Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft

Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

kleurendoof

Ga naar beneden 
+3
leentje
celine
pinkie
7 plaatsers
AuteurBericht
pinkie
Meeloper
Meeloper
pinkie

Aantal berichten : 66

kleurendoof Empty
BerichtOnderwerp: kleurendoof   kleurendoof I_icon_minitimevr apr 16, 2010 4:31 pm

ligt dat nou aan t feit dat ik (zoals 10% van de mannen geloof ik) een beetje kleurendoof ben ? ik heb moeite met het lezen van het forum door het geringe contrast grijs/rood.... (ben rood/groen "kleurenblind"*))

*) kleurenblind is zeer zelden "achromatisch" - dus zwart wit. een "kleurenblinde" zou eigenlijk "kleurslechtziende" moeten heten. ik weet best wel dat gras rood is en bloed groen!!! ehhh toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
celine
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster

Aantal berichten : 164

kleurendoof Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleurendoof   kleurendoof I_icon_minitimevr apr 16, 2010 6:17 pm

Voor mij is het contrast heel duidelijk en steekt mooi af tegen mekaar, dat rood en grijs.
Maar ik ben dan ook niet kleurenblind. ';
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje

Aantal berichten : 1398

kleurendoof Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleurendoof   kleurendoof I_icon_minitimevr apr 16, 2010 6:43 pm

We hebben al heel wat aan de kleuren gesleuteld om het leesbaar te krijgen! Zijn er nog anderen die leesproblemen hebben? study
W
Ridder in de Orde van de klaproos
W

Aantal berichten : 3726

kleurendoof Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleurendoof   kleurendoof I_icon_minitimevr apr 16, 2010 7:13 pm

Het is zeker beter geworden, maar de "donkere" variant van de achtergrond geeft nog steeds wat weinig contrast. Hou er rekening mee dat verschillende computers verschillende waarden van "gamma" hebben! Wat op de ene computer heel licht is is op de andere computer heel donker.
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster

Aantal berichten : 562

kleurendoof Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleurendoof   kleurendoof I_icon_minitimema apr 19, 2010 12:09 pm

leentje schreef:
We hebben al heel wat aan de kleuren gesleuteld om het leesbaar te krijgen! Zijn er nog anderen die leesproblemen hebben? study
Ja!
Leesbaarheid van letters op dit forum is voor mij een probleem.
Ik heb moeite met het lezen van lichtroze letters op rode achtergrond of tegen een lichtgrijze achtergrond.
Ik kan zwarte en blauwe letters tegen een rode achtergrond evenmin goed lezen. Het kost mij erg veel moeite.
Leesbaar voor zij zijn zwarte letters tegen een lichtroze of witte achtergrond.
Met groet
Rein
dawn
dawn

Aantal berichten : 3086

kleurendoof Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleurendoof   kleurendoof I_icon_minitimema apr 19, 2010 1:08 pm

Ik heb binnenkort vakantie. Misschien kunnen leen en ik dan eens een middagje met kleuren scharrelen om een palet te vinden dat voor iedereen leesbaar is maar toch het uiterlijk karakter van het forum niet verandert. Wink
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje

kleurendoof Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleurendoof   kleurendoof I_icon_minitimema apr 19, 2010 7:11 pm

Een goed idee dawn. Kunnen we ook nog leuk wat anders grxrlligs doen
anne-lisa
Watje
Watje
anne-lisa

Aantal berichten : 15

kleurendoof Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleurendoof   kleurendoof I_icon_minitimedo mei 06, 2010 4:37 pm

W schreef:
Hou er rekening mee dat verschillende computers verschillende waarden van "gamma" hebben! Wat op de ene computer heel licht is is op de andere computer heel donker.

Dat klopt, W. Dat komt omdat niet alle kleuren door elke computer en elke browser ondersteund worden. Als een kleur gevraagd wordt die niet ondersteund wordt, dan wordt een vervangende kleur gezocht. Die zou er zo dicht mogelijk bij moeten liggen, maar dat geeft in de praktijk wel eens onverwachte effecten. Dit is op te lossen door de keuze van de kleuren te beperken tot een zogenaamd 'veilig kleurenpallet'. Ik heb hier eventueel wel een link van voor de forumbeheerders, mochten ze geïnteresseerd zijn.

Verder ben ik het met Rein eens, dat het erg moeilijk is om de lichtroze letters van een quote te lezen. Ik moet me erg concentreren om de letters tegen de achtergrond te onderscheiden. En ik ben niet eens kleurenblind! Wellicht is het een goed idee om hier voor wat meer contrast te zorgen.

Overigens oogt de site verder prachtig. Daar heb ik in z'n algemeenheid helemaal niks op aan te merken. In tegendeel!
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje

kleurendoof Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleurendoof   kleurendoof I_icon_minitimedo mei 06, 2010 5:10 pm

Morgen gaan dawn en ik aan het forum werken dus ik zou blij zijn met de link anne-lisa.
anne-lisa
Watje
Watje
anne-lisa

Aantal berichten : 15

kleurendoof Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleurendoof   kleurendoof I_icon_minitimedo mei 06, 2010 6:04 pm

Zie pm, leen.
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje

kleurendoof Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleurendoof   kleurendoof I_icon_minitimedo mei 06, 2010 6:48 pm

dank je anne-lisa Exclamation
Gesponsorde inhoud

kleurendoof Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleurendoof   kleurendoof I_icon_minitime

kleurendoof
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Zomaar geklets... :: Hobbyhok-
Ga naar: