Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Toen je klein was

Ga naar beneden 
+12
aphrodite<3
lovinglydisciplined
Desiderata85
sietzetwist
bill_a_cook
Neill
isis
fleur
Ben Hands-on
Delftse Studente
minime
Ruben
16 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimezo mei 17, 2015 9:55 pm

Aangezien de meeste mensen die iets met spanking hebben ook zeggen dat ze eigenlijk al vanaf jongs af aan daar 'iets' mee hadden, was ik benieuwd wat jullie 'iets' was toen je nog klein (of minder klein) was.

Mijn eerste echte billenkoekgerelateerde herinnering was tijdens een schoolreisje van de basisschool. We gingen toen naar een openluchtmuseum waarbij ze een schooltje uit de vorige eeuw naspeelden. We zaten daar met z'n allen in de klas en tijdens de 'les' waren er al toespelingen op lijfstraffen, maar één meisje bleef maar doorpraten en toen moest ze daadwerkelijk naar voren komen. En tja, toen stopte het Razz Maar reken maar dat toen ik thuis kwam ik daar nog veel aan gedacht had en wat voor soort straffen er allemaal zouden kunnen zijn. Ik geloof zelfs dat ik m'n ouders nog gevraagd heb of dat vroeger bij hen ook gebeurde Neutral

Later, toen ik ouder werd en internet langzaam op gang kwam heb ik ook een boel wikipedia pagina's over billenkoek en lijfstraffen gezocht (en gevonden). Maar ik bleef billenkoek wel echt zien als een soort van schoolse situatie. Zelfs toen ik bewustere fantasieën had, ging dat altijd over school (en die vreselijk enge natuurkundeleraar bijvoorbeeld).

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruben
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Ruben


Aantal berichten : 656

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimezo mei 17, 2015 10:16 pm

Ik kan het alleen van de D kant benaderen natuurlijk.
Ik had het wel vanaf jongs af aan, zodra ik toegang had tot internet was dat een van de eerste dingen die ik zocht.
Toen ik jong was al eens een buurmeisje vastgebonden en geslagen (baby klapjes, stelde niks voor)
Ik dénk dat ik ook in de voor-internet periode al fantasieen had daarover, maar dat is te jong en te lang geleden om mijn geheugen te vertrouwen. :p
Terug naar boven Ga naar beneden
minime
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 241

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimema mei 18, 2015 2:21 pm

*slikt een opmerking over Rubens geheugen in*

Ik kwam voor het eerst met spanking in aanraking door het boek "Boy" van Roald Dahl. Daarin worden enkele toch wel pittige lijfstraffen beschreven en ik heb die passages tientallen keren herlezen. Ik wist niet waar de fascinatie vandaan kwam en ik schaamde me ervoor, maar toch bleef het me aantrekken. Ik was toen nog geen 10 jaar oud. Later, toen ik 15 was, las ik een ander boek waarin het voor het eerst een naam kreeg. Toen ben ik beginnen zoeken op het internet, maar opnieuw pas jaren later durfde ik er ook echt iets mee doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Delftse Studente
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Delftse Studente


Aantal berichten : 101

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimedi mei 19, 2015 4:42 pm

Ik was als paslezende kleuter dol op Peter Rabbit (of hoe die ook in het Nederlands heette), en één van de boekjes eindigde met Peter die over de knie ligt van z'n moeder. Ik heb dat boekje echt duizend maal gelezen Embarassed

Ook ik las Boy, ik las het alleen in groep 8 in de klas, dus de lijfstrafdelen las ik heel snel met rode oortjes overheen, bang dat anderen konden lezen wat ik las...

Het duurde lang voordat ik ook op het internet ging. Mijn ouders konden namelijk inzien wat ik keek (ook als ik de browserhistorie verwijderde). Ergens toen ik een jaar of 14 was las ik een spannend spankingverhaal, maar daarna ook weer jaren niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben Hands-on
Beginner
Beginner
Ben Hands-on


Aantal berichten : 26

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimeza mei 23, 2015 1:04 pm

en wie kent niet de avonturen van Pinkeltje.
bv. in Pinkeltje en de Bibelebonse Pap
Pinkeltje komt daar bij de Bibelebonse Berg in een soort ideale samenleving, waar iedereen om elkaar geeft en zich netjes aan de regels houdt. En als er dan iemand expres rommel op straat gooit, dan krijgt hij/zij een flink pak op de billen. (inclusief plaatje in dit boek)
Je moet alleen wel naar de kringloop voor een oudere versie, want in de nieuwe versie is deze passage uit het boek verdwenen...  ik zeg: censuur!

juist dit soort voorbeeld-boeken heeft onze maatschappij nodig  Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Desiderata85
Beginner
Beginner
Desiderata85


Aantal berichten : 42

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimeza mei 30, 2015 7:50 am

Ik kwam het wel tegen in strips, en die keek ik dan heel vaak terug. Maar mijn vroegste herinnering was denk ik op de basisschool, was ik heel jong en de juf vroeg tijdens een kring gesprek aan de hele klas wie er thuis nog wel eens een pak op de broek kreeg, en ik zie het nog voor me, aarzelende vingertjes omhoog en ik kromp ineen van schaamte en onbegrip, dat ik zo reageer op iets wat eigenlijk helemaal niet leuk is als je dat als kind krijgt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Desiderata85
Beginner
Beginner
Desiderata85


Aantal berichten : 42

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimeza mei 30, 2015 8:32 am

Ik weet nog een paar situaties, die in mijn geheugen gegrift zijn en waar ik vaak aan terug heb gedacht. Een situatie, die vond ik wat minder, was dat mijn turn lerares mij een oefening uitlegde, die ik consequent fout deed. Toen zij ze op een gegeven moment tegen mij: kom eens helemaal gestrekt over mijn schoot liggen waarop ik vroeg waarom, haar antwoord was dan kan ik je op je billen tikken, en naast haar zat een meisje, veel ouder dan ik, te grijnzen. Ik ben niet over haar schoot gaan liggen, maar schoot helemaal in een versnelling door die situatie,schaamde me dood en wist niet hoe gauw ik daar uit de buurt moest.

Bij die zelfde vereniging ging een meisje over de knie, allemaal spelender wijs, maar ik vond het zo interessant!
Op school in de klas kreeg een meisje 3 tikken op haar billen, over de knie, ook grapsgewijs, en ik ben haar nog geregeld tegengekomen na die schooltijd, hele mooie meid, en dan schieten die beelden altijd gelijk door mijn hoofd heen.

En toen wij internet kregen, wist ik niet wat me overkwam. Ik tikte uit nieuwsgierigheid "billenkoek" in, en poef, daar zag ik ineens foto's van rood geslagen billen, iemand die over de knie ligt, en toen ontdekte ik dat ik niet de enige met die maffe gevoelens was!!
Terug naar boven Ga naar beneden
fleur
Meeloper
Meeloper
fleur


Aantal berichten : 75

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimezo mei 31, 2015 4:25 am

Van heel vroeger, nog voordat ik op het internet kon rondsurfen kan ik me inderdaad nog striptekeningen herinneren, vooral eentje waarin een tekenpoppetjes billen rood werden geslagen, ik vond die zo spannend dat ik hem uit het tijdschrift had gescheurd, welke in de leesmap zat, ik was nog weken bang dat mijn ouders bericht zouden krijgen van het leesmap bedrijf dat er een tijdschrift beschadigd was Laughing

Ook speelde ik met vriendinnetjes vaak spelletjes waarbij we bijelkaar (of bij voorkeur ik bij hen) over de knie gingen. Met een vriendinnetje van de basisschool waarmee ik vaak bij haar opa op zolder speelden, waar we het rijk voor onzelf hadden, ging het nog wel een stukje verder met vastbinden enzo. Natuurlijk deed het nooit echt pijn maar wel ontzettend spannend.
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimema jun 01, 2015 11:35 am

Schooltje spelen!!! Anytime, anywhere
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimema jun 01, 2015 8:43 pm

isis schreef:
Schooltje spelen!!! Anytime, anywhere

Ik weet wel een tijd en een plaats.
Met glimlachende groet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Desiderata85
Beginner
Beginner
Desiderata85


Aantal berichten : 42

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimewo jun 03, 2015 12:19 am

Ik heb het idee dat in het algemeen bekeken het thema "billenkoek, straf," een redelijk bekent onderwerp is.

Voor internet had ik ook een paar strips en de dikke van dale, waarbij de b in de dikke van dale en in de strips de pagina's waarin iemand over de knie lag altijd spontaan openvielen, zo vaak dat die gelezen werden Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimewo jun 03, 2015 10:27 am

Strafhand schreef:
isis schreef:
Schooltje spelen!!! Anytime, anywhere

Ik weet wel een tijd en een plaats.
Met glimlachende groet.

Laughing Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Neill
Beginner
Beginner
Neill


Aantal berichten : 40

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimevr jun 05, 2015 3:01 am

Ik weet me nog wel te herinneren dat ik met mijn buurjongen en buurmeisje speelde. Het buurmeisje was dan het kindje en ik de ouder (of eigenlijk Jerry en het kind-muisje van Tom&Jerry). En natuurlijk als het fout ging een paar klappen op de blote billen. Ik vond dat toen ook al heel spannend, natuurlijk ook nog omdat de ouders niks mochten merken. Het buurmeisje vond dit volgens mij ook wel interessant. Ik heb me later nog wel vaker afgevraagd of ze ook van onze kant is, maar ik spreek haar helaas eigenlijk nooit meer....
Terug naar boven Ga naar beneden
bill_a_cook
Watje
Watje



Aantal berichten : 13

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimezo jun 21, 2015 7:37 pm

ik was een jaar of 7 toen wij met ons gezin op vakantie een tussenstop maakten in Krov a/d de Moezel. Daar hingen ansichtkaarten die niets te raden overlieten aan wat er met stoute kinderen gebeurde.

Terug naar boven Ga naar beneden
Ben Hands-on
Beginner
Beginner
Ben Hands-on


Aantal berichten : 26

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimezo jun 21, 2015 11:01 pm

klopt helemaal Bill!

ooit in een vakantiepark in de buurt van Kröv gezeten en tijdens een wijn proeverij viel mijn mond open van verbazing ;-)

het gaat om het wijnmerk: Kröver Nacktarsch:


Toen je klein was 2rfydfs
Terug naar boven Ga naar beneden
sietzetwist
Beginner
Beginner



Aantal berichten : 37

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimezo jan 24, 2016 12:11 am

Schooltje spelen zodra je ook maar even de kans kreeg inderdaad. Maar liever nog vadertje en moedertje, in de poppenhoek. Er waren toch altijd wel meer kinderen die zelf met het idee van billenkoek op de proppen kwamen. Wat raar was want onze generatie (die met name de eerste helft van de jaren 90 die leeftijd had) kreeg dat thuis toch niet meer. De snelle tikken tegen de billen, schop onder de kont of draai om de oren was nog wel gemeengoed bij ons in Brabant, maar over de knie ging hooguit nog een enkeling in de klas, naar mijn weten. Dus we kenden het alleen van verhalen en dreigementen van onze ouders. Dat we het toch speelden betekent denk ik wel dat het velen nog tot de verbeelding sprak Very Happy

Je probeerde ook uit te vissen of je vriendje of klasgenootje wel eens tikken kreeg. Kan me nog herinneren dat mijn vriendje nadat we in de stromende regen door hadden gevoetbald even mee moest komen terwijl ik op zijn kamer mocht wachten. Kwam hij in zijn onderbroek en met rode ogen later zijn kamer op alsof er niets gebeurd was. Ik weet niet of het een voor die leeftijd gezond soort sadisme / bemoeizucht was of dat die fascinatie al speelde maar in dat soort gevallen wilde je toch wel alles weten. Dat je geen antwoord kreeg was al teken genoeg.

Andersom ook trouwens. Weleens op ons 9e ofzo de briljante ingeving gehad om samen met een vriendje voor het buurmeisje (klasgenoot, was ook daar om te spelen) te 'strippen'. God weet waar we dat hadden opgepikt en waarom we dat wilden herhalen. Het ging heel melig allemaal maar stonden binnen no-time in adamskostuum te giechelen met z'n tweeen. Uiteraard kwam vriendjes moeder op moment supreme binnen, vriendje kreeg in woedereflex van zijn moeder een paar tikken voor zijn blote billen (ja dan ben je kwetsbaar...) en buurmeisje moest maar even op gang wachten. Deur ging dicht en behalve dat onze oren er bijna af waren getrokken terwijl we de preek kregen en we met een ferme klets op het achterwerk de opdracht kregen ons als de donder aan te kleden gebeurde er niets. Buurmeisje echter heeft ons de hele middag de kop gek gezeurd over wat er gebeurd was, of we voor de billen hadden gekregen, en kwam er echt letterlijk nog weken op terug, ook toen we hadden verteld wat onze 'straf' was geweest. Ik denk dat het voor haar ook meer dan gewone interesse was. Kom haar nog weleens tegen, moet iedere keer een glimlach onderdrukken, en het lijkt alsof haar mondhoeken ook iets opkrullen, al kan dat verbeelding zijn Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
aphrodite<3
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
aphrodite<3


Aantal berichten : 101

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimedo dec 15, 2016 6:27 pm

X


Laatst aangepast door aphrodite<3 op do maa 19, 2020 11:18 am; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Desiderata85
Beginner
Beginner
Desiderata85


Aantal berichten : 42

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimevr dec 16, 2016 1:53 am

Ik denk dat ik in ieder geval van 1 voormalig vriendje weet dat hij van Spanking houden met een ander waarschijnlijk mijn interesse wel door laten schemeren maar die deelde hij niet denk ik, en een meisje uit de wijk, heel knap, en bracht het onderwerp Spanking vaak ter sprake, en gebruikte haar billen daar zonder aarzelen bij.
Ik betreur tot de dag van vandaag nog dat ik niet in ben gegaan op haar eigenaardige manieren van uitlokken van Spanking, omdat ik dat niet durfde, bang om betrapt te worden.
Mijn andere oude vriend heeft mij wel eens verteld dat hij het kicken vindt om zijn vriendin om haar kont te slaan, maar wel soft, en heeft haar wel eens geprobeerd billenkoek te geven in mijn bijzijn, en aan een vriendin van haar gevraagd of zij zijn vriendin een pak slaag wilde geven, en direct uitleg geven over dit verzoek aan de verbaasde vriendin, onbekend met Spanking-liefhebbers. Ik heb mijn spanking fetisj ook toen niet besproken, ondanks dat hij iig zeer zeker een spanking interesse heeft.

Aphrodite, wat tof dat je zo'n clubje meiden had, en weten jij en je vriendin van elkaars interesse?
Terug naar boven Ga naar beneden
lovinglydisciplined
Meeloper
Meeloper
lovinglydisciplined


Aantal berichten : 51

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimezo dec 18, 2016 8:52 pm

Ik kan me herinneren dat ik vroeger rode wangen en oortjes kreeg bij het zien van spanking op tv en in boeken en strips. Ik heb Dik Trom en Aafke's tiental wel 100 keer gelezen! Ook keek ik Het Kleine Huis op de Prairie heus niet omdat het zo'n prachtig verhaal was  Embarassed .
Met mijn vriendinnetjes verzon ik altijd vader en moedertje verhalen die we naspeelden. Ik zorgde er natuurlijk voor dat er veel straf in voor kwam en heb veel vriendinnetjes op hun blote billen geslagen en vice versa...Ongelooflijk dat alle vriendinnetjes altijd meededen!

Ik kan me ook herinneren dat een vriendinnetje écht wel eens een pak slaag kreeg van haar vader en dat ik haar altijd uit probeerde te horen.

Leuk dat alle spanko's toch hetzelfde hebben gedaan toen ze klein waren terwijl we toen waarschijnlijk allemaal dachten de enige te zijn!
Terug naar boven Ga naar beneden
Desiderata85
Beginner
Beginner
Desiderata85


Aantal berichten : 42

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimema dec 19, 2016 12:53 am

Mijn slordige tekst valt mij nu ineens op, excuses hiervoor.
In het onduidelijkste stuk bedoelde ik te omschrijven hoe hij geprobeerd heeft de vriendin van zijn vriendin enthousiast te maken om zijn vriendin billenkoek te geven. En haar reactie liet zien dat dit onbekend terrein was voor haar.
Terug naar boven Ga naar beneden
aphrodite<3
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
aphrodite<3


Aantal berichten : 101

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimema dec 19, 2016 4:40 pm

X


Laatst aangepast door aphrodite<3 op do maa 19, 2020 11:17 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Kim
Watje
Watje



Aantal berichten : 6

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimedo aug 24, 2017 3:58 pm

Die keer toen ik, 7 jaar, bij een van de buren naar binnen keek en alle kinderen naast elkaar op de bank zag zitten. Een voor een moesten ze opstaan, kregen een paar rake tikken tegen hun (hoorde ik achteraf van een van die meisjes) blote billen en werden naar boven gestuurd. Al met al een fraai spektakel, ze waren met z'n vijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kythana
Beginner
Beginner
Kythana


Aantal berichten : 31

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimedi sep 05, 2017 1:48 am

Hoi,

Ik moet toegeven dat ik een nogal zware jeugd had.

Mijn eerste herinneringen aan billenkoek, dateren van toen ik zo'n 4 jaar was. Ik was degene die de spanking kreeg. Ook mijn zussen kregen regelmatig een pak slaag. Mijn vader was alcoholist, extreem religieus, conservatief (en incestueus),... Volgens iedereen waren we één "happy family" Crying or Very sad
Ik hoorde op de basisschool ook wel eens kinderen zeggen dat ze een pak voor hun billen gekregen hadden, maar toen ik er ook effectief eens bij was, bleek dat het er toch iets anders aan toe ging dan bij ons...

Volgens mij heb ik iets met spanking, nu, omdat het een heel andere situatie is. Er is nu altijd een basis van respect en vertrouwen, dus ik denk dat ik er daarom nu wel van hou. Iets met grenzen en zo... Wink

Ik geef nog even mee dat ik wel een fantastische mama heb, maar ze kon in die tijd niets doen aan onze gezinssituatie, 't was erg complex. Mijn vader is intussen overleden, ja, sommige problemen lossen zichzelf op... (sorry)


Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitimedi sep 05, 2017 9:54 am

Behalve op het schooltje spelen van Isis heb ik nog niet gereageerd hierop.
In mijn herinnering heb ik één maal tijdens vadertje-en-moedertje-spelen een meisje op haar billen geslagen; dat mocht niet van mijn ouders. Zij waren zachtmoedig, constructief en zeer geweldloos.
Eenmaal zag ik op het schoolplein een afranseling van een kind door het schoolhoofd; ik was ontzet.. Dit schoolhoofd was even later verdwenen. 60 jaar geleden was lijfstraf al niet overal geaccepteerd.
Lieve Kythana, ik lees geschokt over je jeugdervaring.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stouterd1987
Watje
Watje



Aantal berichten : 3

Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Lang geleden, maar leuk onderwerp   Toen je klein was I_icon_minitimevr sep 18, 2020 11:42 am

Ik weet nog van de boeken van Pietje Bell en Suske en Wiske. De boeken waarin stoute jongetjes of meisjes billenkoek kregen heb ik by far het vaakst gelezen.

En als we schooltje/vader/moedertje speelden of wat dan ook stuurde ik altijd wel aan op straf en billenkoek.

Wij hadden op de basisschool een juffrouw die altijd opmerkingen maakte over een pak voor de billen en je mama moet je nog maar eens over de knie leggen thuis. Als je te veel praatte dan riep ze je naar voren en ging je voor de klas over haar knie. Ze ging dan een preek geven en gaf tikjes voor je broek (niet hard natuurlijk, maar het is me wel altijd bij gebleven).

Ook was het op school en thuis heel normaal dat er opmerkingen over slaag of "pas maar op anders krijg je voor je billen" werden gemaakt.. Altijd leuke herinneringen :p
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Toen je klein was Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toen je klein was   Toen je klein was I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Toen je klein was
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» En toen lag ik daar écht!
» Ouderwetse kinderliedjes
» klein zijn
» sub (f) zoekt Dom (F) - me klein mogen voelen...
» Gezocht: Lief klein meisje die harde straf nodig heeft

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Wat billen betreft-
Ga naar: