Onderwerp: Bekende Nederlandse Vrouwen zo aug 01, 2010 10:42 pm
Kennen jullie bekende Nederlandse vrouwen die hebben toegegeven weleens billenkoek te hebben gehad?
deugnietje Gewaardeerd Poster
Aantal berichten : 211
Onderwerp: Re: Bekende Nederlandse Vrouwen zo aug 22, 2010 10:40 am
ik kwam wel deze tegen Roel van Heleen van Rooyen:
vandaag met zorg een marliesdekkers setje uitgekozen, anders krijg ik later op de dag billenkoek. Of ist billekoek?.....
W Ridder in de Orde van de klaproos
Aantal berichten : 3726
Onderwerp: Re: Bekende Nederlandse Vrouwen zo aug 22, 2010 10:46 am
Waar kwam dat Heleen van Royen citaat vandaan, deugnietje?
Onderwerp: Re: Bekende Nederlandse Vrouwen zo aug 22, 2010 10:50 am
Ik zat te googlen of ik iets kon vinden voor Roel, en toen vond ik deze uitspraak op www.bnerslive.nl, is niet echt een leuke site overigens, een soort twitter.....
Onderwerp: Re: Bekende Nederlandse Vrouwen ma aug 23, 2010 10:56 pm
Ik heb inmiddels gevonden dat die mededeling niet op een soort twitter, maar gewoon op twitter zelf stond: http://twitter.com/heleenvanroyen/statuses/21648692299
En overigens vind ik die Heleentje Kroon vreselijk mooie billen hebben:
Onderwerp: Re: Bekende Nederlandse Vrouwen di aug 24, 2010 9:23 am
hahaha W, je bent toch ook een soort Sherlock he! Ja? stond het gewoon op twitter? dat heb ik dan niet gezien omdat ik haar niet volg daar
Grappig dat jij haar Heleen Kroon noemt.....en ik maar googlen.......tis gewoon dezelfde Heleen
zal ik haar een tweet sturen met de vraag of ze die billekoek nou nog gehad heeft?
marlou Meeloper
Aantal berichten : 56
Onderwerp: Re: Bekende Nederlandse Vrouwen di aug 24, 2010 9:57 am
ja en dan om nog even bij haar vraag te blijven is het billekoek of billenkoek.je hebt er wel 2 van of kun je dat niet zo zeggen en spreek je van 1 geheel.In dat geval is het billekoek
Onderwerp: Re: Bekende Nederlandse Vrouwen di aug 24, 2010 10:43 am
deugnietje schreef:
zal ik haar een tweet sturen met de vraag of ze die billekoek nou nog gehad heeft?
Jaaaaa!
(Ben benieuwd of daar een reactie op komt...)
Onderwerp: Re: Bekende Nederlandse Vrouwen di aug 24, 2010 10:49 am
ik heb net een berichtje gestuurd, met de prangende vraag Jullie horen het van me
Onderwerp: Re: Bekende Nederlandse Vrouwen wo aug 25, 2010 6:27 pm
tot mijn grote spijt moet ik meedelen dat Heleentje niet meer gereageerd heeft..... jammer, maar het gebeurt ook maar zelden dat een BN-er op een tweet antwoord...
Dutch Spank Daddy Overijverige Poster
Aantal berichten : 630
Onderwerp: Spellingsregels ma jun 18, 2012 12:36 am
marlou schreef:
ja en dan om nog even bij haar vraag te blijven is het billekoek of billenkoek.je hebt er wel 2 van of kun je dat niet zo zeggen en spreek je van 1 geheel.In dat geval is het billekoek
Het zijn twee billen (meervoud) en dus billeNkoek: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tussen-n_in_de_Nederlandse_spelling En dus met een "N".
Daar is in dit geval geen uitzondering op:
"Wat precies een versteende samenstelling genoemd mag worden is niet altijd even duidelijk. Zo worden bijvoorbeeld billenkoek, paddenstoel en hartenkreet sinds 2005 niet meer als versteend aangemerkt (verg. ter illustratie padde(n)stoel met het Engelse toadstool)".
Twee billen vormen inderdaad 1 geheel en dan heet het "achterste" of "kont" of "whatever"., maar in ieder geval enkelvoud.