Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 breathcontrol

Ga naar beneden 
+16
Tim
sarah
wenneke
vlinder
Strafhand
fleur
kitty
Deepdiver
spijtebijt
Dutch Spank Daddy
leentje
annemiek
isis
dawn
celine
gralin
20 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
gralin
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
gralin


Aantal berichten : 150

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimedi apr 20, 2010 10:03 pm

Wat me de laatste tijd erg fascineert is breathcontrol
Dat de ander de controle heeft over je ademhaling

Heb hier klein beetje ervaring mee... op 2 manieren

de ene manier is door hand over mond/neus te doen
andere manier is door keel zachtjes dicht te drukken


Hebben meer mensen hier ervaring mee of gevoelens voor?
Terug naar boven Ga naar beneden
celine
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 164

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimedi apr 20, 2010 10:07 pm

En als je geen ademhaling meer voelt, of hoort, is ie dood,,,,,,, boeiend.
Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimedi apr 20, 2010 10:32 pm

Ik heb er zelf geen ervaring mee (het lijkt me heel eng), maar ik ken wel een sub voor wie dit ook echt iets aan de beleving toevoegt. Brengt haar schijnbaar heel snel in subspace. Werkt dat voor jou ook zo?
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimedi apr 20, 2010 11:00 pm

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Mij trekt het persoonlijk ook niet aan, ik ben namelijk nogal een controlfreak.
Liquid heeft dit wel altijd geinteresseerd en hij heeft het ooit in de praktijk kunnen brengen met een subje die het ook fijn vond. Ik weet dat het voor hun beiden echt iets toevoegde aan de sub/Dom balans.
Terug naar boven Ga naar beneden
annemiek
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
annemiek


Aantal berichten : 231

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimedi apr 20, 2010 11:19 pm

Ik heb er nooit over gefantaseerd, maar toen het een keer gebeurde was dat erg opwindend: de controle zo volledig overgeven...
Ook leuk in combinatie met wat heftigere varianten van fellatio.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimedi apr 20, 2010 11:43 pm

Ik heb er op tv iets over gezien. Dat ging over jongeren die ook kans zagen zoiets te doen in een achtbaan. door een bepaalde houding aan te nemen. Ze vonden het een fantastische trip!! Maar het blijft een gevaarlijk spelletje net als wurgseks. Ik zou het zelf daarom nooit doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
annemiek
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
annemiek


Aantal berichten : 231

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimedi apr 20, 2010 11:48 pm

och. Voor je dood gaat val je waarschijnlijk eerst flauw hoor. En hoe benagstigend dat er uit kan zien, daar knap ook je wel weer van op.
Bovendien: je hebt ook je Dom nog, die echt wel oplet.

Nou is het bij mij nooit zo ver gegaan hoor, en meer gemotiveerde breath-control fetishisten kunnen vast wel in de problemen komen als ze dat willen. Maar van eventjes een hand voor je mond ga je echt niet dood.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Opknappen van het dood gaan   breathcontrol I_icon_minitimewo apr 21, 2010 1:36 am

annemiek schreef:
och. Voor je dood gaat val je waarschijnlijk eerst flauw hoor. En hoe benagstigend dat er uit kan zien, daar knap ook je wel weer van op.

Doel je dan op reincarnatie?

Breathcontrol & wurgseks is niets voor mij.

De risico's zijn mij te groot.
Het is voor de sub dan niet meer "even moeite hebben met zitten" maar even en vervolgens definitief moeite hebben met verder ademhalen en verder leven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
annemiek
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
annemiek


Aantal berichten : 231

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimewo apr 21, 2010 8:01 am

Nee, Deepdiver, ik bedoel flauwvallen.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimewo apr 21, 2010 8:15 am

En hand over je mond en neus ok, maar keel dichtknijpen lijkt me toch heel erg eng. Controle over geven prima en fijn, die behoefte heb ik zeker ook. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje. voor mij staat veiligheid toch wel erg voorop.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimewo apr 21, 2010 8:36 am

annemiek schreef:
Nee, Deepdiver, ik bedoel flauwvallen.

Volgens mij reageerde je op mijn posting.
Deepdiver heeft in dit topic nog niets gepost.

Wat daar ook van zij, als er met breathcontrol danwel wurgseks iets misgaat (en dat komt wel eens voor) dan kunnen de gevolgen daarvan zowel voor sub als Dom zo ontzettend verstrekkend zijn.

Niet dat je elk risico in het leven maar moet vermijden, maar sommige risico's... affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
celine
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 164

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimewo apr 21, 2010 11:34 am

Dutch Spank Daddy schreef:
annemiek schreef:
Nee, Deepdiver, ik bedoel flauwvallen.

Volgens mij reageerde je op mijn posting.
Deepdiver heeft in dit topic nog niets gepost.

Wat daar ook van zij, als er met breathcontrol danwel wurgseks iets misgaat (en dat komt wel eens voor) dan kunnen de gevolgen daarvan zowel voor sub als Dom zo ontzettend verstrekkend zijn.

Niet dat je elk risico in het leven maar moet vermijden, maar sommige risico's... affraid

Niet alleen voor die sub en Dom, maar dan komt heel het sm wereldje weer in opspraak.
Terug naar boven Ga naar beneden
spijtebijt
Meeloper
Meeloper
spijtebijt


Aantal berichten : 91

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimewo apr 21, 2010 2:39 pm

Echt iets met breathcontol heb ik niet, maar ik vind het wel spannend wanneer mijn man zijn hand op mijn keel houdt. Dichtdrukken doen hij echt niet. Maar ik moet zo ontzettend mijn best doen om zijn hand niet weg te duwen dat het een hele overwinning is om zijn hand daar te laten. En dan voel ik mij al heel snel heel subbig. Het idee dat iemand een hand op mijn keel legt vind ik gewoon heel eng.


groetjes spijtebijt
Terug naar boven Ga naar beneden
annemiek
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
annemiek


Aantal berichten : 231

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimewo apr 21, 2010 4:26 pm

Dutch Spank Daddy schreef:
annemiek schreef:
Nee, Deepdiver, ik bedoel flauwvallen.

Volgens mij reageerde je op mijn posting.
Deepdiver heeft in dit topic nog niets gepost.


Je hebt gelijk, dat was jij Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Deepdiver
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Deepdiver


Aantal berichten : 149

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimedo apr 22, 2010 3:47 am

Sorry DSD, maar ik ben blij dat je toch aan mij denkt Annemiek, ik ook aan jou, maar dan niet in dit specifieke verband.

Onder water is breathcontrol wel handig, eventjes dan, maar uiteindelijk flauwvallen niet. Dan wordt het al snel "search & rescue".
Terug naar boven Ga naar beneden
gralin
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
gralin


Aantal berichten : 150

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimevr apr 23, 2010 3:33 pm

De manier waarop ik het doe is weinig risico aan verbonden.. binnen fractie van een seconde is die hand weg dus kan je weer normaal ademen...

Ook het lichtjes druk uitoefenen op de keel valt mee... het ademen gaat moeizamer.. het is niet zo dat mijn keel helemaal dichtgeknepen word dat ik geen adem meer kan halen
Dat is idd gevaarlijker, want bij teveel druk kan er van binnen vanalles beschadigen

Dat gaat mij dus ook te ver
Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimevr apr 23, 2010 8:11 pm

Gelukkig, want wij willen natuurlijk geen leden verliezen! Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
gralin
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
gralin


Aantal berichten : 150

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimezo apr 25, 2010 1:49 pm

Dat zal ook zeker niet gaan gebeuren hoor Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
kitty
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
kitty


Aantal berichten : 125

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimedo apr 29, 2010 11:35 am

Ik heb het altijd heel erg lekker en spannend gevonden wanneer mijn mond en neus dicht werden gehouden. Als iemand mij op die manier de adem beneemt, komt er bij mij gelijk een gevoel van overgave naar boven. Ik heb er sowieso iets mee wanneer ik in mijn gezicht aangeraakt wordt. Zeker als de man grote handen heeft Smile
Ik ken iemand die dit spel met enige regelmaat speelde met een vrouw die dan wilde dat hij zolang doorging totdat ze het bewustzijn verloor. Daarna is het inderdaad gewoon loslaten, zodat er weer geademd kan worden. Maar je hersenen zijn toch een tijdje zonder zuurstof. Lijkt me niet goed als dat vaker gebeurt. Mijn fantasie is het ook zeker niet om het bewustzijn te verliezen. Het gaat er mij met name om dat ik voel dat de ander zo de controle over mij neemt.

Met het dichtknijpen van mijn keel heb ik niet zo veel. Ik kon altijd, weliswaar moeilijk, door blijven ademen. Maar het doet hartstikke zeer en kreeg ook altijd hoestbuien.
Terug naar boven Ga naar beneden
fleur
Meeloper
Meeloper
fleur


Aantal berichten : 75

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimedo apr 29, 2010 11:41 am

Het lijkt mij eigenlijk doodeng. Ik denk dat ik heel erg in paniek zou raken, maar opwindend vind ik de gedachte niet.

Het is trouwens wel een hype geweest dat jongeren zichzelf bij het mastruberen half ophingen. Het schijnt wel een enorme 'rush' te geven. Maar het ging uiteraard ook meer dan eens mis...

Als je het door iemand anders laat doen dan lijkt mij dat iig wel veiliger. En van een beetje zuurstoftekort ga je idd niet dood, maar het lijkt me net als kitty zegt niet echt bevorderlijk voor je hersenen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimedo apr 29, 2010 11:03 pm

[quote="fleur"]Het lijkt mij eigenlijk doodeng.
Het is trouwens wel een hype geweest dat jongeren zichzelf bij het mastruberen half ophingen. Het schijnt wel een enorme 'rush' te geven. Maar het ging uiteraard ook meer dan eens mis...
quote]

Ruim 10 jaar geleden is een MP [Tweede kamerlid, zeg maar] aan overleden; hij deed aan ademtekort, mogelijk in de vorm van auto-SM, maar dat heb ik nooit achterhaald.
veiligheid is één van de 4 V's.
Rein
Terug naar boven Ga naar beneden
vlinder
Watje
Watje



Aantal berichten : 10

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimewo apr 25, 2012 8:20 pm

Breathcontrol vind ik echt helemaal wow, maar dan wel in de vorm van een deap throat, met motiverende handen achter mijn hoofd om het vooral nog even langer vol te houden.

In mijn visie, zolang de dwang niet te groot is en er op mijn reactie wordt gereageerd, kan het geen kwaad. Als ik onder water zwem, krijg ik het op een zeker moment ook benauwd, als ik dan naar boven wil, is dat het moment dat ik bij die deap throat aan het worstelen sla. Die paar seconden langer kan echt geen kwaad. Als het echt over de grens is laat een man je dan toch wel gaan. Hihi, je moet er toch niet aan denken dat ik in paniek zou gaan bijten. Zo bezien wordt het dus pas echt listig met een ringgag. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
wenneke
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
wenneke


Aantal berichten : 274

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimewo apr 25, 2012 11:19 pm

Ik vind breathplay ook helemaal cool. maar dan alleen de vorm waar handen over neus en mond gedaan wordt Smile
ik wordt dan gelijk helemaal subbig en het voelt gewoon geweldig om de controle helemaal uit handen te geven en als je dan denkt dat je bijna niet meer kan is er opeens die adem Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
sarah
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
sarah


Aantal berichten : 309

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimema mei 07, 2012 6:37 pm

Volgens mij is David Carradine, acteur van Kill Bill en Kung Fu, ook overleden aan breath control, SM-autocontrol. Ik heb er iig helemaal niets mee, dat killen of kelen Wink , veels te kil voor mij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tim
Meeloper
Meeloper
Tim


Aantal berichten : 57

breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitimeza mei 12, 2012 11:56 pm

Ademhaling heeft een enorm sterk effect op hoe mensen zich voelen (goh, logisch). De kleinste verandering in je ademhaling (sneller, hoger) heeft al een effect, omdat het zo'n enorm primair iets is: je bent er volkomen van afhankelijk, en biologisch gezien reageert ons lichaam op de kleinste verandering in ademhaling.
Vandaar dat bij breathcontrol -waar ik overigens niks mee heb, maar dat terzijde- de kleinste druk op de strot, keel of longen al een immens effect kan veroorzaken; je lichaam maakt adrenaline en enforfine aan , je spieren reageren.
Het voornaamste risico bij breathplay betaat eruit dat -net zoals bij veel andere zaken- het lichaam een gewenning ondergaat, waardoor er een steeds heftiger prikkel moet worden gegeven om hetzelfde genot te krijgen. En dat is het punt waar -als mensen niet uitkijken- er dingen misgaan.

Een veilige -en soms confronterende- vorm van ademhalingsbeheersing:
- ga op de grond liggen op een gladde ondergrond (matje oid)
- neem de tijd (ongeveer 10 minuten minimaal) om je te concentreren op je ademhaling en op het ontspannen van je spieren
- adem 2-4 seconden rustig in, hou je adem 2-4 seconden vast, adem 2-4 seconden uit (let erop dat je ademhaling gelijkmatig over de tijd verdeelt is), en hou 2-4 seconden de uitgeademde situatie vast.
- bouw dit schema rustig op naar 7-10 seconden
- bouw dit schema rustig op naar 12 seconden
- bouw dit schema rustig op naar 15 seconden
- bouw dit schema rustig af naar 10 seconden
- bouw dit schema rustig af naar 5 seconden
- blijf minimaal 5 minuten liggen en laat je adem zichzelf weer reguleren

Doe de overgangen geleidelijk: neem je tijd om de tijdsintervallen steeds langer te laten duren. Voel je je bij het opbouwen fysiek of mentaal ongemakkelijk,
ga dan terug naar het niveau waar je vandaan kwam, en bouw rustig af. Ga niet opnieuw opbouwen!! Voel je je bij het afbouwen fysiek of mentaal omgemakkelijk, stop dan de oefening en laat je adem zichzelf reguleren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





breathcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: breathcontrol   breathcontrol I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
breathcontrol
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Persoonlijk :: Wat is jouw fetish?-
Ga naar: