In hoop dit forum weer leven in te blazen, een verhaaltje over mij. Want dit is het hobbyhok toch?
Om precies te zijn; één van mijn favoriete hobbies, naast klappen krijgen, is klappen
en schoppen uitdelen.
Wat voor raar subje ben ik dan?
Nou, eentje die taekwondo doet!
Ik doe al jaren aan verdedigingssporten, 4 jaar jiu-jitsu, 1,5 jaar karate, en nu inmiddels al 2 jaar taekwondo. Nouja,
nu niet want ik heb een enkelblessure
Het leukste aan taekwondo is het sparren. Dat gaat er ongeveer aan toe als bij boksen, maar dan inclusief schoppen, en net een graadje liever. Het is een punt sport, dus raken is genoeg, KO mag niet (door iemand KO te slaan word je juist gediskwalificeerd).
Leuk dat ik dat doe, maar wat heeft dat met spanking te maken?
Nou, de manier waarop ik klappen opvang is echt compleet anders.
Als ik over de knie/bank/tafel lig en klappen krijg ben ik een mak schaap. Meer dan "yes sir" komt er dan niet uit en ik zou niet durven tegen te stribbelen.
Als ik in de dojang (koreaanse dojo) bezig ben en een harde klap krijg die pijn doet, schiet ik ineens door in vechtmodus. Hoe harder de klappen zijn die ik krijg, hoe harder ik terug sla/schop. Al blijf ik controle houden over wat ik doe, ik wil niet dat mijn sparringspartner er verwondingen aan over houdt.
Die vechtmodus heb ik (helaas) pas ook buiten de dojang mogen meemaken, toen iemand van m'n studentenvereniging "voor de gein" me ging bedreigen met een mes. Dat doet hij ook nooit meer...Iemand enig idee hoe dit verschil komt?
Groetjes
juliëtte