Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 strenge sanctie, milde sanctie

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

strenge sanctie, milde sanctie Empty
BerichtOnderwerp: strenge sanctie, milde sanctie   strenge sanctie, milde sanctie I_icon_minitimema aug 02, 2010 4:36 pm

Na weken ploeteren heb ik mijn opdracht voor een statistiek practicum af!!! Het kostte me weer veel bloed, zweet en tranen daar ik beslist geen statistiek wonder ben en meer weg heb van een aap die een kunstje heeft geleerd. Ik hoop dus maar dat het kunstje inderdaad gelukt is en de examinator al mijn gezwoeg met een redelijk cijfer wil belonen. Zo niet dan volgt er vast een zware sanctie (en ik bedoel dan niet van de examinator).
Het onderwerp had niet gepaster kunnen zijn, de onderzoeksvraag luidde: Hebben de zwaarte van sancties en de procedurele rechtvaardigheid invloed op de mate waarin mensen bereid zijn zich aan de regels te houden.
Na het doorworstelen van een berg literatuur en het uitvoeren van een aantal statistische analyses rolde er een antwoord uit.
Een strenge (maar niet onmenselijk streng) sanctie in een rechtvaardige situatie uitgedeeld zorgt er voor dat mensen geneigd zijn zich beter aan de regels te houden dan wanneer er slechts een lichte sanctie wordt uitgedeeld. Geen sanctie betekent dat alleen de braverikken onder ons (zij met een hoge persoonlijke norm) zich aan de regels houden.

Nou kan ik het dus niet laten om dit te vertalen naar een Dom/sub relatie. Als ik me dus niet aan de rechtvaardige regels van meneer Dominant houd zal hij me dus streng moeten aanpakken om ervoor te zorgen dat ik het er in het vervolg beter van af breng.
Maar het is wel belangrijk dat ik er van overtuigd zijn dat de door hem opgestelde regels eerlijk en rechtvaardig zijn, anders zal ik ze, al krijg ik een enorm pak rammel met al het hout uit de houtmand, aan mijn laars lappen.
Dit is dus wel een test voor de Dominant! Als hij het beste met me voor heeft zal hij ervoor zorgen dat de door hem opgestelde regels inderdaad eerlijk en rechtvaardig zijn en zal hij me consequent en hard straffen als ik me er niet aan houd. Als hij echter helemaal niet wil dat ik me er aan houd, tenslotte moet er immers wel wat af te rekenen zijn, dan kan het een idee zijn om regels te maken die ik helemaal niet eerlijk en rechtvaardig vind.
Het lijkt me leuk het hele onderzoek een keer te herhalen met allemaal spanko meisjes! En dan natuurlijk geen scenario onderzoek maar een echt veld experiment!
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

strenge sanctie, milde sanctie Empty
BerichtOnderwerp: Re: strenge sanctie, milde sanctie   strenge sanctie, milde sanctie I_icon_minitimewo aug 04, 2010 10:20 pm

Hallo Leentje,
Je hebt weer een leuk artikel geplaatst.
Ik ga altijd watertanden als ik statistieken vermoed en vooral als ik deze onder ogen krijg; kun je die mij toesturen?

Het effect van een strenge of slappe sanctie lijkt me meetbaar.
Maar heb je ook de “procedurele rechtvaardigheid” kunnen beschrijven, toetsen, meten enz? En wie beoordeelt dat, de ontvanger of de uitdeler van de sanctie?

Hoe ga je het veldexperiment vormgeven?
Strenge straf en onrechtvaardige procedure vergelijken met slappe straf en onrechtvaardige procedure, strenge straf en rechtvaardige procedure met slappe straf; dan heb je al 4 groepen.
Dan nog effect op de spanko-meisjes vergelijken met effect op niet-spanko-meisjes? Of krijg je dan te veel groepen?
Veel succes met je vervolgonderzoek!
Groet
Rein

Terug naar boven Ga naar beneden
 
strenge sanctie, milde sanctie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Strenge Liefde

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Literatuur :: Columns-
Ga naar: