Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…

Ga naar beneden 
+8
W
mickey
pinkie
fleur
leentje
elisa
celine
kitty
12 plaatsers
AuteurBericht
kitty
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
kitty


Aantal berichten : 125

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimedo apr 15, 2010 12:33 pm

Hoi lieve mensen,

Ik heb net een berichtje geplaatst in “Aangenaam - iets over kitty” waarin ik o.a. aangaf dat ik wel eens overweeg of het hebben van een mentor/begeleider iets voor mij zou zijn.

Eigenlijk roept deze vraag bij mij alleen maar meer vragen op.

Is er ook plaats voor beloning of is er alleen plaats voor straf?
Als er ruimte voor beloning is, hoe ziet een beloning er dan uit?
Is er plaats voor erotiek?
Moet er sprake zijn van een bepaalde klik tussen beide?
Hoe bepaalt een mentor/begeleider hoe hard hij kan slaan om het benodigde effect te bereiken binnen de grenzen van de 4 V’s?

Graag lees ik jullie ervaringen en alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Liefs, kitty
Terug naar boven Ga naar beneden
celine
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 164

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimedo apr 15, 2010 12:55 pm

kitty schreef:
Hoi lieve mensen,

Ik heb net een berichtje geplaatst in “Aangenaam - iets over kitty” waarin ik o.a. aangaf dat ik wel eens overweeg of het hebben van een mentor/begeleider iets voor mij zou zijn.

Eigenlijk roept deze vraag bij mij alleen maar meer vragen op.

Is er ook plaats voor beloning of is er alleen plaats voor straf?
Als er ruimte voor beloning is, hoe ziet een beloning er dan uit?
Is er plaats voor erotiek?
Moet er sprake zijn van een bepaalde klik tussen beide?
Hoe bepaalt een mentor/begeleider hoe hard hij kan slaan om het benodigde effect te bereiken binnen de grenzen van de 4 V’s?

Graag lees ik jullie ervaringen en alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Liefs, kitty

Volgens mij moet een goede mentor/begeleider ook belonen, anders is het een profiteur in mijn ogen.
Die beloning kan bestaan uit regelmatig een ruiker bloemen, of een onverwacht etentje in een knus restaurant.
Of er plaats is voor erotiek, hangt volgens mij van jullie relatie af.
Die erotiek kan ook bestaan uit gepast vingerwerk en strelen.
Het hangt volgens mij allemaal af, hoe goed je mekaar aanvoelt, en of jezelf ook verlangt naar dat ietsje meer, de afwerking ten gepasten tijde zeg maar.
Dat kun je dan verstaan onder de ,, klik", en daarom moet je nog geen vaste relatie hebben met je begeleider, maar gewoon de extra behoeftes aanvoelen, op voorwaarde dat het wederzijds is.
Als je begeleider je beter leert kennen, zal hij ook weten wat je kan hebben, en hoe hard hij wel of niet mag slaan.

Dit is zowat mijn gevoel hoe het kan verlopen met een externe begeleider, op voorwaarde dat je geen vaste relatie hebt met iemand anders, want dan kan dat vleugje extra erotiek wel voor problemen zorgen.

Ik zeg het nog, dit is mijn gevoel, voor zover ik hier over kan meepraten, want ik heb nooit een externe begeleider gehad, maar kan me wel inleven in de situatie.
Terug naar boven Ga naar beneden
elisa
Overijverige Poster
Overijverige Poster
elisa


Aantal berichten : 717

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimedo apr 15, 2010 1:10 pm

Een kortig antwoord omdat ik nu eigenlijk andere dingen moet doen.

Allereerst: alle mentorrelaties zijn anders, en een heleboel dingen hangen heel erg af van de twee personen in kwestie en wat die onderling afspreken. Het is dus heel belangrijk om er door praten van tevoren achter te komen wat de verwachtingen zijn en of die voldoende overeenkomen. Er moet dus zeer zeker altijd een goede klik zijn tussen beide partijen.

Voor mij persoonlijk is erotiek uit den boze. Dat is omdat ik vind dat dat binnen een relatie hoort.(alsin met doel uit te vinden of je later samen door het leven zou willen gaan) Als iemand mij zou willen mentoren en daar wel het erotische aspect erbij zou willen hebben is dat voor mij dus een reden om verder op zoek te gaan.

Binnen een mentorrelatie is er als het goed is zowel sprake van 'positive re-enforcement', beloning dus, en 'negative re-enforcement,' een pak slaag. In mijn geval bestaat de beloning meestal uit een complimentje, een knuffel, of een good-girl-spanking. Alhoewel er ook al wel eens een ijsje is belooft Wink . Dit lijken misschien kleine dingen als je ze zet tegenover een pak slaag, maar dit zijn voor mij wel de dingen die de mentorrelatie laten werken.

Wat betrefd hoe hard slaan en zo is het bij mentorschap, evenals enige andere spanking-relatie heel belangrijk om vooral heeel veel te praten tijdens de eerste paar weken/maanden dat je bezig bent. Daarnaast zijn mijn beide mentoren allebij heel voorzichtig begonnen met slaan, en langzaam afgaande op mijn reacties op dat moment en de gesprekken tussen de klappen en tussen de afspraken door harder. Op die manier kunnen ze er veilig achter komen wat je grenzen zijn. En wat effectief is om je weer op het rechte pad te krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimedo apr 15, 2010 1:39 pm

Heel goed verwoord elisa. Ik kan het zelf niet beter.

Een paar aanvullingen van mij (maar het blijft allemaal erg persoonlijk natuurlijk)

beloning versus straf
Dat is best lastig. Als je masochistisch bent is de straf ook beloning. En al ben je dat niet dan is het toch wel vaak zo dat je verlangt naar een bezoekje aan je Mentor/Begeleider en daar op een prettige manier kriebels van in je buik krijgt.

Zelf wil ik altijd wel graag dat het ergens om gaat. Mijn begeleider heeft me bijvoorbeeld al geholpen een studie af te ronden en me geholpen bij het zoeken naar de baan die bij me past. Nu ben ik al weer met een volgende studie bezig en ik vind het erg prettig als hij me helpt dingen op een rijtje te zetten en prioriteiten te stellen.
Toen ik voor mijn vorige opleiding geslaagd was geslaagd, was hij bijna even blij dan ik. We hebben dat ook gevierd met een gezellig glaasje wijn en stukje kaas. en natuurlijk veel complimentjes!!
Een complimentje is ook al een belangrijke beloning!!!

Houd ik me niet aan afspraken dan volgt natuurlijk straf. Dat helpt me om mijn hoofd leeg te maken en er weer harder tegenaan te gaan de volgende keer.

erotiek
Voor mij speelt dat slechts indirect een rol. Fantaseren over straf vind ik erotisch, ook het warme gevoel in mijn billen na afloop doet me wel wat.
We praten er echter nooit over, dat zou alleen maar afbreuk doen aan het geheel.
Maar ook toen ik getrouwd was wilde ik het straf- en erotische gedeelte graag scheiden van elkaar. straf doet me weinig als er iets seksueels op volgt, dan wordt het voor mij toch meer een spel. Ook leuk, maar wel weer anders.

Ik heb overigens niets tegen erotische spanking (is erg lekker) maar dat deel ik dan liever met een partner.

Als je een ongetrouwde Mentor hebt is het aan jullie beiden hoe je er mee omgaat en of je ook ruimte voor erotische zaken in wilt ruimen.

Dat wil trouwens niet zeggen dat er geen affectie is met een externe begeleider. Het is belangrijk dat je goede vrienden bent. En zonder knuffel zou ik het ook niet willen.
Het is essentieel dat er een klik is. Begin er niet aan als je die klik niet voelt! Je intuïtie is daarbij erg belangrijk.

Hoe hard?
Gelukkig heb ik een Dom die dat prima kan bepalen. Ik zou niet anders willen!! Hij neemt voldoende pauzes, let op mijn lichaamstaal en ogen, praat met me enz. Van stopwoorden houdt hij niet (ik eigenlijk ook niet) we doen het dus zonder.
Maar dat kan natuurlijk echt alleen met een volkomen betrouwbare Dominant die niet alleen zijn eigen belangen op het oog heeft.
Twijfel je daaraan dan er niet aan beginnen!
En als dat jou een veilig gevoel geeft dan kun je natuurlijk toch een stopwoord afspreken. Als een dom (dat zonder goede redenen) weigert dan is hij misschien niet zo betrouwbaar.
Victor wil trouwens meestal ook niet met een stopwoord werken (hoewel ik wel een paar uitzonderingen ken), maar hij is dan ook een erg ervaren Spanker.
Terug naar boven Ga naar beneden
fleur
Meeloper
Meeloper
fleur


Aantal berichten : 75

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimedo apr 15, 2010 1:44 pm

Van een klik moet er denk ik zeker sprake zijn. Als je gestraft wordt, maar de andere doet je echt helemaal niets (behalve pijn Wink) dan zou het volgens mij ook een stuk minder effectief zijn.

Een beloning kan ook zijn... geen pak slaag krijgen. Of juist een veel liever pak slaag, waarbij je in plaats van heel veel pijn, gewoon kunt ontspannen en genieten.

Wat betreft het slaan, en hoe hard. Daarvoor moet je elkaar denk ik een beetje aanvoelen. Goed letten op reacties, maar dat ligt er natuurlijk ook aan wat voor effect je wilt bewerkstelligen.

Erotiek kan volgens mij ook wel goed inpasbaar zijn, tenminsten als je hier allebei voor open staat. Dat zul je bij de één meer hebben dan bij de andere. Ligt ook aan thuissituatie, leeftijdsverschil en dat soort dingen. Zolang je er beide maar goed bij voelt. Je moet er voor waken dat er dingen gebeuren die je helemaal niet wilt, maar die je toch toelaat omdat je het idee hebt (of je dit idee gegeven wordt) dat het 'er nou eenmaal bij hoort'.

Je hoeft niet alles van te voren tot in de puntjes te bespreken, dat zou voor mij wel een stuk van de spanning wegnemen. Maar als jij geen erotisch aspect erin wilt, en je D stroopt halverwege zijn broek naar beneden om je eens goed te nemen, in het kader van 'nu ze daar toch zo half naakt ligt' dan lijkt er me wel sprake van een communicatiestoring....
Terug naar boven Ga naar beneden
celine
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 164

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimedo apr 15, 2010 2:22 pm

Wat een prachtige avator heb je fleur.
Ik zie mezelf precies liggen, de vrijdagavond.
Terug naar boven Ga naar beneden
fleur
Meeloper
Meeloper
fleur


Aantal berichten : 75

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimedo apr 15, 2010 6:03 pm

celine schreef:
Wat een prachtige avator heb je fleur.
Ik zie mezelf precies liggen, de vrijdagavond.

Dank Smile

(en het was ook nog op vrijdag avond! Wink roflol )
Terug naar boven Ga naar beneden
pinkie
Meeloper
Meeloper
pinkie


Aantal berichten : 66

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: mentor   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimedo apr 15, 2010 6:16 pm

Kitty... heb je bepaalde onderwerpen of delen van je leven of karakter waar je een mentor toegang zou willen verlenen?

of gaat het je om het jezelf overleveren aan iemand (willekeurig over welk deel...)?


ennuh... de complimenten over iemand anders' avatar heb ik maar even netjes in het betreffende topic gezet leraar
Terug naar boven Ga naar beneden
mickey
Eeuwige wat
mickey


Aantal berichten : 220

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimedo apr 15, 2010 7:00 pm

Leentje en elisa hebben voor mij ook al heel goed verwoord hoe het kan en moet zijn, maar ja.. ik het kader van spuit 11 doe ik toch ook nog maar even een duit in het welbekende zakje.
Voor mij is de klik zeker van belang en zonder wederzijds vertrouwen kom je geen stap verder. Wat betreft straf vs beloning, als er alleen plaats is voor straf denk ik dat het voor mij snel op zou houden. Mijn begeleider kan net zo trots zijn op mij als ik op mezelf als ik iets eindelijk wel voor elkaar heb gekregen en dat geeft een heel goed gevoel. Complimentjes zijn een hele goede beloning voor mij wat dat betreft.
Als ik er weer eens een enorm zooitje van heb gemaakt en het overzicht volledig kwijt ben kan mijn Dom me helpen met het terug krijgen van het overzicht, een pak slaag is dan een soort reset, het maakt m'n koppie leeg en helpt me weer opnieuw op te starten en gewoon ergens te beginnen.
Hoe hard een begeleider kan slaan is natuurlijk per persoon verschillend, maar mijn begeleider is eerder te voorzichtig dan dat hij gewoon alleen maar hard slaat. Hij is ook heel voorzichtig begonnen enzo. Verder houdt een goede begeleider je tijdens een pak slaag heel goed in de gaten. Toen ik een keer echt behoorlijk dwars en koppig was heeft m'n Dom weleens gezegd: "Je hoofd heeft meer nodig maar je billen kunnen niet meer hebben nu." Wat voor mij later (op het moment zelf echt niet) wel een heel goed gevoel gaf, dat hij me goed in de gaten hield.
In tegenstelling tot leentje heb ik wel een stopwoord, maar dat heeft, zoals ik ergens anders ook al gezegd heb, meer te maken met mijn medisch verleden dan dat het een wens van een van ons beiden was. Ik heb het ook nog nooit gebruikt en verwacht ook eigenlijk niet dat ik het ooit nodig heb. Wat dat betreft vertrouw ik mijn Dom volledig.
Dan blijft alleen erotiek nog over. Voor mij past erotiek en straf niet bij elkaar. Straf kan me helpen m'n koppie leeg te maken en om de lei voor mezelf weer schoon te vegen. Ik geloof niet dat het in combinatie met erotiek hetzelfde effect zou hebben, maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik daar geen ervaring mee heb.
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimedo apr 15, 2010 9:36 pm

fleur schreef:
(en het was ook nog op vrijdag avond! Wink roflol )
Je bent die foto zelf!?


I am amazed, and know not what to say.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
annemiek
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
annemiek


Aantal berichten : 231

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimedo apr 15, 2010 9:41 pm

Ik voeg me bij W

You're a hot momma!

Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimedo apr 15, 2010 9:55 pm

Ik voeg mij bij W & annemiek. Very Happy Very Happy Very Happy


fleur, je ziet er best leuk uit zo! Very Happy
Ik vind zo'n avatar op de een of andere manier toch een stuk persoonlijker.

Welk instrument is overigens gehanteerd?
Was het de bullwhip die ook al in een ander onderwerp aan de orde is gekomen?
Hoe lang waren de striemen zichtbaar (en voelbaar).

Ik hoop dat ik je nou niet overvraag. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
pinkie
Meeloper
Meeloper
pinkie


Aantal berichten : 66

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: hijack   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimevr apr 16, 2010 9:18 am

Ik zeg: thread-hijack-alert! stout d'r moeten hier verschillende gespankt worden!

slapping


k had Kitty een vraag gesteld....
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimevr apr 16, 2010 10:45 am

kitty schreef:
Hoi lieve mensen,

Ik heb net een berichtje geplaatst in “Aangenaam - iets over kitty” waarin ik o.a. aangaf dat ik wel eens overweeg of het hebben van een mentor/begeleider iets voor mij zou zijn.

Eigenlijk roept deze vraag bij mij alleen maar meer vragen op.

Is er ook plaats voor beloning of is er alleen plaats voor straf?
Als er ruimte voor beloning is, hoe ziet een beloning er dan uit?
Is er plaats voor erotiek?
Moet er sprake zijn van een bepaalde klik tussen beide?
Hoe bepaalt een mentor/begeleider hoe hard hij kan slaan om het benodigde effect te bereiken binnen de grenzen van de 4 V’s?

Graag lees ik jullie ervaringen en alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Liefs, kitty


Beste Kitty,
Als aanvulling op de al gegeven goede antwoorden:
Ik heb mezelf nooit zo expliciet de vraag gesteld, of ik naast straffen ook beloningen zou moeten uitdelen. Wel heb ik altijd ook de goede dingen benoemd, die betrokken persoon deed of probeerde. Ik heb nooit iemand persoon willen afkraken of iemand gekleineerd.
Bij mijn begeleiding was geen plaats voor erotiek; ik heb ook nog een vaste relatie.
Ja, een bepaalde klik zijn tussen personen is een groot voordeel; maar er kunnen altijd onverwachte verschillen blijken te zijn.
Hoe hard kan iemand slaan? Dat kan een deel van de overeenkomst zijn, bv nooit meer dan 50 klappen met één instrument. Voor het overige: zie de overige reacties; ik heb de eerste keer een codewoord aangeboden.
Onderwerpen van gesprek kunnen betrekking hebben op de zaken die je vooraf hebt overeen gekomen, maar wij hadden opgenomen, dat ik “ongevraagd advies” kon uitbrengen over een willekeurige onderwerp, eigenlijk iets voor ook gewone vriendschappen.
Tot slot: hoe hoog zijn je verwachtingen van een mogelijk mentorschap? Moet iemand niet gewoon voor 90% de dingen zelf doen en goede keuzes maken en daarbij hooguit een steun in de rug verwachten?
Met groet
Rein
Terug naar boven Ga naar beneden
Deepdiver
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Deepdiver


Aantal berichten : 149

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimevr apr 16, 2010 1:00 pm

Interessant onderwerp. Ik ben het nagenoeg eens met alles wat hiervoor is gezegd.

Wat een beetje onderbelicht blijft is de intenties van de Dom. In het geval van echte mentorship is het voor mij toch zo, misschien komt dat schijnheilig over, dat ik iemand ook echt wel wil helpen. De relatie die je met iemand hebt of opbouwt is een menselijke. Dat wij een bepaalde vorm voor mentorship gevonden hebben is, omdat wij zijn wie we zijn, dat doet aan die intentie niets af.

Ik vindt dat er dus zeker positieve stimulans en waardering moet zijn, als daar reden voor is. Mijn ervaring is dat wanneer je simpelweg, maar gemeend en onderbouwd, iemand een compliment geeft en zegt dat je trots op haar ben, dat de beste positive reenforcement is. Meer is vaak niet nodig, want hier gaat het om, hoewel een ijsje ook mag.. Dat maakt negatieve sanctionering ook weer oprechter, want dat betekend dat je als mentor oog hebt voor beide zijden en dat moet ook, vindt ik in ieder geval. Als je uiteindelijk alleen maar komt om te "meppen", zonder inhoud, kun je naar mijn mening beter een leuk rollenspel spelen (op zich niets mis mee), maar dan is een mentorship een beetje een "hol" gebeuren en alleen maar een aanleiding om te doen, wat wij leuk vinden.

Ten aanzien van erotiek. Ik vindt dat dat geen plaats heeft in een dergelijke relatie en de opzet kan troubleren. Maar dat hangt natuurlijk af van de intentie waarmee je eraan begint en je verdere relatie.

Hoe hard? Alles is gebaseerd op vertrouwen, punt. Er ligt een grote en absolute verantwoordelijkheid bij de Dom, om heel goed op te letten. Als je niet bereid of in staat bent om dat goed te doen, moet je uit deze tak van sport stappen, punt. Ik heb vaak genoeg gezegd, dat ik het wel genoeg vindt zo, soms zelfs tegen de (verbale of nonverbale) wens van de sub in.... Ik vindt dat je dan als Dom consequent moet zijn. Als je straft om iemand fundamenteel te pijnigen, omdat je dat leuk of toch wel lekker vindt, exit. En als je het goed doet, omdat je uiteindelijk toch die menselijke relatie (soft als dat mag klinken), heb je ook geen stopwoord nodig. Iedere Dom slaat er wel eens een te hard of laat er eentje beetje verkeerd landen, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat mij dat kwalijk werd genomen, omdat wij wisten dat dat niet de intentie was. Naderhand praat je toch verder neem ik aan en dan heb je het daar over.

For what it is worth, amici
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimevr apr 16, 2010 1:25 pm

kitty schreef:
binnen de grenzen van de 4 V’s?
Eh, even tussendoor:

Wat zijn die "4 V's"? Veiligheid? Vrijwilligheid? Enne...

Sorry, maar hier had ik nog niet van gehoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
kitty
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
kitty


Aantal berichten : 125

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimevr apr 16, 2010 1:32 pm

Met veel aandacht heb ik al jullie reacties gelezen. Ook veel geleerd overigens!
Ik begrijp dat eigenlijk alles mogelijk is binnen de grenzen van wat er "gegeven" kan worden, rekening houdend met bv. bestaande relaties, verlangens, klik en fysieke mogelijkheden. Ik doe het hier even in het kort, het heeft geen zin al jullie wijze adviezen nogmaals te herhalen...
Ik ben er heel erg blij mee dat ik deze vraag heb gesteld, want nu heb ik behalve al die vragen, rust in mijn koppie. Dank jullie wel voor jullie bijdragen!

pinkie schreef:
Kitty... heb je bepaalde onderwerpen of delen van je leven of karakter waar je een mentor toegang zou willen verlenen? of gaat het je om het jezelf overleveren aan iemand (willekeurig over welk deel...)?
Pink, daar komtie dan, het antwoord op je vraag Smile Het gaat bij mij over bepaalde zaken in mijn leven waar het voor mij prettig zou zijn een stok achter de deur te hebben. Mezelf helemaal overleveren aan iemand(en) heb ik reeds gedaan en behalve regelmatig volledig onder de blauwe plekken te zitten heb ik er een erg vieze smaak van in mijn mond gekregen. Dat is niet aan mij besteed dus. Heb ik je vraag zo een beetje beantwoord Pink?

Rein schreef:
Tot slot: hoe hoog zijn je verwachtingen van een mogelijk mentorschap? Moet iemand niet gewoon voor 90% de dingen zelf doen en goede keuzes maken en daarbij hooguit een steun in de rug verwachten?
Rein, eigenlijk weet ik niet precies wat je vraagt. Vraag je om een lijstje waarvan ik vind dat ik daarin een stok achter de deur nodig heb? Wil je weten wat bv. mijn eisen zijn over het uiterlijk van een mogelijke mentor of wil je weten hoevaak ik wil dat er contact is en op welke manier, of wil je dat ik je vraag beantwoord in het geven van een percentage? Dus als je je vraag graag beantwoord wilt zien, wil je hem dan wat meer to the point stellen ajb?
Ik kan je in ieder geval zeggen dat ik het met je eens ben voor wat betreft het zelf goede keuzes maken en dat het gaat om hooguit steun in de rug. Ik weet vanuit ervaring dat dit simpele zinnetje op vele manieren geïnterpreteerd kan worden, dus of ik het nu echt met je eens ben, blijft de vraag....*grijns*
Terug naar boven Ga naar beneden
kitty
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
kitty


Aantal berichten : 125

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimevr apr 16, 2010 1:34 pm

W schreef:
kitty schreef:
binnen de grenzen van de 4 V’s?
Eh, even tussendoor:

Wat zijn die "4 V's"? Veiligheid? Vrijwilligheid? Enne...

Sorry, maar hier had ik nog niet van gehoord.

Ook voor mij was er een eerste keer dat ik ze las...
Idd. Veiligheid, Vrijwilligheid, Vertrouwen en (gezond) Verstand.
Terug naar boven Ga naar beneden
kitty
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
kitty


Aantal berichten : 125

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimevr apr 16, 2010 1:43 pm

Deepdiver schreef:
Interessant onderwerp. Ik ben het nagenoeg eens met alles wat hiervoor is gezegd.

Wat een beetje onderbelicht blijft is de intenties van de Dom. In het geval van echte mentorship is het voor mij toch zo, misschien komt dat schijnheilig over, dat ik iemand ook echt wel wil helpen. De relatie die je met iemand hebt of opbouwt is een menselijke. Dat wij een bepaalde vorm voor mentorship gevonden hebben is, omdat wij zijn wie we zijn, dat doet aan die intentie niets af.

Haha, wat een grappige avatar. Ineens beeld ik me in dat je iemand spankt met die flippers aan je "voorpoten" uhhh handen Wink
Verder vind ik dat je de intentie van de Dom hier wat meer belicht wel een interessante. Ik was er eigenlijk zonder meer van uitgegaan dat het wel goed zat met de intenties.
Maar natuurlijk bestaat de kans dat je zonder het te beseffen met een lompe mepper in contact komt.... affraid

Heeft iemand daar ervaring mee? Of moet ik een nieuw onderwerp "Lompe Mepper" starten?
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimevr apr 16, 2010 1:45 pm

Aha, dank je kitty. En wat googlen leert dat het bij de VSSM vandaan komt:

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Vssmlogo
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimevr apr 16, 2010 1:46 pm

kitty schreef:
Lompe Mepper
Oe, wat een leuke nick! Het is dat ik zo aan "W" gehecht ben, maar deze is ook wel heel leuk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
kitty
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
kitty


Aantal berichten : 125

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimevr apr 16, 2010 1:58 pm

W schreef:
kitty schreef:
Lompe Mepper
Oe, wat een leuke nick! Het is dat ik zo aan "W" gehecht ben, maar deze is ook wel heel leuk.
lol! rofl terrific
Terug naar boven Ga naar beneden
pinkie
Meeloper
Meeloper
pinkie


Aantal berichten : 66

Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitimevr apr 16, 2010 4:28 pm

kitty schreef:
Ineens beeld ik me in dat je iemand spankt met die flippers aan je "voorpoten"
op zich wel een idee - komt aardig overeen met een rubberen paddle huh. heb nog een paar grote flippers liggen hier.... au
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…   Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen… I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mentorschap: Alleen straf of ook beloning en nog veel meer vragen…
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» STOMP....veel geklets
» Nieuw hier, maar veel ervaring met Softe SM
» Forum met veel linkjes naar youtube clipjes
» wat vraagjes :P
» erom vragen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Persoonlijk :: Vraagbaak-
Ga naar: