Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Switchen

Ga naar beneden 
+10
angelica
Jimvdberg
Stefan
wenneke
Marc82nl
Strafhand
leentje
TuttiFrutti
W
isis
14 plaatsers
AuteurBericht
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Switchen   Switchen I_icon_minitimedi nov 01, 2011 10:58 am

Zoooooooo eindelijk inspiratie voor nieuwe onderwerpen.
Hoe denken wij over switchen? Vind je het als sub wat toevoegen als je D switcht of juist niet? En heren, wat vind je van en subje die switcht? Wat ik wel grappig vind is dat je regelmatig hoort dat vrouwen een switchende man als minder dominant ervaren. Ik heb daarentegen nog nooit de klacht gehoord dat een switchende vrouw minder onderdanig zou zijn.

Ik persoonlijk heb er geen moeite mee. Het gaat mij er om hoe dominant iemand tegen mij is, en hoe hij/zij is in de rol die vervuld moet worden binnen mijn D/s relatie. Wat diegene daarnaast doet met anderen doet voor mij weinig af aan de ervaring. Ik respecteer mensen er ook niet minder om. En daarnaast vind ik het ook wel leuk dat iemand beide werelden kent.

Nu jullie..

Grtz

isis
Terug naar boven Ga naar beneden
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedi nov 01, 2011 12:04 pm

isis schreef:
En heren, wat vind je van en subje die switcht?
Dat weet ik niet, maar ik merk wel dat ik als een Dom een keer de subrol opgedrongen krijgt, ik dat superspannend vind. Zoals bijv. http://pakvoordebillen.blogspot.com/2009/08/lady-d.html een héél bijzonder plaatje (was ooit de Dom van realspankings, zie http://pakvoordebillen.blogspot.com/2009/08/arm-op-rug.html, http://pakvoordebillen.blogspot.com/2009/09/poseren.html en http://pakvoordebillen.blogspot.com/2009/09/de-billen-vertonen.html.) En hetzelfde geldt voor Clare Fonda, die er de laatste tijd ook zelf wel van langs krijgt.

Ook, als iemand op over zichzelf schrijft "eigenlijk ben ik stiekem ook een enorme sadist", dan vraag ik me wel eens af wat ze daar precies mee bedoelt... Rolling Eyes

Maar zelf ben ik erg ongeduldig aangelegd, en bij de subrol moet je altijd maar afwachten wat de Dom voor je in petto heeft. Dus ik denk niet dat dat iets voor me zou zijn. Dat gebrek aan controle, zeg maar. En ook wil ik altijd graag afstand houden, en dat lukt als sub gewoon ook niet goed denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
TuttiFrutti
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
TuttiFrutti


Aantal berichten : 1407

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedi nov 01, 2011 3:54 pm

W schreef:
Ook, als iemand op over zichzelf schrijft "eigenlijk ben ik stiekem ook een enorme sadist", dan vraag ik me wel eens af wat ze daar precies mee bedoelt... Rolling Eyes

Misschien wel dat ze het stiekem heel erg leuk vindt zo nu en dan een zwart leren pakje aan te trekken, een grote zweep te pakken en onschuldige jonge mannen in het rondt te commanderen Wink Of misschien wel dat ze het stiekem heel erg leuk vindt af en toe eens een flink pak slaag uit te delen aan een jonge dame die dat verdient. Of misschien wel dat ze het stiekem heel erg leuk vindt eerdergenoemde jonge man of dame met zijn/haar armen op de rug te binden en gewoon te laten staan afwachten wat er zal gaan gebeuren.. Ik noem maar een paar dwarsstraten, maar ja wat weet ik er nou van clown
Terug naar boven Ga naar beneden
TuttiFrutti
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
TuttiFrutti


Aantal berichten : 1407

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedi nov 01, 2011 3:56 pm

Een switchende Dom heb ik niks op tegen, een switchende sub trouwens ook niet. Maar ik denk wel dat het voor mij minder geloofwaardig zou voelen als het binnen dezelfde D/s relatie gebeurt, dat switchen.
Ik denk niet dat het afbreuk doet dus, maar ook niet per se dat het een toegevoegde waarde heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedi nov 01, 2011 5:39 pm

Ik zou het vervelend vinden als ik de ene keer sub en de andere keer Dom bij dezelfde persoon zou zijn. Ook als ik zou weten dat mijn Dom de volgende dag bij een ander sub zou zijn.
Zelf heb ik ooit één keer iemand (op diens nadrukkelijke verzoek) een pak slaag gegeven. Voor mij was het een afknapper, ik had niks met slaan op mannenbillen en daarna kon ik bij deze persoon ook niet meer in mijn sub rol komen omdat ik hem dan steeds in mijn gedachten over mijn knie zag liggen.
Maar als iemand ooit vroeger sub geweest is en nu Dom of als een Dom het uit nieuwsgierigheid een keer wil uitproberen heb ik daar geen moeite mee. Eerlijk gezegd zou ik Victor best een keer een pak slaag willen geven, alleen al om te zien of hij zelf wel tegen dat soort pijn kan. Maar ik weet dat dit er echt niet inzit, al heb ik wel binnenpret bij het idee dat Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedi nov 01, 2011 9:35 pm

Als een persoon bij mij switcht lijkt me dat idd helemaal niks. Maar ja dat zou zoiezo niet snel gebeuren want ik ben zelf ongeveer zo dominant als een garnaal:P. Als mijn D bij anderen zou willen switchen zou ik daar weinig moeite mee hebben maar in mijn buurt moet tie wel dominant zijn! Ik zou ook niet willen zijn hoe hij subt bij iemand anders.

Gtrz

isis
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedi nov 01, 2011 10:58 pm

leentje schreef:

Eerlijk gezegd zou ik Victor best een keer een pak slaag willen geven, alleen al om te zien of hij zelf wel tegen dat soort pijn kan. Maar ik weet dat dit er echt niet inzit, al heb ik wel binnenpret bij het idee dat Laughing

Maar Leentje toch! Leest Victor mee met dit forum? Zo ja, dan zal hij degene zijn met een binnenpret.

Terug naar het tweede deel van de vraag:
“En heren, wat vind je van en subje die switcht”
Mijn vriendin / sub kan wat mij betreft wel switchen, maar niet met mij als object.
Ze heeft eenmaal klappen uitgedeeld, omdat er sprake was van een ‘noodgeval’: een kennis had een forse tennisarm, ook nog in de verkeerde rechterarm, zodat iemand niet het gerechtvaardigde en verlangde pak slaag kon krijgen, tenzij zij in de bres zou springen. Erg spannend vonden we het toen geen van beiden. Dit noemden we toen een ‘nootgeval’, wat te maken heeft met een oude reclame en blijkbaar ook met muzieknoten.
Groet
Rein
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc82nl
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Marc82nl


Aantal berichten : 225

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimewo nov 02, 2011 1:15 am

Ik zou dat zelf niet erg vinden als een sub eens een keer zou willen switchen, maar wie ben ik Wink En het hangt ook van de relatie af, in een D/s /HD relatie lijkt me dat inderdaad niet echt gepast.

Trouwens, ik denk dat echt switchen niet alleen inhoudt dat de ander gewoon even gaat slaan, alles komt er bij kijken, dus een echte omkeer van rollen, nietwaar? Als je daar nooit echt fantasieën of ideeën over hebt gehad, is het misschien ook niet voor jou Wink.
Terug naar boven Ga naar beneden
wenneke
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
wenneke


Aantal berichten : 274

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimewo nov 02, 2011 2:38 pm

ik zou dat niet kunnen dat switchen. ik kan wel dominant overkomen, maar ondertussen :p
nee ik zou niet iemand anders een pak slaag kunnen geven. laat staan dat ik mijn man een pak slaag zou kunnen geven, ik wil juist dat hij dominant is en niet andersom Smile
ik snap wel dat het heeel spannend kan zijn dat switchen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Stefan
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 30

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimeza nov 26, 2011 11:20 pm

Zelf ben ik een jongen, en wel 1x billenkoek gehad..... maar deed best wel zeer toen, en uiteindelijk gestopt daarom...
(eigenlijk heel foei van mij, want normaal had ik niet mogen stoppen omdat het pijn doet)
dat was natuurlijk wel beetje de bedoeling....
Maar daarom vraag ik me wel af of spanking geven me toch meer ligt...

Al noem ik dit ook niet echt switchen, en meer uitproberen denk ik Razz
Maar heb toch liever iemand van me eigen leeftijd, dus daarna geen billenkoek meer gehad, omdat ik het gewoon niks vind met een ouder iemand.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jimvdberg
Meeloper
Meeloper
Jimvdberg


Aantal berichten : 89

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimezo nov 27, 2011 4:33 pm

Het spreekt mij niet echt aan, maar zou me kunnen inleven in de mensen die dat wel hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
angelica
Overijverige Poster
Overijverige Poster
angelica


Aantal berichten : 565

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedo jan 12, 2012 12:57 pm

Ik vraag me af of een switchende D beter begrijpt wat een subje doormaakt? En dus met recht kan zeggen dat de toegepaste straf terecht was. Dat hij de instrumenten zo weet te hanteren dat de impact groot genoeg is omdat hij zelf weet hoe het voelt?

*just wondering* Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
TuttiFrutti
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
TuttiFrutti


Aantal berichten : 1407

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedo jan 12, 2012 1:19 pm

Ik denk dat dat niet per definitie zo is angelica, voor iedereen voelt het toch weer anders. Wat de ene fijn vindt voelen, is voor de ander hel op aarde. Ik denk ook dat het als switchende D onverstandig is ervan uit te gaan dat je weet hoe het voor je sub voelt.. Denk dat je de plank dan nog wel eens héél erg mis kunt slaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nick
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Nick


Aantal berichten : 249

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedo jan 12, 2012 1:48 pm

Helemaal mee eens. Andermans gevoelens kun je niet invoelen door zelf de fysieke ervaring te ondergaan. Wel kan het nut hebben om te weten hoe een insrtument fysiek aankomt, dus 'bijt' het, brandt het of is het een doffe mep. Iets dat je op zich ook kunt doen met een mep op je bovenbeen (dat is ongeveer net zo gevoelig als je bil en het mikt handiger) maar het gaat vooral om het opbouwen van meerdere klappen.

Wel blijft hoe een instrument bevalt iets zeer persoonlijks. De een is gek op hout, de ander vindt leer heerlijk en de smaak kan ook nog eens veranderen door de jaren heen.
Terug naar boven Ga naar beneden
maantje
Meeloper
Meeloper
maantje


Aantal berichten : 80

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimevr jan 13, 2012 2:03 am

True, iedereens beleving is anders.

Maar soms weten switchen wel een punt te raken of een bepaalde herkenning te herkennen. Het helpt mij om dingen sneller op een plek te zetten.
Dat switchen het beter doen of eerder door hebben. Nee denk ik niet, dat komt met ervaring en elkaar leren kennen.

Of ik een switch als D of sub zie.

Ehmmm jep ik switch met me D dus tja. Laughing
Ja en ik switch met mijn D. Ik zie hem als mijn Dominant en hij mij als subje alleen soms verloopt het anders en draaien de rollen om.
Toch zei ik altijd dat ik nooit zou kunnen switchen naar 1 en dezelfde persoon. Rolling Eyes

emmh ja zeg dus nooit nooit.
Is het lastig? Jep maar dat is elke relatie.
Ik denk niet dat lastiger veel lastiger is dan een normale D/s.
Immers een D of sub kan ook geen zin hebben in een spel.
En eerlijk gezegd moet ik zeggen dat dit me eerste ervaring is met switchen met 1 iemand en het heel natuurlijk gaat, vanzelf eigenlijk.
De rollen wisselen vanzelf en soms gebeurt er niks.
Wat ook wel eens lekker kan zijn gewoon lekker bankhangen filmpje erbij. Geloof alleen dat die momenten nooit echt lang hebben geduurd Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
minime
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 241

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimedo feb 02, 2012 3:28 pm

whiteangel en ik hebben op de chat een keer Ztyx aan het kruis gehangen en Ruben in een kast gestoken, maar na 5 minuten waren we het al beu en wisten we niet echt meer wat we moesten doen :p
ik denk niet dat switchen iets voor ons is :p (maar nu spreek ik natuurlijk ook in naam van whiteangel, als het niet klopt wat ik zeg, verbeter me gerust ;-) )
Terug naar boven Ga naar beneden
Gert Top
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Gert Top


Aantal berichten : 263

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimevr feb 03, 2012 6:52 pm

Mijn vrouw Anne (sub) zou best wel eens willen switchen maar daar komt niets van in. Ik geef en zij ontvangt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc82nl
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Marc82nl


Aantal berichten : 225

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimevr feb 03, 2012 7:44 pm

Dat zeggen ze altijd Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitimevr feb 03, 2012 10:22 pm

Is dat zo?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Switchen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Switchen   Switchen I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Switchen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Switchen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Wat billen betreft-
Ga naar: