dagen" vermeld staat.
Ik ga er vanuit dat hij dus member van dit forum was? Hij zou aankomende week 65 zijn geworden volgens de info...

Gezien zijn grote bijdragen in de vele afgelopen jaren op het internet met betrekking tot het onderwerp dat ons allen zo bindt, zou ik het een goed voorstel vinden om hem postuum erelid van dit forum te maken.

Uiteraard ga ik daar niet over maar het is misschien een idee?

Groet, Frank
Terug naar boven Ga naar beneden
Sp40anker
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 34

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimevr maa 03, 2017 3:51 pm

Frank67 schreef:
Gezien zijn grote bijdragen in de vele afgelopen jaren op het internet met betrekking tot het onderwerp dat ons allen zo bindt, zou ik het een goed voorstel vinden om hem postuum erelid van dit forum te maken.

Hoi Frank,

Ik ben het geheel met je eens. Maar ook ik ga daar niet over.

Maar als de moderatoren dat met ons eens zijn, en er een manier voor weten te vinden, dan zou ik ook dat een geweldig eerbetoon aan wijlen Wulfram vinden!

Vriendelijke groeten,

Sp40anker
Terug naar boven Ga naar beneden
https://sp40anker.wordpress.com
Frank67
Meeloper
Meeloper



Aantal berichten : 52

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimeza maa 04, 2017 11:04 pm

Hoi Sp40anker,

Dank voor je reactie en goed te horen dat je er ook zo over denkt.

We wachten het verder dan maar af, dit valt verder buiten ons invloedsveld.. :-)

Groet, Frank
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimedi maa 14, 2017 12:03 am

Leuk idee heren. Helaas wordt het forum al enige tijd niet meer gemodereerd dus ik ben bang dat er niemand is die jullie verder kan helpen :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Frank67
Meeloper
Meeloper



Aantal berichten : 52

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimedi maa 21, 2017 5:25 pm

isis schreef:
Leuk idee heren. Helaas wordt het forum al enige tijd niet meer gemodereerd dus ik ben bang dat er niemand is die jullie verder kan helpen :-)

Dank houdt het op isis... :-) Thanks!
Terug naar boven Ga naar beneden
LordThomas
Watje
Watje



Aantal berichten : 9

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimema maa 05, 2018 12:42 am

Dat is droevig nieuws, dat Wulfram overleden is. Ik heb wel spankingfilmpjes van hem gedownload in het verleden. Gelukkig zullen er nog genoeg mensen met een spanking gen zijn, en in Rusland zijn er helemaal veel spanking enthusiasts, net als Japan overigens.

Nu is er de social networking site vk.com en die is veel beter dan facebook, dus ik ben bijna altijd op vk.com:

www.vk.com/mellobot ...

En daar kun je ook veel spanking films downloaden! Maar is wel vaak in de Russische taal affraid

Порка девушек и женщин в Москве

женщин в Москве Edit

Порка девушек и женщин в Москве
Porka devushek i zhenshchin v Moskve

Spanking girls and women in Moscow
Terug naar boven Ga naar beneden
LordThomas
Watje
Watje



Aantal berichten : 9

Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitimema maa 05, 2018 3:25 am

En nu hoor ik dat dit forum al enige tijd niet meer gemodereerd wordt? Ik heb wel tijd om te modereren, en ik heb al veel spanking verhalen geschreven in mijn leven. Ik hoef ook niet heel erg anonym te zijn, en ik ben groot fan van vrije meningsuiting. Ik woon in Frankrijk maar ben gewoon een Nederlander. Het modereren heb ik veel gedaan bij een van mijn websites over allerlei technische onderwerpen, dus het zit in mijn bloed. Omdat ik in Frankrijk woon, is het Internet op basis van ADSL soms erg langzaam of zelfs niet beschikbaar, maar dan moeten de anderen wat langer wachten op mijn moderator kunsten ... Dus als moderator dienen voor het forum van Klaproos: ik houd me aanbevolen!

LordThomas ofwel vk.com/mellobot
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wulfram overleden in juni 2016 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wulfram overleden in juni 2016   Wulfram overleden in juni 2016 I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wulfram overleden in juni 2016
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Wat billen betreft-
Ga naar: