Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen)

Ga naar beneden 
+3
W
marlou
leentje
7 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Waar val jij qua uiterlijk het meest op bij een man?
handen
Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_lcap10%Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_rcap
 10% [ 11 ]
stem
Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_lcap21%Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_rcap
 21% [ 23 ]
billen
Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_lcap3%Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_rcap
 3% [ 3 ]
borsthaar (veel)
Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_lcap1%Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_rcap
 1% [ 1 ]
borsthaar (weinig)
Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_lcap2%Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_rcap
 2% [ 2 ]
ogen
Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_lcap26%Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_rcap
 26% [ 28 ]
zijn lengte
Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_lcap14%Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_rcap
 14% [ 15 ]
schouders (breed)
Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_lcap13%Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_rcap
 13% [ 14 ]
spieren (veel)
Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_lcap4%Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_rcap
 4% [ 4 ]
plat buikje
Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_lcap6%Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_vote_rcap
 6% [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 108
 

AuteurBericht
sarah
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
sarah


Aantal berichten : 309

Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen)   Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_icon_minitimema nov 29, 2010 4:18 pm

Ik ben zeker van mening dat spanking geen letsel veroorzaakt of zou moeten veroorzaken. Dus veilig in de fysieke zin.

Psychisch gezien is wellicht dissociatie een betere term. Een pak slaag kan zeker veel pijn doen, maar indien er hoogstens wat blauwe plekken en wat beperkte oppervlak huidschade is, heb je niet echt of beter echt niet een trauma. Dus dan ook geen trauma beleving. Ik denk dat dat ook zo is, bij nader inzien. Dus ook wat dit betreft wel veilig.

Fysiologisch gezien is het moeilijker. Je hebt dus die endorfines, je natuurlijke pijnstillers. (Die stoffen kunnen ook met hardlopen loskomen.)
En dan heb je dus ook nog die serotonines, die met het goed voelen in verband staan. En ook nog de dopamines die loskomen als je in afwachting van iets spannends bent. Deze drie stofjes zijn alle belangrijk om je goed te voelen.

Er zijn een tweetal zaken die van belang zijn. De hoeveelheid van die stoffen, die niet onbeperkt is. En de tweede de injectie van die stoffen in het bloed, wat een bepaald verloop kent. Die serotonines en dopamines kunnen dus een beperkte tijd geinjecteerd worden. Het lichaam wordt voorbereid om te vluchten.
Mensen die chronisch overbelast hebben dus tekorten aan die stoffen. Maar daar is bij een spanking ook geen sprake van. Daar is immers sprake van een korte tijd. Die endorfines is een ander verhaal. Die komen op een andere wijze vrije, geen injectie, maar een vertraging.
Die twee andere ser. en dop., met name ook die dopamine, is wel belangrijk voor je geestelijk welzijn. En dus ook die serotonine, in samenhang met dopamine. Zolang er van een explosie, zeg maar, sprake is zou het geen probleem moeten zijn. In de zin dat er tekorten ontstaan.
(Mensen die in een burnout terechtkomen, ervaren ook een verhoogde intensiteit in beleving en energie, die vervolgens als 'een lamp die knalt' in een (zeer) ernstige depressie belanden. Het heet ook niet voor niets burn-out. En stoornissen van dien aard worden dus met het toedienenen van chemische stofjes weer hersteld. In zoverre dus een overeenkomst met overlevingsstrategieen)
Die endorfines die in het bloed zitten moeten er ook weer uit. Ook dat heeft een bepaalde tijd nodig. Dus ook dan een bepaalde tijd van 'high'zijn.

Ik denk dat de balans van die dopamines en serotonines van belang zijn om in die verhoogde intensiteit/alert zijn en de goedvoelen terecht te komen. En dat die endorfines die toestand nog kunnen versterken. Dus dan wel een heerlijke geestestoestand. Maar ook een delicate, vanwege die tekorten die kunnen ontstaan. En ook een niet helemaal risicoloze omdat die hormonen niet per direct uit het bloed zijn. Volgens mij moet je na een langdurige sessie>>2 uur niet meteen de weg op gaan. Maar dit is meer iets uit de BDSM wereld. Een spanking betreft volgens mij nooit meer dan een 30 minuten. Dus zeker aan de veilige kant.

Ik ken die subspace/roes niet uit ervaring, ik redeneer op basis van overlevingsstrategien, in samenhang met fysiologie. Vergelijk een analogon als een auto. Ook daar kunnen zekeringen doorslaan, accu stuk etc. Een lichaam heeft wel beperkingen.

Ikzelf denk dat een spanking <half uur> volledig veilig is.
Als je het doortrekt naar langdurige BDSM sessie> 2 uur, dan durf ik niet te garanderen, dat je niet in een risicovolle geestestoestand kunt belanden. Voor mezelf wel iets om rekening mee te houden, waardoor ik mezelf beperk tot een pak op de billen en verder niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen)   Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_icon_minitimema nov 29, 2010 4:51 pm

Ik denk ook niet dat een subspace gevaarlijk. Wel moet de Dominant goed op blijven letten. Als hij merkt dat je in subspace lijkt te raken moet hij zijn acties daar aan aanpassen, langzaam afbouwen en je dan bijvoorbeeld in zijn armen nemen zodat je langzaam weer bij kunt komen. Hij kan op zo'n moment niet verwachten dat je meteen na afloop opstaat, je aankleedt en koffie gaat zetten of zo.
Als hij herkent dat je richting subspace raakt en hij wil dat niet dan kan hij het ook redelijk makkelijk voorkomen, bijvoorbeeld door je hardop te laten tellen of je vragen te stellen waarop je moet antwoorden.
Bij Victor raak ik nooit in subspace Sad Die slaat gewoon vanaf het begin veel te hard.
Wil je het graag een keer meenemen, dan moet je zorgen dat de sfeer goed is (het moet niet om straf of zo gaan), hij moet er echt de tijd voor nemen, je positie moet comfortabel zijn, de slagen moeten in kracht langzaam worden opgevoerd, je moet je concentreren op je lichaam en de lichamelijke sensaties van de klappen en je totaal overgeven en zien te ontspannen.
Terug naar boven Ga naar beneden
sarah
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
sarah


Aantal berichten : 309

Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen)   Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_icon_minitimema nov 29, 2010 5:11 pm

@leentje: Ken jij het uit persoonlijke ervaring, en was het tijdens een gewone spanking?
Bij Victor heb je het niet meegmaakt, begrijp ik, die slaat altijd hard? Durf je iets meer te vertellen? Heel graag!
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen)   Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_icon_minitimema nov 29, 2010 5:25 pm

Hallo sarah,

Vroeger (in een relatie) heb ik het wel meegemaakt. Maar niet zo dat ik dan dacht van, oooo laat ik eens in subspace gaan.
Het is meer zo dat ik lekker relaxed en ontspannen was, knuffelen overging in zachte klapjes. Ik ontspannen over de knie. en me steeds meer ontspannend. Mijn partner die de frequentie en kracht steeds een heel klein beetje opvoerde. Tja, dan doe ik mijn ogen gewoon dicht, ontspan en doezel en voor ik het weet zweef ik totaal weg. Naderhand was ik dan verbaast als ik in de spiegel keek en zag hoe gehavend mijn billen eruit zagen Wink.
Het komt tegenwoordig niet meer voor dus, maar het is wat mij betreft minstens zo lekker als een vrijpartij Embarassed
Als je in subspace bent lijkt het wel een beetje of je van de wereld weg zweeft en kon ik als het ware van buitenaf ook naar mijn eigen lichaam kijken. Klinkt misschien eng, maar is het niet hoor, met wat oefening in meditatie kan dat ook. Net als na hypnose moet je ook vooral rustig bijkomen. Je lichaam voelt totaal ontspannen en tintelend. Ook mijn geest is dan helemaal rustig de eerste uren. Ik ben dan tevreden met lekker tegen elkaar aanzitten of liggen en hoef verder helemaal niks.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen)   Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen) - Pagina 2 I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wat vind je aantrekkelijk in een (Dominante) man (alleen in te vullen door vrouwen)
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Waar val jij qua uiterlijk het meest op bij een vrouw? (alleen in te vullen door mannen)
» toe geven dat je "het" lekker vind.
» Billen zijn om op te slaan
» Welk instrument voor billenkoek vind je het prettigst?
» Website jack over vrouwen en disciplinaire spanking

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Wat billen betreft-
Ga naar: