Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Mislukt...

Ga naar beneden 
+5
W
leentje
Dutch Spank Daddy
minime
Björn
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Mislukt... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mislukt...   Mislukt... - Pagina 2 I_icon_minitimezo dec 09, 2012 11:49 pm

Carlijn schreef:
Citaat :

Euh ja, ik bedoel dus ook dat het omgaan met instrument niet belangrijk is (zie hierboven)

Meen je dat echt? Ik heb wel eens vreselijke angst uitgestaan in een contact met een beginnende Dominant (die inderdaad wel die essentiële natuurlijke Dominante uitstraling had) maar geen ervaring met instrumenten. Hij sloeg er weliswaar met veel enthousiasme mee, maar het gebrek aan techniek deed me het angstzweet uitbreken. Uiteindelijk ben ik met moeite uit mijn subrol (dat valt niet mee hoor) gestapt en heb ik hem uitgelegd wat wel en niet kan met paddels en rietjes. Hij had alles in zich om een goede Dominant te zijn, maar ik ben er van overtuigd dat hij nu (een aantal jaren later) voor iemand anders een nog veel betere Dominant zal zijn omdat hij inmiddels ook wat technische kennis heeft opgedaan.
Ik kan me goed voorstellen dat in een D/s die niet in de eerste plaats om spanking gaat het misschien minder belangrijk is, maar voor een spanko Dom is goed kunnen omgaan met instrumenten toch wel heel noodzakelijk.
Natuurlijk kunnen twee 'beginners' dat ook samen leren, zo ben ik ooit ook begonnen. Maar wij begonnen toen wel redelijk voorzichtig, eerst alleen met de hand, daarna wat fun dingen uit de seksshop die weinig kwaad konden, vervolgens een haarborstel en zo werd het langzaam uitgebreid.
Terug naar boven Ga naar beneden
carlijn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
carlijn


Aantal berichten : 362

Mislukt... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mislukt...   Mislukt... - Pagina 2 I_icon_minitimema dec 10, 2012 12:23 am

Ja het moet natuurlijk wel veilig blijven, maar ik bedoel dat het niet mega belangrijk is dat hij geweldig goed kan slaan Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 433

Mislukt... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mislukt...   Mislukt... - Pagina 2 I_icon_minitimema dec 10, 2012 2:05 am

Dominant zijn is zeker een aangeboren afwijking geloof ik. Dat wil niet zeggen dat je er niets over kan leren toch?

Als ik reflecteer over mijn prestaties in den beginne en nu, dan zie ik zeker een stijgende lijn. Dat hangt voor mij duidelijk samen met weten wat ik zoek en wil, en wat me juist niet trekt. De praktische uitvoering is daar een deel van, maar zeker niet het grootste. Ik denk dat het meppen an sich niet het moeilijke deel aan dommen is. Juist het lezen van subs en de flow van een sessie is iets waar ik merk dat ik gaandeweg beter in ben geworden.

De vergelijking met een muzikant gaat hier op. Er moet iets in je zitten. Talent heet dat, meen ik. Maar met alleen talent kom je er niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Mislukt... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mislukt...   Mislukt... - Pagina 2 I_icon_minitimema dec 10, 2012 8:44 pm

Via de ervaring van Björn komen we in de richting van de vraag, welke kennis , ervaring en geaardheid je een geschikte dominant kunnen maken.
Hier is een keer uitgebreid over van gedachten gewisseld.

Kennis van materialen en technieken is zeker niet onbelangrijk. Een tijdje geleden zei iemand mij: ‘als je met je rechterhand slaat, heb je grote kans dat je mijn staartbotje raakt. Nooit aan gedacht, zo leer je bij. Maar je moet weten, hoe je moet richten en welke instrumenten welke botsingskracht en gevolgen hebben.

Het “lezen van subs”, het inschatten van de vraag, of je sneller of harder of langer moet ingrijpen, is ingewikkeld, het kan bij iedere persoon weer verschillend zijn. Als beginner kreeg ik klachten als: ‘je bent niet streng genoeg’; of ‘dat aaien met de pollepel brengt me echt niet tot andere gedachten’. Hier helpt ervaring wel mee.

De attitude en instelling: dat zou een combinatie kunnen zijn van twee dingen: enerzijds moet je goed weten wat je wilt, niemand moet zo maar over je heen kunnen lopen. Anderzijds moet je ruim oog hebben voor de belangen en wensen van de ander, de spankee; deze maatschappij kan wel wat meer compassie gebruiken. Hierin kan een boeiende paradox zitten. Sowieso: de één wil meer domineren, de ander meer overleg.

Tot slot de verwijzing naar de discussie die we eerder op deze website hadden en die eraan grenst:

http://klaproos.heavenforum.org/t282-voor-je-eerste-keer-hoe-herken-je-een-goede-dominant

Met groet
Rein

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mislukt... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mislukt...   Mislukt... - Pagina 2 I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mislukt...
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Persoonlijk :: Gevoelig-
Ga naar: