Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Harde versus zachte SM

Ga naar beneden 
+4
maantje
Strafhand
dawn
W
8 plaatsers
AuteurBericht
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Harde versus zachte SM Empty
BerichtOnderwerp: Harde versus zachte SM   Harde versus zachte SM I_icon_minitimevr dec 23, 2011 12:16 am

Vroeger, toen ik nog een klein Wtje was, lang lang geleden, toen wist ik nog niet hoe ik andere spanko's moest vinden. (Ja jongens en meisjes, er was toen nog geen internet!) Dus toen ging mijn belangstelling veel meer uit naar "SM" meer in zijn algemeenheid. Ik was toen bijv. korte tijd lid van de VSSM. Geloof ik.

En toendertijd had men het vaak over het verschil tussen "hard SM" en "soft SM". Ik herinner me een zinnetje naar aanleiding daarvan in de Kerfstok (het krantje van de VSSM) door een spanko die de aanduiding "soft SM" als denigrerend ervoer: "de billen zijn zacht, maar de slaag is hard." Of iets in die trant.

Nu kwam ik "soft SM" onlangs weer ergens tegen. Dus ik vroeg me af: is dat onderscheid nog steeds gebruikelijk? Wat is jullie ervaring daarmee? En hoe zien jullie spanking in dat opzicht? Is dat "soft SM"? Of ligt het subtieler?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Harde versus zachte SM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Harde versus zachte SM   Harde versus zachte SM I_icon_minitimevr dec 23, 2011 2:17 am

Ik heb geen idee hoe men er in "echte" bdsm-kringen echt over denkt... Maar ik heb wel eens begrepen, dat "echte" bdsm'ers spanking onder soft rekenen tot ze zien hoe hard er gemept wordt. Want veelal zijn de klapjes die onder bdsm'ers vallen (die geen spanko's zijn dan, neem ik aan) een stuk zachter en leveren minder blauwe plakken op dan de klappen van spanko's. Maar ik neem aan dat als je een bdsm'er èn een spanko bent, dat e.e.a. wel eens dubbelop zou kunnen wezen... Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Harde versus zachte SM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Harde versus zachte SM   Harde versus zachte SM I_icon_minitimevr dec 23, 2011 1:34 pm

Hallo W,
In het pre-internet-tijdperk stonden er advertenties in de krant over de VSSM. Het tijdschrift Kerfstok bevatte een oproep voor een bijeenkomst van spankingfans, die jij dus blijkbaar ook hebt gelezen. Het was midden jaren ‘80. Ik herinner me diezelfde tekst als: “de handen zijn zacht, maar de klappen zijn hard!” Ik raakte toen verzeild in een Amsterdams pand, waar ouderen gillend en giebelend zich met de mattenklopper lieten slaan. Ik was toen een groentje en heb de ervaringen verwerkt in “De rechtbank”.
Ik gebruikte toen zelf ook de term “soft-SM”, maar misschien was dat niet terecht of is dit begrip zeer multi-interpretabel. Ooit vertelde een mevrouw achteraf over “dat aaien met de pollepel van jou”, kortom: ze klaagde over mijn zachtaardig optreden. Ze zei er wel bij, dat haar achterwerk de volgende dag nog wel pijnlijk aanvoelde. Dus wat is “soft? Ik denk dat we de term moeten schrappen.
Jammer dat ik jou toen niet ben tegen gekomen en andere generatiegenoten van deze site!
Groet Rein
Terug naar boven Ga naar beneden
maantje
Meeloper
Meeloper
maantje


Aantal berichten : 80

Harde versus zachte SM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Harde versus zachte SM   Harde versus zachte SM I_icon_minitimevr dec 23, 2011 6:16 pm

Ik denk dat iedereen zijn/haar mening over soft en hard SM heeft.

Persoonlijk vind ik soft sm, het met de sjaaltjes vastknopen en met de spullen slaan die je bij een beetje seksshop tegenkomt.
Dus met andere woorden een keer goed meppen en het zegt "krak".

Maar goed als diegene dan vind dat hij/zij aan bdsm doet en het voor hem/haar wel hard SM is wie ben ik dan om dat tegen te spreken.

Ieder groep heeft een andere mening, zo kom ik zelf regelmatig op SamariuM en ik weet dat er mensen die SamariuM soms niet tot de echte bdsm-scene behoort omdat er vrij makkelijk wordt gedacht. Ben je een sub en wil je Maantje heette met een hoofletter nou doe je dat toch lekker, gewoon doe waar jij je goed bijvoelt.

Denk dat het met spanken net zo is, gewoon doen waar jij je goed bijvoelt en hoe een andere het noemt. Tja ach ieder voor zich.
Ik zie ook persoonlijk niet in waarom spanking soft SM zou zijn als ik de verhalen zo lees klinkt het niet soft in ieder geval Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
pyrenex
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 33

Harde versus zachte SM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Harde versus zachte SM   Harde versus zachte SM I_icon_minitimedi dec 27, 2011 8:25 pm

Bij zowel soft - als hard SM heb ik wel een beeld, maar wil ik dat beeld in woord concretiseren, merk ik dat het toch lastiger te omvatten is dan ik aanvankelijk dacht.

Gechargeerd denk ik bij soft SM aan basic zweepjes, handboeien en dergelijke attributen, maar de sfeer ligt dichter bij de erotiek en verder van het 'harde' straf, discipline etc af. Hard SM associeer ik met knifeplay, naalden, breathplay, bloed, dingen die voor mij toch wel een stap verder zijn dan spanking.. Waar spanking dan precies ligt, tsja, ergens in het midden dan maar?
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Harde versus zachte SM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Harde versus zachte SM   Harde versus zachte SM I_icon_minitimewo jan 11, 2012 6:14 pm

Ik heb juist het idee dat soft sm meer gebruikt wordt onder de vanilla's en dat ze daar dan mee bedoelen dat ze van kinky seks houden, af en toe een klap op de kont, handboeien met bontje erom heen, dat soort dingen. En dat ze dat dan soft sm noemen omdat dat meer geaccepteerd is ofzoiets.

Nou was het wel zo dat wij in bar X altijd grappend de softieclub genoemd werden maar dat ze wel altijd heel verbaasd waren als ze zagen hoe hard ik geslagen werd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc82nl
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Marc82nl


Aantal berichten : 225

Harde versus zachte SM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Harde versus zachte SM   Harde versus zachte SM I_icon_minitimewo jan 11, 2012 11:17 pm

Ik sluit me bij isis aan bij deze.
Terug naar boven Ga naar beneden
TuttiFrutti
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
TuttiFrutti


Aantal berichten : 1407

Harde versus zachte SM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Harde versus zachte SM   Harde versus zachte SM I_icon_minitimedo jan 12, 2012 1:22 pm

Ik sluit me ook bij isis aan Smile precies omschreven zoals ik het ook zie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Harde versus zachte SM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Harde versus zachte SM   Harde versus zachte SM I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Harde versus zachte SM
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mislukt...
» spanking versus bdsm
» Open versus gesloten forum
» Good girl spankings

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Wat billen betreft-
Ga naar: