Onderwerp: Spanking en vruchtbaarheid vr jun 25, 2010 11:34 pm
Naar aanleiding van het één en ander...
Ik ben er van overtuigd dat spanking de vruchtbaarheid (als in: kindertjes krijgen) bevordert. En ik ben er ook van overtuigd dat dat puur bijgeloof is. Maar toch ben ik ervan overtuigd! Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat niet zo zou zijn.
Hoe zit dat met anderen hier? Voelen die dat ook zo? En ik meen dat er culturen zijn waarin er rituelen zijn waarin die link tussen op billen slaan en de vruchtbaarheid bevorderen expliciet gemaakt wordt. Of is dat mijn (perverse) fantasie en verbeeld ik me dat maar?
yun Meeloper
Aantal berichten : 63
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid vr jun 25, 2010 11:45 pm
Jij hebt ook zo een grote verbeelding....
voor kindjes heb je seks nodig met spanking alleen kom je er niet. Spanking wekt wel vaak sexuele gevoelens op dus dat je dan meer seks hebt en meer kans op kinderen, ja dat misschien wel. Maarja voor een ander hoeft er alleen maar een leuke vrouw of man voorbij te komen om ook die drive te krijgen, dus of er nou echt een verband zou zijn. ach... als jij dat je zo verbeeld .Maar ik geloof er niet in anders zouden ze alle mensen die verminderd vruchtbaar zijn net zo goed spanking kunnen aanbevelen
leentje Obsessieve Poster
Aantal berichten : 1398
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid vr jun 25, 2010 11:51 pm
De twee keren dat ik zwanger raakte was wel in een tijd dat ik enorm veel geslagen werd. Maar ja, ik had toen inderdaad daardoor ook veel seks
dawn Ridder in de Orde van de klaproos
Aantal berichten : 3086
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid za jun 26, 2010 12:01 am
Ik meen dat W's theorie zich ook baseert op het feit dat tijdens een spanking het onderlichaam extra doorbloed raakt. En dat is overal geod voor, natuurlijk. Toch, W?
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid za jun 26, 2010 12:03 am
Het helpt wel tegen menstruatie pijn.
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid za jun 26, 2010 12:04 am
Ja, maar dat is gewoon door symptoomverschuiving.
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid za jun 26, 2010 12:06 am
Nee, want het helpt ook erna. Komt misschien door de aanmaak van endorfinen.
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid za jun 26, 2010 12:08 am
O... nou, dat scheelt dan weer een aspirientje. Wordt er ook foliumzuur door geproduceerd?
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid za jun 26, 2010 12:10 am
dat zou ik opmoeten zoeken. Ik denk het niet. Jammer he.
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid za jun 26, 2010 12:11 am
Ja, zou een hoop centjes schelen - geen "ikwilzwangerwordenvitamines" meer nodig.
W Ridder in de Orde van de klaproos
Aantal berichten : 3726
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid za jun 26, 2010 12:23 am
yun schreef:
voor kindjes heb je seks nodig met spanking alleen kom je er niet.
Jezus yun, zo bedoel ik dat toch niet! (en dat snapte je best) Ik bedoel dat stellen die moeite hebben met zwanger worden het eens met spanking erbij zouden moeten proberen.
Dus, ik stel me zo voor, eerst een flinke spanking zodat ze het maar met moeite volhoudt, dan de bevruchting, waarbij ze nog een poosje op haar hoofd blijft staan zodat het zaad de goede kant op loopt, en daarna, voorwant je weet het maar nooit, nóg een spanking zodat ze dit keer het niet meer vol kan houden (maar dat hoeft dan ook niet, want "te laat, te laat, sprak Winnetou...")
Peetwie Overijverige Poster
Aantal berichten : 700
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid za jun 26, 2010 7:56 am
Spanking heeft reeds een lange geschiedenis achter de rug. Documenten verwijzen zelfs naar de tijd van de oude Grieken. Toen was het normaal voor kinderloze moeders om de tempels van Juno te bezoeken in Athene om genezen te worden van steriliteit door de Pan priesters. De vrouw moest op de tempelvloer gaan liggen en werd geslagen met een zweep gemaakt van geitenvacht. De priesters waren zich zeer bewust van de erotische krachten van de zweep. (gebaseerd op Chatisement door John Barry, gepubliceerd in 1966 door Brandon House Books in California)
Ik gebruik liever mijn eigen knuppel.....
yun Meeloper
Aantal berichten : 63
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid ma jun 28, 2010 12:08 am
Ik vind het persoonlijk onzin om uberhaupt verminderde vruchtbaarheid te gaan koppelen aan spanking. Mensen met zo een probleem doen er al genoeg aan om juist die kinderen te krijgen. Iets simpels als een spanking zal heus niets uithalen en ik vind het eigenlijk een belachelijke stelling. dat is mijn mening ja, sorry als je dat raar vindt
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid ma jun 28, 2010 12:19 am
Ik kan me vergissen, maar ik had niet de indruk dat de stelling heel serieus was... Of wel, W?
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid ma jun 28, 2010 12:26 am
Ik zei: "puur bijgeloof". Dus, nee, niet heel serieus.
En ik weet hoe erg het kan zijn als je graag kinderen wil, en het lukt maar niet. Dat is iets afschuwelijks. Dus daar was ik me zeker niet vrolijk over aan het maken.
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid ma jun 28, 2010 12:16 pm
Geef het maar toe: je bent gewoon op zoek naar zo veel mogelijk excuses om te kunnen/mogen spanken!
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid ma jun 28, 2010 2:06 pm
Hee, je hebt me door dawntje!
Net zoals ik ook altijd beweer dat spanking goed is tegen sinaasappelhuid. En goed is voor de spijsvertering. En goed voor je relatie. En goed tegen slapeloosheid. En...
Onderwerp: Re: Spanking en vruchtbaarheid ma jun 28, 2010 3:16 pm
En:
- je humeur - geestelijk evenwicht - zelfvertrouwen - conditie - migraine - pms - training van bil- en beenspieren
Wie weet nog meer zaken waarop spanking een gunstige invloed heeft?
Dutch Spank Daddy Overijverige Poster
Aantal berichten : 630
Onderwerp: Spanken, vruchtbaarheid, bijgeloof en perverse fantasieën di jul 24, 2012 2:14 pm
W schreef:
Ik ben er van overtuigd dat spanking de vruchtbaarheid (als in: kindertjes krijgen) bevordert. En ik ben er ook van overtuigd dat dat puur bijgeloof is. Maar toch ben ik ervan overtuigd! Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat niet zo zou zijn.
Hoe zit dat met anderen hier? Voelen die dat ook zo? En ik meen dat er culturen zijn waarin er rituelen zijn waarin die link tussen op billen slaan en de vruchtbaarheid bevorderen expliciet gemaakt wordt. Of is dat mijn (perverse) fantasie en verbeeld ik me dat maar?
Peetwie heeft al gewezen op de oude Grieken, in een ander topic is al gewezen op Velikonoce in Tsjechië en er zijn natuurlijk meer culturen.
Naast de oude Grieken, had je ook nog de oude Romeinen en oude Germaanse stammen die geloofden dat geselen bevorderend was voor de vruchtbaarheid en een lang leven. Het met twijgjes slaan van meisjes en met zwepen van jonge vrouwen was gedurende eeuwen een gewoonte en uiteindelijk werd het op iedereen toegepast. Op enig moment in de geschiedenis werd zo sterk in dit bijgeloof geloofd dat de meisjes en jonge vrouwen op hun verjaardag klaar gingen staan om op de billen te krijgen. Sommigen logen over hun leeftijd om verzekerd te zijn van nageslacht.
Jammer dat verjaardagsbillenkoek in Nederland niet zo is ingeburgerd als bijvoorbeeld in de USA. Hier een link naar een verslag van een Kamala Devi over haar 35 B-day spanking.
Kamala Devi schreef:
This is me, after 35 B-day spankings on Beltane. We had a juicy gathering with about 40 people at our monthly Sacred Snuggle Party. After a yummy vegetarian potluck we called in the 4 directions and lit a Beltane Fire to burn off the old and welcome in our new intentions for the more fertile Spring/summer months. Beltane is a tantric holiday in that it celebrates death and birth and sex and fertility. Traditionally this would be the time of the year when couples would pick their partners and renew their vows. They might jump over the fire to arouse fertility and go off into the corn fields to make love. This is a perfect evening to perform the great rite or Maithuna. On this night, my beloved of 8 years presented me with a crown of flowers (Hand picked from Janos & Sarah's garden.) After I was crowned the May Goddess, we practiced the Great Snuggle...which evolved into the great spanking lead by Mistress LN and Bodhi.
Spanking can be a very sensual, vulnerable and even spiritual experience. One side effect I experienced was a focused mind and expanded heart. And though my eyes were often closed, I could actually tell who was spanking me, by their touch! Personally, it was an deep and emotional ceremony for not only because of the scorpion full moon, but I am in the midst of a personal healing crisis.
Er zijn ook wat mooie foto's geplaatst van haar roze/rode billen na afloop. Dat zouden de Klaproosmeiskes ook eens, althans wat vaker, moeten doen. Niet te verlegen zijn!
Bijgeloof en perverse fantasieën kunnen fantastisch zijn.