Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Littekens

Ga naar beneden 
+4
leentje
Dutch Spank Daddy
Gille-
machteld
8 plaatsers
AuteurBericht
machteld
Meeloper
Meeloper



Aantal berichten : 54

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Littekens   Littekens I_icon_minitimezo aug 05, 2012 2:00 pm

Ik maak me een klein beetje zorgen over littekens die ik soms best lang blijf houden na een pak slaag. Een tijd geleden werd ik hard met een paddle geslagen. Na afloop voelde ik aan mijn billen en riep verbaasd dat ze helemaal nat waren. Volgens mijn Dom was mijn huid wat poreus geworden... Het duurde een heel aantal dagen voordat de huid weer dicht was, maar nu, zo’n 4 maanden later, is het nog steeds een beetje te zien. Een tijd later werd ik met een rietje een aantal keer op ongeveer dezelfde plek geslagen waardoor mijn huid daar open ging. Dat is nu ongeveer 2 maanden geleden en nog heel duidelijk te zien.

Ik vind die strepen van zo’n rietje altijd wel leuk staan op mijn billen, maar ik maak mij toch wel een beetje zorgen of die ooit nog helemaal verdwijnen. Die plekken van die paddle waren overigens heel lelijk. Twee hele grote ronde rode plekken. Jullie schreven allemaal tips als je blauwe plekken hebt in het onderwerp ‘Blauwe plekken, striemen, kneuzingen en hoe kom ik ervan af’ en ik smeer inmiddels ook allemaal van die cremes erop, maar ze lijken bij mij niet zo te werken. Toevallig kreeg ik na die twee keer dat het er best hard aan toe ging een paar maanden geen klappen, maar ik kan mij voorstellen dat als er op die plekken geslagen zou worden het nog veel langer gaat duren voordat ze wegtrekken.

Wat is jullie ervaring hiermee en trekken die littekens uiteindelijk helemaal weg? Waar ik mij dus wat zorgen over maak is dat als er steeds weer op die littekens geslagen wordt ze op een gegeven moment echt nooit meer zullen verdwijnen en ik dan zelfs niet meer te spanken ben, omdat mijn huid te kwetsbaar is geworden. affraid

Ik heb het er liever niet over met mijn Dom, omdat ik er wel van houd om hard geslagen te worden en ik bang ben dat hij zich dan in gaat houden, hoewel dit misschien wel weer heel naïef van mij is… Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gille-
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 38

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Re: Littekens   Littekens I_icon_minitimezo aug 05, 2012 2:50 pm

Indien het je zo verontrust dan is het, denk ik, zaak om het er wél met je D over te hebben. (écht wél !)
Samen gaan uitzoeken welke instrumenten best geschikt zijn bij jou persoonlijk bv...
Verder kan een gewone handspanking ook best héél hard aanvoelen, zeker indien er speciale aandacht besteed wordt aan de mentale voorbereiding...
enne sja....anders geduldig wachten tot er gewenning optreed of zich een (dun) laagje eelt vormt (grijns) ;-)
Succes ermee ! Smile

groeten,

Gille
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Striemen of littekens   Littekens I_icon_minitimezo aug 05, 2012 9:43 pm

machteld schreef:
Ik maak me een klein beetje zorgen over littekens die ik soms best lang blijf houden na een pak slaag.
(...)
Ik vind die strepen van zo’n rietje altijd wel leuk staan op mijn billen, maar ik maak mij toch wel een beetje zorgen of die ooit nog helemaal verdwijnen.
(...)
Wat is jullie ervaring hiermee en trekken die littekens uiteindelijk helemaal weg? Waar ik mij dus wat zorgen over maak is dat als er steeds weer op die littekens geslagen wordt ze op een gegeven moment echt nooit meer zullen verdwijnen en ik dan zelfs niet meer te spanken ben, omdat mijn huid te kwetsbaar is geworden. affraid

Volgens mij moet je toch echt onderscheid maken tussen enerzijds striemen en anderzijds littekens.
Een definitie van een litteken is een blijvend zichtbare afwijking, meestal van de huid, die resteert na genezing van een wond. Bij genezing van een wond wordt de verbroken continuïteit van het orgaan hersteld door vorming van bindweefsel, dat op microniveau niet meer dezelfde organisatie heeft als het oorspronkelijke weefsel en dus meestal een zichtbare afwijking zal vormen.

Striemen vind ik ook wel leuk staan op de billen van een sub en die verdwijnen wel weer, maar littekens lijken mij toch echt erg zorgelijk.
Het opengaan van de huid zou naar mijn mening ten alle tijde moeten worden voorkomen. Er moet wel veilig worden gedisciplineerd (of gespeeld).

De billen van de ene sub zijn die van de andere sub nu eenmaal niet.
Weliswaar is het in zijn algemeenheid zo dat de billen uiteindelijk meestal wel gaan 'staan' naar de billenkoek en niet meer zo snel kleuren, sneller herstellen etc. etc. maar uit jouw verhaal begrijp ik dat dit bij jou niet het geval is.

Overigens informeer ik altijd daags na een strafsessie nog bij de betreffende sub naar haar welzijn in het algemeen en de toestand van haar billen in het bijzonder.
Is een onderdeel van de 'aftercare'.
Omdat de spankingsesssies meestal een frequentie van eens in de drie weken hebben, kan ik de billen van de sub dus ook met die frequentie met eigen ogen inspecteren. Als er dan nog sporen te zien zijn, pas ik de strengheid van de bestraffingen daar op aan.
Van de subs die ik begeleid verwacht ik dat zij hun eventuele zorgen met betrekking tot de strafsessie met mij delen.

Littekens, hetgeen iets anders is dan striemen, zouden mij aanleiding tot grote zorg geven. Ik zou dat dan met de sub bespreken en niet wachten totdat zij er over begint.
Als Dominant heb je nu eenmaal best een behoorlijke verantwoordelijkheid.

Jouw Dominant moet toch ook zien wat jij ziet.
Als hij er desondanks niet over begint, moet jij het maar doen.

Leest jouw Dom overigens niet mee op dit forum?


Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Re: Littekens   Littekens I_icon_minitimezo aug 05, 2012 11:58 pm

Ik heb ook wel eens mee gemaakt dat er allemaal vocht door mijn huid kwam. Zo erg dat (ik ging toen nog naar hem toe) toen ik thuis kwam mijn hele rok nat was. Volgens mij is er dan een huidlaagje af waardoor er vocht door de huid komt. Het duurde ook best lang voor het genezen was, maar het heeft uiteindelijk geen blijvende littekens veroorzaakt. Ik heb ook wel eens een striem (van een rietje) gehad die je nog wel een jaar enigszins kon zien, maar ook dit is uiteindelijk weggetrokken.
Ik kan me voorstellen dat je je er wat zorgen over maakt. Heb je vitamine E zalf of olie geprobeerd? Ook vooraf ermee insmeren helpt.
Je kunt het trouwens gerust aankaarten bij je Dom, hij heeft er tenslotte ervaring genoeg mee. Ik denk niet dat je erg bang hoeft te zijn dat hij zich in gaat houden, maar hij kan misschien wel wat doordachter en technischer te werk gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
machteld
Meeloper
Meeloper



Aantal berichten : 54

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Re: Littekens   Littekens I_icon_minitimema aug 06, 2012 5:37 am

Dank voor jullie reacties en ik zal jullie advies opvolgen door het er toch maar even over te hebben met hem.

Leentje: Het leek er inderdaad op dat er een huidlaagje af was. Ik heb Calendulan creme (voor lichte schaaf en brandwonden) van VSM die ik op plekjes smeerde als ze nog wat open waren. Geen idee eigenlijk of dit zin had en de huid sneller dicht ging, maar goed. Verder heb ik Arniflor met arnica, maar dat smeer ik alleen de eerste paar dagen....ben wat lui eigenlijk. Ik vraag me ook af of het zin heeft om te blijven smeren totdat er niets meer te zien is. Vitamine E en olie heb ik nog niet geprobeerd en dat zal ik eens gaan doen. Ook van te voren dus. Heb ik ook nog nooit gedaan.

Dutch Spank Daddy: Mijn Dom schijnt hier praktisch nooit te komen. Hij zag wel een rode plek van de paddle, maar van het rietje heeft hij nog niet gezien omdat hij mijn billen sinds die keer niet meer gezien heeft.

Terug naar boven Ga naar beneden
annemiek
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
annemiek


Aantal berichten : 231

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Re: Littekens   Littekens I_icon_minitimema aug 06, 2012 11:19 am

Het schijnt dat het insmeren van de huid met baby-olie voor het pak slaag de huid goed beschermt, en tegelijkertijd de pijn heftiger maakt. Niko, een bekende spanker van spankingtube zweert erbij.

Wat bij het rietje zou kunnen helpen is een natte doek over de billen. De pijn wordt er niet minder op, geloof me, en de huid is beschermd.

Over de littekens: scrub je je billen regelmatig? Ik merk zelf dat dode huidcellen op de plekken waar ik flink geslagen ben het gevoel van littekens kunnen geven, maar na een flinke scrubbeurt weg zijn.

Terug naar boven Ga naar beneden
machteld
Meeloper
Meeloper



Aantal berichten : 54

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Re: Littekens   Littekens I_icon_minitimema aug 06, 2012 10:23 pm

Ik heb vanmiddag baby olie gekocht die ik er dan van tevoren op zal smeren. Ik ben benieuwd naar het effect Very Happy.

Annemiek: Ik scrub mijn billen heel regelmatig en dit zal ook wel effect hebben, maar nog niet genoeg dus.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Re: Littekens   Littekens I_icon_minitimedi aug 07, 2012 4:36 pm

Je kunt het nog leuker maken machteld, je kunt ook aan je Dom vragen om het er vlak van tevoren voor je op te smeren Laughing Ik weet zeker dat hij daar gaarne toe bereid zal zijn hoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
machteld
Meeloper
Meeloper



Aantal berichten : 54

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Re: Littekens   Littekens I_icon_minitimedi aug 07, 2012 8:16 pm

Ik geloof dat het verstandiger is als ik het er uren van tevoren opsmeer... misschien eerst maar een klein stukje aan één kant, zodat ik kan bepalen wat het effect is.

En ik dacht nog dat je alleen aardige adviezen gaf leentje Evil or Very Mad

Terug naar boven Ga naar beneden
annemiek
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
annemiek


Aantal berichten : 231

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Re: Littekens   Littekens I_icon_minitimedi aug 07, 2012 8:29 pm

Hahahaha

Nee, leen heeft gelijk, machteld. Direct van te voren. We kijken uit naar je verslag.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Re: Littekens   Littekens I_icon_minitimedi aug 07, 2012 10:43 pm

machteld schreef:
Ik geloof dat het verstandiger is als ik het er uren van tevoren opsmeer... misschien eerst maar een klein stukje aan één kant, zodat ik kan bepalen wat het effect is.

En ik dacht nog dat je alleen aardige adviezen gaf leentje Evil or Very Mad


Maar machteld toch, het is een aardig advies. Als je het er uren van tevoren opsmeert helpt het een stuk minder study
Trouwens.....een andere bekende spanker (Dallas) zweert bij vitamine E olie. Wat hij ook doet met de professionele modellen is tussendoor en na afloop koelen met ijs, net als bij blessures. Ik kan me voorstellen dat dat helpt!!!!!
Ik heb ook wel eens gehoord dat je ook minder blauw wordt als je vooraf ijst, maar dat vond ik nou net te sadistisch om aan te raden. Maar tja, als het helpt om blessures te voorkomen engeltje
Terug naar boven Ga naar beneden
machteld
Meeloper
Meeloper



Aantal berichten : 54

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Re: Littekens   Littekens I_icon_minitimedi aug 07, 2012 11:28 pm

Nou dat is inderdaad alleraardigst van je om niet je meest sadistische idee aan te raden!

Ik zag dat er vitamine E is toegevoegd aan de baby olie die ik heb gekocht dus ik ga maar heeeeeeeeeel voorzichtig te werk.

Een ex Domme heeft eens mijn billen na iedere tig klappen met een paddle ingewreven met ijs en dat is zo erg. Dat wil ik echt nooit meer meemaken. Doet mij er wel weer aan denken dat ze het na afloop ook deed en dat was wel weer heel lekker verkoelend en zal de blauwe plekken inderdaad ook wel tegengaan. Kan ik wel eens voorstellen...
Terug naar boven Ga naar beneden
minime
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 241

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Re: Littekens   Littekens I_icon_minitimevr aug 10, 2012 11:37 am

leentje schreef:
Ik heb ook wel eens mee gemaakt dat er allemaal vocht door mijn huid kwam.

Ik heb dat ook wel eens, maar ik heb gemerkt dat ik dat niet heb met een betere opwarming.
Terug naar boven Ga naar beneden
frizzle65
Watje
Watje



Aantal berichten : 14

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Re: Littekens   Littekens I_icon_minitimewo jun 26, 2013 6:53 pm

minime schreef:
leentje schreef:
Ik heb ook wel eens mee gemaakt dat er allemaal vocht door mijn huid kwam.

Ik heb dat ook wel eens, maar ik heb gemerkt dat ik dat niet heb met een betere opwarming.

ik heb wel eens striemen maar gelukkig geen blijvende littekens.
de babyolie zal ik ook eens proberen of dat helpt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Littekens   Littekens I_icon_minitimevr sep 13, 2013 3:11 pm

Mijn ervaring als spanker is dat het per persoon heel verschillend is hoe je op een spanking reageert, als ik mijn spankee onderhanden neem dan let ik er op dat ik het rustig opbouw om haar er aan te laten wennen tenslotte wil je er samen lang van genieten immers en ga je gelijk hard van start dan heeft ze snel haar max bereikt en ook zal het uitmaken dat de huid ter plaatse went aan de pijn en de klappen ongeacht waar je ze mee geeft.
Zij heeft in de jaren dat ik haar onderhanden neem zelden er iets aan over gehouden en krijgt van mij er aan het einde best hard van langs maar ook regelmatig een kleine pauze zodat ze hersteld en ze vindt het best wel eens spijtig dat ze er nooit iets aan over houdt in de vorm van een blauw plekje of zelfs maar een gevoelig achterwerk zodat ze de dagen erna nog aan herinnerd wordt, zij zal een sterke huid hebben en niet snel een blauwe plek ergens aan over houden.

Ik weet van vroegere spankees dat deze veel sneller wat blauwe plekken er aan over hielden of op zijn minst een gevoelig achterwerk voor een dagje of meer wat ook zorgde voor een roze wolk gevoel.
Sommigen hielden al heel snel er een paar blauwe plekken er aan over dus is het heel persoonlijk hoe snel je er blauwe plekken aan over houdt.
als je echt littekens er aan over houdt dan moet je bij jezelf eens afvragen of je dit wel wil en bespreken of het niet anders gegeven kan worden tenslotte is het jou lichaam waarom het gaat en moet vooral jij hier achter staan.
Ik heb in de jaren al heel wat vrouwen over mijn knie gehad en heb echt wel de nodige ervaring en let vooral op de vrouw die ik een spanking geef hoe ze reageert en zal een eerste keer het beslist rustig aan doen om te kijken hoe ze reageert op mijn spanking.
Het dunne rietje doet minder pijn dan een dik rietje al zou je dat niet denken maar geeft sneller kleine verwondingen en daar moet je als spanker toch beslist op letten en van te voren weten hoe zij daar tegenover staat ten slotte loopt zij er in haar dagelijkse leven mee rond.
Terug naar boven Ga naar beneden
machteld
Meeloper
Meeloper



Aantal berichten : 54

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Re: Littekens   Littekens I_icon_minitimeza sep 14, 2013 12:06 pm

Nou het is uiteindelijk allemaal weggetrokken hoor! Het duurde gewoon even Very Happy .
Terug naar boven Ga naar beneden
Carlos_I
Watje
Watje
Carlos_I


Aantal berichten : 15

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Lidtekens   Littekens I_icon_minitimevr nov 15, 2013 3:56 pm

Tijd voor een nieuw ak op de billen dan ?
Terug naar boven Ga naar beneden
machteld
Meeloper
Meeloper



Aantal berichten : 54

Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Re: Littekens   Littekens I_icon_minitimeza nov 16, 2013 1:49 pm

O ik heb er gelukkig al weer velen gehad :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Opwarmen erg belangrijk.   Littekens I_icon_minitimedi dec 31, 2013 3:26 pm

Waar je als spanker moet opletten is het opwarmen van de billen van je spankee, doe je dat niet en ga je al heel snel over tot hard en met een instrument dan zou de huid best eens open kunnen gaan en dat wil je altijd voorkomen lijkt mij.
Mijn spankee kan heel veel pijn verdragen mits ik haar billen goed opwarm, baby olie kan daarbij goed helpen, dat bevordert de bloeddoorstroming van de huid en maakt het soepel.
Verder zou het ook kunnen uitmaken dat je regelmatig je billen en huid goed verzorgd met olie zodat de huid soepel blijft.
Bij al de spankings die ik heb gegeven heb ik zelden gehoord dat ze er bijna littekens aan over hield, dan zou ik mij zorgen maken!
Het gaat er tenslotte om dat je samen er plezier en opwinding aan beleefd en is haar achterwerk en geest er klaar voor dan kan zij vele malen meer doorstaan en beleefd er ook veel meer bij.
En het is nu eenmaal zo dat de ene vrouw makkelijker kleurt dan de andere vrouw, zelf weet je dan uit ervaring hoe snel jij tekent.
Mijn spankee heeft maar één keer wat blauwe plekken er aan over gehouden terwijl zij er best hard van langs krijgt, een sessie van een uurtje hebben we al gauw al krijgt ze dan niet het hele uur door klappen, tussendoor gebeuren er beslist best spannende en opwindende dingen!
 Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Littekens Empty
BerichtOnderwerp: Re: Littekens   Littekens I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Littekens
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Wat billen betreft-
Ga naar: