Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft

Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

Klappen krijgen...en uitdelen

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Delftse Studente
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Delftse Studente

Aantal berichten : 101

Klappen krijgen...en uitdelen Empty
BerichtOnderwerp: Klappen krijgen...en uitdelen   Klappen krijgen...en uitdelen I_icon_minitimedi maa 31, 2015 6:58 pm

In hoop dit forum weer leven in te blazen, een verhaaltje over mij. Want dit is het hobbyhok toch?

Om precies te zijn; één van mijn favoriete hobbies, naast klappen krijgen, is klappen en schoppen uitdelen.  Twisted Evil

Wat voor raar subje ben ik dan?
Nou, eentje die taekwondo doet!

Ik doe al jaren aan verdedigingssporten, 4 jaar jiu-jitsu, 1,5 jaar karate, en nu inmiddels al 2 jaar taekwondo. Nouja, nu niet want ik heb een enkelblessure  No

Het leukste aan taekwondo is het sparren. Dat gaat er ongeveer aan toe als bij boksen, maar dan inclusief schoppen, en net een graadje liever. Het is een punt sport, dus raken is genoeg, KO mag niet (door iemand KO te slaan word je juist gediskwalificeerd).

Leuk dat ik dat doe, maar wat heeft dat met spanking te maken?
Nou, de manier waarop ik klappen opvang is echt compleet anders.

Als ik over de knie/bank/tafel lig en klappen krijg ben ik een mak schaap. Meer dan "yes sir" komt er dan niet uit en ik zou niet durven tegen te stribbelen.
Als ik in de dojang (koreaanse dojo) bezig ben en een harde klap krijg die pijn doet, schiet ik ineens door in vechtmodus. Hoe harder de klappen zijn die ik krijg, hoe harder ik terug sla/schop. Al blijf ik controle houden over wat ik doe, ik wil niet dat mijn sparringspartner er verwondingen aan over houdt.
Die vechtmodus heb ik (helaas) pas ook buiten de dojang mogen meemaken, toen iemand van m'n studentenvereniging "voor de gein" me ging bedreigen met een mes. Dat doet hij ook nooit meer...

Iemand enig idee hoe dit verschil komt?

Groetjes
juliëtte
Terug naar boven Ga naar beneden
minime
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster

Aantal berichten : 241

BerichtOnderwerp: Re: Klappen krijgen...en uitdelen   Klappen krijgen...en uitdelen I_icon_minitimewo apr 01, 2015 2:42 pm

Andere setting?

Als je over de knie gaat, dan word je geslagen met een reden, heb je dat ergens verdiend. Als je je daar tegen zou verzetten, dan zou de straf erger worden.

Bij sport is de setting anders. Als je daar een duel aangaat, dan heb je geen klappen verdiend, dan hoort het bij de sport om er een paar te krijgen, maar de bedoeling is toch om er meer uit te delen dan te krijgen. Het klinkt alsof je competitieve zelf dan boven komt.

Klinkt dit ergens logisch of zit ik er helemaal naast?
Ruben
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Ruben

Aantal berichten : 656

BerichtOnderwerp: Re: Klappen krijgen...en uitdelen   Klappen krijgen...en uitdelen I_icon_minitimewo apr 01, 2015 6:04 pm

Het is inderdaad de setting, en de insteek.
Meer dan de helft van spanking is de juiste toon zetten en zorgen dat iemand begrijpt en accepteert waarom ze daar ligt. De pijn is daarna slechts de katalysator die het mogelijk maakt. Pijn zonder setting zou alleen maar tot vecht reactie leiden.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Klappen krijgen...en uitdelen   Klappen krijgen...en uitdelen I_icon_minitimewo apr 08, 2015 7:23 pm

Zelf doe ik ook al een tijdje aan allerlei vechtsporten, momenteel wat kickboksen ( teakwondo, boksen , beetje bjj ook gedaan).

De reden is denk ik volgens mij heel simpel. De mindset die je hebt tijdens het ontvangen van een pak slaag voor discipline is heel anders dan de mindset die je moet hebben als je gaat sparren( warrior like ).

Deze twee kun je denk ik niet eens vergelijken. Ik denk persoonlijk dat je beer de vergelijking kan trekken in sporten waar je moet luisteren naar autoriteit (roeien).

De vechtmodus die je laatst hebt mogen op vervelende wijze hebt mogen meemaken is een heel ander beest dan wanneer je keurig moet luisteren naar je Disciplinarian ( vind dit gewoon een mooi woord en kan geen cool nederlands woord ervoor bedenken Wink).
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis

Aantal berichten : 854

BerichtOnderwerp: Re: Klappen krijgen...en uitdelen   Klappen krijgen...en uitdelen I_icon_minitimewo apr 08, 2015 10:05 pm

Ik ga soms aardig in warrior mode hoor tijdens straf Wink maar dan mentaal
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Klappen krijgen...en uitdelen   Klappen krijgen...en uitdelen I_icon_minitimedo apr 09, 2015 12:29 am

isis jij bent ook gewoon een krijger Wink !
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Klappen krijgen...en uitdelen   Klappen krijgen...en uitdelen I_icon_minitime

Klappen krijgen...en uitdelen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» zonder klappen!
» Crawl USA 2012
» Hoe vaak krijgen/geven jullie op de billen?
» Behoefte aan een pak slaag maar het niet krijgen
» vanilla partner warm krijgen voor spankinng

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Zomaar geklets... :: Hobbyhok-
Ga naar: