Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 subje????!

Ga naar beneden 
+6
W
TuttiFrutti
annemiek
leentje
isis
zira
10 plaatsers
AuteurBericht
zira
Watje
Watje



Aantal berichten : 9

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: subje????!   subje????! I_icon_minitimedi nov 29, 2011 12:51 am

Waarom noemen jullie vaak op dit forum een sub een subje. Je bent een volwassen vrouw toch? We noemen een Dom toch ook niet een Dommetje?
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimedi nov 29, 2011 11:49 am

Haha dat is eigenlijk best een heel goede vraag!!

Nou...ik denk nu hardop hoor..maar ik vermoed dat het er toch mee te maken heeft dat er een duidelijk machtsverschil is en vandaar.
En misschien heeft het er wel mee te maken dat wij wellicht allemaal volwassen vrouwen zijn, maar dat we soms gewoon als kleine meisjes/subjes over de knie moeten voor een flink pak slaag.

Groetjes,

isis
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimedi nov 29, 2011 12:28 pm

Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht. Zelf heb ik het meestal ook over sub, maar in het meervoud weer wel over subjes. Het zal inderdaad misschien door het machtsverschil komen. Ik vind dommetje trouwens ook wel leuk klnken, misschien moeten we dat erin houden Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
annemiek
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
annemiek


Aantal berichten : 231

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimedi nov 29, 2011 12:37 pm

Ik vind het wel leuk, die verkleinwoordjes.

meisje, dametje, subje, kleintje...

Ik denk dat sommigen dat gebruiken omdat ze het leuk vinden zich af en toe klein te voelen, hoe volwassen en zelfverzekerd we ook zijn in het dagelijks leven.
Terug naar boven Ga naar beneden
TuttiFrutti
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
TuttiFrutti


Aantal berichten : 1407

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimedi nov 29, 2011 2:41 pm

Ik heb het geloof ik nooit over subje, maar ik heb ook al moeite met sub. Dommetje zie ik trouwens wel zitten, die moeten we er inderdaad maar in houden Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimedi nov 29, 2011 3:26 pm

TuttiFrutti schreef:
zie ik trouwens wel zitten
Ja, jij ziet een Dom wel zitten... Rolling Eyes

Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 433

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimedi nov 29, 2011 3:56 pm

Je bent toch half-israëlisch? Misschien heeft dit ook te maken met de taalnuance dat de verkleinvorm -je niet noodzakelijk fysiek klein hoeft te betekenen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimedi nov 29, 2011 5:21 pm

Op de een of andere manier ben ik zelf ook nooit fan geweest van het woord subje. Het verkleinen van het woord subje is eigenlijk natuurlijk ook typisch Nederlands gezien het een afgeleide is va submissive.
Dus inderdaad , wat is er toch gebeurd mensen Wink?
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimedi nov 29, 2011 5:34 pm

BlackSpanker schreef:
Op de een of andere manier ben ik zelf ook nooit fan geweest van het woord subje.
Ik wel! Ik vind het wel lief klinken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimedi nov 29, 2011 7:48 pm

BlackSpanker schreef:
Op de een of andere manier ben ik zelf ook nooit fan geweest van het woord subje. Het verkleinen van het woord subje is eigenlijk natuurlijk ook typisch Nederlands gezien het een afgeleide is va submissive.
Dus inderdaad , wat is er toch gebeurd mensen Wink?

Het woord ‘subje’ is ook niet mijn favoriete term: het is een verkleinwoord en het is Engels. Ik vind de vrouwen die een spanking ondergaan, kranige dames.
Andere termen zouden meer op zijn plaats zijn, zoals ‘onderdanig’, ‘passief’, ‘masochiste’, allemaal termen van pagina 14 van Dick Visser. Dat boek is oud, dat klopt, maar ik ben ook erg ouderwets!

Blackspanker, wat bedoel je met je laatste zin?

Groet
Rein
Terug naar boven Ga naar beneden
TuttiFrutti
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
TuttiFrutti


Aantal berichten : 1407

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimedi nov 29, 2011 8:45 pm

W schreef:
TuttiFrutti schreef:
zie ik trouwens wel zitten
Ja, jij ziet een Dom wel zitten... Rolling Eyes


Nee Wtje, een Dommetje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimedi nov 29, 2011 10:35 pm

Citaat :
Blackspanker, wat bedoel je met je laatste zin?

Wat ik hiermee bedoelde is dus eigenlijk , waarom hebben we het woord sub in subje veranderd?
Vind zelf onderdanig ook een beter en fijner woord.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimedi nov 29, 2011 11:12 pm

Het klinkt in het Nederlands zo oubollig. En ik ben misschien wel een kranige dame, maar ik wil toch graag schattig gevonden worden engelachtig vlinder Bovendien hoe noem je dan iemand die onderdanig is, een onderdanige? Is wel een mondvol.
Terug naar boven Ga naar beneden
zira
Watje
Watje



Aantal berichten : 9

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimedi nov 29, 2011 11:50 pm

Gelukkig zijn nog een paar mensen met me eens Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc82nl
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Marc82nl


Aantal berichten : 225

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimewo nov 30, 2011 1:17 am

Ik gebruik beide terloops, als iemand zich daar aan zou storen, zou ik daar wel rekening mee houden Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
annemiek
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
annemiek


Aantal berichten : 231

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimewo nov 30, 2011 12:23 pm

Termen kunnen werken bij de een en tegenstaan bij de ander. Net zoals 'bips'. iiieeuuww!
Maar je zou ze de kost geven die dat weer leuk vinden om te horen/zeggen.

'Passief' bijvoorbeeld vind ik geen fijne term, omdat iemand die onderdanig is helemaal niet passief hoeft te zijn. Bij 'passief' heb ik een onbedoelde, negatieve associatie.

Belangrijk wel is te onthouden dat de associaties die jij bij een woord hebt niet de assiciaties van een ander zijn. Vaak zijn termen niet offensive bedoeld, ook al kunnen ze wel zo overkomen. Als iemand je 'subje'of 'jongedame' of 'passief' noemt betekent dat niet noodzakelijk dat iemand je als minderwaardig, onvolwassen of niet actief ziet.

Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimewo nov 30, 2011 2:52 pm

Ik ben het helemaal met annemiek eens. Ik denk ook niet dat subje "goed" of "fout" is, maar dat het per persoon verschilt wat die term met je doet.

"Onderdanige" vind ik zelf weer een turn-off. Ik vind dat een BDSM term, en voor mij hoort bij BDSM en spanking niet echt dezelfde sfeer. Nou is "sub" ook een BDSM term, misschien dat ik daardoor "subje" beter kan hebben.

En net zoals annemiek "bips" niks vindt (ik ook niet overigens), vind ik "jongedame" een turn off. Terwijl voor veel mensen dat juist iets is wat ze heel graag zeggen/horen.

Zo zie je, mensen verschillen. En laten we mensen hun eigen voorkeuren en beleving gunnen, als ze die niet teveel aan anderen opdringen.

De voornaamste vraag is nu dus nog: ga ik nog "subje" schrijven, als ik weet dat dat zira ergert. Hm... dat is wel een interessante. Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
annemiek
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
annemiek


Aantal berichten : 231

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimewo nov 30, 2011 3:05 pm

Zolang je mij miekje blijf noemen (grom) vind ik dat zira subje genoemd moet worden. Gelijke monniken gelijke kappen, verdorie!
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimewo nov 30, 2011 3:41 pm

Bedoelde je hier niet "gelijke nonnen", miekje? Rolling Eyes Ik vind het tamelijk respectloos om subjes met "monnik" aan te spreken... Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
carlijn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
carlijn


Aantal berichten : 362

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimewo nov 30, 2011 3:44 pm

W schreef:
De voornaamste vraag is nu dus nog: ga ik nog "subje" schrijven, als ik weet dat dat zira ergert. Hm... dat is wel een interessante. Twisted Evil

Ik zou gewoon zeggen wat je zelf fijn vindt W Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
zira
Watje
Watje



Aantal berichten : 9

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimewo nov 30, 2011 4:28 pm

sorry klaproosmensen,

deze topic was ook eigenlijk bedoeld om aandacht te trekken. als ik op dit forum mag blijven beloof ik vanaf nu normaal mee te doen.
Mag dat?
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitimewo nov 30, 2011 10:29 pm

zira schreef:
sorry klaproosmensen,

deze topic was ook eigenlijk bedoeld om aandacht te trekken. als ik op dit forum mag blijven beloof ik vanaf nu normaal mee te doen.
Mag dat?

Met dit onderwerp wilde je slechts aandacht trekken? Dat mag, het is slechts een kleine overtreding met beperkte gevolgen; één kleine strafpunt zien we wel door de vingers.
Ik hoop dat je ijverig en ‘normaal’ blijft meedoen op dit forum van normale mensen met in sommige opzichten ongebruikelijke neigingen of hobby’s [meervoud in mijn geval].
Met groet en knipoog van Rein
Naschrift,
Ik schreef dit voordat ik in een andere bijdrage had gelezen dat je 16 jaar bent.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





subje????! Empty
BerichtOnderwerp: Re: subje????!   subje????! I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
subje????!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» stel zoekt leuk subje erbij
» Op zoek naar een lief of stout subje

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Persoonlijk :: Vraagbaak-
Ga naar: