Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Wat voor spanking relatie zoek je?

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Wat voor spanking relatie zoek je? Empty
BerichtOnderwerp: Wat voor spanking relatie zoek je?   Wat voor spanking relatie zoek je? I_icon_minitimeza nov 17, 2012 1:26 pm

Ik kom de laatste tijd wat minder vaak buurten hier op Klaproos en van uitgebreid posten (schandelijk natuurlijk voor één van de oprichters) komt al helemaal weinig. Als ik hier dan weer eens kom kijken zie ik vaak dat zich weer een aantal nieuwelingen hebben aangemeld. Soms met en soms ook zonder spanking ervaring.
Voor sommigen die hier terecht komen is spanking iets heel nieuws, anderen hebben er al mee kennis gemaakt.

Zelf draai ik al heel lang in dit wereldje mee. Ik ben er eigenlijk toevallig in terecht gekomen omdat mijn eerste vriendje het leuk vond me over de knie te leggen. En dat triggerde bij mij een hele boel........Allerlei kinderfantasietjes over straf vielen op hun plaats. Het was een duidelijk herkennen van zo ben ik en dit is wat ik graag wil.
Dat wil niet zeggen dat het allemaal zo makkelijk was Wink. Tijdens mijn studietijd was ik zowel marxistisch all feministisch. Ik schaamde me heel erg voor mijn behoefte aan straf van een man. Over zoiets als mijn behoefte aan controle, onderdanigheid en gehoorzaamheid wilde ik al helemaal niet nadenken. Een aantal jaren heb ik alles verstopt en probeerde ik niet te fantaseren of erover te denken.
Maar ja..........als het in je zit en je hebt het al eens mee gemaakt dan komt er toch een dag dat je toch weer op zoek gaat.
Ik ben toen gericht op zoek gegaan naar een Dominante partner. Dat was toen nog een hele klus want internet bestond niet. Uiteindelijk heb ik alle moed die ik bezat bij elkaar geraapt en een advertentie in Vrij Nederland geplaatst. Dat was toen nog een krant die vol stond met dergelijke advertenties. Je zult het niet geloven maar zakken post kwamen binnen. Ik denk dat ik wel 500 reacties heb gehad!!!! Aan belangstellenden dus geen gebrek. Uiteindelijk ben ik toen verliefd geworden op één van de brievenschrijvers en er mee getrouwd. In die relatie speelde spanking en D/s soms een grote en soms een minder grote rol. Uiteindelijk zijn we wel 20 jaar bij elkaar gebleven en hebben we twee kinderen gekregen.

Na de scheiding was mijn behoefte aan spanking en straf extreem groot. Toen ben ik bij Daphne terecht gekomen. Dat was op dat moment voor mij een warm bad. Een hele groep gelijkgestemden. Gezellig samen zijn en leuke dingen doen en overal over kunnen praten! Veel on-topic feestjes maar ook gewoon vanilla dingen. Dat was voor mij ook kennis maken met het begrip Begeleider. Dat betekende dat je elke drie weken een afspraak maakte met je begeleider. Er werden doelen gesteld, in mijn geval was dat het beginnen aan een counseling opleiding (en later een universitaire studie psychologie). Als het allemaal lukte werd ik de hemel in geprezen en lukte het niet dan voelde ik dat echt goed!! De combinatie van begeleiding bij iets wat belangrijk voor me was en spanking was het voor mij helemaal! Tijdens die sessies lukte het me voor het eerst me volledig over te geven. Het was vertrouwd, veilig en er kwam geen seks bij te pas.

Op dit moment krijg ik nog steeds veel slaag maar is de situatie wel wat veranderd. Maar (om allerlei redenen) kan ik daar hier niet verder op ingaan.

Nou vraag ik me af wat jullie (en dan vooral de nieuwelingen) zoeken. Een Mentor? Alleen spanking voor fun? Straf? Erotiek? Een relatie met spanking?
En heb je behoefte te delen met anderen. Bijvoorbeeld in een Daphne achtige situatie? Of spanking instuiven waar je kunt 'spelen'met je eigen partner en/of anderen?
In eerste instantie wil ik gewoon wat inventariseren, maar misschien kan ik in de toekomst ook (als er behoefte is) wat van de grond zien te krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
annabel27
Watje
Watje



Aantal berichten : 6

Wat voor spanking relatie zoek je? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voor spanking relatie zoek je?   Wat voor spanking relatie zoek je? I_icon_minitimema nov 19, 2012 6:22 pm

Ik vind het lastig te beantwoorden, omdat ik nog niet precies weet wat ik zoek.
Ik zou graag spnking als straf willen ervaren, en natuurlijk de goodgirl spanking waar ik veel over heb gelezen lijkt mij weleens fijn om uit te proberen.

Wat houdt een Daphne achtige situatie in? Ik ben daar niet bekend mee... Zullen vast nog wel veel meer dingen komen waar ik niet bekend mee ben;-)

Ik denk niet dat ik het lef heb om het in het bijzijn van andere te doen, eerst maar is 1 op 1 proberen met iemand die ik vertrouw erin. Hopelijk vind ik diegene;-)
Hoop dat je wat aan dit antwoord hebt;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Wat voor spanking relatie zoek je? Empty
BerichtOnderwerp: Vragen en antwoorden   Wat voor spanking relatie zoek je? I_icon_minitimedi nov 20, 2012 9:02 pm

annabel27 schreef:
Ik vind het lastig te beantwoorden, omdat ik nog niet precies weet wat ik zoek.
Ik zou graag spanking als straf willen ervaren, en natuurlijk de goodgirl spanking waar ik veel over heb gelezen lijkt mij weleens fijn om uit te proberen.
Dat is duidelijk. Ik ken overigens spankees die in meer dan een setting spanking krijgen.
Van hun man of vriend. Dat kan dan in een HD (Huiselijke Discipline) setting, maar ook voor 'fun' of in een erotische setting.
Soms hebben ze daarnaast ook een (externe) mentor nodig die hen begeleidt, afrekent op tekortkomingen en straft en soms vinden ze het dan juist prettig dat dit juist een buitenstaander is, bijvoorbeeld omdat ze nog niet in zijn voor HD en bang zijn dat begeleiding, afrekenen op tekortkomingen en straffen door hun man/vriend de gelijkwaardigheid binnen de relatie in gevaar kan brengen.
Dat moet dan een 'buitenstaander' doen. Daar komt dan in principe verder geen erotiek of fun aan te pas.

Er zijn ook spankees die nog studeren en het wel prettig vinden om daar begeleiding met harde hand bij te krijgen.
Een stok achter de deur wordt wel op prijs gesteld, want te lang studeren kan allerlei vervelende gevolgen hebben.
Ik begeleid sinds enkele jaren spankees die hetzelfde studeren als ik heb gestudeerd, zodat ik ook nog vakinhoudelijke begeleiding kan geven.
Dat laatste vind ik ook wel erg leuk.
Ik ben meer dan twee keer zo oud als zij, maar dat vinden ze wel prettig, zo'n soort vaderlijke figuur die als strenge mentor optreedt.
Er is dan geen sprake van erotiek of fun, maar van boetedoening in de vorm van harde billenkoek.
Geen 'gepamper' maar zere billen.
Het is heel respectvol, streng, pijnlijk en leerzaam.
annabel27 schreef:

Wat houdt een Daphne achtige situatie in? Ik ben daar niet bekend mee...
Op het forum is al eerder om nadere informatie gevraagd over 'Daphne' in de rubriek Algemeen, Zomaar geklets, Kletskamer, Daphne.
Heel kort en bondig komt het er op neer dat Daphne een soort voorloper was van Klaproos.
Op een gegeven moment is de stekker uit Daphne getrokken. Heel veel mensen die vroeger bij Daphne zaten, zijn vervolgens overgegaan naar Klaproos dat een tijdje later werd opgericht.
Bij Daphne werden af en toe bijeenkomsten gehouden.
Wat omvang betreft varieerde dat van huiskamer tot (klein) zaaltje.
Daar werd dan (o.a. in workshops) van gedachten gewisseld over spanking en onder andere hoe dat in het (dagelijkse) leven kon worden geplaatst. Dat gebeurde onder leiding van iemand die dat zeer professioneel deed.
Je moest je vooraf per e-mail aanmelden.
Volgens mij kwam ook weer niet zo maar iedereen er in en dat vond ik wel zo prettig. De mensen mensen die ik daar tegenkwam vond ik allemaal heel aardig, netjes en beleefd en dat maakte het wat makkelijker om van gedachten te wisselen over een onderwerp waar je het nu ook weer niet zo maar met iedereen over wilt hebben.
Het was heel leuk om de mensen te zien die je voorheen vaak alleen van hun nickname en avatar kende.
Het bood soms ook een mogelijkheid om contacten te leggen.

Als er iets staat dat niet klopt of onvolledig is, zullen er op dit forum genoeg mensen zijn die het kunnen verbeteren en/of aanvullen.
annabel27 schreef:
Zullen vast nog wel veel meer dingen komen waar ik niet bekend mee ben;-)
Gewoon maar vragen dan. Very Happy
annabel27 schreef:

Ik denk niet dat ik het lef heb om het in het bijzijn van andere te doen, eerst maar is 1 op 1 proberen met iemand die ik vertrouw erin. Hopelijk vind ik diegene;-)
Dat lijkt mij ook de juiste volgorde en vertrouwen dient voorop te staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Wat voor spanking relatie zoek je? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voor spanking relatie zoek je?   Wat voor spanking relatie zoek je? I_icon_minitimewo nov 21, 2012 1:09 am

Citaat :
annabel27 schreef:

Wat houdt een Daphne achtige situatie in? Ik ben daar niet bekend mee...

Daphne was tegelijkertijd een forum, een website, een organisatie die bijeenkomsten organiseerde en een vriendenclub. Toen door privé omstandigheden de stekker uit het Daphne forum werd getrokken hebben dawn en ik het Klaproos forum opgezet.
Af en toe hoor ik van mensen dat ze de door Daphne georganiseerde bijeenkomsten missen en wellicht dat ik daar komend jaar een doorstart mee ga maken (maar ik beloof nog niets).
Daarnaast werden een aantal dames/meiden ook vanuit Daphne begeleid. Dat wil zeggen dat ze één keer in de drie/vier weken een mentor afspraak hadden. Er werden dan individuele afspraken en planningen gemaakt waar je ook geacht werd je aan te houden. En zo niet tja..........Wink
Soms waren er ook studiezaak bijeenkomsten waar je kon studeren (of aan iets anders werken) onder begeleiding.

Wil je er meer over weten stuur me dan gerust een PB.

Terug naar boven Ga naar beneden
annabel27
Watje
Watje



Aantal berichten : 6

Wat voor spanking relatie zoek je? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voor spanking relatie zoek je?   Wat voor spanking relatie zoek je? I_icon_minitimewo nov 21, 2012 8:08 pm

Bedankt voor de uitleg, klinkt interessant!
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruud
Watje
Watje
Ruud


Aantal berichten : 17

Wat voor spanking relatie zoek je? Empty
BerichtOnderwerp: Re Wat voor spaking relatie zoek je   Wat voor spanking relatie zoek je? I_icon_minitimezo nov 25, 2012 8:15 pm

Voor mij is het duidelijker. Ik zoek een meisje die ik kan begeleiden, bijvoorbeeld met studie of werk. Als een soort zorgzame coach, ook op afstand. En natuurlijk is het af en toe nodig om mijn meisje over de knie te leggen omdat ze zich niet aan de afspraken houdt. Of weer een smoesje heeft... Billenkoek als straf dus. Ik vind het belangrijk om een, laten we zeggen, mooi contact te hebben en daarin te kijken hoe het zich ontwikkelt.
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Wat voor spanking relatie zoek je? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voor spanking relatie zoek je?   Wat voor spanking relatie zoek je? I_icon_minitimewo nov 28, 2012 11:37 am

Spanking heeft altijd een rol gespeeld in mijn relaties. Mijn huwelijk was er een waarin we allebei van spanking hielden maar Ztyx was toch iets meer bdsm georienteerd waardoor het echte huiselijke discipline er niet echt uit kwam.
Toen ik een tijdje gescheiden was ben ik gaan zoeken naar een D/s waarin begeleiding een rol speelde, en die vond ik. En inmiddels zijn we alweer bijna een jaar verder en is de D/s een echte relatie geworden Very Happy . Nu heb ik dus voor t eerst een 'echte' HD relatie.
Ik merk daarin wel dat er echt onderscheid is tussen het begeleidingsaspect en het HD aspect. Afspraken hadden we al, dus deze bleven gewoon staan, over praktische zaken zoals bedtijden ed. Maar het is toch iets heel anders om een pak slaag te geven/krijgen omdat je te laat gaat slapen of echt straf te krijgen voor zaken die meer op het relatieve vlak liggen. Hier moet je ook weer samen in groeien en een balans in vinden.

Ik vind het vooral interessant om te ervaren hoe de machtsverhoudingen aan de ene kant zo vast liggen, maar dat je aan de andere kant als vrouw toch gewoon zo onafhankelijk en zelfstandig kan zijn binnen een relatie. Dit was iets waar ik voor ik het echt ervoer wel vraagtekens bij had, maar ook dit loopt helemaal vanzelf.

Grtz

isis
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Wat voor spanking relatie zoek je? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voor spanking relatie zoek je?   Wat voor spanking relatie zoek je? I_icon_minitimeza sep 07, 2013 12:18 am

En om terug te komen op de vragen in deze discussie over Daphne, jullie hebben het vast al gemerkt, de Daphne website (in een nieuw jasje) is weer online.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wat voor spanking relatie zoek je? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voor spanking relatie zoek je?   Wat voor spanking relatie zoek je? I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wat voor spanking relatie zoek je?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» spanking relatie
» spanking in een gelijkwaardige relatie
» Strips over spanking binnen de (huwelijks)relatie.
» Spanking in je relatie, met toestemming erbuiten of stiekem elders?
» Wat voor spanking doet het voor jou?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Wat billen betreft-
Ga naar: