Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Spankingart.org is informatief over spanking

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Spankingart.org is informatief over spanking Empty
BerichtOnderwerp: Spankingart.org is informatief over spanking   Spankingart.org is informatief over spanking I_icon_minitimedo maa 23, 2017 1:56 pm

Website spankingart.org informeert over spanking?

Peinzend over een mogelijke uitleg over onze voorkeur voor spanking herinnerde ik mij een website, die volgens mij een goede samenvatting geeft over onze voorkeur. In de vertaling ga ik wel dingen overslaan; de website is:

http://spankingart.org/wiki/Spanking

Spanking is het herhaaldelijk slaan van iemands billen. Traditioneel is deze lijfstraf gebruikt als opvoedkundige methode om kinderen te straffen.
Spanking kan worden toegepast met de handpalm of met een passend instrument, op het blote achterwerk of gekleed; het lichaam kan in een aantal posities worden geplaatst: over de knie, over stoel of tafel, etc. Comfortabel voor beide is een positie waarin de spanker op een bank of bed zit, omdat het gewicht van de spankee dan worden ondersteund.
Bij het kiezen van een goede houding gaat het erom, goed en veilig te kunnen mikken.  Hetzelfde geld over de materialen, waarin onderscheid wordt gemaakt in ‘scherpe of stekende effecten en ploffende of zware gevolgen’: van de cane naar de strap.
Er is een aparte doorverwijzing over de nadelen van een te langdurige spanking.

Niet alle andere talen zouden een eigen woord voor spanking hebben. Het gebruik van een instrument leidt soms tot een werkwoord, waarin het voorwerp wordt vervoegd, zoals caning, strapping en cropping.
Opvallend is de mededeling, dat spanking één van de vernederende vormen van straffen is.

Vervolgens sla ik een hele tekst over het opvoedkundige middel tegen kinderen over, want het gaat hier om volwassenen, die spanking toepast of ondergaat op basis van vrijwilligheid.

Het artikel maakt een onderscheid in:
• Spanking als dicipline, waaronder huiselijke spanking
• Erotische of sensuele spanking
• Spanking voor het plezier of spel
• Therapeutische spanking
• ‘Onderhoudsspanking’
Ik vind de zelfspanking en buitenspanking en groepsspanking eigenlijk andere –meer nevengeschikte- categorieën.
De lichamelijke effecten van spanking worden opgesomd: van de rode huid van het achterwerk, mogelijke striemen en blauwe plekken tot en met gezichtsuitdrukkingen, geluiden maken, snikken etc.

Dan komen we bij dit hoofdstuk:
http://spankingart.org/wiki/Spankophile
Een spanko houdt ervan om gespankt te worden, een spanking uit te delen, of om ‘van rol te wisselen’; maar dat niet alleen: erover fantaseren, spanking verhalen lezen, video’s bekijken en zelfs spanking kunst bezien is onderdeel van het repertoire.
Spanking fetishisme is een parafilie, die in de volksmond spankofilie wordt genoemd, de aanhanger ervan spankofiel of afgekort spanko.

Dan volgt er een zinsnede die spanking in verband brengt met SM:  het sadomasochistische aspect is slechts één van de verscheidene aspecten. Deze andere aspecten betreffen dominantie en onderwerping, rollenspel, leeftijdsspel, naaktheid, ‘achterwerk-fetishisme’ en andere vormen van fetishisme.
‘Spanko’s delen vaak belangstelling voor andere erotische activiteiten die verband houden met straf en / of de billen, zoals in de hoek staan, de mond uitzepen en clysma’s. Bondage kan ook onderdeel zijn van het spel.’

Spanko’s kunnen mannen en vrouwen zijn. Wie masochistische spanko is, hoeft de spanking niet altijd plezierig of erotisch te vinden. Spanking is aangenaam, als het op de juiste manier en door de juiste persoon wordt gegeven. Geen enkel onderzoek heeft de oorsprong of oorzaak van spankofilie bewezen.
Spankofilie wordt meestal gezien als een subgroep binnen BDSM, maar de aanhangers beschouwen zichzelf als een aparte groep. Het lijkt erop, dat spanko’s geen bijzondere voorkeur hebben voor een ‘typisch BDSM-spel’. Hiervoor associëren zij BDSM te veel met marteling of disciplinaire straf.
In een bijzin wordt gemeld, dat er zoiets is als spanking op basis van vrijwilligheid. Maar elders staat de stelling, dat het belangrijke principe van BDSM, nl veiligheid, verstand en vrijwilligheid ook hier van toepassing zijn.
Over het nut van een codewoord is een aparte verwijzing.

Tot zover enige letterlijke citaten en omschrijvingen van teksten op Spanking.org. Misschien is deze website een mooie aanvulling op het feit, dat er op wikipedia een overkoepelend hoofdstuk over vrijwillige spanking door en voor volwassenen ontbreekt.
In een eerdere versie had ik opmerkingen staan over wat ik zou missen op de website. Maar ik denk dat als ik op alle verwijzingen heb doorgeklikt, ik niets meer mis en dat dit ons vrij volledig informeert.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Spankingart.org is informatief over spanking
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Boek over spanking: the spanking collection van Abel en Haron
» Spanking videogames
» spanking rok
» Spanking gereedschapswinkel
» richten met spaans rietje of cane

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Media :: Links naar smeuïge websites-
Ga naar: