Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Krantenartikel

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Krantenartikel Empty
BerichtOnderwerp: Krantenartikel   Krantenartikel I_icon_minitimeza apr 03, 2010 5:33 pm

Daarnet bij zwemles zat een moeder de krant te lezen. Een artikel met Billenkoek in de titel ("Billenkoek voor het brein") in de allergrootste letters die je je maar kan voorstellen.

De wetenschapsbijlage van het NRC van vandaag dus.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Krantenartikel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Krantenartikel   Krantenartikel I_icon_minitimezo apr 04, 2010 12:26 am

Ik heb hem ook gezien... maar nog niet de kans gehad het artikel te lezen. Morgenmiddag nieuwe kansen... Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Krantenartikel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Krantenartikel   Krantenartikel I_icon_minitimezo apr 04, 2010 4:29 pm

Ik heb hem wel al gelezen.

Het gaat over wat effectiever is, straffen of belonen. Er wordt een onderzoek genoemd over kinderen die ergens over hun zonden moesten nadenken tot ze toestemming kregen om weer weg te gaan spelen. De ene helft van de groep kreeg twee klappen op de billen als ze er te vroeg weg gingen, en de andere helft niet. En die eerste groep was een week later wat gehoorzamer. Maar het ging wel over een speciaal soort kinderen, geloof ik, die al van zichzelf extra lastig waren.

Zoiets. De titel van het stuk was spannender dan de inhoud, vond ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
mickey
Eeuwige wat
mickey


Aantal berichten : 220

Krantenartikel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Krantenartikel   Krantenartikel I_icon_minitimezo apr 04, 2010 6:48 pm

Nu word ik dan ook wel weer nieuwsgierig naar het artikel, maar dan wel naar de inhoud.. want als het over straffen of belonen gaat... belonen is, vind ik, bij kinderen veel effectiever...
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Krantenartikel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Krantenartikel   Krantenartikel I_icon_minitimezo apr 04, 2010 8:03 pm

Dat was ook de conclusie van het artikel, geloof ik, dat belonen door de bank genomen effectiever is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
mickey
Eeuwige wat
mickey


Aantal berichten : 220

Krantenartikel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Krantenartikel   Krantenartikel I_icon_minitimezo apr 04, 2010 9:48 pm

Lol, dat ze daar een heel artikel over schrijven, dat weet toch iedereen Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Krantenartikel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Krantenartikel   Krantenartikel I_icon_minitimema apr 05, 2010 12:18 am

Alleen vergeten de meeste pedagogen dat positief belonen altijd samenhangt met straffen, een beloning niet geven is namelijk een negatieve straf Smile Ik denk dat hier best nog wel wat over te schrijven valt.
Terug naar boven Ga naar beneden
mickey
Eeuwige wat
mickey


Aantal berichten : 220

Krantenartikel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Krantenartikel   Krantenartikel I_icon_minitimema apr 05, 2010 11:52 pm

Dat is zeker interessant om eens goed onder de loep te nemen isis
Terug naar boven Ga naar beneden
sarah
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
sarah


Aantal berichten : 309

Krantenartikel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Krantenartikel   Krantenartikel I_icon_minitimedi nov 23, 2010 12:27 am

isis schreef:
Alleen vergeten de meeste pedagogen dat positief belonen altijd samenhangt met straffen, een beloning niet geven is namelijk een negatieve straf Smile Ik denk dat hier best nog wel wat over te schrijven valt.
... maar nu dit even door trekken naar HD/spanking...

jaha ... er zijn stellen die als straf 'geen straf' geven. Als je zo graag billenkoek wil, om reden van straf of beloning, de ggs. En als je dan om die reden je gaat misdragen, zodat je wat op je rekenstaatje hebt staan, dan kan je dus als straf, geen beloning in de vorm van straf, krijgen. Dan dus een extra negatieve straf. Ingewikkeld hoor dan dus ...

Voor mij gaat dat niet werken. Ik wil een beloning in de vorm van een zuivere beloning en niet verpakt, en ik wil straf ook niet verpakt. Aangezien spanking een erotisch zijde kan hebben, ga ik er dus wel altijd voor. Dus bij mij geen onthouden van beloning nog straf. HD heeft mijn relatie iig een behoorlijke oppepper gegeven.

Hoe dan ook met straf moet je spaarzaam zijn en met belonen ook, vind ik. Want aan beiden zit een risico van gewenning en versterking. Dus altijd belonen en een keertje niet, heeft een versterkt straf effect, en het beloningseffect gaat teloor door gewenning. Datzelfde geld voor straf. Altijd straffen geeft ook gewenning en zelfs een Kafka-effect ligt op de loer. Met dat kafka effect bedoel ik mee, dat als je gestraft wordt voor iets wat je niet gedaan of verdiend hebt, je dat kan compenseren door de misdraging dan alsnog te doen, zodat het weer 'klopt'. Voor mij wil dit nog wel eens opgaan. Embarassed Ik heb nog in geen enkele boek/artikel/literatuur verder dit effect beschreven gezien. Ik noem het maar Kafka.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Krantenartikel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Krantenartikel   Krantenartikel I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Krantenartikel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Media :: Boeken, artikelen, etc. die de fantasie prikkelen...-
Ga naar: