Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Imaani

Ga naar beneden 
+3
Gille-
Ruben
imaani
7 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
imaani
Beginner
Beginner
imaani


Aantal berichten : 49

Imaani - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Imaani   Imaani - Pagina 2 I_icon_minitimevr aug 17, 2012 4:08 pm

Inmiddels heb ik de film gezien, Wauw. en wat een stoer einde Smile

en ik heb de strip en het Nederlandse boek binnen maar nog niet de tijd gehad om het uitgebreid te lezen maar ik heb al wel het vermoeden dat er verschillende eindes voor het verhaal zijn :S zal ik dan maar gewoon mijn favoriet kiezen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Imaani - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Diverse eindes "Histoire d'O   Imaani - Pagina 2 I_icon_minitimeza aug 18, 2012 12:27 pm

imaani schreef:
Inmiddels heb ik de film gezien, Wauw. en wat een stoer einde Smile

en ik heb de strip en het Nederlandse boek binnen maar nog niet de tijd gehad om het uitgebreid te lezen maar ik heb al wel het vermoeden dat er verschillende eindes voor het verhaal zijn :S zal ik dan maar gewoon mijn favoriet kiezen?

De films en het boek hebben diverse eindes.
Het boek eindigt met het feestje bij de Commandant waar O volledig naakt tentoongesteld werd.
Imaani - Pagina 2 Histoire-do-680733l

einde boek schreef:
Maar zelfs terwijl men op die manier over O beschikte, zelfs terwijl men haar op die manier als voorbeeld gebruikte of als aanschouwelijk bewijsmiddel, richtte men niet één keer het woord tot haar. Was zij dan van steen of van was, of een schepsel uit een andere wereld, zodat men het nutteloos vond om tegen haar te spreken, of durfde men het niet? Pas toen het volop dag was geworden en alle dansers waren vertrokken, hielpen Sir Stephen en de Commandant O overeind, nadat zij eerst Natalie wakker hadden gemaakt, die aan O's voeten in slaap was gevallen, namen haar mee naar het midden van de binnenplaats, ontdeden haar van haar ketting en van haar masker, legden haar achterover op een tafel en bezaten haar beurtelings.
.

De film heeft het einde van dat feestje niet zo gedetailleerd in beeld gebracht.
In plaats daarvan is nog aan het einde toegevoegd een scène waarin is te zien hoe Jacqueline door O naar het kasteel van Roissy wordt gebracht om daar dezelfde training te ondergaan die O heeft moeten ondergaan.
Dat vond ik wel een mooie toevoeging.

Wat daarna komt vind ik minder.
O brengt thuis bij Sir Stephen heel huiselijk voor de haard verslag uit en vraagt dan aan Sir Stephen of hij hetzelfde voor haar had kunnen en willen ondergaan als zij voor hem had ondergaan.
Vervolgens brandt zij met een gloeiend sigarettenpijpje een 'O' op zijn hand.
Daarmee heeft zij hem met haar initiaal 'O' op zijn hand gebrandmerkt, net als hij O eerder op haar billen had laten brandmerken met zijn initialen 'SH'.
Dat vind ik nu minder, omdat dit Sir Stephen tot een 'switch' binnen de relatie maakt, terwijl hij zich daarvoor de hele film lang als een overtuigende, strenge en veeleisende Meester had getoond, zulks in schril contrast met die slapjanus van een René.

Het einde van het boek heeft dan ook mijn voorkeur.

Imaani - Pagina 2 Product_full_7700

Imaani - Pagina 2 Corbis-0000298456-011

Maar zelfs het boek kent verschillende eindes.
In een laatste hoofdstuk dat weggelaten is, keerde O terug naar Roissy, waar Sir Stephen haar in de steek liet.
Er bestaat een tweede slot aan het verhaal van O.
Toen O zag dat Sir Stephen op het punt stond haar te verlaten, verkoos zij te sterven.
Hij stemde daarin toe.

Ik heb het boek onder andere in de Nederlandse vertaling die is uitgegeven door Rainbow Essentials.
Dat is een uitgeverij van boeken van betekenis die belangrijke ontwikkelingen in de twintigste eeuw markeren.
Die uitgave bevat een zeer interessant nawoord van Adriaan Morriën.
Onderstaand een paar bijzondere passages.

Adriaan Morriën blz. 217 schreef:
De vrouwen in Het verhaal van O zijn trouwens niet rechteloos. Bij alles wat O wordt aangedaan wordt eerst haar toestemming gevraagd, of sterker: haar instemming, een 'ja' tegenover de vernederingen die in het vooruitzicht worden gesteld. Wanneer men iets uit het verhaal van O kan leren, dan is het dat er verschillende manieren zijn om tot geluk te komen en dat het soms opgediept moet worden uit tegenstrijdigheden die voor anderen stuitend of belachelijk zijn.

Adriaan Morriën blz. 220 schreef:
Heel wat huwelijken zouden er waarschijnlijk mee gebaat zijn, en stellig heel wat opwindender worden, wanneer mannen en vrouwen elkaar van tijd tot tijd liefdevol zouden afranselen.

Een liefdevolle afranseling.Imaani - Pagina 2 Tumblr_lpimj5eoot1qm954lo1_500

Details van een liefdevolle afranseling.Imaani - Pagina 2 Image
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
imaani
Beginner
Beginner
imaani


Aantal berichten : 49

Imaani - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Imaani   Imaani - Pagina 2 I_icon_minitimezo aug 19, 2012 9:41 pm

Het einde met dat O haar initialen in Sir Stephen hand zette vond ik juist heel mooi, maar t maakt ze wel meer gelijk idd.
Ik vond het ook wel mooi om te zien in de film dat O bij verschillende mensen verschillende rollen had. Bij Jacqueline was ze veel dominanter.
Ze switchte heel mooi vond ik.

Bij de beelden van het prandmerken heb ik weggekeken, dat vond ik wel heel heftig en ook niet iets waarin ik me zou willen verplaatsen.

Ik heb ook dat Nederlandse boek met het nawoord van Adriaan Morriën en heb t met aandacht gelezen. hij had wel mooie uitspraken over masochisten
en manieren van gelukkig zijn inderdaad. Maar wie is Adriaan Morrien? Zou ik hem ergens van moeten kennen?

Citaat :
Adriaan Morriën blz. 220 schreef:
Heel wat huwelijken zouden er waarschijnlijk mee gebaat zijn, en stellig heel wat opwindender worden, wanneer mannen en vrouwen elkaar van tijd tot tijd liefdevol zouden afranselen.
Agree Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Imaani - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Adriaan Morriën   Imaani - Pagina 2 I_icon_minitimezo aug 19, 2012 11:57 pm

imaani schreef:

Ik heb ook dat Nederlandse boek met het nawoord van Adriaan Morriën en heb t met aandacht gelezen. hij had wel mooie uitspraken over masochisten
en manieren van gelukkig zijn inderdaad. Maar wie is Adriaan Morrien? Zou ik hem ergens van moeten kennen?

Adriaan Morriën was een Nederlands dichter, essayist, vertaler en criticus.
Morriën debuteerde in 1935 met een gedicht in Forum.
Zijn eerste dichtbundel (Hartslag) verscheen in 1939.
Na de Tweede Wereldoorlog werkte hij vooral aan vertalingen, literaire beschouwingen en recensies voor onder andere Het Parool.
Hij was een aantal jaar docent Frans en werkte bij het Instituut voor Vertaalkunde van de Universiteit van Amsterdam.
Hij was betrokken bij de oprichting van het Fonds voor de Letteren.
Als redacteur van een aantal literaire tijdschriften (onder andere Tirade), beoordeelde hij manuscripten.
Ook was hij adviseur van de uitgeverijen G.A. van Oorschot en De Bezige Bij.
Een aantal belangrijke schrijvers, onder wie Harry Mulisch, Gerard Reve en W.F. Hermans, werd door hem 'mede-ontdekt'.
Adriaan Morriën vertaalde onder meer werken van Albert Camus, Heinrich Böll, Sigmund Freud, Erich Kästner, Choderlos de Laclos (Les liaisons dangereuses), Guy de Maupassant en last but not least Pauline Réage (Histoire d'O).

Adriaan Morriën heeft dus het boek dat jij gelezen hebt van het Frans in het Nederlands vertaald.
Ik vind dat hij dat heel verdienstelijk heeft gedaan.
Zijn nawoord wijst er mijns inziens op dat hij bepaald wat met het onderwerp moet hebben gehad.

Adriaan Morriën.Imaani - Pagina 2 Mor3
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
Gesponsorde inhoud





Imaani - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Imaani   Imaani - Pagina 2 I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Imaani
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Welkom :: Aangenaam-
Ga naar: