Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Switchen

Ga naar beneden 
+17
machteld
TuttiFrutti
angelica
sarah
carlijn
wulfram
annemiek
lovingdiscipline
fleur
pinkie
Peetwie
dawn
isis
Dutch Spank Daddy
spijtebijt
W
leentje
21 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Switchen   Switchen I_icon_minitimeza mei 08, 2010 12:44 am

Niet zo lang geleden had ik een best leuk mail contact met iemand die op zoek was naar een sub. Dat is op zich niet zo bijzonder natuurlijk. In het tweede mailtje vertelde hij me dat hij zijn eerste ervaring op spanking gebied had opgedaan als sub. Hij vond dit een bijzondere ervaring, het had hem veel gedaan maar inmiddels had hij ook dominante gevoelens ontwikkeld dus.........Zelf vond hij het beslist een voordeel dat hij ook ervaring als sub had opgedaan. Hij wist immers precies wat je dan voelt, wat veel pijn doet enz.
Voor mij was het echter een afknapper. Op de een of andere manier kan ik daar niets mee. Ik wil helemaal geen Dominant die ook geslagen wil worden. Ook niet als ik dat niet zelf hoef te doen Embarassed
Ik wil gewoon een sterke, 'mannelijke', stoere man. Wel eentje met gevoel en een hoog knuffelgehalte natuurlijk, maar ook eentje die een beetje meedogenloos kan zijn.
Een switch past helemaal niet in dat plaatje.

Wat is jullie mening. Denk je dat een switch beter in staat is om aan te voelen wat een sub nodig heeft en daardoor een betere Dom kan zijn?
Of is Dom zijn zo iets wat in de genen zit dat een echte Dom echt geen switch neigingen zal hebben.
Zelf denk ik het laatste.
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimezo mei 09, 2010 10:03 pm

Een stukje dat hier misschien iets mee te maken heeft door Anne & Bill van billenkoek.org.


Zelf zie ik het spelen van de sub-rol door mezelf net zoiets als homosexualiteit. Ik ben er eigenlijk ergens wel nieuwsgierig naar, maar ik denk niet dat het veel voor me is. Ik wordt er niet opgewonden van, als ik eraan denk, en als ik filmpjes en dergelijke in die richting zie dan voel ik voornamelijk een vaag soort verwarring dat ik er blijkbaar niets aan vind.

Dat is niet helemaal waar overigens, dat ik niets met mannelijke sub-fantasieën heb: ik heb wel fantasieën waarin de man degene is die te grazen wordt genomen. Evenwel gaat het dan nooit om de billen, maar altijd om de genitaliën.

En of die man ikzelf ben weet ik eigenlijk niet. Meer een man, denk ik. Of misschien zelfs: "mannen".
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimezo mei 09, 2010 10:36 pm

Citaat :
Een stukje dat hier misschien iets mee te maken heeft door Anne & Bill van billenkoek.org.

Dit vind ik nou wel weer leuk, maar dat is gewoon een erotisch spel, dat zie ik mezelf ook wel doen, gewoon uit speelsheid Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimezo mei 09, 2010 10:57 pm

leentje schreef:
Dit vind ik nou wel weer leuk, maar dat is gewoon een erotisch spel, dat zie ik mezelf ook wel doen, gewoon uit speelsheid Razz
Maar zou Een Echte Dominant (met hoofdletters) in jouw beleving zo'n spel wel accepteren? Hoe zit dat dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
spijtebijt
Meeloper
Meeloper
spijtebijt


Aantal berichten : 91

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimezo mei 09, 2010 11:08 pm

Voor mij werkt dat niet, ik zou het niet fijn vinden wanneer mijn man het leuk zou vinden dat ik hem op de billen sloeg. Doe het wel eens hoor maar dat is meer het uitdagen. Wachten op reactie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimezo mei 09, 2010 11:18 pm

leentje schreef:

Wat is jullie mening. Denk je dat een switch beter in staat is om aan te voelen wat een sub nodig heeft en daardoor een betere Dom kan zijn?
Of is Dom zijn zo iets wat in de genen zit dat een echte Dom echt geen switch neigingen zal hebben.
Zelf denk ik het laatste.

Ik deel jouw mening.

Wellicht is een switch daardoor beter in staat om aan te voelen wat een sub nodig heeft, maar dat maakt een switch nog niet tot een betere Dom. Ik vind een switch eigenlijk maar een beetje een twijfelaar.

Ik denk ook dat Dom zijn iets is wat in de genen zit en dat een echte Dom geen switch neigingen zal hebben.
Als Dom hoef je zo iets ook niet te ondergaan om je te realiseren hoe het voelt.
Dat zal trouwens voor iedere sub weer anders zijn, waarbij dan ook haar stemming nog relevant kan zijn.

Ik heb mij ook altijd afgevraagd hoe dat nu praktisch gaat in zo'n switch relatie.
Wie bepaalt dan op het relevante moment wie er slaat en wie er geslagen gaat worden en wat te doen als daar dan geen overeenstemming over kan worden bereikt?
Dat kan volgens mij alleen maar tot ruzie leiden terwijl in een D/s verhouding ruzies op die manier heel eenvoudig kunnen worden voorkomen dan wel worden beslecht.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimezo mei 09, 2010 11:31 pm

W schreef:
leentje schreef:
Dit vind ik nou wel weer leuk, maar dat is gewoon een erotisch spel, dat zie ik mezelf ook wel doen, gewoon uit speelsheid Razz
Maar zou Een Echte Dominant (met hoofdletters) in jouw beleving zo'n spel wel accepteren? Hoe zit dat dan?


Waarschijnlijk niet awww Maar dat zou het spelletje dan nog weer leuker maken natuurlijk pandalol
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimezo mei 09, 2010 11:37 pm

Dutch Spank Daddy schreef:

Ik heb mij ook altijd afgevraagd hoe dat nu praktisch gaat in zo'n switch relatie.
Wie bepaalt dan op het relevante moment wie er slaat en wie er geslagen gaat worden en wat te doen als daar dan geen overeenstemming over kan worden bereikt? .

Ik heb het een keer meegemaakt dat iemand die zich had voorgedaan als Dom zich ineens ontpopte als switch en te kennen gaf het erg spannend te vinden bij mij over de knie te gaan. Voor mij was dat een enorme afknapper.
Toen ik dat aangaf wilde hij er wel weer van afzien, maar ik was toen niet meer in staat hem als Dominant te zien.................
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimezo mei 09, 2010 11:39 pm

Interessant onderwerp. Ik denk zeker niet dat iemand die switcht geen echte Dom is of een minder goede Dom. Ik vind het ook vreemd dat deze aanname altijd automatisch gemaakt wordt en dat je nooit hoort dat iemand die switcht een slechtere sub zou zijn.
Ik heb zelf ervaring met mannen en vrouwen die echt Dominant waren en mannen en vrouwen die switchten, in mijn ervaring is de een niet minder dominant dan de ander en maakt het weinig verschil uit in de praktijk.
Overigens heb ik bij geen van deze mensen meegemaakt dat ze op het moment zelf konden switchen van dominant naar onderdanig of andersom.

Groetjes,

isis
Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimema mei 10, 2010 12:59 am

Behalve als uitdgerij heb ik ook niets met switchen. Ik denk ook niet dat je per se als Dom ook de andere kant moet hebben ervaren om je een voorstelling te maken van wat je sub doormaakt. Maar ik heb wel ervaring opgedaan met iemand die wel eens, maar dan niet met mij, switchte. Als hij bij mij was, was hij absoluut gewoon Dominant en heel goed ook. Ik had er geen moeite mee hem als Dominant te accepteren. Maar misschien had ik dat wel gehad als hij aan mijzelf had gevraagd de rollen eens om te draaien.

Virtueel kan ik trouwens best switchen - al was het alleen maar omdat ik me bij het schrijven van verhaaltjes ook best in de psyche van de andere partij kan verplaatsen. En in een chat-spel of zo, vind ik dat dan net zoiets. Toch zou ik het niet gauw doen met een echte mannelijke sub. Ik heb het wel eens gedaan met iemand met wie het gewoon heel grappig was: tijdens de chat wisselden voortdurend de rollen, zeg maar. Daar heb ik me uitstekend mee vermaakt. Maar toen bleek dat hij dacht dat ik dat dan in r/l ook zou willen en kunnen, heb ik hem uit de droom moeten helpen. Want ik kan er niets aan doen: ik vind onderdanige mannen gewoon helemaal niet aantrekkelijk. Embarassed
Terug naar boven Ga naar beneden
Peetwie
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Peetwie


Aantal berichten : 700

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Switchen   Switchen I_icon_minitimema mei 10, 2010 9:05 pm

leentje schreef: "Ik wil gewoon een sterke, 'mannelijke', stoere man. Wel eentje met gevoel en een hoog knuffelgehalte natuurlijk, maar ook eentje die een beetje meedogenloos kan zijn".
Ik ben het met je eens maar ik heb weleens moeite met het 'een beetje meedogenloos' zijn want bij elke sub ligt de grens anders. Body-language is waar ik naar kijk.....
Terug naar boven Ga naar beneden
pinkie
Meeloper
Meeloper
pinkie


Aantal berichten : 66

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedi mei 11, 2010 1:26 pm

leentje heeft wel veel noten op haar zang geloof ik Rolling Eyes

W schreef:
fantasieën waarin de man degene is die te grazen wordt genomen. Evenwel gaat het dan nooit om de billen, maar altijd om de genitaliën.

daar kan ik me nu echt helemaal nix bij voorstellen he... dat ball-bashen... getsie! Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
fleur
Meeloper
Meeloper
fleur


Aantal berichten : 75

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedo mei 27, 2010 10:20 pm

Of het toegevoegde waarde heeft om iets als sub mee te maken... ik denk het wel.

Zelf heb ik wel eens geswiched (?) en daarbij val ik dan inderdaad terug op wat mij zelf aantrekt. Maar daarbij geld natuurlijk wel: zoveel mensen zoveel belevingen, dus dan moet het voor hem maar net het zelfde werken.

Het maakt spelletjes spelen met weddenschappen wel een stuk leuker als het beide kanten op werkt. Maar echt opwinden doet iemand slaan me niet. Ik vind het dan wel weer leuk wat het met hem doet Smile.

Ik ben hem daarna niet als minder 'man' of dominant gaan zien, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

En andersom? vind je dan ook dat als een meisje switched dat ze minder 'sub' is?
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedo mei 27, 2010 10:50 pm

fleur schreef:
En andersom? vind je dan ook dat als een meisje switched dat ze minder 'sub' is?
Ja, ik denk het eigenlijk wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
lovingdiscipline
Meeloper
Meeloper
lovingdiscipline


Aantal berichten : 55

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimeza jun 26, 2010 12:18 pm

Ik heb geen moeite met switches. Het gaat er denk ik om hoe de persoon naar jou toe is en ik heb geen illusies dat iemand die switched minder dominant is. Op het moment dat hij geslagen wordt is hij in een onderdanige mood, maar dit betekend niet dat hij zijn andere kant niet zou kunnen laten zien aan zijn subje of dat zijn sub en domkant minder ontwikkeld zijn of minder waard zijn dan "' pure" subs of doms. Switches hebben gewoon gevoelens in beide richtingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
annemiek
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
annemiek


Aantal berichten : 231

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimeza jun 26, 2010 3:26 pm

Go l-d!

Lijkt me trouwens best interessant, in sommige situaties.

Niet zo lang geleden gehoord dat het een stuk spannender is om spanking kwartet/poker/mens erger je niet/pesten te spelen met een switch.

Spannender, en een heeeeeel stuk eerlijker.

Zijn er hier leuke switchen m/v die dat eens willen uitproberen?

Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimema jun 28, 2010 1:50 pm

Zelfs de besten onder de Dominanten switchen wel eens... Dus waarom niet?

http://www.spankingtube.com/watch/576762869ac49281130c/NIKO-SWITCHES...........!

Terug naar boven Ga naar beneden
wulfram
Watje
Watje
wulfram


Aantal berichten : 3

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedo jan 27, 2011 12:58 pm

annemiek schreef:
Go l-d!

Lijkt me trouwens best interessant, in sommige situaties.

Niet zo lang geleden gehoord dat het een stuk spannender is om spanking kwartet/poker/mens erger je niet/pesten te spelen met een switch.

Spannender, en een heeeeeel stuk eerlijker.

Zijn er hier leuke switchen m/v die dat eens willen uitproberen?

Wink

hmmmmmm, spank erger je niet Smile
your place or mine ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://wulfram.eu
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedo jan 27, 2011 4:21 pm

Als ik over switchen nadenk, dan denk ik dat ik de ervaring van hoe het voelt wel eens zou willen meemaken (dat weten jullie misschien niet, maar ik ben best wel een klein beetje nieuwsgierig aangelegd Twisted Evil), maar dat ik het gebrek aan kunnen bepalen hoe het loopt ontzettend irritant zou vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
carlijn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
carlijn


Aantal berichten : 362

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedo jan 27, 2011 8:53 pm

nieuwsgierig W? Jij? Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
sarah
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
sarah


Aantal berichten : 309

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimema jan 31, 2011 12:54 am

carlijn schreef:
nieuwsgierig W? Jij? Razz
Very Happy Very Happy Very Happy

sorry ... W ... kan het weer niet laten ... en ach ja ... jij sub ...??? ... Shocked Laughing Very Happy

Ik weet het voor mezelf niet. IK kan mijn partner best wel op zijn kop geven ... desondanks, als ik hem zo eens een speels mepje geef, is dat eerder als uitdager bedoeld. En toch denk ik ergens wel dat ik switch aspecten in me heb. Maar Rohan zeer zeker niet! Misschien eerder uit nieuwsgierigheid, om eens te kijken hoe het voelt om te geven. Een klein beetje veel tikkeltje nieuwsgierig en uitdagend ben ik volgens mij best wel What a Face .... vermoed ik zo ... . Ik denk dat het eerder afhankelijk is van de relatie dan van de persoon. Soms heb ik bij mannen best wel eens, je zou eens wat moeten ontvangen ... meer 'vent' te maken ... schop/mep onder de welbekende plek ... meer zo ... maar of me dat nu switch maakt, of minder sub ... kweenie ... Ik heb wel behoefte/nodig, aan een degelijk pak op de blote billen ... maar zo sub ben ik voor de rest niet ... Dus nee ... ik weet het echt niet ....
Terug naar boven Ga naar beneden
angelica
Overijverige Poster
Overijverige Poster
angelica


Aantal berichten : 565

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimema jan 31, 2011 7:33 pm

dawn schreef:
Zelfs de besten onder de Dominanten switchen wel eens... Dus waarom niet?

http://www.spankingtube.com/watch/576762869ac49281130c/NIKO-SWITCHES...........!


Daar trap ik niet nog een keer in dawn...! lol
Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimema jan 31, 2011 10:12 pm

chair fall
Terug naar boven Ga naar beneden
angelica
Overijverige Poster
Overijverige Poster
angelica


Aantal berichten : 565

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimema jan 31, 2011 11:59 pm

Je bent me er eentje jij!

(hihi dat zegt m'n oom van 80 altijd)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedo feb 10, 2011 4:01 pm

Ik switch zelf, en als ik voor mezelf spreek, het enige waarin mijn subkant me minder dominant maakt is dat ik niet altijd even dominant ben. Maar goed, allereerst zie ik mezelf als mens, en niet als sub, Domme, switch, of whatsoever.
Ik heb zowel met switches gespeeld, als met dominanten zonder andere kant, maar voor mij maakt het iemand absoluut niet minder dominant. Overigens ook niet per definitie een betere, absoluut niet. Ik denk dat iemand veel kan hebben aan het weten hoe dingen voelen, maar aan de andere kant is gevoel zo subjectief, dat ik denk dat je net zo hard dingen fout in kan schatten door teveel vanuit je eigen beleving te kijken.
Het enige wat mij wel tegenstaat is in 1 verhouding te switchen. Dat werkt voor mij absoluut niet. Ik wil niet het gevoel krijgen iemand terug te kunnen pakken of onder iets uit te kunnen komen door me dominant op te stellen, of omgekeerd te horen krijgen "je slaat me nu maar ik krijg jou nog wel".
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Switchen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Switchen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Wat billen betreft-
Ga naar: