Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Terminologie

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Terminologie Empty
BerichtOnderwerp: Terminologie   Terminologie I_icon_minitimezo jan 23, 2011 9:51 pm

Nog even, als followup bij een discussie elders:

Ik ken een heleboel manieren om de Dom/sub relatie te benoemen:

Dominant/submissive = Dominant/onderdanig
Mentor/student = Begeleider/studente
Top/bottom
Sadist/masochist
Master/slave = Meester/slavin

... en misschien nog wel andere (iemand?) Hebben jullie een idee over de nuanceverschillen hiertussen? Ik vroeg me dat dus af. En hoe zit het met combinaties? Kan je een submissive Top zijn, of een Dominante bottom? En kan je Dominant of Top zijn zonder Sadist te zijn? Etc. etc.

Kan iemand dit verhelderen. Of is de benaming niet zo interessant, en is het belangrijker wat je ermee doet?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
sarah
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
sarah


Aantal berichten : 309

Terminologie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Terminologie   Terminologie I_icon_minitimewo jan 26, 2011 5:11 am

Als een Top ook bottom is of als een bottom ook Top is, dan heet dat een switch.
Volgens mij hoort Master/slave meer bij de BDSM, in zoverre je Huiselijke Discipline, niet onder BDSM zou willen scharen. BIj HD praat je niet zozeer over Master/slave, maar daar vallen wel eens termen als Dominant, en dan weer minder sub.

Ik ken toppen vanuit de bottom ook meer vanuit de BDSM hoek. Bij HD spreken ze meer van 'bratten'. Terwijl ze bij BDSM dan meer over rellen of 'teasen' hebben.

Mentor/student heeft meer weg van HD, dan van BDSM. En dat vanwege de disciplinering die bij HD een aanzienlijk(?) grotere rol speelt dan bij BDSM. Bij HD veel meer leereffect door pijn is niet fijn.

Toch merk ik op dit forum, meer binding met BDSM>> pijn is fijn, dan met HD>> pijn is niet fijn, terwijl ik wel heel veel overeenkomsten zie met HD, en dan dus ook met terminologie. Op HD fora minder hoofdletter gevoeligheid tav Dom/sub.

Op een DaddyDom forum wordt er wel meer gesproken over mentor/student relaties dan bij HD. HD is vaker gekoppeld aan getrouwde stellen. Dus dan weer vaker partner of de heer des huizes HOH, en dan niet Dom/sub.

Mijn ervaring is dat er wel nuanceringen zijn, maar dat dat ook is, hoe je er zelf mee omgaat, en ook , wat is de cultuur binnen de groep/forum etc.

overigens ... dit is meer mijn ervaring ... en dus zeker geen wet van meden en Perzen
Terug naar boven Ga naar beneden
wulfram
Watje
Watje
wulfram


Aantal berichten : 3

Terminologie Empty
BerichtOnderwerp: top/bottom/switch   Terminologie I_icon_minitimedo jan 27, 2011 11:12 am

ik ben meer voor wat ik in Engeland op spanking parties tegen kom.
en dat zijn spanking only parties, geen spoor van BDSM.

de terminologie is daar : top/bottom/switch en brat/bratty/cheeky/naughty
overigens is meer dan de helft van de bezoekende heren daar switch.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://wulfram.eu
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Terminologie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Terminologie   Terminologie I_icon_minitimedo jan 27, 2011 9:10 pm

Ik ben echt vooral spanko en heb weinig met de rest van de grote BDSM wereld. Ik doe wel weer aan het hoofdletter of kleine letter gedoe, maar gewoon meer voor de duidelijkheid. De term topping from the bottom is net iets anders dan bratting. Je kunt als 'sub' heel sturend bezig zijn en toch niet bratten . Bratten zie ik meer als expres vervelend gedrag vertonen om aandacht te krijgen.

Saeah meent:
Citaat :
Toch merk ik op dit forum, meer binding met BDSM>> pijn is fijn, dan met HD>> pijn is niet fijn, terwijl ik wel heel veel overeenkomsten zie met HD, en dan dus ook met terminologie.
Daar moet ik wel om lachen. Veel van de hier postende dames hebben juist vooral iets met disciplinaire spanking, al dan niet in een relatie. Dit wil overigens absoluut niet zeggen dat er (vooral voor- en achteraf) niets erotisch aan is, bij velen van ons is dit wel het geval.
Zelf heb ik zowel iets met disciplinaire als met fun spankings. Ik beleef ze echter als volkomen anders.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Terminologie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Terminologie   Terminologie I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Terminologie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Wat billen betreft-
Ga naar: