Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Spankinggen?

Ga naar beneden 
+14
Switch
Rozemarijn
frizzle65
Lesly
Admin
TuttiFrutti
dawn
isis
Stefan
leentje
Strafhand
spoilt
W
tomaatje
18 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
tomaatje
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
tomaatje


Aantal berichten : 280

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimema maa 15, 2010 2:16 pm

Een klassiek onderwerp dat hier niet mag ontbreken: Denk je dat er een spankinggen is of is het je omgeving die bepaalt dat je spankinggevoelens hebt? Nature or Nurture?

Ik denk dat er een spankinggen is. Al sinds ik me kan herinneren heb ik iets met spanking, ik kan me niet voorstellen dat mijn omgeving toen al zoveel invloed had op dit gebied dat ik spanko ben geworden. Bovendien zijn er ook spanko's die in hun jeugd eigenlijk amper met spanking in aanraking zijn gekomen, maar toch spanko zijn. En mensen die mishandeld zijn in hun jeugd en die ondanks die nare ervaringen toch spanko zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimema maa 15, 2010 3:27 pm

Ik denk het ook, tomaatje! Alleen denk ik dat dat "gen" niet heel specifiek met spanking te maken heeft, dat het ook tot andere "kinky" vormen aanleiding kan geven. Dus dat er toch ook wel een toevalsfactor is in hoe het uitpakt. Maar inderdaad meer nature dan nurture.

Zijn er eeneiïge tweelingen waarvan er eentje spanko is? Dat zou wel interessant zijn! (Ook om ze tegelijk over de knie te leggen natuurlijk Twisted Evil)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
spoilt
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
spoilt


Aantal berichten : 300

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimevr aug 12, 2011 4:34 am

Ik geloof ook in het spankinggen. Ik denk dat het aangeboren is ofzo, het zit gewoon in je. Net als het homo of hetero zijn. Je bent het of je bent het niet. Je kunt volgens mij bijvoorbeeld niet 20 jaar hetero zijn en dan opeens homo worden. Je bent of homo of hetero en dat veranderd niet. Zo denk ik dan ook over spanko's. Verder denk ik dat mensen die pas veel later in hun leven aan spanking doen geen vanille zijn die opeens spanko zijn geworden. Daarvan denk ik dat spanking hun altijd wel geboeid heeft maar het hebben onkend, genegeerd, of niet konden plaatsen.

(Hopelijk is het een beetje duidelijk van wat ik allemaal denk. Ben nooit een held geweest met dingen uitleggen.)
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimevr aug 12, 2011 10:58 am

Als ik vluchtig “google” op trefwoorden als “genetisch bepaald” en “parafilie” , dan vind ik wel enige discussies. Deze worden dan soms gekoppeld aan pedofilie en homofilie. De “nature-nurture” –discussie komt ook dan terug, bv op het BDSMzaken-forum.
Misschien moet ik het boek van Swaab “wij zijn ons brein” eens lezen; helaas heb ik zijn interview niet gezien.
Uiteindelijke zekerheid over de oorzaak van mijn neiging zoek ik overigens niet.
Groet
Rein
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimevr aug 12, 2011 11:21 am

Citaat :
Uiteindelijke zekerheid over de oorzaak van mijn neiging zoek ik overigens niet.

Die zekerheid is met de huidige kennis ook niet te verkrijgen.

Ik denk dat het een latent (aangeboren) iets is wat vervolgens wel of niet getriggerd wordt (aangeleerd) door de omgeving. Dat zou ook verklaren waarom het bij de één al op jonge leeftijd een rol gaat spelen en bij een ander pas in of na de pubertijd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stefan
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 30

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimevr aug 12, 2011 11:25 am

Ik denk ook dat het gewoon in je zit, en niet iets is wat je door je omgeving hebt gekregen.
Ben nu 20, maar herriner me dat ik al mijn hele leven fantaseer over billenkoek, volgens mij al sinds de basisschool in de 1e klas al.
Toen kon ik het natuurlijk niet echt plaatsen nog, maar had altijd de fantasie dat de juf als je stout was billenkoek zou geven.
Maar helaas was ik altijd heel braaf, en gok dat als dat niet zo was dat billenkoek helaas ook niet het gevolg daar zou zijn geweest ;P
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimedi okt 25, 2011 10:22 am

Ik geloof meer in de combinatie nature-nurture. Je sexuele voorkeuren zitten zeker 'in je' maar ik ben ervan overtuigd dat het aangemoedigd wordt door je omgeving, wat is daar normaal, hoe wordt er met sexualiteit omgegaan tijdens je jeugd? En welke mensen ontmoet je daarna in je leven? Dit zijn allemaal dingen die volgens mij meespelen in de verdere ontwikkeling van het 'spankinggen'. Dat verklaart volgens mij ook waarom er in Nederlandse spankingkringen meer otk voorkomt en in bv Engeland meer afstandelijke paddling en caning.

Grtz

isis
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimedi okt 25, 2011 11:31 am

Ik zei het al eerder. Maar ik ben het helemaal met isis eens. Dat doortrekken naar cultuur vind ik overigens heel interessant! Vroeger kende ik een spanker die zich van de 'duitse school' noemde en dat paste ook weer heel erg bij de Duitse volksaard vond ik. Het ging gepaard met veel gehoorzamen en veel discipline en ook gym oefeningen en veel minder gezellig geknuffel zoals ik het ken. Hoewel ik de persoon in kwestie erg charismatisch vind was dat helemaal niet mijn ding.
Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimedi okt 25, 2011 7:55 pm

affraid Gymoefeningen?!? affraid

Hallo zeg, je gaat je toch niet moe maken als je lekker over de knie kunt liggen? Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimedi okt 25, 2011 9:02 pm

Gymnastiekoefeningen....het moet toch niet veel gekker worden....
Terug naar boven Ga naar beneden
TuttiFrutti
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
TuttiFrutti


Aantal berichten : 1407

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimedi okt 25, 2011 11:43 pm

Lol, ik heb wel eens geklaagd over slappe buikspieren en teveel vet op bepaalde plaatsen, en mijn D heeft toen gesuggereerd me dan wel sit ups of zo te gaan laten doen.. Gelukkig heeft hij dat nooit écht gedaan Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimewo okt 26, 2011 8:48 pm

Misschien kent hij de duitse school niet, zal ik wat info mailen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 31

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimedo okt 27, 2011 2:08 pm

Wat ben je toch altijd behulpzaam, leen! Tutti zal je zeker dankbaar zijn! Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
http://klaproos.heavenforum.com
Lesly
Watje
Watje
Lesly


Aantal berichten : 18

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimezo mei 06, 2012 8:11 pm

W schreef:
Ik denk het ook, tomaatje! Alleen denk ik dat dat "gen" niet heel specifiek met spanking te maken heeft, dat het ook tot andere "kinky" vormen aanleiding kan geven. Dus dat er toch ook wel een toevalsfactor is in hoe het uitpakt. Maar inderdaad meer nature dan nurture.

Zijn er eeneiïge tweelingen waarvan er eentje spanko is? Dat zou wel interessant zijn! (Ook om ze tegelijk over de knie te leggen natuurlijk Twisted Evil)

nou ik ben 1 van een eeneiïge tweeling, en ik moet zeggen dat mijn zus (hoewel ze somige spanking verhalen wel grappig vind) niet van spanking houd.
dus ik weet niet of het een gen is, wij zijn verder bijna het zelfde,uiterlijk en vaak ook geestelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://melly6.deviantart.com/
frizzle65
Watje
Watje



Aantal berichten : 14

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimewo jun 26, 2013 6:49 pm

ik denk ook dat het een combinatie van beide is.
Ik ben opgegroeid met alleen mijn moeder en 3 oudere zussen dus daardoor zal ik wel geleerd hebben dat vrouwen mij mogen bestraffen.
Dit soort ervaringen kan echter ook de andere kant op gaan waardoor je juist dominant zou kunnen worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimedo jun 27, 2013 1:34 pm

Heel freudiaans Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Rozemarijn
Watje
Watje



Aantal berichten : 4

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimezo jun 30, 2013 10:33 am

Stefan schreef:
Ik denk ook dat het gewoon in je zit, en niet iets is wat je door je omgeving hebt gekregen.
Ben nu 20,  maar herriner me dat ik al mijn hele leven fantaseer over billenkoek, volgens mij al sinds de basisschool in de 1e klas al.
Toen kon ik het natuurlijk niet echt plaatsen nog, maar had altijd de fantasie dat de juf als je stout was billenkoek zou geven.
Maar helaas was ik altijd heel braaf, en gok dat als dat niet zo was dat billenkoek helaas ook niet het gevolg daar zou zijn geweest ;P

Heel herkenbaar Smile ik heb die fantasieen ook al zo lang als ik me kan herinneren, als kind van vier al. En dat hoor ik vaker, daarom denk ik wel dat er zoiets als een 'spankinggen' is. Ook omdat het in alle tijden en generaties met allerlei verschillende opvoedingsstijlen voorkomt.

Wat sommigen zeggen, over dat je een genetische aanleg hebt en dat door je omgeving getriggerd kan worden, is wel interessant, dat werkt bij veel genetische eigenschappen zo. Wat zouden bij spanking dan de uitlokkende factoren uit de omgeving kunnen zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimezo jun 30, 2013 12:44 pm

Ik denk dat je omgeving je op heel veel manieren kan triggeren. Bijvoorbeeld door het lezen van kostschoolboekjes (bv Pitty op kostschool), strips (Billy Turf), televisie programma's, films, iets tegenkomen op de computer, mannen in uniform (politie), een strenge leraar op school die 'als grapje' een opmerking maakt als: 'Als je niet beter oplet leg ik je over de knie', verhalen over vroeger..........
Terug naar boven Ga naar beneden
Switch
Watje
Watje



Aantal berichten : 18

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimedo sep 12, 2013 12:53 am

Ja wat bepaalt nu wat je opwindt. Ik denk (ook) dat het vooral aangeboren is. Ik heb de gevoelens in ieder geval sinds de pubertijd. De omgeving heeft die gevoelens niet losgemaakt. Wel was en is het opwindend als iets in je omgeving over billekoek gaat. Maar als het niet in je zit, dan word je daardoor toch niet getriggerd zou ik zeggen. Ergens is dat jammer, anders zou je een vanilla partner wel geprikkeld kunnen krijgen -Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimezo mei 03, 2015 5:30 pm

De omgeving kan stimulerend werken, maar ik denk vooral dat er een gen heimelijk dominant zit te zijn. De omgeving kan stimulerend of onderdrukkend werken op het al dan niet tot uiting komen van dit gen.

Die omgeving kan ook dermate stimulerend werken, dat wie niet gechipt is met het gen, zich alsnog ontwikkelt tot een billenkoeker. Vanuit levensovertuiging/ opvoeding kan het tuchtigen van billen m.i. dus ook gewoon aangeleerd zijn. Het is er dan gewoon met de paplepel in gegoten (of in geslagen).

Bij ons in huis vind je beide factoren: we vermoeden dat het gen aanwezig is (we verdenken een ons, reeds lange tijd geleden ontvallen grootouder). Maar ook de factor levensovertuiging/ opvoeding is present.
Terug naar boven Ga naar beneden
Neill
Beginner
Beginner
Neill


Aantal berichten : 40

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimema mei 04, 2015 3:28 pm

Ik kan me eigenlijk niet helemaal voorstellen dat het in een gen zit. Het lijkt me waarschijnlijker dat er een combinatie van genetische factoren is die tot dom/sub kenmerken leiden. Daarnaast denk ik dat een aantal aspecten van spanking in ieder mens zitten (het is niet ongewoon om een geliefde een tik op de billen te geven) maar dat dat bij spanko's sterker tot uiting komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimema mei 04, 2015 10:57 pm

Ja, Neill, het is inderdaad vast niet één aanwijsbaar gen. Die combinatie, waar jij het over hebt, klinkt aannemelijker. Vraag is of er überhaupt iets te zien is aan de genen.

In ieder geval spelen (bij de echte spanko, die je noemt) de erfelijke eigenschappen een rol, zo komt het op mij over.

Hieruit voortvloeiend zou ik nog een vraag willen opwerpen: zou je ook aan het uiterlijk van een ‘spanking-gen’ kunnen zien dat het het spanking-gen is?  Zou het de vorm van een plakje hebben? Of een handje?
Terug naar boven Ga naar beneden
sietzetwist
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 37

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimezo jan 24, 2016 12:21 am

Is erfelijkheid geen verkeerde term? Dat zou betekenen dat je het van (1 van je) ouders hebt, in het beste geval dat het bij hen 'recessief' is?

Is aangeboren geen betere term? Ik heb het zelf altijd meer beschouwd op de manier waarop homoseksualiteit of andere seksuele voorkeuren zijn aangeboren.

Een soort van gevoeligheid voor hierarchie, voor straf en boete, voor macht en vernedering? Het is bij mij van switch naar sub naar dom naar switch gegaan, dat kan de ontdekkingstocht zijn maar ook de inrichting van je leven. Het cliche van de bankdirecteur die graag gedomineerd wil worden of de brave huisvrouw die ook weleens de baas wil zijn is wellicht te makkelijk, maar ik denk wel dat je omgeving bepaalt welke kant van het spectrum het beste bij je past.

Ik vind het in ieder geval dieper gaan dan een fetish; dat is iets wat in je puberteit of later ontwikkelt, ik weet zeker dat die gevoeligheid voor straf en vernedering etc bij mij er veeeeel jonger al in zat. Weet nog dat ik ook heel graag bij het soldaatje spelen gevangen werd genomen en dan liefst geexecuteerd, dat had ook zijn raakvlakken met die fascinatie voor gestraft worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc82nl
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Marc82nl


Aantal berichten : 225

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimedi jan 26, 2016 4:31 pm

Ik denk inderdaad ook dat er sprake is van een aangeboren predispositie die geactiveerd wordt in je jeugd. De vergelijking met homoseksualiteit gaat mij iets te ver,dat is toch iets wat dieper in je genen zit, spanking is (m.i) meer een seksuele voorkeur en geen geaardheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
minime
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 241

Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitimedi jan 26, 2016 10:14 pm

Marc82nl schreef:
meer een seksuele voorkeur en geen geaardheid.

Wat is het verschil tussen die twee dan voor jou?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Spankinggen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spankinggen?   Spankinggen? I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Spankinggen?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Wat billen betreft-
Ga naar: