Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Spanking en geloof

Ga naar beneden 
+6
iris
isis
Strafhand
dawn
leentje
tomaatje
10 plaatsers
AuteurBericht
tomaatje
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
tomaatje


Aantal berichten : 280

Spanking en geloof Empty
BerichtOnderwerp: Spanking en geloof   Spanking en geloof I_icon_minitimezo maa 14, 2010 6:18 pm

Ik weet dat sommige mensen in het verleden moeite hadden om hun spanking gevoelens te combineren met hun geloof. Dat het daar niet in zou passen. Nou ben ik niet echt een expert op het gebied van de verschillende geloven, maar wat zegt het geloof over spanking? En dan bedoel ik niet kinderen, maar volwassenen. Waarom zou dat niet samengaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Spanking en geloof Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking en geloof   Spanking en geloof I_icon_minitimezo maa 14, 2010 6:23 pm

Kijk eens bij:

http://www.christiandomesticdiscipline.com/ en
http://www.christiandd.com/

Het stikt van dergelijke sites en fora. Waar men wat op tegen heeft is natuurlijk spanking buiten het huwelijk, het hebben van een externe Dominant of Mentor kan natuurlijk niet.
engelachtig
Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Spanking en geloof Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking en geloof   Spanking en geloof I_icon_minitimezo maa 14, 2010 7:20 pm

En spanking omdat het lekker/opwindend is, hoe zit het daarmee? Zou dat zondig zijn?

Tenslotte... als je gaat genieten van pijn... wat is er dan nog voor dreigends aan de Hel? Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Spanking en geloof Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking en geloof   Spanking en geloof I_icon_minitimedi maa 23, 2010 10:48 pm

dawn schreef:
En spanking omdat het lekker/opwindend is, hoe zit het daarmee? Zou dat zondig zijn?

Tenslotte... als je gaat genieten van pijn... wat is er dan nog voor dreigends aan de Hel? Rolling Eyes

De combinatie tussen plezier / opwinding enerzijds en geloven anderzijds -althans de doctrinaire variant ervan- schijnt nogal moeizaam te zijn, ongeacht de richting.
Waarom, weet ik niet.
Rein
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Spanking en geloof Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking en geloof   Spanking en geloof I_icon_minitimewo maa 24, 2010 1:13 am

Ik vermoed dat het er mee te maken heeft dat seks volledig gericht moet zijn op voortplanting, zodra je seks alleen nog maar hebt voor genot, zondig je. Het lijkt mij dat (sexueel) genieten van pijn, zonder dat je jezelf als doel stelt om ook zwanger te worden net zo zondig is.
Terug naar boven Ga naar beneden
iris
Watje
Watje
iris


Aantal berichten : 17

Spanking en geloof Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking en geloof   Spanking en geloof I_icon_minitimewo maa 24, 2010 11:10 am

Rein schreef:
De combinatie tussen plezier / opwinding enerzijds en geloven anderzijds -althans de doctrinaire variant ervan- schijnt nogal moeizaam te zijn, ongeacht de richting. Waarom, weet ik niet.
Rein

De moeizame verhouding met plezier is er niet alleen met geloven. Plezier/genot en straf zijn af en toe ook wat moeizaam te combineren. Natuurlijk kan het ene pak slaag meer een straf zijn dan het andere, maar toch.
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Spanking en geloof Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking en geloof   Spanking en geloof I_icon_minitimevr maa 26, 2010 1:32 pm

Hallo,
ik heb mijn statistieken geraadpleegd. De Britse spankers zijn geen dwarsdoorsnede van de samenstelling van hun landgenoten op het gebied van geloof:
34% van de BSC-leden zijn christen tegen 72% van hun landgenoten.
Het percentage agnosten en atheïsten is onder de Britse spankingfans het dubbele van hun landgenoten; atheïsten 32% versus 15,5%.
Ik kan er geen goede reden voor verzinnen, behalve wat al gezegd is hier.
Groet Rein
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Spanking en geloof Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking en geloof   Spanking en geloof I_icon_minitimeza maa 27, 2010 11:01 pm

dawn schreef:
En spanking omdat het lekker/opwindend is, hoe zit het daarmee? Zou dat zondig zijn?

Volgens mij hebben de meeste geloven met elkaar gemeen dat alles wat lekker en opwindend is, zonder dat daar een doel aan is verbonden, per definitie zondig en strafbaar is.

Er ontstaat dan natuurlijk een probleem wanneer de daaraan verbonden straf vervolgens weer als 'lekker/opwindend" wordt ervaren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
Nina85
Watje
Watje



Aantal berichten : 7

Spanking en geloof Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking en geloof   Spanking en geloof I_icon_minitimedi sep 13, 2011 8:52 pm

Zelf herken ik dit worstel punt heel erg. Ik geloof en tegelijk voelt alles wat ik wil als niet goed. Ik geloof dat God seks zelf bedacht heeft en dat Hij het juist een compliment vind als wij daarvan genieten (weliswaar met één persoon binnen het huwelijk) maar hoe spanking daarin past? Ik weet het niet..
Terug naar boven Ga naar beneden
sarah
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
sarah


Aantal berichten : 309

Spanking en geloof Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking en geloof   Spanking en geloof I_icon_minitimeza sep 17, 2011 10:47 pm

Ik ben opgegroeid met geloof en taboe, dat alles wat met seks te maken had, zondig was. Nu denk ik eerder, dat dat eerder met godsdienst te maken had door mannen voorgegaan, dan met het geloof zoals Jezus Christus dat middels Het Nieuwe Testament voor ogen had. 'Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen'. De 'ontvrouwelijking' van godsdienst en geloof, ingeleid door de afbreuk van Maria Magdalena, heeft voor mij zeker een breuk ingezet, tav van godsdienst.

Ik ben nu niet meer godsdienstig, en zelfs niet meer gelovig. Wat levensovertuiging betreft benader ik eerder het Boedhisme.

Ik ga er van uit, dat alles wat ik aan leven en lichaam ontvangen heb, dat dat goed is. Als de vrouw dan wel de man besneden had moeten zijn, dan waren we op die manier geboren. Het is de mens die voor God gaat spelen, om te zeggen dat we niet goed zijn, zoals we zijn. Ook de vreugde beleving aan alles wat rondom erotiek en seksualiteit is door God gegeven. Anders was dat wel achterwege gelaten. Paulus heeft zeker schade aangericht, met de vrouw als zondig aan te wijzen. Wie is hij, die zich beter als God vindt?

Nu zijn er ook, die zeggen dat de billen ervoor bedoeld zijn, om zo eens wat te ontvangen. Dat deze niet alleen er voor zijn om alleen op te zitten. Nu is mijn ervaring dat er velen onder ons zich beter voelen als er wat misdragingen beslecht worden op de billen. Wederom ga ik er van uit, dat als dit niet het geval zou zijn, het geen bestaansrecht zou hebben. God zou ons heus wel anders geschapen hebben, met niet van die billen, waarmee er nog wat meer kan dan alleen zitten. Ook zo de genot en vreugde anders ingezet zijn. Rondom erotiek en seksualiteit.

Ik vind spanking/HD een Godsgeschenk. Het zijn de mensen, die er een taboe rondom heen hebben geschapen. Ik vind de genotsbeleving eveneens een geschenk. Juist middels erotisch/seksueel genot voel ik God door me heen stromen.
Die extase, die gecodeerd beschreven is in het heilig schrift, de openbaring van Johannes. Niet voor niets heimelijk, alleen voor de ingewijden. Jezus, Johannes en Maria Magdalena worden vanuit bepaalde stromingen als hoog ingewijden gezien. In sommige afbeeldingen of beelden van cathedralen is zeer zichtbaar die extase afgebeeld.
Het heilige der heiligen, het tabernakel in exacte termen beschreven, is de baarmoeder van de vrouw. Het meest wonderbaarlijke, het uit de wond gebaarde, is een kind. Een nieuw leven. Wij kunnen het beschrijven, wat de voorwaarden van leven is, we kunnen zelf creeren. Het leven zelf ontvangen we. Creo is, ik creeer. Niet ik geloof.

Daarentegen ben ik wel voor monogamie. Het verbond man en vrouw door kinderen versterkt. Daar mag je een biologische grond als 'broedzorg' onder leggen. Maar daar ging de vraag niet over. Seks is niet voor een eenmalige 'heilige' gebeurtenis bedoeld. Seks en erotiek hebben ook langere termijn bindende effecten. Daar is niets zondigs aan. Als Spanking een oerkracht losmaakt bij de vrouw kunnen we dat alleen maar toejuichen. Voor mij is er geen plaats voor taboe rondom erotiek en seksualiteit, ook als onderdeel van HD. God kan het niet mooier bedoeld hebben. Dat er anderen zijn die vinden dat dat zondig is, is dan eerder een jaloersheid, dat ze God niet zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Spanking en geloof Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking en geloof   Spanking en geloof I_icon_minitimeza sep 17, 2011 10:53 pm

sarah schreef:
Als de vrouw dan wel de man besneden had moeten zijn, dan waren we op die manier geboren.
Hum. "Als God had gewild dat we naakt rond zouden lopen, dan waren we wel zo geboren." Rolling Eyes Maar ik deel je emotie wel. Ik vind bijv. dat de praktijk van spanking gelegitimeerd is door het feit dat iedereen met twee heerlijk gevoelige billen wordt geboren. Laughing

Wat betreft monogamie, voor mezelf persoonlijk ben ik vóór monogamie, maar vooral omdat ik erg lui ben. Het gedoe van met twee personen tegelijk hannesen, of van een scheiding, het lijkt me allemaal niks. Ik denk overigens dat de mens van nature serieel monogaam is: met één partner gedurende een jaar of tien, en dan hup! weer naar de volgende.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
sarah
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
sarah


Aantal berichten : 309

Spanking en geloof Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking en geloof   Spanking en geloof I_icon_minitimeza sep 17, 2011 11:14 pm

W schreef:
sarah schreef:
Als de vrouw dan wel de man besneden had moeten zijn, dan waren we op die manier geboren.
Hum. "Als God had gewild dat we naakt rond zouden lopen, dan waren we wel zo geboren." Rolling Eyes Maar ik deel je emotie wel. Ik vind bijv. dat de praktijk van spanking gelegitimeerd is door het feit dat iedereen met twee billen wordt geboren. Laughing

Wat betreft monogamie, voor mezelf persoonlijk ben ik vóór monogamie, maar voornamelijk omdat ik erg lui ben. Ik denk eigenlijk dat de mens van nature serieel monogaam is: met één partner gedurende een jaar of tien, en dan hup! weer naar de volgende.

Ja, ... je hebt wel gelijk W. Het neigt wel een beetje naar een cirkel redenering.
Er zit ook wel een Darwinistische grondslag onder, de zichzelfbekrachtende stelling, de winnaar is die, die als winnaar uit de bus komt. Dus ja ...
Waarom we bij benadering symmetrisch zijn, en dus twee billen hebben. Hahah ... dat dat de reden is voor spanking. Dan vind ik mijn relaas beter Razz . Maar wel leuk bedacht W. Very Happy

Zou best kunnen dat we serieel monogaam zijn. De tijd totdat het meisje vruchtbaar is, is ongeveer 10 jaar. Daarna is 'broedzorg' niet meer nodig. Toch in de natuur worden de vrouwtjes en mannetjes niet zo heel erg veel ouder nadat de eerste 'worp' zelf kan verwekken. Ik zou het niet weten. Bij de Bonobo apen is er polygamie, ter bescherming van de jongen tegen de mannetjes, die 'denken' dat de jongen niet van hen zijn, en de jongen dan doden. Dus als het vrouwtje met alle mannetjes paren, dan 'denken' de mannetjes dat de jongen ook van hun kunnen zijn. Ik zie niet zo gauw biologisch voordeel in serieel monogamie. Eveneens ken ik niet echt voorbeelden. Vanuit het vrouwtje geredeneerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Spanking en geloof Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking en geloof   Spanking en geloof I_icon_minitimeza sep 17, 2011 11:53 pm

Oh, het was niet echt vanuit een evolutionair voordeel beredeneerd hoor, die seriële monogamie. Het is gewoon wat je in de praktijk als trend ziet. De "seven year itch", zeg maar. En al die echtscheidingen en zo.

Overigens is het bij veel dieren niet vaak zo dat er een alpha mannetje is met een harem waarin alle vrouwtjes zitten, en daarbuiten een hoop hoopvolle mannetjes zonder vrouwtje? Zo ziet het er bij mensen niet echt uit, maar bij andere primaten misschien toch wel?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
Gesponsorde inhoud





Spanking en geloof Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking en geloof   Spanking en geloof I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Spanking en geloof
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» wat vraagjes :P
» plastic stokkie
» Boek over spanking: the spanking collection van Abel en Haron
» spanking rok
» Spanking gereedschapswinkel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Persoonlijk :: Gevoelig-
Ga naar: