Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst Empty
BerichtOnderwerp: gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst   gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst I_icon_minitimema nov 26, 2012 1:28 pm

Een lijst van gelezen boeken over spanking en SM, gevolgd door enige boekenlijsten van anderen.

Beste mensen,
Nav de vraag van Björn over tips voor leesvoer voor beginners; ik had nog een plan liggen om een boekenlijst te maken.
Hieronder volgt mijn literatuurlijst, waarbij een sterretje aangeeft, dat ik het een topboek vind. Een aantal van de genoemde boeken zijn hier al besproken bij eerdere berichten onder dit hoofdstuk.
Erna volgt de vaak uitvoeriger lijst van anderen, w.o. van enige websites.
Hier volgt eerst de lijst van mijn boekenplank.
Met groet
Rein

Spanking:
• *Lucy Bailey: The essential guide to the practise of corporal punishment, 72 p., London, Miss Marchmont
• *Niki Flynn; dances with werewolves, 238 p., 2007, Virgin Books, London
• *Peter Jones; true confessions of a London spank daddy, 183 p., 2008, Accent Press
• Lana de Jong; onder mijn leiding zul je veilig zijn. [roman] 298 p., zonder jaar en uitgever
• Lady Green; the compleat spanker, 87 p., 1996, Greenery Press
• Fiona Locke; over the knee, the story of one woman’s painful obsession, [fiction], 236 p., 2006, London, Nexus
• *Jules Markham: consensual spanking, 156 p., 2005, eigen uitgave?
• Meta Muller; het glazen plafond [roman], 254 p., 2009, Amsterdam, Querido
• Erica Scott; what happens to naughty girls? A collection of M/F spanking stories,141 p., 2007
• The spanking collection, a charity anthology [Verhalen van o.a. Bailey, Defeu en Blake] , 246 p., 2011, Abelard Books
• Sara Veitch; corrective measures [verhalen], Salisbury, Palmprint Publications, 2001, 308 p.
• Sara Veitch; serving time; [verhaal], London, Nexus, 1995, 262 p.
• Vera Wolf: Geschichten einer gelebten Sehnsucht, Geschichtensammlung; Norderstedt, Books on demand, 2007; 121 p.

SM algemeen

• Gloria Brame: Come hither, a commonsense guide to kinky sex, 335 p., Fireside, 2000
• Marthe Blau: in zijn handen; [roman], 203 p., 2003.
• Coming to power; writings and graphics on lesbian SM; 1981; SAMOIS; 281 p.; in 1982 vertaald als ‘spelen met macht, de kracht van het onbekende’
• Patty Davis; bondage [roman]; 370 p., 1994, Warner Books
• Jenny Diski; Nothing natural [roman]; 239 p., 1986, London
• Florence Dugas; het evangelie volgens eros [roman], 238 p. 1997, Paris
• Vanessa Duriés; de leiband [roman]
• Nancy Friday; diepe gronden [Hoofdstuk 3], 287 p., 1973 / 1975; Utrecht, Bruna
• *Sina-Aline Geissler; onderdanig wil ik zijn, vrouwen en masochisme, 1991, 164 p.
• E.L. James, Fifty shades of grey [roman]; 514 p., 2011, New York / Toronto
• Elfriede Jelinek; de pianiste [roman]; Amsterdam, Van Gennep, 1983/ 1987, 296 p. [vooral de brief die Klemmer ontvangt op pagina 226 van de vertaling]
• Brett Kahr; sex & the psyche, revealing the true nature of our secret fantasies from the largest ever survey of its kind [vooral hoofdstukken 11, 12, 14, 18 en 19]; 622 p., Alan Lane / Penguin, 2007
• Isa Maron; passiespel, erotische thriller [roman], 320 p.
• Mac Neill; 9 ½ weeks [roman]; 131 p., 1978, London, Sphere books
• Paula van der Pol en andere; netelige lusten, erotische verhalen voor vrouwen [brochure], VSSM, 1987, 50 p.
• Paul Réage, Story of 0; London, Transworld Publishers, 1970, 173 p.
• Juliet Richters et al.; Demographic and Psychosocial Features of Participants in Bondage and Discipline, “Sadomasochism” or Dominance and Submission (BDSM): Data from a National Survey; 2003 of 2008; de samenvatting is 10 p.
• Sirona [schuilnaam]; zoektocht van een masochiste, 2006, eigen beheer, 234 p.
• ‘Slechte meiden’; Spelen met erotiek, Stichting Smet, Amsterdam, 1989, 129 p. [o.a. Paerl en V.d. Pol]
• Uitkomen voor SM, een gedachtenstroom naar vrouwen [brochure]; onder redactie van de werkgroep vrouwen van de VSSM, 1982, 30 p.
• Van meisje tot meesteres, het sexuele leven van Suzanne M., 239 p., 2012, Just Publishers
• *Dick Visser; met genoegen minder nemen; aspecten van sadomasochisme; 1986; Anthos; [proefschrift], 190 p.
• Henk Voogel; Sylvia en andere verhalen; Alphen aan de Rijn, Erobird, 1999, 190 p.
• Elissa Wald; ontmoet de meester [verhalen]; 234 p., 1995 / 1996
• *Jay Wiseman: SM101, a realistic introduction, 392 p., 1992, Greenery Press
• Helen Zahavi; true romance [roman]; 199 p., 1994, Amsterdam


Andere boekenlijsten over SM:
http://forum.viva.nl/forum/list_message/5679783

Spankingforum van SMverhalen
http://www.spankingforum.nl/wiki/index.php?title=Boeken

BDSMzaken:
http://www.bdsmzaken.nl/content/bzk-boe-sel.asp?aantal=20&pagina=12

VSSM:
http://www.vssm.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=82:bieb-nederlands&catid=35:vereniging&Itemid=72
of:
http://www.vssm.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=82&Itemid=72

Van de website van mistique, een coach
http://www.mistique.info/boekenspanking.html



Laatst aangepast door Rein op wo nov 28, 2012 9:40 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst Empty
BerichtOnderwerp: Literatuurlijst   gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst I_icon_minitimema nov 26, 2012 7:10 pm

Thanks!
Een indrukwekkende sm en spanking gerelateerde verzameling boeken heb jij thuis op de plank staan.
Ik mis daarbij overigens wel het boek 'Histoire d'O'.
gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst Histoire-d-o-de-pauline-reage-1954_article_portrait_jpe_scaled500

Ben je die vergeten of heb je die echt niet in jouw boekenkast staan? Shocked
Is toch echt een klassieker.

Ik heb het boek in diverse uitvoeringen in mijn boekenkasten staan.
Is ook best wel een 'statement' want ik weet dat mijn bezoek altijd een blik werpt op mijn boekenkasten: 'Toon mij je boekenkast en ik zeg wie je bent'.
Dat laatste doet mijn bezoek weliswaar niet met zoveel woorden, maar ik zie ze af en toe wel denken...

Groet,

DSD
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst Empty
BerichtOnderwerp: Re: gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst   gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst I_icon_minitimewo nov 28, 2012 9:43 pm

Ik was dit boek van Réage vergeten bij het opschrijven. Mijn exemplaar is een Engelse vertaling met een ander kaft dan de jouwe. Ik probeer deze toe te voegen; dat blijkt te lukken.
Grappig om te merken, dat ik een aantal auteurs ken of heb gekend.
Overigens: als bezoek mijn boekenkast bekijkt, vergeten ze meestal om het deel te bekijken dat de keuken in is gewoekerd. Soms kieper ik een te pikante kaft even op zijn zij.
Groet van Rein
Terug naar boven Ga naar beneden
Dutch Spank Daddy
Overijverige Poster
Overijverige Poster
Dutch Spank Daddy


Aantal berichten : 630

gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst Empty
BerichtOnderwerp: Boeken(kasten) en bezoek   gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst I_icon_minitimedo nov 29, 2012 11:57 am

Rein schreef:
Ik was dit boek van Réage vergeten bij het opschrijven. Mijn exemplaar is een Engelse vertaling met een ander kaft dan de jouwe.
Histoire d'O is voor mij de 'BDSM-bijbel'.
Ik heb het boek in diverse uitvoeringen en in verschillende vertalingen.
Naast het originele Frans heb ik het boek ook in het Engels, Italiaans en het Nederlands.
Ik vind het erg boeiend om te zien hoe iets wordt vertaald, want boekvertalingen zijn natuurlijk zelden letterlijke vertalingen.
De Nederlandse vertaling van Adriaan Morriën, uitgegeven door Rainbow Essentials, is een echte aanrader, onder andere ook vanwege zijn nawoord.
In het draadje Imaani heb ik daar op dit forum al eerder iets over geschreven.

Ik heb de film Histoire d'O uit 1975 onder andere op een DVD die vol opties zit, waardoor je zowel kunt kiezen voor de originele Franse versie als voor een van de vele nagesynchroniseerde versies, en vervolgens weer voor een ondertiteling in Frans, Engels, Italiaans of Portugees.
gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst 1975+Histoire+d'O
In de Italiaanse nasynchronisatie wordt door 'O' naar mijn mening net iets meer gepassioneerd gegild wanneer zij weer met de zweep krijgt of in haar achterste wordt genomen dan bijvoorbeeld in de Engelse nasynchronisatie. Dan is het toch meer de typische 'British stiff upper lip', dus zonder passie en/of emotie.
Zeker wanneer zaken mij boeien, kan ik een enorm oog voor detail hebben. Very Happy

Overigens kan ik altijd weer helemaal blij worden wanneer ik zie dat mensen die ik bezoek het boek 'Histoire d'O' in hun boekenkast hebben staan.
Uiteraard vraag ik mij dan af of zij ook wat met het onderwerp hebben, zonder de vraag vervolgens met zoveel woorden te stellen. Soms zeg ik iets in de trant van: 'Mooi literair boek. Wat vind jij ervan?'.
Rein schreef:
Overigens: als bezoek mijn boekenkast bekijkt, vergeten ze meestal om het deel te bekijken dat de keuken in is gewoekerd. Soms kieper ik een te pikante kaft even op zijn zij.
Mijn boeken(kasten) zijn inmiddels door het hele huis gewoekerd.
Het begint al direct na de voordeur in de gang. Als mijn bezoek een blik op de inhoud ervan werpt, kijk ik altijd geduldig toe met een bijzondere belangstelling voor hun gezichtsuitdrukking. Ik meet mij dan een pokerface aan.
Ik heb heel veel boeken over kunst. Een van mijn meer recente aanwinsten is deze:
gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst Book_ads

Waarom moeilijk doen over de inhoud van je boekenkast?
Gerrit Komrij liet de inhoud van zijn boekenkasten gewoon in een televisie uitzending zien en besprak deze met veel passie.
Hij geneerde zich daar ook niet voor.gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst Komrij
Ook niet voor zijn boeken die deel uitmaakten van de sectie 'Erotica' en 'Scatalogie' (de seks- en strontboeken dus).
De KB (Koninklijke Bibliotheek) heeft na de dood van Gerrit Komrij op de veiling van zijn bibliotheek bijna twintig bijzondere uitgaven aangeschaft. De KB is daar bijzonder blij mee. Very Happy
Citaat :
Seksboeken
De sectie 'Erotica' en 'Scatalogie' - de seks- en strontboeken dus - bestond voornamelijk uit buitenlandse uitgaven. Nederlandse werken in deze genres zijn zeldzaam. Vijf van die Nederlandse uitgaven waren niet in de KB aanwezig en alle vijf zijn ze nu voor de collectie verworven. Daaronder zijn bijvoorbeeld de erotische werkjes Lupanie, histoire amoureuse de ce temps (1867), een van de vijftien exemplaren op 'grand papier de Hollande', en Flora's examen in d'Oriental (ca. 1850). De laatste uitgave is een Nederlandse vertaling van een gedicht dat in het Frans enkele malen werd herdrukt - en die vertaling is buitengewoon zeldzaam. Komrij schreef erover in zijn boek Verzonken boeken. Hij vond het boekje niet zozeer erotisch waardevol, als wel lexicografisch, vanwege de negentiende-eeuwse seksuele terminologie.
Strontboeken
Onder de scatalogische werken kon de KB twee werkjes scoren: Alleenspraak op het secreet (1849) en Het goed regt van den beerput, met bewijzen verdedigd (1879). Dat laatste boekje hadden we al, maar bij dat lot zat nog een ander werkje, De verstopping. Hare gevolgen en behandeling (ca. 1900) en dát hadden we nog niet. Het is mooi dat deze boeken, die Komrij gebruikt heeft voor zijn standaardwerk op dit gebied, Komrij's kakafonie (2006) voor Nederland behouden zijn. Bij de verschijning van dat boek exposeerde Komrij een selectie van scatalogische werken bij De Slegte en wie zijn introductie van de tentoonstellingscatalogus wil nalezen kan dat doen in het postuum verschenen werk Halfgod Verzamelaar (2012), met alle teksten die Komrij, in columns, romans, blogs en essaybundels schreef over de verschijnselen boek en bibliofiel.
Kortom, als iets Koninklijks als de Koninklijke Bibliotheek zich niet hoeft te generen voor bepaalde boeken en niet de behoefte voelt om deze aan het zicht te onttrekken, hoeft een eenvoudig onderdaan van Hare Majesteit dat ook niet, zou ik tenminste zo denken.

Overigens heb ik zelf helemaal niets met scatalogie.
Mijn belangstelling beperkt zich tot de vrouwelijke billen en voorbillen.

Billen & voorbillen als Kunst. gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst 7cf56301189d54561036303610bc43af-d3cux4e

De fotograaf van bovenstaand werk heeft zich mijns inziens laten inspireren door de werken van Helmut Newton.
Ook een statement om dat op het formaat dat Newton meestal gebruikte aan je muur te hebben hangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.londonspankdaddy.com
Gesponsorde inhoud





gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst Empty
BerichtOnderwerp: Re: gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst   gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
gelezen boeken over spanking en SM ofwel literatuurlijst
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gelezen of gefantaseerd?
» “Onderdanig wil ik zijn” door Sina-Aline Geisler.
» Boek over spanking: the spanking collection van Abel en Haron
» Consensual spanking
» spanking rok

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Media :: Boeken, artikelen, etc. die de fantasie prikkelen...-
Ga naar: