Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Hoe spreek je je Dominant aan?

Ga naar beneden 
+6
W
elisa
tomaatje
fleur
yun
dawn
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Hoe spreek je je Dominant aan?
Bij Zijn voornaam.
Hoe spreek je je Dominant aan? I_vote_lcap52%Hoe spreek je je Dominant aan? I_vote_rcap
 52% [ 22 ]
Ik noem Hem "Meneer".
Hoe spreek je je Dominant aan? I_vote_lcap17%Hoe spreek je je Dominant aan? I_vote_rcap
 17% [ 7 ]
Ik zeg "Meester".
Hoe spreek je je Dominant aan? I_vote_lcap14%Hoe spreek je je Dominant aan? I_vote_rcap
 14% [ 6 ]
Ik spreek Hem aan met "Sir".
Hoe spreek je je Dominant aan? I_vote_lcap10%Hoe spreek je je Dominant aan? I_vote_rcap
 10% [ 4 ]
Wij hebben een speciale aanspreekvorm afgesproken.
Hoe spreek je je Dominant aan? I_vote_lcap5%Hoe spreek je je Dominant aan? I_vote_rcap
 5% [ 2 ]
Ik praat nooit tijdens een sessie.
Hoe spreek je je Dominant aan? I_vote_lcap2%Hoe spreek je je Dominant aan? I_vote_rcap
 2% [ 1 ]
Anders.
Hoe spreek je je Dominant aan? I_vote_lcap0%Hoe spreek je je Dominant aan? I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 42
 

AuteurBericht
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimema maa 08, 2010 7:19 pm

Met twee woorden moeten spreken vind ik spannend. Alex hecht daar niet zo veel waarde aan, dus op dit moment doe ik dat zelden. En dat maakt me ook niet echt uit, want wat er verder gebeurt is prima... Maar als ik met twee woorden spreek, doe ik dat met zijn voornaam - dat heb ik met alle externe Dominanten ook altijd gedaan. Iets anders zeggen voelt voor mij onnatuurlijk en enigszins belachelijk, hoewel ik het wel zou proberen als Hij dat erg leuk vond en er dan waarschijnlijk nog aan zou wennen ook. Ik kan me namelijk best voorstellen dat een speciale aanspreekvorm voor anderen een meerwaarde geeft binnen het geheel.

Dus wat doe jij? Een polletje... en wat toelichting van jullie kant bij je antwoord over het hoe en waarom van de aanspreekvorm is ook leuk.
Terug naar boven Ga naar beneden
yun
Meeloper
Meeloper
yun


Aantal berichten : 63

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimema maa 08, 2010 7:32 pm

Ik spreek mijn dominant aan met zijn voornaam of soms een koosnaampje. Met 2 woorden spreken hou ik niet zo van, maar soms moet het wel ook dan gebruik ik zijn naam, maar dan niet afgekort als ik niet in een tegendradige bui ben tenminste. Afkorten dat is dan weer geen goede optie om de een of andere reden Question
Het kan wel eens gebeuren dat ik meneer zeg, maar dat ligt aan de situatie, helaas voor hem is het meestal een sarcastisch meneer haha

We vinden beide dat mneer of sir of meester ons niet aanspreekt, omdat we ook dicht kwa leeftijd op elkaar staan en nog niet erg oud zijn voelt het niet fijn om dat te zeggen
Terug naar boven Ga naar beneden
fleur
Meeloper
Meeloper
fleur


Aantal berichten : 75

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimema maa 08, 2010 8:10 pm

Ik spreek hem ook gewoon met zijn naam aan. Of iets in de trant van 'ja schat' Meneer komt er bij mij ook meestal erg sarcastisch uit. Het zou denk ik ook een stuk van de intimiteit weghalen.

Bij een andere D moest ik tijdens een straf wel meneer zeggen. Omdat hij wel een stuk ouder is voelt dat eigenlijk wel gewoon natuurlijk aan. Ik zeg tenslotte tegen willekeurige oude mannen ook meneer en u Wink.

Ik heb er zelf verder niet zoveel mee, om met twee woorden te moeten spreken. Maar echt vervelend vind ik het ook niet. Behalve een keer toen ik na elke klap moest zeggen '1, dankjewel lieve xxxx'. Dan ligt hetgeen wat er uit mijn mond moet komen zo ontzettend ver van wat ik denk (namelijk, HOU OP, HOU OP, WACHT EVEN!) dat het wel erg moeilijk maakt zoiets gemeend te zeggen.

Tijdens rollenspellen vaak wel met meneer, of wat dan ook van toepassing mag zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
tomaatje
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
tomaatje


Aantal berichten : 280

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimema maa 08, 2010 9:19 pm

Met zijn voornaam. Maar meestal vergeet ik dat ik met 2 woorden moet spreken en wordt het gewoon ja of nee. Kom ik soms mee weg, soms niet.

Dat is wel de makkelijkste optie, want meneer of iets anders krijg ik er nog moeilijker uit. Ik weet niet precies waarom, ik voel me dan onderdaniger denk ik en dan krijg ik het er moeilijker uit. Meestal na wa extraatjes lukt het wel beter. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
elisa
Overijverige Poster
Overijverige Poster
elisa


Aantal berichten : 717

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimema maa 08, 2010 10:16 pm

Ik mis de optie: Dat ligt eraan welke...
Waar moet ik op stemmen als het antwoord is:

Victor met zijn voornaam (of gewoon ja/nee)
Ben met Sir (geen uitzonderingen No)

Op een of andere manier vind ik het hier veel makkelijker om Sir tegen iemand te zeggen dan dat ik het in Nederland zou vinden om meneer te zeggen. Ik vermoed dat het iets is met een gevoel bij een taal. Ik vind het namelijk ook geen probleem om hier met Miss aangesproken terwijl ik in Nederland heel kriegel wordt van mevrouw (om over juffrouw niet eens te spreken).
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimema maa 08, 2010 10:46 pm

elsa schreef:
Ik vind het namelijk ook geen probleem om hier met Miss aangesproken terwijl ik in Nederland heel kriegel wordt van mevrouw (om over juffrouw niet eens te spreken).
De spanko-aanspreekvorm voor een sub is volgens mij "meisje". "Kom jij eens hier, meisje", jeweetwel.

Maar een analogon voor een Dom weet ik inderdaad niet. Verder dan "Meneer" kom ik niet, en dat klinkt inderdaad wat geforceerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimema maa 08, 2010 10:46 pm

Ik vind het ook wel wat hebben om met twee woorden te spreken maar het hoeft niet perse. Ik wil ook niet dat het heel krampachtig wordt. Als ik het doe spreek ik hem aan met zijn voornaam, iets anders zou onnatuurlijk aanvoelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
elisa
Overijverige Poster
Overijverige Poster
elisa


Aantal berichten : 717

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimema maa 08, 2010 11:07 pm

W schreef:

De spanko-aanspreekvorm voor een sub is volgens mij "meisje". "Kom jij eens hier, meisje", jeweetwel.

Miss word nooit gebruikt in spel lieve W. Dat is altijd voornaam danwel young lady o.i.d.

Miss is de beleefde vorm die gebruikt wordt voor jongedames als mij, in bijv. veel te dure restaurants en door schattige kindjes in de metro.
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimema maa 08, 2010 11:35 pm

Aha. Dat is in Nederland inderdaad "mevrouw", neem ik aan. (Of "hee, jij daar" Evil or Very Mad)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimema maa 08, 2010 11:41 pm

elsa schreef:
Ik mis de optie: Dat ligt eraan welke...
Waar moet ik op stemmen als het antwoord is:

Victor met zijn voornaam (of gewoon ja/nee)
Ben met Sir (geen uitzonderingen No)

Op een of andere manier vind ik het hier veel makkelijker om Sir tegen iemand te zeggen dan dat ik het in Nederland zou vinden om meneer te zeggen. Ik vermoed dat het iets is met een gevoel bij een taal. Ik vind het namelijk ook geen probleem om hier met Miss aangesproken terwijl ik in Nederland heel kriegel wordt van mevrouw (om over juffrouw niet eens te spreken).

1. Stem jij dan op "Sir", want die hebben we nog niet. Leuk voor de variatie. Wink

2. Volgens mij heeft het Engelse "Sir" niet echt een Nederlands equivalent. Wel in de zin van "meneer", zo van: "Wat wilt u drinken, meneer?", maar niet in de zin zoals een Engelstalig kind bijvoorbeeld "Sir" tegen zijn vader zou kunnen zeggen. Die variant hebben wij gewoon niet en dat is voor mij wel dezelfde als wanneer een sub "Sir" tegen haar Dominant zou zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimedi maa 09, 2010 2:00 pm

Ik heb helemaal niks met meneer en ga nog liever dood dan dat ik meester zou kunnen uitbrengen.
Met twee woorden spreken heb ik ook al moeite. Vreemd genoeg niet in het dagelijks leven, dan ben ik echt heel beleefd en spreek ik mensen ook gemakkelijk met u aan.
In de sub/Dom situatie moet hij een dergelijk beleefd antwoord er echter letterlijk uitslaan Embarassed Met zijn voornaam heb ik dan al moeite, Errug vreemd vind ik zelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
elisa
Overijverige Poster
Overijverige Poster
elisa


Aantal berichten : 717

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimedi maa 09, 2010 2:21 pm

Ik heb netjes Sir gestemd mevrouw de moderator.

En tjsa, zo zijn er meer onvertaalbare woorden...
Heel vervelend.
Terug naar boven Ga naar beneden
elisa
Overijverige Poster
Overijverige Poster
elisa


Aantal berichten : 717

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimevr maa 26, 2010 10:53 pm

elsa schreef:

Miss word nooit gebruikt in spel lieve W. Dat is altijd voornaam danwel young lady o.i.d.

Oeps, dit moet ik even terug nemen.
Alhoewel ik Miss nog steeds vaker met een hoofdletter dan met een kleine letter hoor...
Terug naar boven Ga naar beneden
mickey
Eeuwige wat
mickey


Aantal berichten : 220

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimeza maa 27, 2010 1:29 pm

Nu ben ik onder de indruk....
Je hoort hoofdletters..... dat wil ik ook leren!!! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
elisa
Overijverige Poster
Overijverige Poster
elisa


Aantal berichten : 717

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimeza maa 27, 2010 8:53 pm

De toon waarop woorden worden uitgesproken spreekt soms boekdelen mickey!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
mickey
Eeuwige wat
mickey


Aantal berichten : 220

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimezo maa 28, 2010 1:04 pm

Ooh... das dan weer jammer... leek me wel een handige vaardigheid.. hoef ik nooit meer te twijfelen of het nou wel of niet met een hoofdletter moet
Terug naar boven Ga naar beneden
elisa
Overijverige Poster
Overijverige Poster
elisa


Aantal berichten : 717

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimezo maa 28, 2010 1:09 pm

Helaas, geen weggevertjes bij diktees...
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimezo maa 28, 2010 1:51 pm

Maar stel dat er "dictee" in een dictee staat, dan moet je dat toch echt met een "c" schrijven hoor elsa!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
elisa
Overijverige Poster
Overijverige Poster
elisa


Aantal berichten : 717

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimezo maa 28, 2010 4:34 pm

Oeps, sorry W. Ik pleit dat in het buitenland wonen je taalvaardigheid negatief beinvloed...

Ik zal het maar niet veranderen in de post hierboven, want dan slaat je opmerking nergens meer op.
Terug naar boven Ga naar beneden
mickey
Eeuwige wat
mickey


Aantal berichten : 220

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimezo maa 28, 2010 8:15 pm

Reden te meer om hem wel te veranderen natuurlijk ;-)

En in het buitenland wonen doet heel veel met je zinsbouw, maar weinig met je spelling kan ik uit eigen ervaring vertellen :p

Misschien een leuk puntje van aandacht Smile

strafregels
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimezo maa 28, 2010 9:58 pm

Ja! Een dictee, met straf voor iedere spelfout! Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
tomaatje
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
tomaatje


Aantal berichten : 280

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimezo maa 28, 2010 11:06 pm

Ik zie de fantasie van W al op hol slaan. Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimezo maa 28, 2010 11:10 pm

tomaatje schreef:
Ik zie de fantasie van W al op hol slaan. Laughing
Vooral omdat onze elsa nog wel eens een spelfoutje wil maken, zo in het vuur van het posten... Twisted Evil (Daar was bijv. een vergissing waardoor een engeltje een hoek werd Razz)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
mickey
Eeuwige wat
mickey


Aantal berichten : 220

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimema maa 29, 2010 12:02 am

Lijkt mij ook wel grappig.. het groot dictee der nederlandse taal + spanking
Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitimema maa 29, 2010 11:07 am

Maar dan niet met Philip Freriks!

Wie zou het wel moeten presenteren?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hoe spreek je je Dominant aan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe spreek je je Dominant aan?   Hoe spreek je je Dominant aan? I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hoe spreek je je Dominant aan?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Instrumenteel :: Subtiel-
Ga naar: