Onderwerp: Re: in de gaten houden ma nov 29, 2010 5:05 pm
Als je door een ander dan je partner geslagen wilt worden dan moet je heel goede afspraken maken over wat acceptabel voor beiden is. Uiteraard moet je er ook voor zorgen dat de betreffende Dom betrouwbaar is. Ga bijvoorbeeld eerst samen een keer op bezoek. Maak afspraken over bijvoorbeeld: - frequentie van afspraken - wel of geen geknuffel - mate van ontkleding (helemaal bloot, of alleen functioneel) - ga je alleen of wil hij er (desnoods in een andere kamer) bij zijn - over welke onderwerpen gaat het (straf, persoonlijke groei, studie enz.) - zijn tekenen na afloop (blauwe plekken of striemen.
Verder snap ik ook je probleem eigenlijk niet. Wat maakt het nou uit of hij er opgewonden van raakt? Jij krijgt toch straf? Hij niet. Lijkt me voor hem alleen maar prettig, vooral omdat hij Vanille is. Het lijkt me voor hem makkelijker en leuker om te doen als hij er wel opgewonden van raakt. Het zou zo maar kunnen dat een externe Dom ook best opgewonden wordt, het verschil is dan hoogstens dat je er beiden voor kiest om daar niets mee te doen.
sarah Gewaardeerd Poster
Aantal berichten : 309
Onderwerp: Re: in de gaten houden ma nov 29, 2010 5:33 pm
Het is helemaal goed dat Rohan opgewonden raakt. Het is alleen wel een probleem als ik dan geen straf verder krijg, maar het verloopt in een vrijpartij. Ik wil als ik straf krijg, dan geen erotiek/seks. Dat kan een uurtje later weer wel, maar niet een half afgemaakte spanking, vanwege opwinding. Dan even niet. Snap je me ...
Ook als ik door een ander, dan Rohan gemept zou worden, zal ik voor mezelf geen vervolg willen in erotiek/seks. Ik ben dus echt monogaam. Voor mezelf heb ik dat op orde. Ik ken mijn grenzen.
Het probleem ligt niet bij mij zozeer, als wel de ander, waarvan ik de gedachten hieromtrent niet ken. Nu is er geen sprake van een ander dan Rohan. Maar stel, een feestje ...
Ik raak niet opgewonden, maar de gever wel. Als Rohan opgewonden raakt ,dan misschien ook een ander. Ik weet niet in hoeverre Rohan daar mee om kan gaan. Ik kan er wel mee omgaan, voor mij mag het. Ik zou best wel eens andere handen willen voelen. En ik wil me ook niet laten beperken, omdat ik wel weet, dat ik niet met de ander verder wil. Voor mij niet veel anders dan een partijtje judoen met een andere man. Ik weet ook van hier dat Victor een externe begeleider is. Dus er zijn er wel bij, die daar dus gewoon mee om kunnen gaan. Dus het kan, en ook voor mij.
Maar volgens mij doelde dawn en W op Rohan, en niet op mij?
dawn Ridder in de Orde van de klaproos
Aantal berichten : 3086
Onderwerp: Re: in de gaten houden ma nov 29, 2010 7:09 pm
Mijn (hypothetische) vraag was eigenlijk of Rohan er wel achter zou staan als je naast wat je met hem doet een externe spanker zou zoeken. Want afgezien van wat leen hierboven al zegt, moet je ook vooral erover nadenken of beide partners daar wel tegen zouden kunnen, afspraken of niet. En als een van de twee het niet ziet zitten, zou je het niet moeten doen, denk ik. Want daar krijg je alleen maar ellende van, dat heb ik al vaak genoeg gezien.
sarah Gewaardeerd Poster
Onderwerp: Re: in de gaten houden ma nov 29, 2010 7:46 pm
Dan had ik jou nu wel goed begrepen.
Dus dat is dan zeker wel een probleem, dan ieder geval nog wel een vraag tussen mij en Rohan. Ik heb het ook verkeerd zien gaan bij anderen.
Bij mij is het nog niet zover gekomen, dat het zelfs nog maar een vraag was, of we het beiden zouden kunnen dragen. En wat doe ik/we als Rohan het niet ziet zitten, dat ik door een ander gespankt zou worden. Dus dan stadium probleem. Maar zover ben ik nog niet. Voor mezelf is het een hypothetisch gegeven als dan ... en voor mij zou het kunnen, maar de vraag of het voor Rohan zou kunnen. Die is nog niet gesteld. Het is al wel fijn dat ik voor mezelf daar al enige overweging in heb gemaakt.
En wat als feestje, met spankopoly ... zeg maar wat ... dat is voor de helft niet zo ver als een echte begeleiding ... Ik zie het best wel als ingewikkeld ... Nog niet uitgekristalliseerd ...
Onderwerp: Re: in de gaten houden ma nov 29, 2010 8:53 pm
Ik weet zeker dat mijn partner het ook niet leuk zou vinden als tijdens een feestje of spelletje iemand anders mij zou slaan. Hij zou het zelfs niet accepteren, denk ik. Dus ook dat is iets om goed te bespreken vantevoren.
W Ridder in de Orde van de klaproos
Aantal berichten : 3726
Onderwerp: Re: in de gaten houden ma nov 29, 2010 8:57 pm
Bij van die feestjes is de alleroverheersende toon van "niets moet, en als alles mag, dan toch alleen zonder dat iemand er aanstoot aan zou kunnen nemen". Vond ik tenminste.
Onderwerp: Re: in de gaten houden ma nov 29, 2010 8:59 pm
Gelukkig is dat inderdaad zo bij de feestjes waar ik geweest ben. Maar ik heb wel eens verhalen gehoord................
sarah Gewaardeerd Poster
Onderwerp: Re: in de gaten houden ma nov 29, 2010 11:07 pm
Dus, W en dawn, bij jullie is het dus ook nog niet zo uitgekristalisseerd, waar de grens ligt? Want W, ik kan me best voorstellen, dat het in jouw situatie, ook door je vrouw gedragen moet worden. Mocht jij iemand willen slaan, indien daar voor jou geen grens in wordt overschreden. Dus ook als je Dom bent, is het belangrijk, dat jouw grens door beiden gedragen moet worden. Hoe ga jij daar als Dom mee om? Durf je daar een uitspraak over te doen hier?
Onderwerp: Re: in de gaten houden ma nov 29, 2010 11:10 pm
Jawel, hoor, bij mij is het uitgekristalliseerd. Ik praktiseer uitsluitend met mijn partner en hij uitsluiteend met mij. Of het nu om straf, spelletjes of wat dan ook gaat, mijn billen zijn alleen van Hem.
W Ridder in de Orde van de klaproos
Aantal berichten : 3726
Onderwerp: Re: in de gaten houden di nov 30, 2010 12:55 am
Ooit is bij mij een langdurige relatie uitgegaan doordat ik iets was gaan doen met een mevrouw waarvan ik dacht dat het onschuldig was, maar waarbij mijn gevoelens (jawel, zelfs ik bleek die te hebben) met me aan de haal gingen. Ik dacht dat ze absoluut mijn type niet was. Maar toen werd ik heftig verliefd. Nou ja, het is gelukkig lang geleden.
Sindsdien heb ik me heilig voorgenomen niet meer met iemand anders dan mijn partner te "spelen". Dat is niet iets wat ik met haar heb overlegd, het is een eenzijdig besluit mijnerzijds geweest. Om niet nog eens in dezelfde valkuil te vallen. Dat is wel lastig, want sommige van de dames hier zijn reuze spannend.
Ik hoop wel dat als ik ooit in een gelegenheid ben, dat mijn krankzinnigheid dan niet met me op de loop gaat en ik toch iemand een pak slaag ga geven. Nee, dat is geen uitdaging, ik hoop dat echt.
Voor mij ligt de grens bij kijken en luisteren. Gelukkig ben ik zo voyeuristisch aangelegd als wat. Hoewel het soms dan best wel kriebelt om zelf het heft in handen te willen hebben.
Zie vooral ook: Een logeerpartij in het Daphnehuis (deel 1) Een logeerpartij in het Daphnehuis (deel 2) Een logeerpartij in het Daphnehuis (deel 3) Een logeerpartij in het Daphnehuis (deel 4)
sarah Gewaardeerd Poster
Onderwerp: Re: in de gaten houden di nov 30, 2010 1:11 pm
Dank je wel W voor je openheid en eerlijkheid! Echt een heel erg dank jewel.
Ik heb in mijn nabijheid het vrij recentelijk ook bij iemand verkeerd zien aflopen, na zelfs een 17 jarig huwelijk, met kinderen. Ik heb langdurig gedacht, dat dat niet het geval zou zijn, maar toch, de natuur bleek sterker dan de gedachte. Nu hoor ik ook hier op dit forum overeenkomstige ervaringen. Ik denk dat ik mijn mening snel ga bij stellen, overeenkomstig die van dawn. En ook in het verlengde van jou. Mijn billen zijn alleen van Hem.
Ik heb op geen enkele wijze het gevoel, dat ik het beter zou doen dan anderen. Eerder wordt ik bevestigd, dat de natuur sterker is dan ik. Dat wil zeggen dat de aanblik van billen, bedoeld is voor soortbehoud, koud gezegd.