Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Spanking als stress release voor de Dominant?

Ga naar beneden 
+7
gralin
isis
aydaj
mRob
eve1991
Björn
minime
11 plaatsers
AuteurBericht
minime
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 241

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimezo jun 01, 2014 11:13 am

Mijn vriend heeft momenteel examens. Het is voor hem dus een heel stressvolle periode. Vanochtend zei hij me plots "ik heb zin om je te slaan, hard te slaan". Dus ja, dat is wat er gebeurde en het deed hem goed. Hij raakte wat energie en frustratie kwijt en zat wat beter in zijn vel achteraf. Zijn er mensen die dit herkennen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 433

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimezo jun 01, 2014 5:45 pm

Eigenlijk nog nooit echt gedaan, hoewel meppen zeker wel een hoop stress kan oplossen. Ik zie het meer als een bijkomend effect.

Slaan omdat het kan is ergens wel een opwindend concept trouwens Wink.
Terug naar boven Ga naar beneden
eve1991
Meeloper
Meeloper
eve1991


Aantal berichten : 71

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimema jun 02, 2014 8:29 am

Ik kan me ergens wel voorstellen dat het ook voor een D rustgevend kan zijn.
Maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt. (Ruben die gestrest is??  scratch )
Terug naar boven Ga naar beneden
mRob
Watje
Watje



Aantal berichten : 10

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimema jun 02, 2014 11:34 pm

hmm zo heb ik er nog nooit over nagedacht. Maar het is misschien wel iets dat kan werken... Als ik gestrest ben is een stuk hardlopen ook lekker ontspannend.
Terug naar boven Ga naar beneden
aydaj
Watje
Watje



Aantal berichten : 12

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimedi jun 03, 2014 12:13 am

Hmm zelf nog nooit geslagen omdat iemand zijn stress kwijt moet. Ook al ben ik geen D kan ik me wel indenken dat het fijn kan zijn om stress/frustratie kwijt te raken. In zekere (acceptabele) mate zou ik het ook niet erg vinden als dit het geval zou zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimedi jun 03, 2014 12:15 pm

Ik heb er geen ervaring mee maar het zal ongetwijfeld. Ook de man maakt endorfines aan tijdens spanking als het goed is, in die zin zal het hetzelfde ontspannende effect hebben als seks.
Terug naar boven Ga naar beneden
gralin
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
gralin


Aantal berichten : 150

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimedi jun 03, 2014 6:58 pm

Spanking krijgen als stress release werkt, dus waarom zou het andersom niet werken. Endorfine komt bij beide vrij.. Hoor inderdaad wel eens van D's dat ze 'mepzin' hebben... en niet eens doordat hun subje vervelend is ofzo.. soms moet dat bij de D er ook gewoon even uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimedi jun 03, 2014 9:43 pm

Dit is een originele gedacht voor mij. Ik ben nooit op dit idee gekomen.
Ik heb zeer zelden te maken met stress. Wanneer was dat voor het laatst?Mijn vorm van stresspreventie is: fietsen en nooit te veel dingen doen of die te snel willen afhandelen.
Ik vraag me wel of, of een dominant voldoende afstand kan houden of in nuchterheid goed kan slaan, als hij gestresst is. Maar misschien kan het. Was het voor jou -Minime- prettig?
Terug naar boven Ga naar beneden
minime
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 241

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimewo jun 04, 2014 10:40 am

Mijn vriend zou me nooit slaan als hij er niet zijn verstand bij had, dat weet ik heel zeker. Voor mij was het heel pijnlijk (hij sloeg echt hard door zonder opwarming), maar het voelde goed in die zin dat ik blij was dat ik hem eindelijk ook eens kon helpen met spanking, in plaats dat het altijd omgekeerd is, hij die mij helpt.
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimewo jun 04, 2014 12:52 pm

Rein schreef:

Ik heb zeer zelden te maken met stress. Wanneer was dat voor het laatst?

Rein!!  cheers Held!! Vertel ons je geheim!!  Very Happy 
Terug naar boven Ga naar beneden
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 433

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimewo jun 04, 2014 9:41 pm

Rein schreef:
Ik vraag me wel of, of een dominant voldoende afstand kan houden of in nuchterheid goed kan slaan, als hij gestresst is. Maar misschien kan het. Was het voor jou -Minime- prettig?

Dat is voor mij wel een weerhoudende factor. Deze rustige jongen kan in zijn frustraties best goed boos worden. En meppen uit pure boosheid is niet tof. Tenzij het de bovenkant van een bureau is. Een valide discussiepunt dus.
Terug naar boven Ga naar beneden
minime
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 241

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimedo jun 05, 2014 11:39 am

Björn schreef:
Rein schreef:
Ik vraag me wel of, of een dominant voldoende afstand kan houden of in nuchterheid goed kan slaan, als hij gestresst is. Maar misschien kan het. Was het voor jou -Minime- prettig?

Dat is voor mij wel een weerhoudende factor. Deze rustige jongen kan in zijn frustraties best goed boos worden. En meppen uit pure boosheid is niet tof. Tenzij het de bovenkant van een bureau is. Een valide discussiepunt dus.

Klopt. Meppen uit boosheid is niet leuk, maar ik wil hier 3 dingen heel duidelijk stellen:

1. hij was niet boos op mij, hij was algemeen gefrustreerd, echt boos op mij, dan gaat hij eerst even afkoelen, niet mijn billen opwarmen
2. hij had er zijn verstand echt wel bij
3. hij heeft me niet bevolen om over zijn knie te gaan liggen zodat hij zijn frustraties kwijt kon, ik ben vrijwillig over zijn knie gaan liggen, ik lag niet vast en ik kon op gelijk welk moment "stop" zeggen, dat heb ik niet gedaan omdat het niet nodig was

Terug naar boven Ga naar beneden
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 433

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimevr jun 06, 2014 1:35 am

Ik twijfel er ook niet aan of het in dit geval goed ging hoor! Ik probeer alleen te zeggen dat (mijn eigen) boosheid botvieren op een ander geen goed idee is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimewo jun 11, 2014 10:48 pm

minime schreef:
Björn schreef:
Rein schreef:
Ik vraag me wel of, of een dominant voldoende afstand kan houden of in nuchterheid goed kan slaan, als hij gestresst is. Maar misschien kan het. Was het voor jou -Minime- prettig?

Dat is voor mij wel een weerhoudende factor. Deze rustige jongen kan in zijn frustraties best goed boos worden. En meppen uit pure boosheid is niet tof. Tenzij het de bovenkant van een bureau is. Een valide discussiepunt dus.

Klopt. Meppen uit boosheid is niet leuk, maar ik wil hier 3 dingen heel duidelijk stellen:

1. hij was niet boos op mij, hij was algemeen gefrustreerd, echt boos op mij, dan gaat hij eerst even afkoelen, niet mijn billen opwarmen
2. hij had er zijn verstand echt wel bij
3. hij heeft me niet bevolen om over zijn knie te gaan liggen zodat hij zijn frustraties kwijt kon, ik ben vrijwillig over zijn knie gaan liggen, ik lag niet vast en ik kon op gelijk welk moment "stop" zeggen, dat heb ik niet gedaan omdat het niet nodig was


Bedankt voor de toelichting.
Dit klinkt goed, afgewogen en zorgvuldig.
Groet
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk1954
Watje
Watje
Henk1954


Aantal berichten : 10

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimeza jul 05, 2014 3:23 am

Ja mss herken ik het wel. Zelf zal ik nooit slaan uit agressie maar, als de gelegenheid wordt geboden en ik vol met adrenaline zit ... Eerst flink spanken en daarna troosten. Niet omdat ik spijt zou hebben maar, mijn sub heeft wel het een en ander doorstaan. En wat troosten is mag ze zelf invullen!
Terug naar boven Ga naar beneden
sirius
Watje
Watje



Aantal berichten : 6

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimeza aug 09, 2014 1:09 pm

isis schreef:
Ik heb er geen ervaring mee maar het zal ongetwijfeld. Ook de man maakt endorfines aan tijdens spanking als het goed is, in die zin zal het hetzelfde ontspannende effect hebben als seks.

gralin schreef:
Spanking krijgen als stress release werkt, dus waarom zou het andersom niet werken. Endorfine komt bij beide vrij.. Hoor inderdaad wel eens van D's dat ze 'mepzin' hebben... en niet eens doordat hun subje vervelend is ofzo.. soms moet dat bij de D er ook gewoon even uit.

Henk1954 schreef:
Ja mss herken ik het wel. Zelf zal ik nooit slaan uit agressie maar, als de gelegenheid wordt geboden en ik vol met adrenaline zit ... Eerst flink spanken en daarna troosten. Niet omdat ik spijt zou hebben maar, mijn sub heeft wel het een en ander doorstaan. En wat troosten is mag ze zelf invullen!

Noradrenaline staat bekend als het agressiehormoon (niet adrenaline, dat komt niet in de hersenen). Bij 'lekker' uitleven van agressie komt ook dopamine vrij, is dus rewarding. Endorfines word je als D maar mellow van, dus dat schiet niet op  Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Lillian94
Watje
Watje
Lillian94


Aantal berichten : 12

Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitimezo sep 28, 2014 11:21 pm

sirius schreef:
isis schreef:
Ik heb er geen ervaring mee maar het zal ongetwijfeld. Ook de man maakt endorfines aan tijdens spanking als het goed is, in die zin zal het hetzelfde ontspannende effect hebben als seks.

gralin schreef:
Spanking krijgen als stress release werkt, dus waarom zou het andersom niet werken. Endorfine komt bij beide vrij.. Hoor inderdaad wel eens van D's dat ze 'mepzin' hebben... en niet eens doordat hun subje vervelend is ofzo.. soms moet dat bij de D er ook gewoon even uit.

Henk1954 schreef:
Ja mss herken ik het wel. Zelf zal ik nooit slaan uit agressie maar, als de gelegenheid wordt geboden en ik vol met adrenaline zit ... Eerst flink spanken en daarna troosten. Niet omdat ik spijt zou hebben maar, mijn sub heeft wel het een en ander doorstaan. En wat troosten is mag ze zelf invullen!

Noradrenaline staat bekend als het agressiehormoon (niet adrenaline, dat komt niet in de hersenen). Bij 'lekker' uitleven van agressie komt ook dopamine vrij, is dus rewarding. Endorfines word je als D maar mellow van, dus dat schiet niet op  Smile

Een mellow D op bepaalde momenten klinkt mij absoluut niet verkeerd in de oren... Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fetlife.com/users/2182367
Gesponsorde inhoud





Spanking als stress release voor de Dominant? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spanking als stress release voor de Dominant?   Spanking als stress release voor de Dominant? I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Spanking als stress release voor de Dominant?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat voor spanking doet het voor jou?
» welk woord voor spanking
» Spanking voor dames!
» Diploma in ruil voor spanking
» Muziek voor tijdens de spanking.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Persoonlijk :: Vraagbaak-
Ga naar: