Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Omdat ik het zeg

Ga naar beneden 
+10
minime
W
leentje
wenneke
Marc82nl
TuttiFrutti
Nick
Björn
annemiek
isis
14 plaatsers
AuteurBericht
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimedi feb 21, 2012 9:30 pm

Hallo allemaal,

Ik had weer eens een vraagstuk in de wondere wereld van begeleiding en D/s relaties. Wat vinden jullie van de uitspraak: Omdat ik het zeg! Als je dus bijvoorbeeld iets niet mag of juist moet doen zonder reden of zonder reden waar je het zelf mee eens bent. Gewoon omdat het moet van je Dominant/begeleider.

Persoonlijk vind ik dit een lastig iets. Ik wil wel graag goede argumenten waarom iets niet mag, en het liefste stel ik afspraken op vanuit mijn eigen input. Als ik iets echt echt niet mag en het daar zelf eigenlijk niet mee eens ben vind ik het wel belangrijk om te weten welke gedachte erachter zit. Het kan zijn dat iemand bezorgd om je is, dat vind ik dan wel weer een goede achterliggende reden om me dan toch maar aan te passen. Maar als ik het echt ergens fundamenteel niet mee eens ben dan zou ik het denk ik toch echt niet gaan doen...maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Groetjes,

isis
Terug naar boven Ga naar beneden
annemiek
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
annemiek


Aantal berichten : 231

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimedi feb 21, 2012 10:15 pm

Ik vind het wel sexy Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 433

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimedi feb 21, 2012 10:16 pm

'Omdat ik het zeg...'

Deze post gaan subjes tegen mij gebruiken

Het is een uitspraak waar ik zelf ook best moeite mee heb. Het mooiste is natuurlijk als je harde afspraken kan maken. Op die manier weet je beiden dat het goed voor haar is, dat ze het wil, dat ze waarschijnlijk ook ergens diep in haar de motivatie heeft.

Het opleggen van afspraken (dan noem je het een regel) is iets dat ik liever vermijdt, maar soms wel nodig acht binnen de Ds. Het komt voor dat ik haar dingen zie doen waarvan ik gewoon weet dat het haar geen goed doet. Doet ze het wel, dan zou ik me zorgen gaan maken. Meestal komt er na het opleggen van zo'n regel wel een discussie met haar, waardoor we snel de regel in een afspraak (dus waar zij ook achter staat) kunnen veranderen. Ik heb daar toch wel een sterke voorkeur voor.

Het grote probleem met 'omdat ik het zeg' is natuurlijk gewoon dat ze wellicht totaal niet achter staat. Wat doe je dan als D? Aan de ene kant kan ze je misschien best met argumenten overtuigen waarom dat zo is. Ik ben zelf ook vrij redelijk, en vind dat je als subje ook gewoon mag beargumenteren waarom je dingen anders ziet. Aan de andere kant wordt er een zekere consequentie van je verwacht. Als alles discutabel is, dan is de Ds wel erg zwak.

tl;dr: Dit is iets waar ik moeite mee heb.
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimewo feb 22, 2012 12:01 am

annemiek schreef:
Ik vind het wel sexy Wink

Het is supersexy Wink Maar dat betekent niet dat het dan ook makkelijker wordt om je aan die betreffende regel te houden Laughing Voor mij iig
Terug naar boven Ga naar beneden
Nick
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Nick


Aantal berichten : 249

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimewo feb 22, 2012 12:03 am

Ik zou er ook veel moeite mee hebben, mede omdat ik als kind het uitermate frustrerend vond om dat te horen te krijgen.

Ik vind dat ik moet kunnen beargumenteren waarom iets moet zoals ik dat wil. Ik sta dus open voor redelijke discussie, maar als daar geen vaart meer in zit dan mag ik die ook afkappen en dan is het verder klaar.

Daar komt bij dat wat Björn zegt een afspraak beter werkt dan een regel. Mooi onderscheid dat. Een afspraak werkt omdat je er allebei achter staat. Een regel moet je zelf handhaven, en bij begeleiding op afstand gaat dat niet of nauwelijks.
Terug naar boven Ga naar beneden
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 433

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimewo feb 22, 2012 12:31 am

Een afspraak moet je ook handhaven natuurlijk. Het is alleen een stuk eenvoudiger om te doen.

@Annemiek, doel je daarmee op de 'omdat ik het zeg...' tijdens de spanking zelf? Dat is inderdaad gewoon ondiscutabel, altijd zoo geweescht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nick
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Nick


Aantal berichten : 249

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimewo feb 22, 2012 12:38 am

Natuurlijk, beiden moet je handhaven. Maar bij een regel ben jij de énige die hem handhaaft. Dat bedoelde ik met 'zelf'.

Bij een afspraak die je samen maakt, ligt er ook bij haar een stukje verantwoordelijkheid. Zij wil dat tentamen halen, dat streefgewicht bereiken of waar het ook maar over gaat. Dus haar eigen schuldgevoel over het niet halen levert een bijdrage aan het naleven van de afspraak. Niet 100% natuurlijk, maar daar hebben we dan de begeleiding en de straf voor.
Terug naar boven Ga naar beneden
TuttiFrutti
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
TuttiFrutti


Aantal berichten : 1407

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimewo feb 22, 2012 1:03 am

Ik heb anders afgelopen maandag nog "omdat ik het zeg" van je gehoord Nick, toen ik vroeg waarom ik over de knie moest komen liggen..

Maar meer inhoudelijk: met sommige dingen kan het best fijn zijn als hij gewoon zegt dat het zo moet omdat hij het zegt. Hij heeft me wel eens naar een bedrijf laten bellen voor een stageplaats, ik wíst dat dat verstandig was om te doen, maar ik durfde het niet.. Ik móest het toen van hem doen, omdat hij het zei. Dat is op het moment zelf heel moeilijk natuurlijk, maar als hij maar wel aangeeft waaróm hij het dan zegt, kan ik het wel accepteren.

Verder vind ik het bij begeleiding niet passen, maar bij gewoon een beetje uitproberen voor de lol weer wel Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc82nl
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Marc82nl


Aantal berichten : 225

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimewo feb 22, 2012 1:25 am

Ikzelf gebruik hem zelden, en ben dan ook fan van een goed beargumenteerde regel of afspraak. Maar als er niet wordt geluisterd, of als het om een herhaling of iets onzinnigs gaat, ben ik wel in staat om uiteindelijk 'omdat ik dat zeg' toe te passen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
wenneke
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
wenneke


Aantal berichten : 274

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimewo feb 22, 2012 2:50 am

ik vind omdat ik het zeg ook wel echt heel sexy
geen discussie mogelijk
maar dan moet degene die het zegt het wel over kunnen brengen, anders dan gooi ik mijn kont tegen de kribben en ga juist de andere kant op Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimewo feb 22, 2012 12:27 pm

Marc82nl schreef:
Ikzelf gebruik hem zelden, en ben dan ook fan van een goed beargumenteerde regel of afspraak. Maar als er niet wordt geluisterd, of als het om een herhaling of iets onzinnigs gaat, ben ik wel in staat om uiteindelijk 'omdat ik dat zeg' toe te passen Wink

Uhu dus dat!
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimewo feb 22, 2012 8:46 pm

Mij triggert het wel. Simpel over de knie gelegd worden omdat hij daar nou gewoon zin in heeft. Als hij dan ook nog zegt dat het niet uitmaakt of ik wel of geen zin heb of het er wel of niet meen eens ben........tja ik vind het enorm opwindend!!!

Het is ook wel ingewikkeld want er moet natuurlijk wel een verschil zijn tussen 'straf' of tussen klappen omdat hij het wil.
Ik vind het ook leuk om eens helemaal niets te zeggen te hebben en gewoon te moeten gehoorzamen. Niet altijd natuurlijk roflol Erg goed ben ik er ook niet in, maar dat maakt hem ook niet veel uit, want dan au
Het allerleukste vind ik dat we 90% van de tijd heel gewoon met elkaar omgaan, en dan ineens van uit het niks................

Terug naar boven Ga naar beneden
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 433

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimewo feb 22, 2012 8:59 pm

Wel een leuke observatie: Meeste D's in dit draadje lijken er meer moeite meer te hebben dan de subjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimedo feb 23, 2012 12:15 am

Ik niet. Ik wil juist niet moeten argumenteren, want dat kan leiden tot discussie, en dat past absoluut niet in mijn beleving.

"Hou je mond!" dat is ook één van de dingen die ik absoluut niet erg vind om te zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimedo feb 23, 2012 12:34 am

Zelfde verhaal: ontzettend sexy, maar zoooooo frustrerend
Terug naar boven Ga naar beneden
minime
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 241

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimedo feb 23, 2012 10:16 am

isis schreef:
ontzettend sexy, maar zoooooo frustrerend

Ik denk dat dat een mooie samenvatting is
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimedo feb 23, 2012 1:16 pm

Björn schreef:
Wel een leuke observatie: Meeste D's in dit draadje lijken er meer moeite meer te hebben dan de subjes.

Niet zozeer moeite. Maar ik ben best sterk in logica , dus ik kan me een discussie wel "permitteren".

Maar als ik vind dat ze moet worden geslagen , omdat ik dat gewoon "vind" of "wil" dan ben ik ook redelijk caveman-minded. Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimedo feb 23, 2012 4:04 pm

BlackSpanker schreef:
Maar ik ben best sterk in logica
Ik niet. En ik word daar niet graag op gewezen. Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimedo feb 23, 2012 10:36 pm

Heb ik ooit ‘omdat ik het zeg’ gezegd?
Misschien heb ik dit ooit gezegd tijdens een rollenspel, maar zeker niet tijdens mijn mentorschap. Bij deze begeleiding beperkte de straf zich tot die zaken die we vooraf hadden besproken: aantal pagina’s van studieboeken lezen bv.
Ik kon wel andere dingen inbrengen, maar dit waren adviezen zonder dwingend karakter. Iets opleggen en bestraffen zonder argumenten zou mij niet aanspreken.
Dus ik versterk misschien Björns observatie.
Groet van Rein
Terug naar boven Ga naar beneden
sarah
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
sarah


Aantal berichten : 309

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimedi maa 06, 2012 12:43 am

Het enige waar mijn partner: "Omdat ik het zeg", mag bezigen is als er bij mij onbegrip is dat er gegeven wordt. Hij mag mij ook over de knie leggen, omdat hij er zin in heeft om mij te geven, of als een soort van 'overgave' moment. Dus als ik dan een vragende blik toewerp van waarom?

Ik zal een bevel als deze niet zo gauw nakomen als het een soort van dictatoriaal zin doordrijven is. En het verbeteren van mij of relatie niet in beeld is. Dus in geval, breng mij mijn pantoffels Rolling Eyes , er er is niks aan zijn benen, dan kan ik weigeren. En ben ik het er niet mee eens.
Terug naar boven Ga naar beneden
saar
Watje
Watje
saar


Aantal berichten : 13

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimezo maa 18, 2012 5:22 pm

hmm de woorden "omdat ik het zeg" kunnen een subje wel echt goed op haar plek zetten Razz het is gelijk duidelijk wie de touwtjes in handen heeft.

ik heb er zelf niet echt problemen mee enne sexy is t zeker maar ik denk dat t bij mij wel wat bijdehante reacties op zou roepen: met me ogen rollen, een bepaalde blik in me ogen en dan nog even zuchten erbij. Razz Misschien zelfs nog proberen om de discussie aan te gaan, gewoon voor de lol, om hem uit te proberen.

Maar dan het overgeven aan hem; iets te doen wat hij van je verlangt, om geen andere reden dan dat het van hem moet is natuurlijk wel een toppunt van onderdanigheid. Iets wat ik in me dagelijkse leven niet echt bezit maar waar ik wel naar verlang. Dus "omdat ik het zeg" zou mij wel helpen om gelijk die omslag in mijn gedrag te bereiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimezo maa 18, 2012 7:46 pm

saar schreef:

Maar dan het overgeven aan hem; iets te doen wat hij van je verlangt, om geen andere reden dan dat het van hem moet is natuurlijk wel een toppunt van onderdanigheid. Iets wat ik in me dagelijkse leven niet echt bezit maar waar ik wel naar verlang. Dus "omdat ik het zeg" zou mij wel helpen om gelijk die omslag in mijn gedrag te bereiken.

Helemaal waar!! Voor mij werkt het precies zo. *zwijmel*
Terug naar boven Ga naar beneden
saar
Watje
Watje
saar


Aantal berichten : 13

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimezo maa 18, 2012 8:12 pm

oh yes! dat betekent dat ik het goed verwoord heb Razz
je wil niet weten hoe lang ik over die zin heb nagedacht, hoeveel dingen ik heb gedelete enzo:P
Terug naar boven Ga naar beneden
lilith
Meeloper
Meeloper
lilith


Aantal berichten : 72

Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitimevr apr 20, 2012 11:21 pm

dat is fijn, want je hebt daarmee ook mijn gevoel goed samengevat..
´omdat ik het zeg´.. of gewoon die ene blik in zijn ogen die maakt dat iedere discussie verstompt, hmm. En dan weet je ook meteen hoe laat het is;)

al dat gepraat...(yuk!)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sub.punt.nl
Gesponsorde inhoud





Omdat ik het zeg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Omdat ik het zeg   Omdat ik het zeg I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Omdat ik het zeg
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Wat billen betreft-
Ga naar: