Vanmorgen vroeg, NOS-journaal. De zomercolumn kwam dit keer uit Den Haag: de afgelopen jaren zijn Nederlandse scholen strenger geworden. Ze zijn nu strenger dan Amerikaanse scholen, aldus de columnist-verslaggever, Wessel de Jong. Na de column geven presentatrice Annechien Steenhuizen en hij nog een toegift in de studio. Annechien Steenhuizen, staand, slaat zich met een liniaal in haar hand en Wessel de Jong staat in de hoek, onder het mom van: wij van het nos-journaal zijn ook strenger geworden. Bij een deadline niet halen, treden we streng op.
Direct duidelijk, voor Klaproospubliek, wat er aan de hand is in die scène, toch? Laat niet veel te raden over.
Presentatrice van die journaaluitzending, Dionne Stax, heeft echter geen idee. Ze merkt na de scène op: "Het rook hier al zo vreemd." Dionne is misschien nooit in de hoek gezet? Ze dacht dat Wessel de jong aan het wildplassen was, daar in die hoek.
Helaas. Ze moeten Dionne na de uitzending alles even hebben uitgelegd, want, na een paar herhaalde uitzendingen met haar fout, had Dionne ineens een andere tekst:"En zo is dat" Sprak ze na de scène vanaf toen lachend.
Dionnes fout is niet meer terug te vinden. Was direct van de site. De
gewijzigde versie met Dionne heb ik echter nog wel kunnen opnemen. Het lijkt erop dat ik geen filmpjes vanaf mijn computer hier kan plaatsen. Het kan wel als ik hem eerst op Youtube zet, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee. Als ik zin krijg, zal ik misschien toch eens proberen of het me lukt. Die mooie fout zouden we helaas niet kunnen zien, maar wel het toneelstukje.
Heeft iemand de uitzending gezien, vanmorgen? Je zult het helaas van me moeten aannemen. Bewijs is er niet.
Dit was het dan. Op Dionne