Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 welk woord voor spanking

Ga naar beneden 
+18
Switch
lovinglydisciplined
Ereinion
tijmen
W
dalili
Shita
Lesly
Björn
Tim
leentje
minime
Strafhand
Gert Top
Marc82nl
isis
wenneke
menno
22 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 433

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimewo nov 14, 2012 10:43 pm

mepp'm inderdaad!
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimewo nov 14, 2012 11:52 pm

Gert Top schreef:
Bij ons thuis hebben we het vaak over geven. Als ik mijn vrouw een aanzegging doe: "Ik zal jou straks nog wat geven," dan weet ze al wat er gaat gebeuren.
Een uitdrukking die in mijn beleving er ook wel bij hoor: "pas op hoor, of je krijgt!"
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
tijmen
Watje
Watje
tijmen


Aantal berichten : 23

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: welk woord   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimeza jan 12, 2013 8:39 am

een flink pak op je billen, over mijn knie leggen en old fashion billenkoek geven zijn mijn favorieten, klinkt zo lekker daadkrachtig..
Terug naar boven Ga naar beneden
Ereinion
Watje
Watje



Aantal berichten : 6

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimedi mei 28, 2013 4:17 am

Ik vind persoonlijk dat billenkoek een beetje een kinderlijke strekking heeft. Bijvoorbeeld vroeger toen ik nog op de basisschool zat, toen zei de klassenassistente altijd als ik stout was dat ik billenkoek kreeg (wel voor de grap natuurlijk). Dat vond ik toen al een hele spannende gedachte. Nu ik wat ouder ben (22, bijna 23), vind ik spanking meer passend. Als ik spanking geef of krijg zal ik nooit billenkoek zeggen om eerlijk dat zijn.

Iedereen heeft daar natuurlijk een andere mening over. Ik laat iedereen daarin ook in zijn/haar waarde.
Terug naar boven Ga naar beneden
lovinglydisciplined
Meeloper
Meeloper
lovinglydisciplined


Aantal berichten : 51

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimedo mei 30, 2013 7:29 pm

* Jeetje er is een topic met veel reacties hier. Yay!*

Ik sluit me ook volledig bij Isis aan. Ik heb niets met "billenkoek" als term. Het klinkt te kinderlijk. Vroeger zei mijn vader wel eens als dreiging dat "je kontje naar de kermis zou gaan" als je niet ophield met t één of ander (niet dat wij thuis een pak slaag kregen trouwens, alleen de dreiging.) Kent iemand deze uitdrukking of is dit zelf verzonnen door mijn paps?

Ik heb zelf nogal veel met Engelse termen, waarschijnlijk omdat ik het eerder met Engelse spanking fictie e.d in aanraking kwam dan met Nederlandse. In het Nederlands krijg ik de meeste kriebels in mijn buik van " een pak voor je (blote) billen" of inderdaad een "ongenadig pak slaag". Ook "dan leg ik je over de knie" doet het bij mij wel goed.
In het Engels komt "I'm going to put you across my knee" "You'll feel my hand across your bottom" en " I'll spank you 'til your bottom glows" best wel binnen. Best goed met taal, die Engelsen...

Terug naar boven Ga naar beneden
Switch
Watje
Watje



Aantal berichten : 18

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimedo sep 12, 2013 1:24 am

Ik vind spanking wel goed als algemenere term. Ik zou eerder zeggen dat ik iets met spanking heb dan met billekoek. Spanken is bovendien handig want het Nederlands heeft er geen werkwoord voor. Maar in het Nederlands windt wel het meeste op. Krijg ik nou billekoek of ik ga je een flink pak op je blote billen geven, dat klinkt lekker vind ik. Vroeger zocht ik vaak in woordenboeken naar spankingtermen. In oude woordenboeken stond wel eens "voor de blote geven/krijgen", die vond ik ook wel wat hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
summerbrat
Meeloper
Meeloper
summerbrat


Aantal berichten : 58

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimedo sep 12, 2013 5:10 pm

Waar ik echt een kriebel van in mijn buik krijg is deze : "ik ga jou toch zo'n ongenadig pak op je blote billen geven " En dan moet ik op mijn tanden bijten om dan niet te zeggen een pak van wat ? Maar die doet het wel bij mij. Verder spanking, over de knie en je krijgt op je billen.
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimevr sep 13, 2013 12:22 am

Jaaaa die vind ik ook leuk Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Switch
Watje
Watje



Aantal berichten : 18

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimevr sep 13, 2013 2:02 am

Ook nog wel prikkelend om te zeggen of te horen: jij hebt een gezond pak voor je billen nodig, en billekoek is goed voor je.
Terug naar boven Ga naar beneden
Spankking
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 41

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Welk woord voor spanking?   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimedo okt 10, 2013 2:06 am

Het zelfstandig naamwoord 'spanking' vind ik best wel mooi, omdat het - in tegenstelling tot 'billenkoek' - een klanknabootsend woord is (onomatope). Maar als werkwoord vind ik het door Nederlanders gebruikt weer lelijk. 'Ik zal je spanken' maakt niets in me los.

'Bips' is eigenlijk de 'kindervariant' van billen. Vandaar denk ik dat hoge pedogehalte waar iemand het over had. In een rollenspel waarin de ontvanger een klein stout meisje speelt zou ik het gerust over 'een pak voor de blote bips' kunnen hebben. Verder zal het wat mij betreft 'een pak voor (of op) de broek' zijn, of 'een ouderwets pak voor de broek', of 'over de knie'.
"Zeg ehh - juffrouw! Moet jij even over de knie voor een ouderwets pak voor de broek, of hoe zit dat?!"
Terug naar boven Ga naar beneden
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 433

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimedo okt 10, 2013 3:37 pm

Draagt een juffrouw in een ouderwetse setting wel een broek dan Wink?
Terug naar boven Ga naar beneden
Spankking
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 41

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: ander woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimedo okt 10, 2013 6:12 pm

Of de setting ouderwets is laat ik graag in het midden. Dat 'ouderwets' zoals bedoeld in mijn zinnetje slaat op het pak voor de broek zelf, dat van een 'vooroorlogse degelijkheid' belooft te worden. En het 'broek' moet figuurlijk opgevat worden, omdat het een uitdrukking is. Wanneer een vrouw een jurk draagt vraag je immers niet of zij een 'pak voor de jurk' wil. (Moet je dat trouwens überhaupt wel vragen? :--))
Terug naar boven Ga naar beneden
summerbrat
Meeloper
Meeloper
summerbrat


Aantal berichten : 58

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimedo okt 10, 2013 8:50 pm

Ha ha een pak voor je jurk ( of rok ) Geweldig !! De volgende keer dat ze tegen mij zeggen : Kijk uit je krijgt een pak op je broek !  Zeg ik, dat gaat niet ik heb een rok aan roflol
Terug naar boven Ga naar beneden
Spankking
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 41

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re.   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimedo okt 10, 2013 10:37 pm

Ik vrees (of hoop?) voor jou dat dat de spanker alleen maar meer zal triggeren...
Terug naar boven Ga naar beneden
summerbrat
Meeloper
Meeloper
summerbrat


Aantal berichten : 58

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimedo okt 10, 2013 10:46 pm

Dat vrees ik ook..... Maar dat is voor mij geen reden om niks te zeggen.... Au
Terug naar boven Ga naar beneden
Spankking
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 41

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re.:   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimedo okt 10, 2013 10:50 pm

Nogmaals: netjes hoor!
Terug naar boven Ga naar beneden
Kythana
Beginner
Beginner
Kythana


Aantal berichten : 31

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimezo nov 24, 2013 8:35 pm

Het woord "spanking" doet me eigenlijk niks.
"Billenkoek" doet me te veel denken aan vroeger.
Wat wel een redelijk effect op me heeft is "een stevig pak slaag op de blote billen." of "... op de blote poep" (is meer Vlaams).
Terug naar boven Ga naar beneden
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 433

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimezo nov 24, 2013 10:20 pm

Die laatste is voor een Nederlander dan weer nogal raar Laughing.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kythana
Beginner
Beginner
Kythana


Aantal berichten : 31

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimezo nov 24, 2013 10:24 pm

Ja, daarom dus dat ik er even bij schreef dat het Vlaams is, hé... tongue 
Terug naar boven Ga naar beneden
gladstring
Watje
Watje
gladstring


Aantal berichten : 7

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimezo dec 07, 2014 6:43 pm

Billenkoek, klinkt niet zo beladen, gewoon Nederlands; je kunt het overal zeggen, mensen denken vaak dat het een grapje is.
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimewo dec 10, 2014 2:15 pm

Over pak op je rok gesproken Wink. Ik draag in de zomer weleens van die maxi rokken (lang en wijd) en vind het dan wel een lollige toevoeging om gemept te worden met dat ding nog aan (maar dan over je rug heen geslagen zeg maar) weer eens wat heel anders dan een broek op je knieen Very Happy Vooral omdat als je opstaat je gelijk weer helemaal aangekleed bent Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimezo dec 14, 2014 6:10 pm

(slaag) op de billen krijgen/ op het zitvlak krijgen/ op de broek krijgen.

(eventueel uit het spreekwoordelijke ‘pak’)

Maar voor ons is het met name billenkoek. Dit woord bevat in ons geval geen indicatie van hoe hard; het is van zeer streng tot mild.

Wonderlijk onderwerp, zeer zeker grappig. Beetje guitig. Nooit zo over nagedacht eigenlijk…

Het is trouwens ook zeer aan te raden om met het (december)weer van vandaag een stuk te fietsen of wandelen en -nee, dan niet te mijmeren/ zich het hoofd te breken over dit onderwerp! (Hooguit weer onder de warme chocomel met slagroom).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimeza mei 16, 2015 11:13 am

(Alvast sorry voor als het posten in een oud topic niet echt gewaardeerd wordt, maar ik doe het toch Razz)

Billenkoek vind ik juist een leuk woord omdat je het in het dagelijks leven ook nog wel voorbij ziet komen en dan slaat m'n hoofd weer meteen op hol natuurlijk. Over de knie valt ook in die category, denk ik.

Iets anders dat ik in dit topic nog niet ben tegengekomen is het simpele 'straf krijgen/verdienen'. Dat slaat natuurlijk niet alleen maar op billenkoek, maar het laat me wel echt klein en (bij gebrek aan een beter woord:) stout voelen. Daarnaast vind ik andere strafonderdelen (in de hoek staan, strafregels schrijven etc) ook spannend en zeker bij billenkoek horen (maar misschien denk ik daar weer heel anders over als ik het daadwerkelijk meegemaakt heb Wink)

Waar ik dan helemaal niks mee heb is een 'pak slaag'. Een 'pak voor de billen' dan weer wel. Ik denk dat ik slaag te vaak gehoord heb toen ik klein was en ook meer associeer met iemand in elkaar slaan dan slaan op de billen, en dat vind ik echt helemaal niks.
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimeza mei 16, 2015 12:59 pm

Uomi schreef:
(Alvast sorry voor als het posten in een oud topic niet echt gewaardeerd wordt, maar ik doe het toch Razz)

Billenkoek vind ik juist een leuk woord omdat je het in het dagelijks leven ook nog wel voorbij ziet komen en dan slaat m'n hoofd weer meteen op hol natuurlijk. Over de knie valt ook in die category, denk ik.

Iets anders dat ik in dit topic nog niet ben tegengekomen is het simpele 'straf krijgen/verdienen'. Dat slaat natuurlijk niet alleen maar op billenkoek, maar het laat me wel echt klein en (bij gebrek aan een beter woord:) stout voelen. Daarnaast vind ik andere strafonderdelen (in de hoek staan, strafregels schrijven etc) ook spannend en zeker bij billenkoek horen (maar misschien denk ik daar weer heel anders over als ik het daadwerkelijk meegemaakt heb  Wink)

Waar ik dan helemaal niks mee heb is een 'pak slaag'. Een 'pak voor de billen' dan weer wel. Ik denk dat ik slaag te vaak gehoord heb toen ik klein was en ook meer associeer met iemand in elkaar slaan dan slaan op de billen, en dat vind ik echt helemaal niks.

Dag Uomi,
Het lijkt me prima, dat je een oud onderwerp aanhaalt.
Andere soorten straf uitdelen of krijgen als in de hoek staan of op een stekelige cocosmat zetten [of zitten] is wat mij betreft ook leuk. Tegen iemand zeggen dat ze straf verdient of vragen of ze het daarmee eens is en dan een bedremmelde knik verwachten, is ook een aanrader.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitimeza mei 16, 2015 2:02 pm

Ik heb even gegoogled wat een cocosmat is, maar hm, dat lijkt me inderdaad niet echt een pretje (want ik neem aan dat m'n broek niet aan zou mogen Wink)

Wat is bedremmeld een heerlijk woord trouwens (: En wat zou je doen als je dat knikje niet krijgt (dat zij het er dus niet mee eens is)?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





welk woord voor spanking - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk woord voor spanking   welk woord voor spanking - Pagina 2 I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
welk woord voor spanking
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Welk instrument voor billenkoek vind je het prettigst?
» Wat voor spanking doet het voor jou?
» Spanking voor dames!
» Als je nog niet precies weet wat je met spanking kan en wil
» Wat voor spanking relatie zoek je?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Persoonlijk :: Vraagbaak-
Ga naar: