Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Safewords

Ga naar beneden 
+6
Dutch Spank Daddy
W
Strafhand
dawn
leentje
tomaatje
10 plaatsers
AuteurBericht
tomaatje
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
tomaatje


Aantal berichten : 280

Safewords Empty
BerichtOnderwerp: Safewords   Safewords I_icon_minitimewo maa 17, 2010 10:18 pm

Wat vinden jullie van safewords? Wel of niet?

Ik heb ze meestal alleen de eerste keer en dan meer voor noodgevallen. Hij kent me dan nog minder goed, dus dan vind ik het wel fijn als houvast. Daarna weet ik wel dat ik het kan aangeven als er iets is. ( ik ben bijv. een keer bijna flauwgevallen)

Ik heb wel eens een discussie gehad met iemand die zei dat je altijd een safeword moet hebben. Dat vind ik niet. Als het goed is vertrouw je iemand al 100% voor je bij hem over de knie gaat. M.i. is een safeword een houvast of een middel om aan te geven dat er iets aan de hand is. Als je weet dat je het toch wel aan kunt geven, dan is het overbodig.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Safewords Empty
BerichtOnderwerp: Re: Safewords   Safewords I_icon_minitimewo maa 17, 2010 10:55 pm

Ik houd er niet zo van. Als ik iemand niet genoeg vertrouw en denk dat ik een stop of safe woord nodig heb dan begin ik er niet aan.

Bovendien ben ik ook zonder safe woord heel goed in staat aan te geven dat hij even moet stoppen als het echt niet meer gaat.
Ik neem dan wel een 'klein' risico dat er eens iets mis kan gaan. Nou ja, dan praat je er na afloop even goed over. feedback

Op de een of andere manier doet een stopwoord voor mij afbreuk aan het hele gebeuren, het maakt het een spelletje wat je op elk moment kunt beëindigen.
Natuurlijk zijn er situaties te bedenken wanneer het gewenst zou kunnen zijn er toch mee te werken. Ik denk dan bijvoorbeeld aan gezondheidsproblemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Safewords Empty
BerichtOnderwerp: Re: Safewords   Safewords I_icon_minitimewo maa 17, 2010 11:18 pm

Ik heb ook nog nooit een safeword afgesproken met iemand. Om dezelfde reden als leentje: het haalt voor mij het "echte" vn e beleving. Ik heb dan niet meer het gevoel de controle echt volledig uit handen t egeven. Ik wil dat Hij echt bepaalt wat er gaat gebeuren.

Maar... dan ga je er inderdaad wel van uit dat iemand je lichaamstaal kan lezen en veranderingen in je stemgeluid juist weet in te schatten. Of dat Hij als jij heel serieus "stop" zegt, dat ook daadwerkelijk serieus neemt. Hij moet dus onderscheid kunnen maken tussen hysterisch: "neeejjj hellup... stooopppp!!!" omdat het nu eenmaal pijn doet en "stop" als in: "je moet nu echt stante pede stoppen!". Kan best moeilijk zijn, zou ik me kunnen indenken, want ik roep altijd best veel tijdens een sessie... lol!

Ik heb één keer meegemakt dat iemand te ver ging - niet uit kwaadwillendheid, maar uit gebrek aan ervaring. Op het moment zelf was ik daar erg van van slag. Dat is ook best een tijdje blijven hangen. Maar ik ben zo sick nog niet of ik vind de herinnering nu toch nog spannend... scratch (Ondanks dat vind ik de ervaring niet voor herhaling vatbaar... zó sick ben ik dan weer nog net niet...) cyclops
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Safewords Empty
BerichtOnderwerp: Re: Safewords   Safewords I_icon_minitimewo maa 17, 2010 11:32 pm

Er was net een debat hierover op BSC, zie “safe word debate”.
Het codewoord is een mogelijkheid uit een reeks van stappen om het onderling vertrouwen te hebben om een sessie te beginnen: van het vooraf goed verkennen en bespreken van je wensen en grenzen tot en met andere zaken, bv het taxeren van iemand reacties [stem, vreemde beweging].
Dat is wat moeilijker bij een eerste keer.
Daarom: Ik bied het codewoord altijd aan bij een eerste ontmoeting; vaak werd me verteld, dat dat niet nodig is. Maar ik spreek het altijd af, het is er gewoon. Als de ander het niet wil gebruiken, dag mag dat.
Als iemand ineens roept: “auw, ik krijg kramp in mijn been”; dan heb ik even geen codewoord nodig, dan masseer ik het been even.
Groet
Rein
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Safewords Empty
BerichtOnderwerp: Re: Safewords   Safewords I_icon_minitimedo maa 18, 2010 1:51 am

Ik heb één keer iets met een safeword gedaan. Dat was "mercy!" ("genade!" in 't Engels)

En ik vertelde dat toen aan een spankingvriendin, en die verstond dat als "merci!" ("bedankt!" in het Frans)

Zo zie je maar.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Safewords Empty
BerichtOnderwerp: Re: Safewords   Safewords I_icon_minitimedo maa 18, 2010 2:28 am

W schreef:
Ik heb één keer iets met een safeword gedaan. Dat was "mercy!" ("genade!" in 't Engels)

En ik vertelde dat toen aan een spankingvriendin, en die verstond dat als "merci!" ("bedankt!" in het Frans)

Zo zie je maar.

Begrijp ik goed dat je toen vervolgens vrolijk Very Happy Very Happy bent blijven doormeppen terwijl de dame / spankingvriendin die over jouw knie lag maar "mercy/merci" bleef roepen Question

Vertel, vertel, hoe het verder is gegaan.
Had zij achteraf begrip voor dit kleine taalkundige misverstand? Moest zij er toen ook nog om lachen?
Ach, billen kunnen nu eenmaal heel veel hebben. Very Happy Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Safewords Empty
BerichtOnderwerp: Re: Safewords   Safewords I_icon_minitimedo maa 18, 2010 11:32 am

Nee nee, die spankingvriendin was iemand anders, dat was later.

Hoe het ging? Ze riep dat "mercy, master!" bijna meteen! Maar daarna zijn we doorgegaan, dus was het meer een slowword. Af en toe, als ze wat rustiger aan wou, riep ze het dan weer.

Ik vond dat merkwaardig, maar goed, aan het eind waren haar billen toch wel vuurrood. Dus het was haar manier om voor een warming up te zorgen, denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
elisa
Overijverige Poster
Overijverige Poster
elisa


Aantal berichten : 717

Safewords Empty
BerichtOnderwerp: Re: Safewords   Safewords I_icon_minitimedo maa 18, 2010 6:03 pm

Aangezien ik van tijd tot tijd niet helemaal goed te lezen ben is het wel prettig om iets achter de hand te hebben.
Hier 'stoplicht' ik meestal, al heb ik het nog nooit gebruikt.

De hoofdzaak moet altijd zijn en blijven dat de Dom zo goed mogelijk een sub 'leest' en problemen grenzen in eerste instantie op een normale manier worden besproken i.p.v. via een safeword. Zodra een Dom je een beetje kent moet het in ieder geval geen probleem zijn om het verschil tussen een flauw smoesje en een serieuze opmerking te zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
mickey
Eeuwige wat
mickey


Aantal berichten : 220

Safewords Empty
BerichtOnderwerp: Re: Safewords   Safewords I_icon_minitimeza apr 03, 2010 2:25 pm

Officieel heb ik een stopwoord, puur om aan te geven als het niet goed met me gaat, ik geloof dat dit meer voor het gevoel van veiligheid van hem is dan van mij, maar gezien mijn medisch verleden kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen.
Ik heb het echter nog nooit gebruikt en ga er ook vanuit dat ik het nooit nodig zal hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Safewords Empty
BerichtOnderwerp: Re: Safewords   Safewords I_icon_minitimedi apr 06, 2010 7:06 pm

Gelukkig heb ik echt nog nooit een stop of safeword nodig gehad.
Mezelf kennende zou ik er dus niet aan beginnen als ik maar enigszins zou denken dat ik bij die persoon een stopwoord nodig zou hebben.
Maar veiligheid is wel belangrijk, dus als je zelf denkt dat het nodig is of als er medische redenen zijn dan is het wellicht beter er toch eentje te gebruiken. Je moet je er wel veilig bij voelen, anders kan dan zodanig afleiden dat je er niets meer aan hebt.
Terug naar boven Ga naar beneden
machteld
Meeloper
Meeloper



Aantal berichten : 54

Safewords Empty
BerichtOnderwerp: Re: Safewords   Safewords I_icon_minitimedi sep 04, 2012 3:18 pm

Ik heb ooit een safeword gehad toen ik bij een bdsm stel was dat nog nooit eerder 'gespeeld' had. Dat was ook wel duidelijk toen ze begonnen. De Dom begon gelijk hard met een single tail whip te slaan en nou ja daarna ging het er ook wat heftiger aan toe dan ik gewild en verwacht had voor een eerste keer. Ik vond het een beetje lullig om gelijk het stopwoord te roepen, maar heb ook op het punt gestaan om weg te lopen en nooit meer terug te komen. Uiteindelijk heb ik het er met ze over gehad....dat ik het graag iets milder wilde en een iets rustiger opbouw. Ze gaven aan dat ze altijd door wilden gaan totdat ik het stopwoord zou zeggen.

Ik ben er toch nog een paar keer geweest, maar tijdens zo'n sessie dacht ik zo vaak: 'zal ik nu het stopwoord zeggen of nog niet?' dat ik mij niet meer goed kon laten gaan en mij ook niet meer zo sub voelde. Ik had niet het gevoel dat ik de controle kwijt was (wat ik dus graag wel heb...). Ze bleken niet aan mij af te kunnen lezen wanneer het genoeg was, hoewel ik aardig wat bewoog en geluid maakte. Ik zei het stopwoord ook best snel. Ik dacht dan o bah das waar ook dat doet echt zeer. Laten we maar ophouden, hoewel ik daar dan juist even doorheen moet wil ik dat lekkere gevoel achteraf krijgen....

Conclusie: voor mij als het even kan geen stopwoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
eve1991
Meeloper
Meeloper
eve1991


Aantal berichten : 71

Safewords Empty
BerichtOnderwerp: Re: Safewords   Safewords I_icon_minitimedi sep 04, 2012 5:22 pm

Ik heb ook wel een safewoord, maar ik heb het nog nooit gebruikt. Ik denk er meestal ook niet aan dat ik er een heb tijdens een sessie.
Ik ben ook niet echt van plan het te gaan gebruiken, behalve als hij echt een grens over schrijdt die ik niet aankan. Maar ik zou het nooit gebruiken omwille van te veel pijn.
Ik denk ook dat het eerder voor de 1ste keer was dat we een safewoord hadden afgesproken, en dat voelde wel goed. Omdat je je zo toch iets veiliger voelt als je iemand voor de 1ste keer ontmoet.
Ook denk ik dat het voor mij D, ook een veiligheid is. We proberen af en toe nieuwe dingen uit waarvan ik gewoon niet weet of ik ze kan of niet. Ik ben ook wel heeeeeel erg zeker dat hij wel oplet op mijn uitdrukkingen en lichaamstaal en dat hij zeker zou stoppen wanneer hij denkt dat het genoeg is.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Safewords Empty
BerichtOnderwerp: Re: Safewords   Safewords I_icon_minitimewo sep 05, 2012 10:32 pm

Ik vraag me wel eens af hoe het zou zijn met een safe of stopwoord weetniet
Ik heb nog nooit een Dom of vriend gehad die er mee werkte. Ik ben ook bang dat ik het best snel zou gebruiken als ik er eentje had.
Tot zo ongeveer twee jaar geleden kon ik best veel hebben en zou ik waarschijnlijk (als ik er al eentje had gehad) heel lang gewacht hebben voordat ik het zou gebruiken.
Op de één of andere manier ben ik echter nu ineens heel kleinzerig, ik vind pijn gewoon niet meer zo fijn tissues Ik doe nu ook best oprecht mijn best om een pak slaag te voorkomen en geloof me dat is in mijn situatie best erg moeilijk. En het idee dat het altijd kan triggert me nog steeds wel, maar dan vooral als hij niet in de buurt is. Dus eigenlijk zou ik er nu best wel eentje willen hebben Embarassed
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Safewords Empty
BerichtOnderwerp: Safewords & Safety first   Safewords I_icon_minitimedo sep 13, 2012 1:15 pm

tomaatje schreef:
Wat vinden jullie van safewords? Wel of niet?
De argumenten om geen safeword achter de hand te hebben, komen er in feite op neer dat je vertrouwen in je Dominant moet hebben alvorens je bij hem over de knie gaat en als je dat vertrouwen niet hebt omdat je een safeword nodig hebt, moet je er niet aan beginnen.

Hieronder een paar citaten waar dat mijns inziens uit blijkt.
tomaatje schreef:
Als het goed is vertrouw je iemand al 100% voor je bij hem over de knie gaat. M.i. is een safeword een houvast of een middel om aan te geven dat er iets aan de hand is. Als je weet dat je het toch wel aan kunt geven, dan is het overbodig.

leentje schreef:
Ik houd er niet zo van. Als ik iemand niet genoeg vertrouw en denk dat ik een stop of safe woord nodig heb dan begin ik er niet aan.

dawn schreef:
Ik heb ook nog nooit een safeword afgesproken met iemand. Om dezelfde reden als leentje: het haalt voor mij het "echte" vn e beleving. Ik heb dan niet meer het gevoel de controle echt volledig uit handen t egeven. Ik wil dat Hij echt bepaalt wat er gaat gebeuren.

In de D/s relatie heeft de sub naar mijn mening uiteindelijk altijd het allerlaatste woord.
De hierboven gehanteerde argumenten 'vertrouwen' en 'lichaamstaal kunnen lezen' zijn er in feite op gebaseerd dat jouw Dominant nooit eens een fout zou kunnen maken en dat het achter de hand hebben van een safeword in feite zou neerkomen op een gebrek aan vertrouwen in jouw Dominant. Dat vind ik geen valide argumenten.

Iedereen (en dus ook een Dominant) kan wel eens een fout maken en er kan altijd wel eens iets misgaan. In zo'n situatie is het handig dat daar dan een voorziening voor is getroffen.
Als voorbeeld: het feit dat stewardessen voor de aanvang van een lijnvlucht aan de passagiers uitleggen wat de veiligheidsprocedures in een noodgeval zijn, betekent toch ook niet dat ze eigenlijk onvoldoende vertrouwen in piloot en/of vliegtuig hebben?

In de 'goodgirl spankings' die ik geef is een safeword niet aan de orde, want die spankings zijn mild en vooral op genot gericht.

Als begeleider van enkele subs geef ik echter bovenal disciplinaire/straf spankings en die zijn dan een stuk harder, want anders zou het natuurlijk voor de sub geen straf zijn.
Dan is een 'safeword' mijns inziens echt gewenst.
Voorafgaand aan de spanking leg ik in een e-mailwisseling met de betreffende sub ook zo goed mogelijk de grenzen vast en wordt benadrukt dat het allemaal geheel vrijwillig geschiedt.

De disciplinaire spankings die ik geef zijn ook enigszins geritualiseerd.
Om het verschil tussen Dom en sub nog groter te maken, zijn in ieder geval de billen van de sub dan bloot terwijl ik zelf strak in het pak zit.
Verder dient de sub mij dan met 'U' en met 'Mijnheer' aan te spreken.
Bij het hanteren van de hardere instrumenten, zoals rietje, paddle en mattenklopper krijgt de sub van te voren het aantal slagen te horen.
Dat is meestal 6 of een veelvoud daarvan, of gewoon haar leeftijd.
De sub moet dan ook telkens zelf om de slag met het instrument vragen: 'Mijnheer, ik ben klaar voor de volgende slag met (naam betreffende meptuig)'.
En na de betreffende slag moet zij danken: '(nummer betreffende slag), dank u wel Mijnheer'.

Mijn voornaam en 'je of jij' vormen de stopwoorden voor de sub.
Zodra zij mij met mijn voornaam aanspreekt of met 'je/jij', is het afgelopen.
Dat is overigens tot nu toe nog nooit voorgekomen, maar het had natuurlijk wel gekund.

Ik vind dat het stopwoord op die manier wel mooi is geïntegreerd in de spankingsessie en dat is naar mijn mening minder het geval bij stopwoorden als: stop, genade, rood etc.
Ik heb dit overigens allemaal niet zelf bedacht, maar overgenomen van 'mijn Britse collega' The London Spank Daddy.
Die Brit werkt dus inderdaad met: 'Thank You Sir!' en dat heb ik maar in het Nederlands overgenomen.

Het van te voren uitgebreid vastleggen van de toestemming (of zelfs de instemming) van de sub en het door de sub moeten vragen om de slaag passen naar mijn mening uitstekend bij wat Adriaan Morriën heeft geschreven in zijn nawoord bij zijn vertaling van Histoire d'O.
bladzijde 217 onderaan en bladzijde 218 bovenaan schreef:
Bij alles wat O wordt aangedaan wordt eerst haar toestemming gevraagd, of sterker: haar instemming, een 'ja' tegenover de vernederingen die in het vooruitzicht worden gesteld. Wanneer men iets uit Het verhaal van O kan leren, dan is het dat er verschillende manieren bestaan om tot geluk te komen en dat het soms opgediept moet worden uit tegenstrijdigheden die voor anderen stuitend of belachelijk zijn. Het staat O vrij zich al of niet te onderwerpen in het curieuze wereldje waarin zij verzeild is geraakt en waartoe zij was 'voorbestemd' door persoonlijke eigenaardigheden waarover de schrijfster ons niet uitvoerig inlicht. Maar er zijn in de roman genoeg aanwijzingen te vinden die het mogelijk maken O's behoefte aan vernedering te zien als een, zo men wil gederangeerde vorm van christelijke boetedoening.

Kortom, naar mijn mening doen het vastleggen van de toestemming en het hanteren van een safeword geen afbreuk aan de beleving.
Vastleggen van de toestemming en het hanteren van een safeword hebben eerder nog een toegevoegde waarde.
Het is in ieder geval bevorderlijk voor de veiligheid van zowel sub als Dom en dat is best belangrijk: 'Safety First'.
Een ongeluk kan in een klein hoekje zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
Gesponsorde inhoud





Safewords Empty
BerichtOnderwerp: Re: Safewords   Safewords I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Safewords
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Wat billen betreft-
Ga naar: