Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Ben jij in je jeugd geslagen?

Ga naar beneden 
+7
Dutch Spank Daddy
Strafhand
Simon
dawn
leentje
isis
W
11 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Ben jij in je jeugd op je blote billen geslagen?
nee, nooit
Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_vote_lcap61%Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_vote_rcap
 61% [ 11 ]
ja, maar alleen een heel enkele keer
Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_vote_lcap22%Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_vote_rcap
 22% [ 4 ]
ja, tussen de één keer per jaar en één keer per maand
Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_vote_lcap17%Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_vote_rcap
 17% [ 3 ]
ja, tussen de één keer per maand en één keer per week
Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_vote_lcap0%Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
meer dan één keer per week
Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_vote_lcap0%Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 18
 
Enquête gesloten

AuteurBericht
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben jij in je jeugd geslagen?   Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_icon_minitimezo apr 11, 2010 12:01 am

Ja... maar ook: welke schat aan nog steeds gekoesterde ideeën vindt niet zijn grondslag in de 17e eeuw? cyclops
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben jij in je jeugd geslagen?   Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_icon_minitimezo apr 11, 2010 12:16 am

dawn schreef:
Ja... maar ook: welke schat aan nog steeds gekoesterde ideeën vindt niet zijn grondslag in de 17e eeuw? cyclops

Ja, absoluut, de 17e eeuw!! Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Maar in de daaropvolgende eeuwen is er ook af en toe af en toe wel eens iets misgegaan. Shocked Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben jij in je jeugd geslagen?   Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_icon_minitimezo apr 11, 2010 12:22 am

Ongeacht hoe goed bedoeld acties van ouders zijn. of dat er onwetendheid meespeelt, het slaan van kinderen is verboden en door het grootste deel van de gedragsdeskundigen als bedreigend voor de ontwikkeling verklaart. Muv de 'corrigerende tik' maar het slanken van kinderen valt daar al niet meer onder. Mijns inziens is dit reden genoeg om aan te nemen dat het slaan van kinderen verre van ideaal is en wel degelijk onder mishandeling valt.Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat ik mijn kinderen op deze manier zou straffen.
Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben jij in je jeugd geslagen?   Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_icon_minitimezo apr 11, 2010 1:53 am

Eventjes off topic...

W schreef:

(...) of de discussie over of verkrachting binnen het huwelijk mogelijk is (natuurlijk niet! althans, zo schijnen islamieten dat te ervaren(...) )

Uhm... Islamieten? Nog niet zo héél lang geleden gold gedwongen seks binnen het huwelijk hier te lande óók niet als verkrachting... Dat is pas in 1991 strafbaar gesteld!

Shocked Shocked Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben jij in je jeugd geslagen?   Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_icon_minitimezo apr 11, 2010 10:32 am

Op zich speelt het als fantasie soms door mijn hoofd, hoe het zou zijn om de kinderen voor hun blote billen te geven als ze zich niet gedragen en de vrouw gewoon te forceren als ze eens geen zin heeft in seks... maar toch kan ik het me niet echt voorstellen hoe dat zou zijn Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
annemiek
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
annemiek


Aantal berichten : 231

Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben jij in je jeugd geslagen?   Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_icon_minitimezo apr 11, 2010 10:48 am

Oh W,

Wat ben jij toch heerlijk politiek incorrect...
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben jij in je jeugd geslagen?   Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_icon_minitimezo apr 11, 2010 10:58 am

dawn schreef:
Dat is pas in 1991 strafbaar gesteld!
Dan pas! En wanneer is de pedagogische tik strafbaar gesteld? (want dat is toch strafbaar tegenwoordig? zodat we tegen de toekomstige generaties kunnen zeggen dat het toevallig wel hartstikke strafbaar was, in onze tijd.)

En dat van die pedagogische tik was toch Donner? Dat is IMNHO een ontzettende spanko. Zou ik zo verwachten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben jij in je jeugd geslagen?   Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_icon_minitimezo apr 11, 2010 12:00 pm

Misschien kan iemand met juridische kennis even posten wat er nu precies in de wet over staat. Gewoon ter informatie, heb het idee dat niemand het zeker weet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Simon
Watje
Watje
Simon


Aantal berichten : 12

Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben jij in je jeugd geslagen?   Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_icon_minitimezo apr 11, 2010 12:15 pm

De corrigerende tik of het slaan van kinderen is NIET strafbaar. Het mishandelen van kinderen is dat wel. In het Burgerlijk Wetboek is opgenomen dat kinderen recht hebben op een opvoeding zonder geweld en zonder vernedering. Daarbij is niet gedefinieerd wat geweld is en wat vernedering.
Het staat dus in het Burgerlijk Wetboek, en niet in het Wetboek van Strafrecht. Het is dus wel verboden, maar er staat geen sanctie op, en het is dus niet strafbaar.
In een civiel proces kan dus verwezen worden naar dit artikel uit het BW, en dat kan bijvoorbeeld Jeugdzorg dus gebruiken als ze een kind uit huis willen plaatsen. Maar nogmaals het is niet strafbaar.
En omdat 'geweld' en 'vernedering' niet in de wet gedefinieerd is, zal bij elk geval een rechter moeten bepalen of er een beroep gedaan kan worden op deze wet. Feitelijk mag je dus een kind nog steeds een pak op de billlen geven, zolang daar geen letsel bij komt kijken.
Vervolgens zal een derde partij moeten aantonen dat het hier om geweld gaat.
Bij Goldschmeding is dat dus niet gelukt, hij gaf zijn kinderen met een roede op de blote billen, en toch is het Jeugdzorg niet gelukt om aan te tonen dat zijn kinderen mishandeld zijn, of dat hij geweld gebruikt heeft tegen zijn kinderen. En dat terwijl de feiten niet ontkend werden.

En wat Donner betreft, als een goed gereformeerde, is hij voor fysieke tucht in het gezin. Dat heeft hij zelf gemeld een paar jaar geleden. Hij gaf ook toe dat hij zijn eigen kinderen geslagen heeft. Hij was ook tegen deze wet, maar werd gedwongen door regelgeving uit Europa (vlgs mij). Daarom hebben we hier in Nederland ook de constructie dat het in het BW staat en niet in het wetboek van Strafrecht.

Overigens zijn er in NL nog voldoende ouders die wel geloven in een tik op zijn tijd, of een pak voor de broek in uitzonderlijke gevallen. Tegenstanders van die methoden gebruiken dus geheel ten onrechte steeds weer het argument dat die tik strafbaar is. En dat zijn dus leugens. En ik ben heel braaf opgevoed, zonder die tik, maar mij is altijd verteld dat liegen heeeeel erg is. ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben jij in je jeugd geslagen?   Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_icon_minitimezo apr 11, 2010 12:52 pm

Ik denk dat dan nu alles wel gezegd is wat hier over te zeggen is.
Ik benadruk nogmaals dat dawn en ik als eigenaars van dit forum TEGEN het gebruik van lijfstraffen bij kinderen zijn en dat dit forum is opgericht voor lefhebbers van Consensual spanking uitgevoerd door twee volwassenen.
Dit hele topic vind ik dan ook net op het randje, maar omdat we (net als over andere off topic onderwerpen) het ook belangrijk vinden dat mensen zich hier thuis voelen en hun mening kunnen geven hebben we hier iedereen de gelegenheid willen geven dit ook over dit controversiële onderwerp te doen.
Maar omdat ik niet verwacht nog nieuwe feiten en/of meningen te horen sluit ik hierbij dit topic. hamertjetik
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben jij in je jeugd geslagen?   Ben jij in je jeugd geslagen? - Pagina 3 I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ben jij in je jeugd geslagen?
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Persoonlijk :: Vraagbaak-
Ga naar: