Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Spanking-schaal?

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Spanking-schaal? Empty
BerichtOnderwerp: Spanking-schaal?   Spanking-schaal? I_icon_minitimezo apr 15, 2012 3:31 pm

Hier heb ik vast vaker om gevraagd, maar nog maar 's:

Er is een schaal van Beaufort, en een schaal van Richter, en ik zou zo graag een soortgelijke schaal voor spanking hebben. Hoe zou zoiets eruit zien? Dingen waar je op zou kunnen scoren is mate van ontkleedheid, aantal klappen, hardheid van de klappen, instrument waar mee geslagen wordt, hoe ritualistisch de houding is, wat de reacties van de sub zijn (spartelen, kermen, huilen, schreeuwen), etc. etc.

Hierbij de schalen van Beaufort en Richter waar ik dus iets analoogs voor zou willen:


Beaufort:

0 = stil = rook stijgt recht of bijna recht omhoog
1 = zwak = windrichting goed af te leiden uit rookpluimen
2 = zwak = wind voelbaar in gezicht, weerhanen tonen nu juiste richting, blad ritselt
3 = matig = opwaaiend stof, vlaggen wapperen, spinnen lopen niet meer
4 = matig = papier waait op, haar raakt verward, geen last van muggen meer
5 = vrij krachtig = bladeren van bomen ruisen, gekuifde golven op meren en kanalen, vuilnisbakken waaien om
6 = krachtig = problemen met paraplu's, hoeden waaien af
7 = hard = het is lastig tegen de wind in te lopen of te fietsen
8 = stormachtig = twijgen breken van bomen, voortbewegen zeer moeilijk
9 = storm = schoorsteenkappen en dakpannen waaien weg, kinderen moeten moeite doen om te blijven staan, takken breken af, alleen zwaluwen en eenden vliegen nog
10 = zware storm = aanzienlijke schade aan gebouwen, volwassenen hebben veel moeite om te blijven staan, redelijk veel bomen raken ontworteld, vogels blijven aan de grond
11 = zeer zware storm/orkaanachtig = flinke schade aan bossen, niet extreem
12 = orkaan = veel wordt vernield, schuttingen waaien om, redelijk veel dakpannen waaien van het dak, wegen liggen vol met bladeren, lantaarnpalen schudden


Richter:

< 2.0 = komen vaak voor, worden niet gevoeld door mensen
2.0 - 3.5 = worden geregistreerd maar amper gevoeld door mensen
3.5 - 5.0 = meestal gevoeld, maar amper schade
5.0 - 6.0 = gematigde aardbeving, lichte schade goede gebouwen, zware schade slechte gebouwen
6.0 - 7.0 = zware aardbeving, zware schade aan gebouwen
7.0 - 8.0 = zeer zware aardbeving, verwoestend
> 8.0 = extreem zware aardbeving, verwoestend over grote gebieden
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Spanking-schaal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking-schaal?   Spanking-schaal? I_icon_minitimema apr 16, 2012 10:33 pm

Hallo W,
Ik heb ooit een spankofiel-test ingevuld. Ik kwam op 68 punten, met een mooie illustratie; maar ik vond de score iets tegenvallen. Nou ja, als je het afrondt naar een 7, is het toch een ruim voldoende cijfer; dan “kan ik ermee leven”.
Het is dus een decimale schaal, niet zoiets raars als Beaufort.
http://www.okcupid.com/tests/the-spankophile-test

Dan vind ik ook in mijn bestanden een verhaal, waar je naar een test uit kunt komen op de volgende 4 mogelijkheden:
1. Vanille
2. Speels
3. Gematigd
4. Extreem
Ook deze was in het Engels. Een schaal van 4 is wel wat niksig.
Kun je hier iets mee, of ga je er zelf eentje ontwerpen?
Groet
Rein
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Spanking-schaal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking-schaal?   Spanking-schaal? I_icon_minitimedi apr 17, 2012 12:46 am

Ik had 83%. Maar dat is een schaal voor personen, ik bedoelde een schaal voor spankings.

Ja, die van 4 is inderdaad wat mager, maar wel in de richting wat ik in mijn hoofd had. Als je nou "keer 2" doet, en er boven extreem nog iets extremers aan toevoegt om tot de 10 te komen... Ik ga er over nadenken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
pyrenex
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 33

Spanking-schaal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking-schaal?   Spanking-schaal? I_icon_minitimedi apr 17, 2012 5:52 pm

W schreef:
Er is een schaal van Beaufort, en een schaal van Richter, en ik zou zo graag een soortgelijke schaal voor spanking hebben. Hoe zou zoiets eruit zien? Dingen waar je op zou kunnen scoren is mate van ontkleedheid, aantal klappen, hardheid van de klappen, instrument waar mee geslagen wordt, hoe ritualistisch de houding is, wat de reacties van de sub zijn (spartelen, kermen, huilen, schreeuwen), etc. etc.
Aantal klappen en hardheid van klappen vind ik lastig om mee te nemen in een schaal, er zullen weinig mensen zijn die met een impact-meter of snelheidsmeter erbij een spanking geven/ontvangen, hardheid is enorm subjectief. Daaraan gekoppeld zijn aantallen ook weer lastig: een flink aantal maar niet op volle kracht, of een flink aantal maar met een uitgebreide opwarming, kunnen minder pijnlijk zijn dan 4 snoeiharde tikken met een flinke paddle uit het niks. Bovendien, zal Dom X misschien 4x harder slaan dan Dom Z. Wat is het aantal van Dom Z dan nog 'waard'?

En, de score verschuift ook wel afhankelijk van de staat van je billen aan het begin van de spanking. Op billen die al beurs en blauw zijn, scoor je veel sneller heel hoog denk ik.. Maar misschien moet de startsituatie voor een dergelijke schaal gewoon zijn: billen in prima conditie, geen blauw plekje te zien. En dan eens kijken hoe hoog er die dag gescoord wordt. Razz

Heb je al een beetje een opzet W? Ik wil best aanvullen.. Maar zo uit het niks een hele schaal bedenken..

(Goeie SOG dit, het ontwerpen van zo'n schaal Razz)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Spanking-schaal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking-schaal?   Spanking-schaal? I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Spanking-schaal?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Boek over spanking: the spanking collection van Abel en Haron
» Spanking gereedschapswinkel
» richten met spaans rietje of cane
» Wie zijn wij?
» spanking rok

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Persoonlijk :: Vraagbaak-
Ga naar: