Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Consequent/voorspelbaar

Ga naar beneden 
+2
dawn
Ruben
6 plaatsers
AuteurBericht
Ruben
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Ruben


Aantal berichten : 656

Consequent/voorspelbaar Empty
BerichtOnderwerp: Consequent/voorspelbaar   Consequent/voorspelbaar I_icon_minitimedi feb 01, 2011 7:03 pm

Ik had zin om een nieuw topic te beginnen. Smile

We weten allemaal dat een dom consequent hoort te zijn, een beloofde straf hoort te worden uitgevoerd, een regel of afspraak waat consequenties aan zitten moet nageleefd worden.
Maar consequent is iets anders dan voorspelbaar, wanneer een sub op weg naar haar dom aan de hand van haar dagboek al kan uitrekenen hoeveel klappen ze met welk instrument zal krijgen en in welke volgorde. Is een deel van de spanning en impact dan niet weg?
Aan de andere kant, sommige mensen doen het heel goed met structuur en regels, en vinden het mischien prettig om precies te weten welke consequentie elke daad zal hebben.
Dus ik ben benieuwd naar jullie mening, waar houd consequent op en begint saaie voorspelbaarheid?
Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Consequent/voorspelbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Consequent/voorspelbaar   Consequent/voorspelbaar I_icon_minitimedi feb 01, 2011 7:20 pm

Consequent zijn is belangrijk, als je aan serieuze "begeleiding" of serieuze HD doet. Consequent betekent dan dus: daadwerekelijk straf geven voor overtredingen en daar niet laks mee om gaan.

Of een straf ook voorspelbaar moet zijn of juist niet, is denk ik een hele andere vraag. Ten eerste heb je natuurlijk naast te verwachten straffen ook dingen als lik-op-stuk-beleid, gewoon zomaar omdat Hij er zin in heeft, etc. Dat maakt e.e.a. al enigszins onvoorspelbaarder. Maar voorspelbaarheid in straffen zelf... kan heel leuk zijn (lees: spannend) en ook wel effectief. Als je bv weet dat je voor elke minuut dat je te laat komt een klap met de paddle krijgt, doe je waarschijnlijk je best dat te laat komen tot een minimum te beperken. Of als je weet dat je 24 of the best gaat krijgen omdat je je studie een dag verwaarloosd hebt, kun je daar best buikpijn over hebben. Maar alles al weten wat er gaat gebeuren... Ik denk dat een combiof de afwisseling van weten en niet weten het spannendst is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruben
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Ruben


Aantal berichten : 656

Consequent/voorspelbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Consequent/voorspelbaar   Consequent/voorspelbaar I_icon_minitimedi feb 01, 2011 7:25 pm

Zoals altijd zeg je weer dingen die zo waar zijn als een bus dawn. Een combinatie van weten wat je te wachten staat als je iets verwaarloost plus ook een element van onvoorspelbaarheid is vast het beste om de knieen van een sub week te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Consequent/voorspelbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Consequent/voorspelbaar   Consequent/voorspelbaar I_icon_minitimedi feb 01, 2011 8:47 pm

Ik ben het helemaal met dawn eens. Afspraak is afspraak en als je je daar niet aan houdt is het prettig als je Dom daar consequent mee om gaat. Sommige zaken, zoals het al genoemde te laat komen, lenen zich voor regels als 1 klap met de paddle voor elke te laat gekomen minuut of iets dergelijks. Ik heb al menige keer een sprintje ingezet om de schade zoveel mogelijk te beperken Smile. Maar niet alles moet voorspelbaar zijn, dat maakt het leven zo saai en voorspelbaar. Daarom houd ik wel van 'verrassingen'.
Niets is zo heerlijk gemeen als een Dominant die vriendelijk en begripvol met je meepraat over van alles wat niet zo goed ging die week, maar je dan ineens op een totaal onverwacht moment over de knie trekt en een enorm pak slaag geeft.
Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Consequent/voorspelbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Consequent/voorspelbaar   Consequent/voorspelbaar I_icon_minitimedo feb 10, 2011 4:13 pm

Ik denk dat consequent zijn heel belangrijk is, maar dat dat niet hoeft te betekenen dat er elke keer op dezelfde overtreding een gelijkwaardige straf moet staan. Sterker nog, ik denk dat je daarmee heel voorzichtig moet zijn. Ik zou als ik precies wist wat de gevolgen waren van mijn foutjes zeer de neiging hebben om precies zoveel straf te verdienen als waar ik zelf zin in heb om te krijgen. En wie is dan de dominant? Maar ik denk wel dat de sub moet weten dat er op dingen gelet wordt, dat ze niet alleen voor zichzelf bepaalde regels volgt of dingen doet, en dat er grenzen zitten aan brutaal gedrag. Maar soms is laten weten dat je bepaald gedrag ziet al voldoende.
Wel denk ik dat een straf beloven en daarna vergeten erg averechts werkt. Als je zo'n warhoofd bent die dat soort dingen vergeet, gebruik dan een lik-op-stuk-beleid of maak een lijstje (wat je natuurlijk ook door de sub bij kunt laten houden).
Terug naar boven Ga naar beneden
car{M}en
Watje
Watje



Aantal berichten : 8

Consequent/voorspelbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Consequent/voorspelbaar   Consequent/voorspelbaar I_icon_minitimedo maa 03, 2011 3:24 pm

Wow koaaltje.. je schrijft precies op hoe ik het ook zie Smile!!

Hier in huis gaat de 'discussie' nogal eens over consequent zijn en de consequenties van niet consequent zijn...
Wanneer ik merk dat er niet (meer) op regels of afspraken gelet word, ben ik geneigd in eerste instantie de regels expres te overtreden, op een nogal zichtbare manier. Word daar nog steeds niet op gereageerd, dan laat ik het voor wat het is MAAR heb dan wel veel moeite om een volgende afspraak of regel serieus te nemen. Dan zal echt wel moeten blijken dat die regel of afspraak wel nageleeft word...
Een voorbeeld is dat toen ik me hier aanmeldde de voorwaarde was dat ik actief mee zou gaan posten en niet alleen lezen... * graaf eigen graf en wijst iedereen op berichtenaantal aan de linkerkant van het beeldscherm... * . Ik heb namelijk nogal de neiging om ergens aan te beginnen en het dan niet af te maken, of het snel weer te vergeten of op te geven... Als daar niet of nauwelijks op gelet word ga ik snel de kantjes er vanaf lopen. Wel heel relaxed voor mij maar níet de manier waarop het hoort. Ik heb niet voor niets gekozen voor een HD relatie...
Overigens vind ik wel dat regels en afspraken haalbaar moeten zijn, én dat ze eventueel aangepast kunnen of moeten worden naargelang de situatie, en dat dat ook geldt voor de consequenties van overtredingen.. niet alle overtredingen zijn nou eenmaal even zwaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gille-
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 38

Consequent/voorspelbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Consequent/voorspelbaar   Consequent/voorspelbaar I_icon_minitimedo maa 03, 2011 8:23 pm

Er was eens, hééél lang geleden, een periode dat alles met regeltjes ging. Je kon het zo gek niet bedenken of we maakten er regels ofte afspraken over.

Een zwaai met het rietje per minuut te laat komen, een lik met de paddle per minuut te laat naar bed, een vast aantal met de mattenklopper voor brutaal gedrag, vloeken, jokken, stiekem andere nick gebruiken, enz enz enz....oja....daar bovenop kwamen dan uiteraard ook nog de afspraken betreffende studie en/of andere werkzaamheden.

Ik had er een heuse dagtaak aan om alles netjes bij te houden, zelfs wanneer ik het de dame zelf liet bijhouden....hoe kon ik anders controleren of ze niks "vergat" tijdens het opbiechten eh ? ;-). Wanneer dan uiteindelijk D-day kwam voelde ik me net een marionetje. Heuuul consedinges het lijstje afwerken. 10 met de paddle is immers geen 12 en ook geen 6 eh. Maar goed....hoe dan ook...consequent was ik wél...netjes zoals het hoort en volgens het boekske :-)

Ik hield het niet lang vol...sterker nog....ik had er reeds vlug écht het schijt aan. Vijf met de paddle omdat je veertien dagen geleden ergens vijf minuten telaat verscheen ? etc... Voor mij mag het allemaal en ik respecteer het heus ook wel wanneer dat wél in anderen hun beleving past maar voor mezelf ?? neuh dan ga ik liever vissen en laat de spankingbeleving voor de liefhebbers terzake... :-)

Vandaag de dag bespreken we de belangrijke dingen, reageer ik op bv gedrag op het moment zelf (eventueel met nog es héél duidelijk maken achteraf r/l).
Ik ga wél nagaan of iemand niet te vermoeid raakt en haar daarop aanspreken maar ik ga een volwassen persoon niet een bedtijd geven en elke avond zitten controleren en noteren hoeveel minuten/klappen...nee dank U Smile

Wat staat er dan tegenover ehmm misdrijven ? simpel hoor : genoeg opdat de boodschap heel duidelijk zou overkomen ! :-). Met wat en hoeveel zal de dame wel ondervinden op het moment zelf. Trouwens de uitvoering zélf is ook sterk afhankelijk van hoe de dame zich op dat moment voelt. Soms is slechts heel weinig nodig en sja....soms komt het ganse arsenaal boven ook :-)

Ikzelf vind het goed zo. Ik vind het minder afstandelijk dan het afhaspelen van lijstjes waarbij ikzelf dit en dat moét. Ik moét niks...enkel aanspreken op voor beiden belangrijke zaken en consequent duidelijk maken dàt wél....echter niet volgens een vooraf bepaald strak stramien maar volgens hoe het op het moment zelf de goede manier is om het te doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Consequent/voorspelbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Consequent/voorspelbaar   Consequent/voorspelbaar I_icon_minitimedo maa 03, 2011 9:04 pm

Soms zou ik wel eens willen dat Victor wat consequenter zou zijn. Hij kan me dreigend de meest zware straffen in het vooruitzicht stellen. Maar.........vaker wel dan niet is hij het de volgende keer vergeten en hoor ik er nooit meer iets over. Het maken van afspraken neem ik dan ook niet altijd heel erg serieus.
Helemaal zeker kan ik er echter nooit over zijn. Het kan ineens gebeuren dat hij het wel heeft onthouden en dat is dan wel even schrikken.
die onvoorspelbaarheid is natuurlijk wel erg spannend, maar dat hoeft hij natuurlijk niet te weten.

Maar ik vind ook dat ik als ik echt graag iets wil ik vanuit mezelf genoeg discipline moet kunnen opbrengen om het dan ook te doen en af te maken. En gelukkig gaat me dat de laatste jaren een stuk beter af. Afspraken over dat soort zaken zijn dus eigenlijk niet meer nodig.
De laatste tijd komt het dan ook vaker voor dat Victor me dingen wil laten doen of afspraken wil maken over dingen die ik helemaal niet wil of leuk vind. Dat maakt het dan voor hem juist wel weer leuk om ineens consequent gedrag te gaan vertonen. Nou raakt dat op een vreemde manier dan ook wel weer diep aan mijn sub zijn. Blijkbaar heb ik het ergens (wel diep weggestopt) in me om te gehoorzamen. Mijn wat assertievere kant heeft daar wel weer moeite mee, dus enige dwang is dan ook nodig. We 'spelen' dus een ingewikkeld 'spel' met elkaar wat ook ergens wel een serieuze ondertoon heeft.
Ik ben dan ook benieuwd wie de winnaar van ons nieuwste machtsspelletje zal zijn.
8 minuten met de haarborstel als ik geen recent bijgewerkt lijstje over een aantal afspraken kan produceren wanneer ik hem zie
Terug naar boven Ga naar beneden
mickey
Eeuwige wat
mickey


Aantal berichten : 220

Consequent/voorspelbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Consequent/voorspelbaar   Consequent/voorspelbaar I_icon_minitimeza maa 05, 2011 1:38 pm

Nu heb ik een zeker iemand ooit horen zeggen dat ie nog nooit een machtstrijd verloren had dus leen... ik wens je sterkte Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Consequent/voorspelbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Consequent/voorspelbaar   Consequent/voorspelbaar I_icon_minitimeza maa 05, 2011 2:42 pm

Sad Het kan zijn dat ik die sterkte nodig heb om standvastig te blijven.
maar af en toe moet je toch gewoon eens je eigen zin door proberen te drijven, zeker als je gelijk hebt
weetniet
Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Consequent/voorspelbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Consequent/voorspelbaar   Consequent/voorspelbaar I_icon_minitimezo maa 06, 2011 11:37 am

Kom op, leen, je kunt het! Cool

Ik denk dat het heel belangrijk is om consequent te zijn als je afspraken maakt over serieuze dingen (lees: dingen die jij daarvoor geschikt acht en die voor jou belangrijk zijn). Of dat in de vorm moet worden gegoten dat je precies weet wat je boven het hoofd hangt is een andere vraag, zoals bv Gille hierboven ook al uiteenzette. Dat kan soms best spannend zijn, maar ook saai worden. Of de Dominant krijg er geen goed gevoel van, zoals Gille. Op het moment inspelen op wat er gebeurd is, is misschien handiger.

Ik denk ook dat het makkelijker is consequent te zijn als je bij elkaar woont dan wanneer je elkaar eens in de zoveel tijd ziet. Want inderdaad: wat moet je er nog mee dat iemand een maand geleden de aardappels een keer heeft laten aanbranden, bij wijze van spreken. Zoiets kun je mijns inziens alleen bevredigend oplossen met lik op stukbeleid, maar daar moet je dan wel voor in de buurt zijn op het moment dat.

Afgezien van alles denk ik inderdaad dat je een beetje op moet passen wat je tot onderwerp van je Ds maakt en niet je eigen volwassen verantwoordelijkheid moet vergeten. Tuurlijk kan het spannend zijn als iemand je bijvoorbeeld af en toe op tijd naar bed stuurt, maar als je zelf weet dat het niet goed voor je is om te laat naar bed te gaan, is en blijft het in eerste instantie je eigen verantwoordelijkheid om er zorg voor te dragen dat je dat niet doet. Als je daarmee gaat spelen of experimenteren omdat Hij er even niet goed op let/niet consequent is, heb je daar niemand mee dan jezelf. En in plaats van dat je er dan iets mee opschiet, heb je er alleen maar last van.

Uiteraard kan dit voor anderen anders voelen, maar mijn ervaring is dat ik zelf erg uit moet kijken met waar ik de verantwoording leg en goed besef dat ik zelf in de eerste plaats altijd eindverantwoordelijk ben voor wat er met mij gebeurt en niet die ander met wie ik het spelletje speel. Voor mij is het gevaar te groot dat ik dan met te belangrijke zaken ga goochelen en dat is in elk geval niet goed voor me. Ondanks allerlei fantasieën over de regie volledig uit handen geven en iemand voor handen hebben die je als het ware ten allen tijde aan het opvoeden is, weet ik intussen dat in het echte leven e.e.a. voor mij een spel moet zijn en blijven, hoe serieus dat spel soms ook kan zijn. Ik kan me overigens wel voorstellen dat ook hierin weer te nuanceren valt en dat e.e.a. erg afhankelijk is van je partner in crime en zijn houding tegenover dit soort zaken.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Consequent/voorspelbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Consequent/voorspelbaar   Consequent/voorspelbaar I_icon_minitimezo maa 06, 2011 3:11 pm

In essentie kan ik me helemaal bij dawn aansluiten.
Natuurlijk ben je altijd zelf eindverantwoordelijk. En mijns inziens ben je ook helemaal verkeerd bezig als je bijv. niet gaat studeren terwijl het wel moet alleen om zodoende klappen te krijgen.
Een steuntje in de rug als je het gewoon even niet op kunt brengen of domweg te lui bent is daarentegen wel weer handig. Maar uiteindelijk blijf je wel zelf verantwoordelijk. Als je gaat goochelen met essentiële dingen dan ben je inderdaad verkeerd bezig.

Waar V en ik op het moment mee bezig zijn is eigenlijk toch weer anders. Het gaat niet zo zeer om het lijstje of de afspraken die daar op staan. Hoewel er minstens 2 op staan die ergens op slaan Smile
Maar het gaat nu meer om een soort oer Dom en sub gevoel. Het gehoorzamen omdat hij het zegt. Nou is V niet iemand die dat de hele dag doet en zeker niet een type die me de hele dag opdrachten geeft. Maar af en toe komt er dan toch een opdracht. En ik zou leentje niet zijn als ik dan toch niet met man en macht probeer er onderuit te komen. Ook al weet ik dat ik het uiteindelijk toch doe.
Maar op de één of andere manier maakt het geheel een soort oer gevoel bij me los. En als ik dan uiteindelijk het onvermijdelijke toch doe voel ik me daar nog tevreden bij ook. Wat overigens niet wil zeggen dat ik (als de pijn in mijn billen wat weggetrokken is) uiteindelijk niet weer op zoek ga naar een nieuwe escape mogelijkheid.
En inmiddels heb ik geleerd dat de o zo vergeetachtige en inconsequente Victor zich in een item kan vastbijten en ineens beschikt over een selectief goed geheugen en een belachelijke mate van consequent gedrag kan vertonen. Sad
Dus zit ik nu met akelig pijnlijke billen dit bericht te typen. En voorlopig ben ik dus even braaf en gehoorzaam.




Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Consequent/voorspelbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Consequent/voorspelbaar   Consequent/voorspelbaar I_icon_minitimezo maa 06, 2011 5:02 pm

Grin. Laughing

Inderdaad is wat jij beschrijft iets anders dan wat ik beschreef. En dat is iets waar ik me weer wel heel goed in kan verplaatsen. Met de juiste persoon, dat wel, want daar moet je allebei zin in hebben. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Consequent/voorspelbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Consequent/voorspelbaar   Consequent/voorspelbaar I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Consequent/voorspelbaar
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Wat billen betreft-
Ga naar: