Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Mag een spanking ook lekker zijn?

Ga naar beneden 
+2
Strafhand
leentje
6 plaatsers
AuteurBericht
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Mag een spanking ook lekker zijn? Empty
BerichtOnderwerp: Mag een spanking ook lekker zijn?   Mag een spanking ook lekker zijn? I_icon_minitimedi jul 27, 2010 1:04 am

Nou mag natuurlijk alles Smile Maar ik bedoel natuurlijk voor jezelf en/of je Dom. Als ik langere tijd geen klappen gehad heb dan kan het soms gebeuren dat ik de klappen met de hand gewoon lekker vind. Natuurlijk heeft hij dat wel meteen door want ik ga er dan onbewust eens lekker voor liggen. Soms komt dan ook de vraag: 'Vind je het lekker?'. Jokken in zo'n kwetsbare positie is in de regel niet verstandig, de waarheid spreken betekent dat hij onmiddellijk naar een van de gehate borstels grijpt. Voor ik het weet lig ik dan in een soort houdgreep nemen omdat het dan toch echt helemaal niet lekker, verdomd zeer doet en ik dan hevig begin te spartelen.

Nou ben ik erg van de disciplinaire spankings en weet ik dat ik er gewoon het meest uithaal en aan heb als het niet leuk is en flink pijn doet.
Maar toch vind ik af en toe een lekkere handspanking waarbij je dan heerlijk wegzakt niet te versmaden. Helaas krijg ik zo'n lekkere massage achtige spanking maar heeeeeeeeeeel zelden. Misschien maar goed ook, want nu is het echt een soort beloning waar je echt wel wat voor moet doen..........

Hoe is dat bij de rest? Zijn er hier ook mensen die zich vooral met de meer sensitieve of erotische spankings bezig houden?
Bij veel BDSMers heerst het idee dat je het lekker moet vinden en is dat dan toch wel een uiteindelijk doel? Maar zijn er spanko's die daar ook zo over denken of zijn we hier allemaal meer van de disciplinaire tak? Waarbij het lekkere meer in de fantasie, sfeer en nagloed zit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Mag een spanking ook lekker zijn? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mag een spanking ook lekker zijn?   Mag een spanking ook lekker zijn? I_icon_minitimedi jul 27, 2010 9:41 pm

Hallo Leentje,
Bij mij ligt de nadruk op het recreatieve, sensuele en/of sexuele aspect; het disciplinaire gebeuren is voor mij een “bijbaantje”. Waarschijnlijk vertel ik je daarmee weinig nieuws.
Zoals ik het formuleer, zie je bij de niet-disciplinaire spanking wat gradaties. Wat moet je denken van iemand die na een forse spanking in de trein ligt te soezen en wat mompelt over een “gevoel als na een sauna”? Betrokkene had niet alleen klappen met de hand gehad, ik laat de houten instrumenten niet ongebruikt.
Overigens was er ooit bij Daphne een poll geweest, maar die was wat anders geformuleerd,
Met groet
Rein
Terug naar boven Ga naar beneden
imaani
Beginner
Beginner
imaani


Aantal berichten : 49

Mag een spanking ook lekker zijn? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mag een spanking ook lekker zijn?   Mag een spanking ook lekker zijn? I_icon_minitimema aug 06, 2012 1:26 am

Hallo Leentje

interessante vraag waar ik de laatste dagen ook veel over nadenk.
ik dacht altijd, voordat ik deze site kende, dat spanking juist en alleen maar bedoeld was om lekker te zijn. ik kende de HD variant niet, en straf hoorde bij mij bij voorspel.
ik vind een spanking, voor zover ik die tot nu toe heb gehad, vooral lekker en erotisch. al was de laatste keer wel heel hard en pijnlijk (voor mij dan, voor de meeste subs hier zal het een lachertje zijn geweest) en vroeg ik me af of ik niet vooral een lichamelijke reactie had gehad die ook uit te leggen was als opgewonden.
ik denk ook wel dat ik in een soort fase kan komen waar alle opgekropte emoties en woede eruit geslagen kan worden. net als ik vroeger zelf deed door zo lang op een volleybal te slaan tot mijn hand zeer deed en ik al mn woede en frustraties kwijt was.

ik merk nu dat ik nog ontzettend groen ben, zeg maar lichtgeel, op het gebied van spanking, terwijl ik toch al, met flinke tussenpozen, 8 jaar bezig ben met SM en onderdanig zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Mag een spanking ook lekker zijn? Empty
BerichtOnderwerp: Spankingvormen en gezondheid   Mag een spanking ook lekker zijn? I_icon_minitimedo aug 09, 2012 8:43 am

imaani schreef:

ik dacht altijd, voordat ik deze site kende, dat spanking juist en alleen maar bedoeld was om lekker te zijn. ik kende de HD variant niet, en straf hoorde bij mij bij voorspel.

Binnen seks kan spanking een toegevoegde waarde hebben, het kan extra prikkelend werken voor beide partners en als een soort voorspel dienen.

Bij een relatie met de HD variant kan spanking worden ingezet als strafmiddel. Het heeft als doel om je te laten nadenken over de fout die je hebt gemaakt. De spanking moet pijn doen, door de pijn/straf te ondergaan kun je je schuldgevoelens over je fout of misdragingen kwijtraken. Je accepteert de spanking als consequentie voor je gedrag. Een spanking wordt niet gegeven met als doel dat je er, als ontvanger zowel als gever, van geniet, een spanking wordt gegeven ter correctie. Vergelijkbaar met de verhouding opvoeder/kind, docent/leerling. De mate waarin de spanking gegeven wordt hangt af van de onderlinge afspraken die hierover gemaakt zijn, wat beide partners nodig vinden. Dit kunnen dus best heftige spankings zijn waar later nog de sporen van zichtbaar zijn, denk aan blauwe plekken of striemen (wanneer er hulpmiddelen gebruikt zijn).

imaani schreef:

ik vind een spanking, voor zover ik die tot nu toe heb gehad, vooral lekker en erotisch. al was de laatste keer wel heel hard en pijnlijk (voor mij dan, voor de meeste subs hier zal het een lachertje zijn geweest) en vroeg ik me af of ik niet vooral een lichamelijke reactie had gehad die ook uit te leggen was als opgewonden.

Voor een masochist is pijn genot, spanking kan een middel zijn dat leidt tot dat genot.
Volgens mij heb jij door die lichamelijke reactie die ook uit te leggen was als 'opgewonden' ontdekt dat je masochist bent.
Voor een sadist kan het toedienen van pijn genot geven, een spanking kan daarin dus dezelfde rol spelen als voor een masochist, wel ieder binnen de eigen individuele belevingswereld.
Ik heb al lang geleden ontdekt dat het door middel van spanking toedienen van pijn en de daarop volgende reactie van de sub mij genot geeft.
In zoverre heb ik lang geleden ontdekt dat ik dus een sadist ben.

imaani schreef:

ik denk ook wel dat ik in een soort fase kan komen waar alle opgekropte emoties en woede eruit geslagen kan worden. net als ik vroeger zelf deed door zo lang op een volleybal te slaan tot mijn hand zeer deed en ik al mn woede en frustraties kwijt was.
Volgens mij zit je dan al in die fase en is het alleen een kwestie om je partner bereid te vinden om jouw blote billen te gebruiken om alle opgekropte emoties en woede er bij jou uit te slaan.
Een variant die daar volgens mij net voor ligt, is spanking als 'stressrelease'.
Het is in ieder geval heel erg goed voor het welzijn van een sub om stress, emoties en woede kwijt te raken.

Bron: Mens en gezondheid.

Ik hoorde overigens ook eens van een spankee dat zij het zo bevorderlijk vindt voor de bloedsomloop om op haar billen te krijgen: 'Is very good for my bloodcirculation'.
Ik las het ook eens op een forum dat verder niets maar dan ook niets met spanking te maken had. Een van de postende dames schreef het volgende: "En soms.... ja soms krijg ik van manlief zelfs ‘billenkoek’, niet omdat ik stout ben, maar voor een goede doorbloeding.... ".
Ik kwam op die site uit toen ik termen als 'billenkoek' en 'bloedcirculatie' googelde.

Dat is dus nog een extra spankingvorm. Zit een beetje in dezelfde sfeer als de mensen die in een sauna met berkentakjes op hun blote billen krijgen om op die manier de bloedcirculatie te bevorderen. In Finland en Rusland is het een wijdverbreid gebruik. In Rusland wordt het Venjek genoemd, in Finland Vihta of Vasta.

De saunabezoekers kloppen zichzelf tijdens het zweten op de rug met dunne berkentakjes waaraan nog blaadjes zitten, die samengebonden zijn tot een bosje. Het bosje twijgjes verstoord de bovenste laag van de huid en de warmte kan dieper in de huid dringen. Dit bevorderd de doorbloeding en de stofwisseling van de huid. Het gebruik van de vihta heeft enkel voordelen voor de gezondheid.

Het gebruik van de juiste spankingvorm heeft naar mijn mening alleen maar voordelen voor de gezondheid. Helaas is nog niet iedereen daar achter gekomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
minime
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 241

Mag een spanking ook lekker zijn? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mag een spanking ook lekker zijn?   Mag een spanking ook lekker zijn? I_icon_minitimedo aug 09, 2012 11:35 am

imaani schreef:
Hallo Leentje

ik denk ook wel dat ik in een soort fase kan komen waar alle opgekropte emoties en woede eruit geslagen kan worden. net als ik vroeger zelf deed door zo lang op een volleybal te slaan tot mijn hand zeer deed en ik al mn woede en frustraties kwijt was.

Dit herken ik zo sterk... Ik speel zelf ook volleybal en ik ga en ga en ga maar tot ik echt niet verder kan, en toch ga ik verder, terend op mijn woede en frustraties, en achteraf zak ik quasi door mijn benen, maar mentaal voel ik me dan super! Met spanking kan ik dit ook bereiken, als ik zo hard geslagen word dat ik het niet meer uithoud van de pijn, maar hij gaat toch door, dan komen bij mij alle emoties eruit. Dat is vaak heel heftig, maar achteraf voel ik me veel beter. Als je dit wilt proberen, wees er dan wel op voorbereid dat het echt heel heftig kan zijn om plots al die emoties er uit te laten.
Terug naar boven Ga naar beneden
imaani
Beginner
Beginner
imaani


Aantal berichten : 49

Mag een spanking ook lekker zijn? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mag een spanking ook lekker zijn?   Mag een spanking ook lekker zijn? I_icon_minitimeza aug 11, 2012 11:20 pm

Citaat :
Als je dit wilt proberen, wees er dan wel op voorbereid dat het echt heel heftig kan zijn om plots al die emoties er uit te laten.

Het lijkt me heerlijk en ook heel heftig om al die emoties eruit geslagen te krijgen. Ik heb nu al vaak dat ik na een heftig orgasme begin te huilen, of ik nou wil of niet, maar dat zet nooit door. Alsof er niet genoeg kracht achter zit ofzo. Het lijkt me zo heerlijk om dan eens door te huilen en en echt uit te kunnen huilen, tot ik helemaal leeg ben, dicht tegen mn D aangekropen.

Dus ik ben er wel aan toe(denk ik Rolling Eyes, en als de spanking vroegtijdig ophoudt ben ik echt teleurgesteld), en heb er ook erg behoefte aan maar mijn vriend heeft nog niet helemaal door hoeveel ik kan hebben en hoeveel ik nodig heb om zover te komen. Maar dat komt nog wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Mag een spanking ook lekker zijn? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mag een spanking ook lekker zijn?   Mag een spanking ook lekker zijn? I_icon_minitimezo aug 12, 2012 1:39 am

Zo'n stress relief spanking kan echt heerlijk bevrijdend werken voor mij. Ik heb idd ook dat ik ga huilen na een ernstig orgasme maar dat is toch iets anders dan huilen na een pak slaag. Ik huil trouwens niet naar elke spanking maar dat is ook niet erg. Het is voor mij vooral afhankelijk van de situatie en niet perse van de mate van pijn.

Grtz

isis
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mag een spanking ook lekker zijn? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mag een spanking ook lekker zijn?   Mag een spanking ook lekker zijn? I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mag een spanking ook lekker zijn?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Welke beroemdheden zijn in onze fantasie rijp voor een spanking?
» Lekker recalcitrant
» toe geven dat je "het" lekker vind.
» Boek over spanking: the spanking collection van Abel en Haron
» "In de ban van zijn wil" van Paul Gérard

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Instrumenteel :: Subtiel-
Ga naar: