Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Cultuurspank

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Cultuurspank Empty
BerichtOnderwerp: Cultuurspank   Cultuurspank I_icon_minitimeza feb 20, 2010 2:58 pm

Hoe meer je je met spanking bezig houdt, hoe meer je ontdekt dat het gegeven billenkoek en aanverwante zaken diep geworteld zijn in vele samenlevingen en culturen. Er zijn in vele talen uitdrukkingen die er naar verwijzen, er worden heimelijke toespelingen gemaakt, enzovoort.
Er zijn sowieso natuurlijk veel op boetedoening gebaseerde praktijken. Zo had je in vroeger tijden in deze contreien de flagelanten. Misschien heb je die in sommige landen nog steeds. In ieder geval in het Midden-Oosten is er elk jaar zo'n moslim gesel-festijn. Dat is precies hetzelfde, behalve dat ze het maar een keer per jaar doen.
Maar ook bij feestelijke gelegenheden wordt regelmatig - en dan vrolijker - gemept. En af en toe stuit je daar dan onverwacht op. Vanmorgen zaten wij even te zappen en kwamen langs de Griekse zender ERT World. Daar werd een dorpsfeest uitgezonden met allerlei traditionele dansen. Toen wij de tv aanzetten was er net een dans gaande van een rijtje heren van wie de voorste (en oudste) een vervaarlijke witleren riem dubbelgevouwen in zijn hand had. Uiteraard een trigger om te blijven kijken... En ja hoor, de slinger heren danste in een steeds kleiner rondje, net zo lang tot de voorste met zijn riem bij de kont van de achterste (en jongste) kon en een flinke mep uitdeelde. De achterste probeerde die natuurlijk te ontwijken, maar hij zat vast aan de slinger en kon eigenlijk geen kant op. Toen kronkelde de slinger de andere kant om en werd de achterste van de andere kant aangevallen. En dat ging zeker 10 minuten zo door. Curieus!

Ik ben nu natuurlijk heel nieuwsgierig naar wat voor dans dat is, wat de symboliek erachter is en of hij ook met dames mag worden uitgevoerd. In dat geval lijkt het me namelijk wel aardig voor onze eigen volksdansende Dominant, W, om vooraan een slinger subjes te dansen, met leen natuurlijk achteraan, want die weet ook hoe het moet. Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Cultuurspank Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cultuurspank   Cultuurspank I_icon_minitimeza feb 20, 2010 3:12 pm

dawn schreef:

Ik ben nu natuurlijk heel nieuwsgierig naar wat voor dans dat is, wat de symboliek erachter is en of hij ook met dames mag worden uitgevoerd. In dat geval lijkt het me namelijk wel aardig voor onze eigen volksdansende Dominant, W, om vooraan een slinger subjes te dansen, met leen natuurlijk achteraan, want die weet ook hoe het moet. Laughing

Ik weet nog van vroeger (toen ik actief was in het volksdans en caractere gedoe), dat er in Balkanlanden veel van dat soort dansen zijn waarbij de voorste danser een riem of touw in de hand heeft. Gek genoeg heb ik daar in die tijd nooit een associatie met spanking mee gehad lol!
Zelf heb ik ook nooit een choreografie geschreven waarbij gemept werd met die riem. Wat een verloren kans toch!!!!!
Helaas waren er trouwens aparte slingers mannen en vrouwen. Of zie je nu een mannenrij de vrouwenrij achtervolgen dawn Twisted Evil
We kunnen wel wat maken natuurlijk, leuk voor een feestje. Maar als ik de choreografie maak ga ik natuurlijk zelf niet achteraan, die plek lijkt me leuk voor dawn of iris.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Cultuurspank
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Literatuur :: Columns-
Ga naar: