Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft

Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

Leesvoer voor beginners?

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster

Aantal berichten : 433

Leesvoer voor beginners? Empty
BerichtOnderwerp: Leesvoer voor beginners?   Leesvoer voor beginners? I_icon_minitimewo okt 10, 2012 10:35 pm

Iemand nog tips voor leesvoer voor mensen die nieuw in de hele scene zijn, maar graag wat zouden willen leren? Thnx!
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis

Aantal berichten : 854

BerichtOnderwerp: Re: Leesvoer voor beginners?   Leesvoer voor beginners? I_icon_minitimevr okt 12, 2012 1:04 am

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld;) Kun je een voorbeeld noemen?
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster

Aantal berichten : 433

BerichtOnderwerp: Re: Leesvoer voor beginners?   Leesvoer voor beginners? I_icon_minitimevr okt 12, 2012 1:05 am

Ik doel met name op subs die hun gevoelens niet helemaal kunnen plaatsen. Een beetje een soort van samarium voor spanko's isis.
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis

Aantal berichten : 854

BerichtOnderwerp: Re: Leesvoer voor beginners?   Leesvoer voor beginners? I_icon_minitimevr okt 12, 2012 8:45 am

Ah zo. Ik twijfelde inderdaad tussen zoiets en een boek over spanking ofzo Razz .

Nou wij zijn er natuurlijk maar dat heb je ongetwijfeld al gezegd. Samarium is een erg brede club waar ook veel spanko's zitten en je veel kunt leren over de scene in het algemeen. En een beetje rondkijken op fetlife wil vast ook wel helpen toch?
elisa
Overijverige Poster
Overijverige Poster
elisa

Aantal berichten : 717

BerichtOnderwerp: Re: Leesvoer voor beginners?   Leesvoer voor beginners? I_icon_minitimedo okt 18, 2012 8:03 pm

Samarium en fetlife zijn misschien inderdaad niet zo geshikt. Had ik iig mijn eerste maanden niet rond moeten lopen, dan was ik gillend weggerend.

Boeken zou ik niet weten, maar eens zoeken tussen de draadjes hier, en misschien de fora op www.britishspanking.com
Ik ga nog even nadenken of ik nog meer kan verzinnen...
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster

Aantal berichten : 562

BerichtOnderwerp: Re: Leesvoer voor beginners?   Leesvoer voor beginners? I_icon_minitimedo okt 18, 2012 8:41 pm

Hallo Björn,
Ik vind op mijn computer 2 websites die of met elkaar te maken hebben, of van elkaar de spullen -dus de informatie en de tips- hebben geleend.

OP SMverhalen kun je via de verkenner “tips & trics” inzien.
http://www.smverhalen.nl/cgi-bin/discus/discus.cgi
dan kun je kijken op:
adviezen: voor beginnende subs

Dan is er en de naam zegt het al; leentje-buur gespeeld?
http://www.spankingforum.nl/wiki/index.php?title=Beginnende_Subs

Deze woordenlijst is ook leuk.
http://spankingforum.nl/wiki/index.php?title=Woordenlijsten
Dit is een woordenlijst over SM, die eindigt met een woordenlijst over spanking.

Vertel je ons, als de tips helderheid hebben gebracht? Of was er toch iemand die daardoor gillend wegliep?
Groet van Rein
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy

Aantal berichten : 630

BerichtOnderwerp: Spankingboeken voor (beginnende) subs   Leesvoer voor beginners? I_icon_minitimevr okt 19, 2012 6:55 pm

Björn schreef:
Ik doel met name op subs die hun gevoelens niet helemaal kunnen plaatsen.
Er zijn dan eigenlijk twee typen boeken:
a) De boeken waarin door een mijnheer in een witte jas 'ganz wissenschaftlich' wordt verklaard hoe men aan die gevoelens komt en hoe daar mee om te gaan en
b) De romans waarin spanking in meerdere of mindere mate voorkomt en die de beginnende spankee het gevoel moeten geven dat het eigenlijk heel normaal is voor een vrouw om af en toe een liefdevol pak op de billen te krijgen wanneer het weer eens nodig is.

Wat die laatste categorie betreft: in mijn posting over In Zijn Handen van Marthe Blau heb ik al een suggestie gedaan voor de volgorde die daarbij het beste zou kunnen worden aangehouden:
Citaat :
De Nederlandse vertaling van 'Entre ses Mains' van Marthe Blau.
Niet direct een boek voor de 'vanilla's' of de beginners onder de liefhebbers van spanking (en/of BDSM).
Die zouden beter kunnen beginnen met 'Vijftig tinten grijs', het eerste deel van de trilogie van E.L. James, vervolgens kunnen overgaan naar 'Histoire d'O' (Het verhaal van O) en daarna naar 'Le Lien' (de Leiband).
Als dat allemaal naar 'meer' smaakt, ze inmiddels wat minder 'vanilla' zijn en aan wat 'pittigers' toe zijn, zouden ze kunnen overwegen om ook eens 'In Zijn Handen' te gaan lezen.

Je zou ook kunnen overwegen om de subs die hun gevoelens (nog) niet helemaal kunnen plaatsen het boek The True Confessions of a London Spank Daddy te laten lezen.
Ik beschouw The London Spank Daddy als mijn 'Britse Collega'.
Wat hij 'doet' op de Britse Eilanden, doe ik hier op Het Continent, meer in het bijzonder in de Lage Landen. Very Happy
Zijn (en in feite dus ook alhier mijn) activiteiten worden als volgt omschreven:
Citaat :
My name is Peter, I'm 55 and I'm a Spank Daddy. I offer a spanking and disciplining service to women...Discover an underworld of sex, spanking and submission. A world where high-powered executives and cuddly mums go to be spanked, caned and disciplined. In this powerful and compelling book, Peter reveals how his fetish was kindled by corporal punishment while still at school. How he struggled to contain it until, eventually, he discovered he was far from alone in London's vibrant, active sex scene.What he learnt on the scene helped him to understand the psychology of women who wanted to submit to submissive discipline. Many were professional women, often juggling a demanding job and family. They needed to occasionally relinquish all control, to submit totally to the will of another. Others sought a father figure who could offer them the firm security they remembered from their childhood when Daddy had been very much in control. Chapter by chapter he reveals his clients' stories as he turns their fantasies into reality. The writing is powerful, the stories graphic and compelling. Discover an unknown world...

Het boek leest als een trein.
Elk verhaal, elke getuigenis komt er op neer hoe goed het de sub heeft gedaan om op haar billen te krijgen, dat ze er daardoor weer tegen kon, in sommige gevallen haar leven weer op de rails heeft gekregen etc. etc.
Dus in feite telkens een 'Happy End' en dat verhaal na verhaal. Bijna ontroerend.
Eigenlijk echt een 'feel good book' en dus ook en vooral ideaal voor de beginnende spankee. Very Happy
http://www.londonspankdaddy.com
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Leesvoer voor beginners?   Leesvoer voor beginners? I_icon_minitime

Leesvoer voor beginners?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» voor de heren....
» Als je nog niet precies weet wat je met spanking kan en wil
» Spankingles voor beginners
» Wat voor spanking doet het voor jou?
» Beginners miskleunen.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum