Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Shuangxiangpao Spanking scene

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Shuangxiangpao Spanking scene Empty
BerichtOnderwerp: Shuangxiangpao Spanking scene   Shuangxiangpao Spanking scene I_icon_minitimevr dec 21, 2012 12:42 pm

Zoals al eerder geconstateerd zijn ze ook in China dol op spanken.
Zie bijvoorbeeld Klaproos Algemeen Wat billen betreft Spanking rituelen.

Shuangxiangpao Spanking scene.

Dit fragment is uit een Chinese drama serie. Een F/f spanking met de lat.
De moeder is kennelijk boos op haar oudere dochter, reden waarom de dochter met de lat op haar billen krijgt.
Is er iemand van Klaproos die Chinese karakters kan lezen en de ondertiteling kan vertalen?

In China schijnt men nog heel lang thuis te blijven wonen en dan kennelijk ook nog steeds op de billen danwel een alternatieve straf te krijgen.
Ik kwam daar een berichtje over tegen in www.voiceinthecorner.com:
Chinese domestic discipline.
Citaat :
Another woman said she lived with her parents until after she had completed a Master’s degree and an MBA, which they had paid for. During this time she accepted her parents’ punishments and that naked corner time was usually an alternative offered to a spanking.

“I usually took the spanking from my mother in the privacy of my room, which was administered with her hand or a slipper to my bare bottom. But sometimes I didn’t have a choice and nude corner time was added to my spanking in any case. Usually afterwards so my brother and sister could see my shame. Once when I got a C minus for math, I lied about it and hid my report card. I had a whole Saturday morning nude in the corner followed by a spanking and more corner time while still naked. That was hard as my aunt and cousin saw me also that day; a really difficult day for an 18-year-old. I never got another C again and I certainly never lied about my grades after that.”

Not many others were so graphic or forthcoming, but dozens of women indicated that they had had similar experiences.

De huiselijke discipline komt kennelijk best vaak voor in Aziatische televisie drama series.
Dit lijkt mij Japans.
En daar gaat het 'op de blote'.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
spoilt
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
spoilt


Aantal berichten : 300

Shuangxiangpao Spanking scene Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shuangxiangpao Spanking scene   Shuangxiangpao Spanking scene I_icon_minitimewo jan 02, 2013 7:26 am

Blijkbaar kan die dochter heel goed kungfu en had ze een afspraak met mensen van filmbedrijven die haar wel zagen zitten. Tijdens die afspraak/lunch heeft ze een paar happen gegeten en was ze vervolgens weggegaan. Toen ze terug kwam bij de lunch waren ze allang weg. Die mensen blijken twee uur lang te hebben gewacht en waren daarna maar vertrokken. Moeder boos op haar dat ze weg is gegaan en dat ze een kans die je niet zomaar krijgt heeft laten gaan.
Op het einde praat ze met die andere meid over allerlei dingen waaruit blijkt dat ze het niet eens zijn met de relatie die hun broer heeft/vrouw die hij date. Ze proberen hun broer dan ook te saboteren en ik denk als ik het zo bekijk dat ze weg van de lunch is gegaan om haar broer te saboteren.

Dat is zo'n beetje waar het over gaat. Is het een beetje duidelijk of wil je het echt regel per regel vertaald hebben? tongue
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Shuangxiangpao Spanking scene Empty
BerichtOnderwerp: Shuang Xiang Pao 2004   Shuangxiangpao Spanking scene I_icon_minitimewo jan 02, 2013 12:36 pm

spoilt schreef:
Dat is zo'n beetje waar het over gaat. Is het een beetje duidelijk of wil je het echt regel per regel vertaald hebben? tongue
Ja, dat laatste dus want ik had tenslotte ook om een vertaling van de ondertiteling gevraagd en niet om "zo'n beetje waar het over gaat". tongue

Ik heb nog overwogen om het filmpje op mijn laptop te zetten en het op die manier voor te leggen aan de oudere Chinese mevrouw die achter de balie staat van het Chinese afhaalrestaurant waar ik af en toe kom.
Zij lijkt ook wel een beetje op die boze moeder met die lat in haar hand uit de betreffende scène.

Even googlen heeft deze afbeelding van het filmaffiche van de serie opgeleverd.
Shuang Xiang Pao.Shuangxiangpao Spanking scene Twin-firecrackers-2003-1

En hier nog wat extra informatie over de serie.
Citaat :

Title: Shuang Xiang Pao 双响炮
Cast:胡兵 陈好 刘若英 陈昭荣 白冰冰 陈坤
Language:Mandarin 国语
Subtitles:Chinese 中文
Total Episodes:42集

Series Synopsis:
故事围绕在一个口号:“个男人终将被两个女人所奴役-老婆及丈母娘”
  主人翁(胡兵饰)殷雄是个刚踏入美发行业的菜鸟美发师,有一天在上班的路上不慎撞死了正要和女主角吕霞(陈好饰)初次见面的父亲,而丈母娘游萍(白冰冰饰)见状,便趁此机会要求殷雄要负起照顾母女之责任,并且百般纠缠殷雄,殷雄如何躲避都终将逃不了母女俩的手掌心,但是没想到殷雄一生桃花不断,总是经常遇到一些令人血脉喷张、难以招架的优质女人,都差点使得殷雄落入美人陷阱里,而这对母女,为了保有属于自己的男人,害怕殷雄落入其他的女人手中,总是费尽心思、拿出自己毕生压箱宝的绝活、用尽手段把殷雄一次又一次的抓回来,这样的一物克一物的食物链剧情,纠葛形成了40集具有质感的时装喜剧。
  在剧中还会穿插其他令人出乎预料的角色,如:多金的儿子殷俊的加入、以及媳妇、亲家母的出现,更与丈母娘擦出了前所未有的火花,这些丰富的角色更增添了家庭喜剧无人能比的趣味,带给观众耳目一新的享受
En hier een beknopte samenvatting van de serie.
Citaat :

It's funny (silly at times) and serious at others. the cast was great. they filmed in japan, shanghai and singapore. it's about love, family, friends, trust, morals, choices...basically it's about life and how people grow and learn.

the story starts off with chen hao and her mother going to japan to look for her father. he ran away many years ago because he needed his freedom (the mother was suffocating him i guess). hu bing accidentally runs him over with his van. it seems like he's dead at first, so the mother insists that hu bing must now take care of mother and daughter the rest of their lives. turns out the father didn't die, but he runs off again, this time he's hiding from some bad guys.

hu bing and chen hao are constantly thrown together, meeting up again every time after they go their separate ways. through these events their relationship develop, from dislike to respect, to affection. their names are also funny. his name is ying shung (not sure how to spell that in english, means hero in chinese, same as the title of jet li's movie), and chen hao's name is lui sha (means female hero).

i love hu bing and chen hao's character. chen hao grew up practicing martial arts and can kick ass. hu bing, on the other hand, is a very passive person, who wants to avoid confrontation and danger. so there's sort of a reversal of the traditional roles and portrayal of male & female.
Bron: Asian fanatics. En hier is de website.

De oudere dochter die van de moeder met de lat op de billen krijgt, is volgens mij het personage Lü Xia, gespeeld door de op 9 december 1979 geboren Chinese Chen Hao.
Aangezien de serie uit 2004 dateert, moet Chen Hao ten tijde van de opname toen zij met de lat op haar billen kreeg zo'n 24 jaar oud zijn geweest.
Ik vind het meppen met die lat best wel realistisch. Ik sluit niet uit dat er ook echt gemept wordt om het overtuigender te laten overkomen en telkens op het juiste moment het gezicht van pijn te zien vertrekken wanneer de lat weer op haar billen terecht komt. In het topic in deze rubriek over de film Crawl is al eens besproken wat (zeker beginnende) actrices er zoal voor over hebben om maar overtuigend in een scène over te komen.

Chen Hao is behalve actrice ook nog zangeres en model.

Chen Hao.Shuangxiangpao Spanking scene Thumbs_chen-hao-5-480x360
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
spoilt
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
spoilt


Aantal berichten : 300

Shuangxiangpao Spanking scene Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shuangxiangpao Spanking scene   Shuangxiangpao Spanking scene I_icon_minitimewo jan 02, 2013 2:31 pm

Haha noujha misschien vond je dit ook wel genoeg en het was al laat en wilde slapen. Alles helemaal vertalen kostte veel tijd en moeite en ik ben nogal lui aangelegd. Razz

Maar ik zal er later nog wel even naar kijken. Wink

Het klopt trouwens dat een groot aantal mensen nog hun kinderen slaan voor straf maar gelukkig zijn er ook al een groot aantal mensen die het niet meer doen. Dat zijn dan vaak de wat moderne/jonge mensen die in de stad wonen enzo. Doordat het nog zo in de cultuur zit is het niet meer dan normaal dat je dat ook terug ziet op tv. Het is net zoiets als dat kwik kwek en kwak 50 jaar geleden wel eens over de knie gingen in hun strips en nu niet meer omdat het toen hier ook gangbaarder was dan nu.
Terug naar boven Ga naar beneden
spoilt
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
spoilt


Aantal berichten : 300

Shuangxiangpao Spanking scene Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shuangxiangpao Spanking scene   Shuangxiangpao Spanking scene I_icon_minitimewo jan 02, 2013 4:21 pm

*Mevrouw!
*De mensen van het filmbedrijf die hier zaten te eten
*Waar zijn ze?

*Ze hebben maar een paar happen gegeten en zijn vervolgens weggegaan

Tumtumtum dramatisch muziekje Razz

*Ik heb een strop om m’n hals gehaald…

*Slaag
*Ga onmiddellijk naar binnen en klaar staan

*Tante!
*Tante
*U hoeft niet zo boos te zijn op haar
*Het maakt eigenlijk niet zoveel uit

*Ik leer haar wat normen en waarden
*Kijk niet naar hoe ze nu is
*Ze is dit al van jongs af aan gewend
*Excuseer me
* Zeg op!
*Waar ben je geweest?
*Wat heb je gedaan?

*Heb ik niet

*Heb ik niet…
*Ook nog liegen!
*Die bazen van dat bedrijf
*komen helemaal speciaal vanuit Hong Kong hier naartoe
*om met ons te eten en overleggen
*En jij laat ze zomaar twee uur lang wachten
*eet een paar happen
*en loopt vervolgens schaamteloos weg
*Wat wil je hiermee bereiken?
*Dit is één van de belangrijkste etentje van je leven

*Het spijt me
*Ik zal het in het vervolg niet meer doen

*Als ze niet hadden gezien dat je talentvol was in in kungfu
*hadden ze je nooit zo’n kans gegeven
*Morgenmiddag is er een groot debat over het contractsvoorstel
*Alle journalisten uit Singapore
*zullen er allemaal zijn
*Je gaat daar toch niet weer de mist in?

*Sorry hoor
*Dat ik niets heb gedaan of gezegd
*Maar ze zou me anders ook slaan

*Ah geeft niet
*Hoe zijn de omstandigheden nu?

*Broer heeft overal gezocht maar hij heeft het niet gevonden en kan die ring toch nooit vinden
*Wat wilt hij eraan doen?!
*Hij kan maar beter opgeven

*Gelukt
*Gelukkig

*Je moet niet te snel lachen
*Ze hebben weer een nieuw plan
*Ze gaan morgen romantisch dineren in een kabelbaan

*Romantisch dineren in een kabelbaan?!
*Wat is dat nou weer?

*Gewoon in zo’n kabelbaan zitten
*Kijken naar het mooie uitzicht
*onder het genot van een heerlijke maaltijd
*Zo romantisch als het maar kan

*Zijn ze niet moe ofzo?!
*Broer zegt
*dit keer

En toen was het filmpje afgelopen. Geen pro vertaling maar ik ben dan ook geen pro haha. Elke regel die begint met * is een regel ondertiteling. Is DSD nou wel een tevreden man? tongue
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Shuangxiangpao Spanking scene Empty
BerichtOnderwerp: DSD is tevreden.   Shuangxiangpao Spanking scene I_icon_minitimewo jan 02, 2013 7:49 pm

spoilt schreef:
Is DSD nou wel een tevreden man? tongue

DSD is nou een heel erg tevreden man en spoilt verdient een pluim of een Good Girl Spanking danwel een andere passende beloning. Very Happy

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
Gesponsorde inhoud





Shuangxiangpao Spanking scene Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shuangxiangpao Spanking scene   Shuangxiangpao Spanking scene I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Shuangxiangpao Spanking scene
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Boek over spanking: the spanking collection van Abel en Haron
» mooie scene
» Onderzoek misstanden BDSM scene
» spanking rok
» Spanking gereedschapswinkel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Media :: Je favoriete 'mainstream' film of tv serie fragment-
Ga naar: