Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Klaproos receptenhoek

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Klaproos receptenhoek Empty
BerichtOnderwerp: Klaproos receptenhoek   Klaproos receptenhoek I_icon_minitimezo mei 23, 2010 12:52 pm

Veel spanko's die ik ken zijn goede koks en dol op eten. Als we bij elkaar komen wordt er dan ook flink gekookt en gegeten en naast spanking is het uitwisselen van recepten en het praten over eten een geliefd onderwerp van gesprek.

Een receptenrubriek lijkt me dus wel op zijn plaats. De winnaar van het lekkerste recept wint een mooie (in de bootlak gezette) pollepel Laughing

Gisteren kwam nina bij mijn eten en dit heb ik haar voorgezet:

Tomatentaart (met dank aan dawn die dit recept een keer ter sprake bracht op de chat) met rucolosalade.

Makkelijk te maken en erg lekker!!!!

tomatentaart
Gebruik als ondergrond bladerdeeg. Ik heb een rol gebruikt maar ik denk dat het ook met losse blaadjes goed lukt)
Bestrijk het bladerdeeg met mosterd (ik gebruikte Dijon mosterd)
Bestrooi het oppervlakte met pittige kaas (is niet perse nodig maar wel lekker)
Snijdt voldoende trostomaten (ik gebruikte tasty toms) in plakjes en leg ze dicht tegen elkaar aan. Zorg dat het hele oppervlak goed bedekt is.
Bestrooi het geheel met zout en peper.
Gebruik evt. nog wat kruiden (ik heb er verse tijm overheen gestrooid)
Sprenkel er nog wat olijfolie overheen
Ongeveer 30 a 35 minuten in de oven (200 graden) en klaar!!

rucolosalade
Hier kun je van maken wat je wilt dit is wat ik er gisteren in mikte:
1 zak rucolo
tomaat
komkommer
veel verkruimelde geitenkaas
walnoten (niet gezout)
een honing-appel dressing (een zakje van Calve, tot onze verbazing errug lekker)

Ik heb er nog donkerbruin (warm) brood met knoflookboter bij geserveerd.
En natuurlijk een lekker glaasje wijn!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Klaproos receptenhoek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klaproos receptenhoek   Klaproos receptenhoek I_icon_minitimedi mei 25, 2010 10:11 pm

Was de taart dus gelukt, leen? Smile

Ik wil dan toch nog wel even opmerken dat het oorspronkelijke recept (gegeten bij een Franse vriendin) uitsluitend bladerdeeg, Dijon-mosterd en tomaten bevat. En zout, peper en een beetje "persillade", natuurlijk. En dat is al heel erg lekker. Maar met diverse toevoegingen kun je er elke keer iets anders van maken. Mmmmm.
Terug naar boven Ga naar beneden
Deepdiver
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Deepdiver


Aantal berichten : 149

Klaproos receptenhoek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klaproos receptenhoek   Klaproos receptenhoek I_icon_minitimevr mei 28, 2010 4:15 pm

Volgens mij hebben spanko's inderdaad iets met lekker eten....niets mis mee overigens, is ook prettig als je geen spanko bent, toch?

OK, een lekker en vooral makkelijk, snel recept, ook nog vegetarisch:

Indische Tahoe Telor
(Tahoe = sojablok/ tahoe en Telor = ei in het maleis, mochten jullie daar in zijn geinteresseert)

Als volgt: in feite is dit gerecht een gewone omelet, met aangebakken tahoe erin, tauge en fijn gesneden bosuitjes erover. De truc zit hem in het bijkomende sojasausje.

voor 1 persoon (dus voor 1 omelet)

3 eieren
ca 100 gram tahoe (van een blok, te koop bij supermarkt of toko)
min. 100 gr. verse tauge
1 bosuitje
100 ml ketjap manis
halve eetlepel sambal badjak
citroensap (3 flinke scheuten)
3 theelepels knoflookpasta
(eventueel witte rijst)

Bereiding:
doe wat olie in een koekepan, prak de soja fijn en fruit deze licht aan, let op de soja moet wel gaar worden, maar niet te hard doorbakken
klop de eieren, en giet over de gebakken tahoe, bak als gewone omelet, tot hij gaar is. snipper het bosuitje. Spreid het gesnipperde bosuitje en de gewassen en uitgelekte tauge over de omelet.
Sojasausje: meng alle ingredienten zoals genoemd in een kommetje. Als je het sausje wat scherper wilt, dan voeg je wat meer sambal toe. WIl men meer saus, dan maak je meer volgens bovenstaand recept.
Wordt vaak geserveerd met witte rijst. Sausje over de omelet. Klaar!
Selamat Makan!
Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Klaproos receptenhoek Empty
BerichtOnderwerp: Slasoep   Klaproos receptenhoek I_icon_minitimema jun 14, 2010 1:22 pm

Dit gerechtje heb ik in mijn Dominantenzoektocht menige potentiële kandidaat voorgezet. Iedereen was even verbaasd dat je van kropsla zulke lekkere soep kunt maken... maar geen van de Heren begreep de hint voor ik het uitlegde... Zucht...Mannen...

Maar de soep maak ik zeker zomers nog regelmatig!

Nodig:

- kropsla (bijvoorbeeld de beschadigde bladen van de buitenkant, die je niet in de sla wilt stoppen, maar je kunt alles van de krop gebruiken). Kan ook met andere blaadjes (spinazie of zo). De hoeveelheid is niet echt van belang (maar niet te weinig natuurlijk, anders heeft de soep geen smaak)
- een ui
- boter
- een ei
- room, 1 dl
- zout, peper en verse peterselie
- bouillon van bouillonblokjes of verse bouillon als je die toevallig hebt. Voor 4 personen ongeveer 1 liter.

Werkwijze:

Smelt een klontje boter in een pan. Fruit daarin de fijngesneden ui tot hij mooi glazig is. Doe er dan de gewassen sla bij en smoor tot de bladen zacht zijn. Giet de bouillon erop en breng aan de kook. Laat tien minuten zachtjes doorkoken. Pureer de soep met een staafmixer. Klop het ei door de room. Doe een schepje warme soep bij het roommengsel en roer dat goed door. Zet het vuur laag en klop voorzichtig de room door de soep, zodat hij iets bindt. Breng op smaak met zout, peper en peterselie naar smaak.

Smakelijk!

Klaproos receptenhoek Kropsla
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Klaproos receptenhoek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klaproos receptenhoek   Klaproos receptenhoek I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Klaproos receptenhoek
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» #Klaproos
» Klaproos?
» Hallo Klaproos
» Hoe heb je Klaproos gevonden?
» Nieuw op Klaproos

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Zomaar geklets... :: Hobbyhok-
Ga naar: