Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft

Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

Hoe noemen jullie je achterste?

Ga naar beneden 
+13
tight levisspanker
lovingdiscipline
Peetwie
Strafhand
funbun
anne-lisa
Dutch Spank Daddy
isis
elisa
W
dawn
leentje
Roel
17 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Roel
Watje
Watje

Aantal berichten : 12

Hoe noemen jullie je achterste? Empty
BerichtOnderwerp: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimeza mei 01, 2010 8:32 pm

Wat zeggen jullie als je het hebt over je achterste? Wat vinden jullie het geilst? en wat kan absoluut niet?

Zelf vind ik billen het geilst. Bips heeft ook wel iets, evenals kont. Gat kan echt niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje

Aantal berichten : 1398

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimeza mei 01, 2010 8:36 pm

Ook welkom hier Roel Shocked
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn

Aantal berichten : 3086

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimeza mei 01, 2010 8:43 pm

Ja, welkom - en meteen maar met de deur in huis... Laughing

In het dagelijks leven kan ik mijn achterste alles noemen, van "reet" tot "derrière".

In spankverband prefereer ik echter "billen" of eventueel "bips". Maar zelfs "kont" hoort daar voor mij al niet thuis. ass
W
W

Aantal berichten : 3726

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimeza mei 01, 2010 11:23 pm

Ik had ooit een vriendin, die had het over "pak op de kont", dat was wel even slikken ja.

Billen. Of misschien achterste.
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
elisa
Overijverige Poster
Overijverige Poster
elisa

Aantal berichten : 717

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimeza mei 01, 2010 11:42 pm

Momenteel bottom of bum, maar dat zal dan wel weer te maken hebben met de ernstig te kort schietende taalvaardigheid van mijn mentor hier!!!

(Ja dat zijn zijn eigen woorden, meneer is jaloers op mijn talenkennis)
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis

Aantal berichten : 854

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimezo mei 02, 2010 12:29 am

Billen, of kont. Bips helemaal niet, dat vind ik een bijzonder raar woord. En gat is idd nog veel gekker.
W
W

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimezo mei 02, 2010 4:36 pm

isis schreef:
Bips helemaal niet, dat vind ik een bijzonder raar woord.
Ik heb bij bips vooral het probleem dat ik niet weet of ik het liever als "bips" of als "bibs" wil spellen.

En ook of het een meervoud is of niet. Een "bip" ("bib"), is dat één bil?

Oh ja, bij Godfried Bomans stond ergens "bibben", dat vond ik wel weer komisch.
dawn
dawn

Aantal berichten : 3086

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimezo mei 02, 2010 6:10 pm

Eén bips is twee billen, twee bipsen zijn vier billen. Volgens mij.
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje

Aantal berichten : 1398

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimezo mei 02, 2010 6:19 pm

rofl
Moet ik me toch ineens denken aan een liedje van vroeger uit Ja zuster nee zuster:

Twips, Twips, Twips,
Eerst de handen op de heupen, dan de handen op de bips
Twips, Twips, Twips,
't Is voor nette ouwe dames net zo goed als voor de hips
Twips, Twips, Twips,
Voor de tiener en de twen, als je zesentachtig ben,
Als je moe ben en verkouwe en je ziet een beetje pips
Twips, Twips, Twips, Twips, Twips, Twips

Twips, tweedie-a-dips
Met je benen in de hoogte en je handen op de bips
Twips, Twips, Twips,
Val niet over de piano, anders kom je in het gips
Twips, Twips, Twips,
't Is zo makkelijk te leren, ook voor middelbare heren,
Als je krakerig en oud bent en je ziet een beetje pips
Twips, Twips, Twips, Twips, Twips, Twips

Twips, Twips, Twips,
Eerst de handen op de heupen, dan de handen op de bips
Twips, tweedie-a-dips
't Is voor nette ouwe dames net zo goed als voor de hips
Twips, Twips, Twips,
Voor de tiener en de twen, als je zesentachtig ben,
Als je moe ben en verkouwe en je ziet een beetje pips
Wowowo, Twips, Twips, Twips...
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy

Aantal berichten : 630

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimezo mei 02, 2010 11:19 pm

W schreef:

Ik heb bij bips vooral het probleem dat ik niet weet of ik het liever als "bips" of als "bibs" wil spellen.

Volgens mij ben jij toch zo gezagsgetrouw dat jij gewoon het Groene Boekje volgt, waar dan nog bijkomt dat het Witte Boekje het op dit punt ook nog eens met het Groene Boekje eens is: "bips, de (v.)".

Laatst aangepast door Dutch Spank Daddy op zo mei 02, 2010 11:28 pm; in totaal 1 keer bewerkt
http://www.londonspankdaddy.com
W
W

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimezo mei 02, 2010 11:25 pm

Ah, okay, "bips" dan.

En dat dat woord vrouwelijk is is heel terecht natuurlijk! Twisted Evil
anne-lisa
Watje
Watje
anne-lisa

Aantal berichten : 15

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimedo mei 06, 2010 5:25 pm

Goed, nu we eruit zijn hoe we het spellen, mogen we wat mij betreft het woord meteen naar de prullenbak verwijzen. Ik heb er echt niks mee, vind het oubollig klinken. En kont klinkt dan weer veel te platvloers. Nee, hou het wat mij betreft maar gewoon bij billen.
W
W

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimedo mei 06, 2010 9:57 pm

Voor de aardigheid, uit mijn editie van "Het juiste woord", de tweede druk uit 1941, vraag me ook niet waar ik die ooit tweedehands heb gekocht, deel van entry 509. Rug:

achtereinde, achterdeel, achterste, achterwerk, achterkwartier, achterkasteel, achterkoets (zn.), posterieur, derrière, zivlak, bil, paardebil, ham, gat, poep, ku (zn.), aars, maars, doel (zn.), aarsopening, aarsader, speenader, bilspieren.

Ik denk dat "(zn.)" zuid-nederlands betekent.

En verbazingwekkend genoeg staat "kont" er niet bij.
funbun
Watje
Watje
funbun

Aantal berichten : 24

BerichtOnderwerp: BILLEN   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimeza mei 08, 2010 1:56 am

Ik ben verslaafd aan het woordje "BILLEN". Zo erg, dat ik het jammer vind dat het in de Engelse taal niet bestaat. 'Buttocks' brengt niet dezelfde spanning met zich mee.

Anders dan in het Engels, wat normaliter meer woorden kent en daardoor genuanceerder is, kennen wij in Nederland meerdere uitdrukkingen voor "Spanking".

Een pak voor de broek / Een pak voor de billen / Een pak voor de blote billen. Allemaal "A spanking".

De woordjes "Blote billen" alleen al zijn een turn on voor mij. Als ik een paar fraaie vrouwenbillen zie bewegen, dan gaan mijn gedachten er onmiddellijk naar uit hoe het zou zijn haar over de knie te hebben en op haar blote billen te slaan... Dat geeft me heel veel opwindende gevoelens, die ik vaak vastleg in een tekeningetje.

Soms vind ik het gewoon jammer dat je niet 'zomaar' een vrouw kunt aanspreken; haar vertellen dat ze mooie billen heeft, waar je graag een portie klappen op zou geven... (Ik denk dat de enige die een klap krijgt, jezelf bent wanneer je dit zou doen).

Billen - vrouwenbillen wel te verstaan - zijn voor mij "WONDERFUL".

Laatst aangepast door funbun op wo mei 12, 2010 1:06 am; in totaal 1 keer bewerkt
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimeza mei 08, 2010 1:51 pm

W schreef:
Voor de aardigheid, uit mijn editie van "Het juiste woord", de tweede druk uit 1941, vraag me ook niet waar ik die ooit tweedehands heb gekocht, deel van entry 509. Rug:

achtereinde, achterdeel, achterste, achterwerk, achterkwartier, achterkasteel, achterkoets (zn.), posterieur, derrière, zivlak, bil, paardebil, ham, gat, poep, ku (zn.), aars, maars, doel (zn.), aarsopening, aarsader, speenader, bilspieren.

Ik denk dat "(zn.)" zuid-nederlands betekent.

En verbazingwekkend genoeg staat "kont" er niet bij.

Ik heb eens internet geraadpleegd en dat levert natuurlijk heel wat meer synoniemen op: http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=kont

Dat "kont" er niet bij staat in dat uit 1941 daterende werkje van jou laat zich volgens mij als volgt verklaren, waarbij ik mij baseer op een passage uit de Wikipedia die primair over "kut" gaat maar ook bespreekt hoe daar het woord "kont" uit is onstaan:

"Het woord kont is een genasaliseerde variant van kut, die men in de zeventiende eeuw nog als synoniem ervoor gebruikte, maar sindsdien langzaam in betekenis verschoof, aanvankelijk tot aars, later tot zitvlak.
Opmerkelijk is dat het woord kont in de loop der jaren steeds aanvaardbaarder werd, terwijl kut als onverminderd grof werd beschouwd. Men kan dit vergelijken met het Engelse "cunt", dat echter (nog steeds) "kut" betekent. Cunt en kont zijn hierdoor valse vrienden geworden".

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kut (en vervolgens bij het tweede blokje op "kut" clicken).

In 1941 zal "kont" nog wel als onverminderd grof zijn beschouwd, maar thans met het verstrijken van de jaren steeds aanvaardbaarder zijn geworden. Ik leid echter uit een enkel bovenstaand bericht af dat nog niet een ieder het aanvaardbaar vindt.

Ik vind kont overigens een heel aanvaardbaar woord. Very Happy
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster

Aantal berichten : 562

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimedi mei 11, 2010 10:57 pm

Ik heb de voorkeur voor “achterwerk”: “billen” is een meervoudsvorm. Achterwerk is enkelvoud en duidt op één geheel met een prachtige symmetrie. Bovendien bevat het 3 lettergrepen en dat is wel het minste dat je zou mogen eisen voor dit lichaamsdeel.
Daarnaast vraag ik mij af, of er een apart woord is voor “vrouwelijk achterwerk”; In de este taal zijn aparte woorden voor “achterwerk” en “vrouwen achterwerk”, dus kunnen een eind die richting uitkomen, desnoods verzinnen we een nieuw woord en burgeren we dat in.
Een spankbaar achterwerk kan tot een apart zelfstandig naamwoord leiden; “kont” dient gereserveerd te worden voor de bont-en-blauw-geslagen variant.
Voorts zouden er verschillende woorden kunnen zijn voor de diverse morfologieën en fenomenologieën van het vrouwelijk achterwerk; werk aan de winkel voor een googler of een woordkunstenaar.
Met groet van Rein [op aangenaam sleeptouw genomen door Funbuns fraaie beschouwingen]
Peetwie
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Peetwie

Aantal berichten : 700

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimevr mei 21, 2010 10:20 pm

In het Engels he je ook wel een aardige keuze:

arse / ass / behind / bottom / bum / buns / butt / buttocks / cheeks / derriere / fanny / heinie / posterior / seat / sit-upon / rear of rear end / rump / tail / tush of tushie /
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimezo mei 23, 2010 1:29 pm

Peetwie schreef:
In het Engels he je ook wel een aardige keuze:

arse / ass / behind / bottom / bum / buns / butt / buttocks / cheeks / derriere / fanny / heinie / posterior / seat / sit-upon / rear of rear end / rump / tail / tush of tushie /

Precies! Andere talen bieden overigens ook wel een aardige keuze, maar jij maakt niet een keuze.
Jij geeft immers niet aan wat jij zegt, wat jij het geilst vindt en wat volgens jou niet kan.
Aldus beantwoord jij de vraag van Roel niet.
W
W

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimezo mei 23, 2010 1:35 pm

Dutch Spank Daddy schreef:
Ik heb eens internet geraadpleegd en dat levert natuurlijk heel wat meer synoniemen op: http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=kont
Nee, minder. "Het juiste woord" geeft 23 woorden, maar die link geeft er maar 21, tenminste als je de dubbele weghaalt:

aars, aarsopening, achterdeel, achterste, achterwerk, anus, bil, billen, bips, brits, derrière, gat, kont, krent, poep, poeper, poepgat, reet, stuit, toges, zitvlak

En samen zijn het 35 woorden Twisted Evil
Peetwie
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Peetwie

Aantal berichten : 700

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimema mei 24, 2010 8:06 am

Tuurlijk, DDD. Dat weet ik ook wel, het was maar een mijmering. Zelf heb ik het meeste met 'billen'.....
lovingdiscipline
Meeloper
Meeloper
lovingdiscipline

Aantal berichten : 55

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimedo jun 24, 2010 11:23 pm

funbun schreef:

Een pak voor de broek / Een pak voor de billen / Een pak voor de blote billen. Allemaal "A spanking".

Maar hoe zit het dan met a bare bottomed spanking / a licking / a trashing / a hiding / a whipping enz? Genoeg opties in de engelse taal volgens mij Wink

Verder vind ik in het nederlands alleen "billen" een mooi woord. Van "bips" of "gat" ga ik lachen en kont (laat staan het flateuze "reet") vind ik veel te plat.

funbun
Watje
Watje
funbun

Aantal berichten : 24

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimevr jun 25, 2010 10:29 pm

lovingdiscipline schreef:
funbun schreef:

Maar hoe zit het dan met a bare bottomed spanking / a licking / a trashing / a hiding / a whipping enz? Genoeg opties in de engelse taal volgens mij Wink

Verder vind ik in het nederlands alleen "billen" een mooi woord. Van "bips" of "gat" ga ik lachen en kont (laat staan het flateuze "reet") vind ik veel te plat.

Daar heb je gelijk in, het Engles heeft zelfs veel meer woorden dan het Nederlands. 600.000 tegenover 200.000 in het Nederlands.
Maar als zijn het hebben over "giving a spanking" kan dat van alles betekenen. Een pak voor de broek, een pak voor de blote billen, een pak slaag met of zonder instrument, etc. Wij zijn dan iets meer omschrijvend.
In gezinnen waar kinderen op hun billen kregen als ze stout waren (in de omgeving waar ik opgroeide) kregen ze dikwijs een"pak voor de broek" en dat was dan ook zo. Op de broek. Als ze gedreigd werden met een pak voor hun billen was dat of op de broek of op de blote billen. Maar zei een boze moeder: "Je krijgt voor je blote billen", dan kon je er zeker van zijn dat er niets tussen haar hand en de betreffende billen zat...

Echt belangrijk is het evenwel niet. Wel dat het mij mateloos fascineerde en fascineert. Alleen al de woordjes "Een pak voor de billen of de blote billen". En de uitvoering ervan nog meer zoals je begrijpt... Very Happy

Funbun
W
W

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimevr jun 25, 2010 11:30 pm

funbun schreef:
Alleen al de woordjes "Een pak voor de billen ...
Mij ook dus. Ik heb mijn blogje niet voor niets "pakvoordebillen" genoemd.
tight levisspanker
Watje
Watje
tight levisspanker

Aantal berichten : 4

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimewo aug 17, 2011 6:33 pm

Voor mij klinkt achterwerk wel lekker.Of a good behind...

tight levisspanker
sarah
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
sarah

Aantal berichten : 309

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitimewo aug 24, 2011 3:18 am

Binnen de spankingsfeer gewoon billen. Heel soms ... mijn geliefde welvingen onder aan mijn rug.
(Ergens, wel van een andere orde, vind ik venusheuvel ook een mooie term. Dat heb ik met welvingen ook. Geeft aan dat het mooi is. Is zeker wel persoonlijk)

Bips vind ik of oubollig, of iets van kleine kinderen. En gat of aars, ik vind het verschrikkelijk.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Hoe noemen jullie je achterste?   Hoe noemen jullie je achterste? I_icon_minitime

Hoe noemen jullie je achterste?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat doe je als je kinderen het noemen?
» Ik ben rosa
» Wat vinden jullie?
» Waar komen jullie vandaan?
» Hoe vaak krijgen/geven jullie op de billen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Persoonlijk :: Vraagbaak-
Ga naar: