Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Oh la la, zweepjes in de slaapkamer!

Ga naar beneden 
+2
Strafhand
Dutch Spank Daddy
6 plaatsers
AuteurBericht
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! Empty
BerichtOnderwerp: Oh la la, zweepjes in de slaapkamer!   Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! I_icon_minitimedo okt 18, 2012 2:26 pm

Ik vind het altijd wel prettig wanneer er weer een artikeltje verschijnt waaruit blijkt dat BDSM en dus ook spanking steeds meer ingeburgerd raken dus en steeds meer als 'normaal' worden beschouwd.
Er zal mijns inziens ooit een tijd aanbreken waarin het als abnormaal wordt beschouwd wanneer men daar niet aan doet.

Telegraaf, Psychologie & Relatie, 18 oktober 2012 schreef:

Oh la la, zweepjes in de slaapkamer!
AMSTERDAM - Zweepjes, bondage... Sinds het enorme succes van de trilogie van Vijftig tinten grijs van E.L. James lijkt SM in de slaapkamer geen vreemde meer. En dat blijkt ook uit recent onderzoek. Want bijna de helft van de Nederlanders heeft ervaring met SM-achtige praktijken. Jij ook?

Datingsite C-date organiseerde een internationale poll met een focus op sadomasochisme. Hieruit kwam naar voren dat de populariteit voor SM toeneemt. Maar liefst 58 procent van de respondenten bekent met SM te geëxperimenteerd te hebben. In Nederland lag dat percentage op 48,1 procent. Het gaat er dan om dat deze respondenten minstens aan bondage hebben gedaan tijdens de seksuele activiteiten.

Vrouwen vaker dan mannen
Ook kwam naar voren dat de Nederlandse vrouwen vaker deze vorm van seks heeft uitgeprobeerd dan de Nederlandse mannen (50 % tegenover 47,9 %).

Vijftig tinten grijs
“Het boek Vijftig tinten grijs is een wereldwijde bestseller en SM speelt in dit boek een nadrukkelijke rol”, zegt Aude Creaveau, Senior PR-manager bij de datingsite. “We waren naar aanleiding van het succes van het boek en de discussie erover in de media benieuwd hoeveel mensen hebben geëxperimenteerd met SM. Net5 heeft november als Vijftig tinten grijs-maand benoemd. Films als ‘Eyes Wide Shut’ zullen worden getoond en tevens zal het tv-programma ‘I love Vijftig tinten grijs’ te zien zijn. We verwachten dat de discussie rondom SM hierdoor nog verder gevoerd zal worden."

VROUW magazine
Ook VROUW Magazine heeft naar aanleiding van Vijftig tinten grijs dit weekend een reportage over SM-vrouwen. Aan het woord komen drie vrouwen die hun geld verdienen als meesteres.

Hoe zit dat bij jou? Heb jij wel eens geëxperimenteerd met SM? Of kun je niet meer zonder deze vorm van seks? Wij zijn heel nieuwsgierig. Praat met ons mee!

Bron: Telegraaf, Vrouw, Psyche & relatie 18 oktober 2012
www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_relatie/13090772/__Oh_la_la__zweepjes_in_de_slaapkamer___.html

P.S. Ik denk dat Rein wel helemaal wild zal worden van al deze statistische gegevens die in dit artikeltje staan. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oh la la, zweepjes in de slaapkamer!   Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! I_icon_minitimedo okt 18, 2012 8:25 pm

Hallo Dutch Spanking Daddy
Of ik helemaal wild wordt van statistische gegevens, betwijfel ik; maar de cijfers zijn wel opzienbarend, dat had ik nooit verwacht!
En als we uit het bericht kunnen opmaken, dat SM en spanking steeds meer ingeburgerd raken en normaal gevonden worden, dan is dat fantastisch leuk!
Ik heb nu 2 vragen:
Kan het bestand van C-date een afspiegeling zijn van de bevolking of is het een specifieke categorie? Het gaat om mensen, die op zoek zijn naar een avontuurtje, open relatie of een erotische date; dat kan de uitkomst iets vertekenen.
Heb jij de vragenlijst kunnen vinden?
Maar nogmaals: ik sta bijna paf!
Bedankt en groet van Rein
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! Empty
BerichtOnderwerp: Bestand van C-date   Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! I_icon_minitimevr okt 19, 2012 10:20 am

Rein schreef:
Hallo Dutch Spanking Daddy
Hallo Rein. Het is overigens 'Dutch Spank Daddy' (dus geen Spanking maar Spank).
Precies zoals links en boven mijn avatar en mijn zojuist behaalde titel van 'Overijverige Poster' staat vermeld.
Mijn nickname is afgeleid van die van mijn 'Britse collega' The London Spank Daddy.
Hij 'doet' de Britse eilanden en ik de Lage Landen. Very Happy
Rein schreef:

Ik heb nu 2 vragen:
Kan het bestand van C-date een afspiegeling zijn van de bevolking of is het een specifieke categorie? Het gaat om mensen, die op zoek zijn naar een avontuurtje, open relatie of een erotische date; dat kan de uitkomst iets vertekenen.
Heb jij de vragenlijst kunnen vinden?

Het is natuurlijk weer typisch een Telegraaf artikel, waar dus (per definitie) veel niet van zal kloppen.
Zeker waar het de statistische gegevens betreft.
Zo staat er: 'Want bijna de helft van de Nederlanders heeft ervaring met SM-achtige praktijken'.
Babies, zuigelingen etc. maken ook deel uit van de Nederlandse bevolking, maar zullen niet bij dit specifieke onderzoek zijn betrokken, net zoals naar ik aanneem bijvoorbeeld demente bejaarden.
Het bestand van C-date kan dus per definitie geen afspiegeling van de Nederlandse bevolking zijn.
Het ligt voor de hand dat het bestand een afspiegeling zal zijn van het seksueel actieve deel van de Nederlandse bevolking.
Wellicht van dat deel dan ook nog de meer specifieke categorie die op zoek is naar een relatie en wellicht zelfs een nog specifieker deel dat op zoek is naar een avontuurtje, open relatie of een erotische date, zoals jezelf al suggereert.
Want dat laatste is hetgeen waarin C-date blijkens de website bemiddelt: 'Het beste adres voor kortstondige contacten en open relaties',
Of het ook inderdaad 'het beste adres' is weet ik niet. Even 'googlen' levert al direct een verwijzing naar Tros Radar op. Rolling Eyes

Dit is wat er over het onderzoek is vermeld op Datelicious.nl
Citaat :
Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van C-Date, de grootste casual dating site ter wereld. Tussen medio augustus en begin september 2011 zijn in elf landen (Nederland, België, Brazilië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Noorwegen, Oostenrijk, Spanje, Zweden en Zwitserland) bijna 6000 mensen ondervraagd naar hun seksuele interesses en gedrag. Per land deden meer dan vijfhonderd respondenten mee aan de enquête. Zij gaven via een online vragenformulier hun persoonlijke (seksuele) voorkeuren door.
Bepaald geen representatief onderzoek dus.
Ik heb de vragenlijst trouwens niet kunnen achterhalen.
Het Telegraaf artikel lijkt mij dus een onzin artikel, maar als hierdoor wordt bereikt dat steeds meer mensen, voor mij meer in het bijzonder steeds meer vrouwen, gaan denken dat ze ook aan BDSM, meer in het bijzonder spanking, moeten gaan doen, dan vind ik het natuurlijk al lang best.
Daar zal ik dan niet moeilijk over doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
lovinglydisciplined
Meeloper
Meeloper
lovinglydisciplined


Aantal berichten : 51

Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oh la la, zweepjes in de slaapkamer!   Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! I_icon_minitimevr apr 05, 2013 10:07 pm

Wat ik bij mezelf merk in de hele Fifty Shades Of Grey-hype die op het moment door ons landje waait, is dat ik veel minder moeite zou hebben met het toegeven van interesse in BDSM dan als ik specifiek zou moeten benoemen dat ik me aangetrokken voel tot een spanking voor straf/correctie. "S&M" is nou wel zover ingeburgerd dat als mensen er achter zouden komen dat kinky seks met wat handboeien/blinddoeken je opwind, ze waarschijnlijk hun schouders ophalen en het allemaal wel prima vinden. Misschien niet helemaal in hun straatje, maar ach... ieder zijn ding. Of wie weet vinden het ze het zelf ook wel spannend en proberen ze het eens uit.

Met spanking, échte spanking over iemands knie waarbij gehuild e.d wordt en er rode billen zijn aan het einde, is het begrip van de gemiddelde Nederlander denk ik snel verdwenen. Dat is toch niet sexy!

Hoe denken jullie over dit verschil tussen spanking en bdsm? Voelen jullie ook het verschil tussen deze twee varianten?

Terug naar boven Ga naar beneden
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 433

Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oh la la, zweepjes in de slaapkamer!   Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! I_icon_minitimevr apr 05, 2013 11:47 pm

Interessant punt breng je daar. Ook we een punt waar mensen volgens mij verschillend over denken.

Ik denk dat je spanking het best als een niche binnen de SM kan plaatsen. Spanking draait minder om seks, meer om - zoals je zelf terecht opmerkt - straf en discipline, maar aan de basis van dat alles ligt het concept dat er 'gespeeld' word met machtsverhoudingen. Ik denk dat wel een simpele fetish voor spanking ook niet moeten vergeten trouwens! Maar dat spel rond de machtsverhoudingen zien we overal binnen de SM terug.

Ik beschouw mezelf als 100% spanko. Dat overigens niet zeggen dat ik een aversie heb tegen SM, machtsspelletjes zijn altijd leuk, maar zonder het spanking aspect, met straf en discipline als guiding theme, zou ik het denk ik niet lang volhouden. En dat is denk ik voor meer mensen hier het geval.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oh la la, zweepjes in de slaapkamer!   Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! I_icon_minitimema apr 08, 2013 4:27 pm

lovinglydisciplined schreef:

Met spanking, échte spanking over iemands knie waarbij gehuild e.d wordt en er rode billen zijn aan het einde, is het begrip van de gemiddelde Nederlander denk ik snel verdwenen. Dat is toch niet sexy!

Precies. Dit is iets wat zelfs veel bdsmers moeite mee hebben. Dit is al moeilijk uit te leggen aan bdsmers , laat staan aan vanilla's( in my experience).
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oh la la, zweepjes in de slaapkamer!   Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! I_icon_minitimeza apr 13, 2013 1:48 pm

Ik denk idd dat het 'echte straf' aspect moeilijk te begrijpen is voor de meeste mensen.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oh la la, zweepjes in de slaapkamer!   Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! I_icon_minitimeza apr 13, 2013 4:17 pm

Ik heb er zelf ook nog steeds moeite mee roflol
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oh la la, zweepjes in de slaapkamer!   Oh la la, zweepjes in de slaapkamer! I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Oh la la, zweepjes in de slaapkamer!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Wat billen betreft-
Ga naar: