Als een Top ook bottom is of als een bottom ook Top is, dan heet dat een switch.
Volgens mij hoort Master/slave meer bij de BDSM, in zoverre je Huiselijke Discipline, niet onder BDSM zou willen scharen. BIj HD praat je niet zozeer over Master/slave, maar daar vallen wel eens termen als Dominant, en dan weer minder sub.
Ik ken toppen vanuit de bottom ook meer vanuit de BDSM hoek. Bij HD spreken ze meer van 'bratten'. Terwijl ze bij BDSM dan meer over rellen of 'teasen' hebben.
Mentor/student heeft meer weg van HD, dan van BDSM. En dat vanwege de disciplinering die bij HD een aanzienlijk(?) grotere rol speelt dan bij BDSM. Bij HD veel meer leereffect door pijn is niet fijn.
Toch merk ik op dit forum, meer binding met BDSM>> pijn is fijn, dan met HD>> pijn is niet fijn, terwijl ik wel heel veel overeenkomsten zie met HD, en dan dus ook met terminologie. Op HD fora minder hoofdletter gevoeligheid tav Dom/sub.
Op een DaddyDom forum wordt er wel meer gesproken over mentor/student relaties dan bij HD. HD is vaker gekoppeld aan getrouwde stellen. Dus dan weer vaker partner of de heer des huizes HOH, en dan niet Dom/sub.
Mijn ervaring is dat er wel nuanceringen zijn, maar dat dat ook is, hoe je er zelf mee omgaat, en ook , wat is de cultuur binnen de groep/forum etc.
overigens ... dit is meer mijn ervaring ... en dus zeker geen wet van meden en Perzen