Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 If a Woman Needs It, Should She Be Spanked?

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

If a Woman Needs It, Should She Be Spanked? Empty
BerichtOnderwerp: If a Woman Needs It, Should She Be Spanked?   If a Woman Needs It, Should She Be Spanked? I_icon_minitimezo nov 04, 2012 4:04 pm

Er is een tijd geweest dat zo'n vraag gewoon als serieuze vraag in een serieus dagblad kon worden gesteld en niet alleen maar op een Forum voor liefhebbers van M/f spanking.
Het artikel dateert vermoedelijk uit de jaren twintig van de vorige eeuw.

If a Woman Needs It, Should She Be Spanked? Spanked

En eind jaren twintig, om precies te zijn in 1929, werd deze vraag ook in positieve zin beantwoord door Mrs. Dorothy Spencer.
Dit resulteerde vervolgens in haar in 1936 uitgegeven bestseller The Spencer Spanking Plan.
Het boek schijnt vele huwelijken te hebben gered.
Citaat :
The History of The Spencer Spanking Plan

Sadly, there is very little personal information available about Mrs. Dorothy Spencer, attributed author of the "Spencer Plan". The first reference to this plan comes from a 1929 quotation from Dorothy Spencer's diary. Word spread and others began exploring this unique two-sided equal contribution towards finding harmonious balance within a loving relationship. In 1935 Mrs. Spencer began working on a manuscript outlining guidelines for the method she developed through the receiving and giving of domestic discipline within her own relationship.

The first run of 50,000 copies of her book published in 1936 sold out in a remarkably short time. Allegedly there were 14 more documented printings of her book with the last printing thought to have been in 1958. However, there is no documentation of this publication in the Library of Congress or other reference sources. The earliest verified mention of The Spencer Plan in print seems to be a short reference in a book named "Chastisement" by John Barry (published by Brandon house, 1966). While this can be discouraging, there might be a logical reason for difficulty in obtaining information.

This work is usually referred to as a book when in fact it might have actually been a pamphlet. The complete text of original words written by Dorothy Spencer provides a rather small amount of content. Reference of The Spencer Plan published as a pamphlet rather a conventionally bound book can be found. Pamphlets are not always as well recorded as books. Conceivably, it might be very hard to verify or find a published original hard copy.

Searching newspaper archives will produce references to the concept Mrs. Spencer put forth. In the LA Times archives there was an article dated Jan. 26, 1938 about the "Wives of Spanking Husbands' Club". The Hartford Courant carried an advice column by Dorothy Dix (dated July 13, 1939) entitled "Wife-Spanking May Often Save Marriage, But There Are Times When a Wayward Husband Needs An Application of the Hairbrush". The concept of The Spencer Plan was more readily socially accepted up until the late 50's and early 60's. In fact, according to archives, there are records of court ordered spankings and denials of divorce when the only charge brought by the wife was that her husband had spanked her.

Guidelines outlined by Mrs. Spencer offered a method to regain balance, find harmony and strengthen the bond between partners. The Spencer Plan still provides many with a method to build stronger relationships in a way than nothing else has or could. This is a unique path that many are grateful Dorothy Spencer decided to share.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

If a Woman Needs It, Should She Be Spanked? Empty
BerichtOnderwerp: Re: If a Woman Needs It, Should She Be Spanked?   If a Woman Needs It, Should She Be Spanked? I_icon_minitimezo nov 04, 2012 6:03 pm

Wat Mrs Spencer zegt is natuurlijk wel wat anders dan wat de mannen in het krantenartikel uit 1929 propageren. In het Spencer plan worden beide partners geacht elkaar te 'spanken'. Een reden waarom het mij nooit zo heeft aangetrokken. Ik heb er nu eenmaal niets mee om een man te slaan.
De toon van het krantenartikel staat me ook niet erg aan, gelukkig leef ik niet meer in de 20er jaren. Voor mij werkt een pak slaag prima mits toegediend door een man die ik daar toestemming voor heb gegeven. Consensual is het toverwoord dus!!

Maar het is wel grappig om te lezen hoe men daar toen over dacht. Op het moment wordt er trouwens behoorlijk veel aandacht in de media besteed aan BDSM door de 50 tinten rage. Ik zie er haast elke avond wel wat over op tv. Misschien dat de populariteit van het boek (al is het dan van een bouquet reeks gehalte) toch bijdraagt aan een opener houding tegenover BDSM en spanking. Misschien is BDSM wel het nieuwe vanilla!

















Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

If a Woman Needs It, Should She Be Spanked? Empty
BerichtOnderwerp: Spencer Spanking Plan & Vijftig Tinten Grijs   If a Woman Needs It, Should She Be Spanked? I_icon_minitimezo nov 04, 2012 7:08 pm

leentje schreef:
Wat Mrs Spencer zegt is natuurlijk wel wat anders dan wat de mannen in het krantenartikel uit 1929 propageren. In het Spencer plan worden beide partners geacht elkaar te 'spanken'. Een reden waarom het mij nooit zo heeft aangetrokken. Ik heb er nu eenmaal niets mee om een man te slaan.
Ja, dat is waar, maar je hoeft natuurlijk ook weer niet alles uit dat Spencer Spanking Plan over te nemen.
Mrs. Dorothy Spencer was wellicht een 'switch'.

In het boek waren verschillende 'modelcontracten' opgenomen.
Partijen konden er natuurlijk ook voor kiezen dat alleen de vrouw op haar billen zou krijgen.
Hier zo'n modelcontract:
Citaat :

I, __________ wife of __________ do hereby acknowledge that I have read the Spencer Spanking Plan and approve of the doctrines it advocates.

From this date on, it is my wish to have my conduct regulated by the enforcement of these doctrines.

I give to my husband, therefore, the full right and permission to spank me whenever he feels such discipline would prove helpful and be in accordance with the spirit of the Spencer Plan.

This Agreement has been entered into willingly – and for no other purpose than to improve my disposition and secure the general benefit that always comes from the enforcement of intelligent discipline.

I understand that I will be spanked without fail if I break my promise to refrain from:

(List Causes which have been agreed upon.)

I promise to cooperate with my husband faithfully. I will get ready for the punishment promptly when asked to do so and I will bear him absolutely no ill-will for so disciplining me.

I promise further to ASK for spankings when I feel I need them. I realize that Request Punishment plays a highly important part in the Spencer Plan, and I will report and ask for the discipline when I feel need or deserve it.

(wife) X __________

(husband) X __________

En zo moest het dan worden uitgevoerd.
Citaat :

When a spanking is to be given, the wife is directed to go to her room and get ready. This means she is to undress and wait up in her room until her husband comes up to discipline her.

When her husband enters the room there should be no delay in carrying out the discipline. She must not argue about the matter – beg to be let off – or show any sign of resentment. She must obey without a word.

It is best not to say a single word during this period.

The wife should quietly place herself across her husband’s lap – after he seats himself on the edge of the bed. Holding her in place, in the age-old spanking position, he begins spanking her. His duty is to do a thorough job – taking the utmost pains to do it right.

The spanking over – and still without speaking – the husband should let his wife up, then quietly leave the room.
leentje schreef:

De toon van het krantenartikel staat me ook niet erg aan, gelukkig leef ik niet meer in de 20er jaren. Voor mij werkt een pak slaag prima mits toegediend door een man die ik daar toestemming voor heb gegeven. Consensual is het toverwoord dus!!
Daar ben ik het natuurlijk ook mee eens.

leentje schreef:

Maar het is wel grappig om te lezen hoe men daar toen over dacht. Op het moment wordt er trouwens behoorlijk veel aandacht in de media besteed aan BDSM door de 50 tinten rage. Ik zie er haast elke avond wel wat over op tv. Misschien dat de populariteit van het boek (al is het dan van een bouquet reeks gehalte) toch bijdraagt aan een opener houding tegenover BDSM en spanking. Misschien is BDSM wel het nieuwe vanilla!
Ja, en dat verklaart wellicht ook waarom er in die tijd (zo tot en met de jaren zestig toe) best wel vaak gespanked werd in speelfilms.
Overigens is het in zijn algemeenheid best wel grappig, maar soms ook tenenkrommend, om te lezen hoe men 'vroegah' (en dat hoeft niet eens zover terug in de tijd te zijn) ergens over dacht.
Als je nu sommige opinies uit bijvoorbeeld de 'seventies' terugleest... Shocked

Dat je nu in de novembermaand haast elke avond op tv wel iets over 50 tinten ziet, laat zich verklaren doordat het de hele maand november bij Net5 Vijftig Tinten Grijs maand is.
Zie: Renske: Vijftig Tinten Grijs Maand
Citaat :
Renske: Vijftig Tinten Grijs Maand
De hele maand november is het bij Net5 Vijftig Tinten Grijs Maand – november is nou eenmaal een grijze maand die traditioneel gezien in het teken staat van huiselijke gezelligheid. Er zullen erotische films worden uitgezonden en ook ziet het programma I Love Vijftig Tinten Grijs het licht, waarin BN’ers als Marijke Helwegen en Lange Frans hun ongezouten mening geven over verschillende thema’s van het boek.
Als de themamaand voorbij is, is het gewoon weer: jij, je liefje en je buttplug
Een omroep die een hele maand in het teken staat van Vijftig Tinten Grijs – wat een geweldig idee! De hele natie zou een Vijftig Tinten Grijs maand moeten houden. Zo zie ik wel een speciale Vijftig Tinten Grijs NOS Journaal-uitzending, met een nieuwslezer in een strakgesneden grijs pak die teksten voorleest als: „Het is inmiddels duidelijk dat de zorgpremie voor veel tweeverdienende huishoudens hoger uit zal vallen. Vermoedelijk is Mark Rutte door Diederik Samsom flink onder druk gezet… Oelala. Tijdens de onderhandelingen liet Samsom aan Rutte middels een klein, maar dwingend hoofdknikje weten dat hij hem moest volgen naar een verborgen achterkamertje, waar hij de verhoudingen meteen op scherp zette. ‘Je zal compleet worden vernederd door je achterban als je dit doet’, fluisterde Samsom, wat bij een hevig verhitte Rutte uiteindelijk de doorslag gaf. In ander nieuws: Bram Moszkowicz spendeert nog steeds zijn dagen genageld aan de publieke schandpaal. De bofferd.”
Ook zie ik genoeg mogelijkheden voor bijvoorbeeld winkels als de Blokker. Een folder vol overbekende novemberproducten, maar dan net even anders:
‘Vindt u het ook zo snel donker ’s avonds? Steek eens een kaarsje aan! Bijvoorbeeld deze stompe kaars in de kleuren lila, mauve en wit. Uiteraard kunt u daarna het gloeiend hete kaarsvet over de naakte rug van uw partner schenken. (Brandt netjes op dus zorgt automatisch voor een handige schenkvorm!).’
‘Prachtige verduisterende gordijnen van luxe materiaal. Ideaal om uw Kamer van Pijn op een eigentijdse en praktische wijze mee te decoreren.’
‘De feestdagen komen er weer aan! Wat een sieraad voor uw kerstboom, deze klassieke slinger van (multi inzetbare) metalen balletjes. En na een heerlijke Kerst is de boom niet de enige die afgetuigd wordt!’
Voor de echte pioniers zie ik ook nog wel een speciale limited edition-bijlage: gebloemde handboeien met een sluiting van klittenband, een zweepje van wasmachinebestendig siliconen, zulke dingen.
De Hema springt in met de actie Vijftig Tinten Saucijs. Er wordt niet alleen ’s ochtends voor kinderen een sinterklaasintocht georganiseerd, maar ook één ’s avonds laat in een dampende club, waar iets meer nadruk wordt gelegd op de roe, de zak en de ietwat scheve machtsverhoudingen onderling. Een maand lang zullen we ons uiterste best doen met al dat sexy, taboedoorbrekende sm-gedoe, we zullen onze inner goddesses en inner gods helemaal laten ontluiken, en daarna is het VOORBIJ.
Geen themamaanden, geen speciale uitzendingen, geen debatavonden, geen praatprogramma’s en geen boekenclubjes meer. Nee, vanaf dat moment is het gewoon weer: jij, je liefje en je buttplug, in de beslotenheid van je eigen slaapkamer. Dan gaan we gewoon weer seks hébben, in plaats van erover te kletsen.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
Gesponsorde inhoud





If a Woman Needs It, Should She Be Spanked? Empty
BerichtOnderwerp: Re: If a Woman Needs It, Should She Be Spanked?   If a Woman Needs It, Should She Be Spanked? I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
If a Woman Needs It, Should She Be Spanked?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Amerikaans schrijfster Keenan komt uit de kast
» S is for Spanking / Once a spanked girl always a spanked girl
» Dottie gets spanked
» Mezelf voorstellen
» Jessica Alba spanked

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Media :: Boeken, artikelen, etc. die de fantasie prikkelen...-
Ga naar: