Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 spanking versus bdsm

Ga naar beneden 
+3
Strafhand
minime
loesbloem
7 plaatsers
AuteurBericht
loesbloem
Watje
Watje



Aantal berichten : 3

spanking versus bdsm Empty
BerichtOnderwerp: spanking versus bdsm   spanking versus bdsm I_icon_minitimedi apr 21, 2015 2:14 pm

Dag Klaproos-forummers Smile

Mijn eerste dag op dit forum en ik ga al een topic starten, hoera! Het is iets dat ik mij oprecht afvraag:

Voelen jullie, als spanking-liefhebbers, zich deel van de bdsm-wereld of is jullie voorliefde voor spanking iets dat daar toch los van staat?
Toen ik zelf mijn eerste stapjes zette in de bdsm-wereld vond ik het een hele verrijking, maar nu voelt het voor mij aan alsof er een groot verschil is tussen bdsm-minded mensen en spanking-minded mensen. De Dom's die ik al heb gehad vonden spanking wel leuk, maar voor mij mocht het altijd veel meer en veel intenser. Voor hen was het telkens een klein onderdeeltje van het hele bdsm-gebeuren, voor mij is het meer dan dat.

Dus, wat is jullie idee hierover?

Groetjes,
Loesbloem
Terug naar boven Ga naar beneden
minime
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster



Aantal berichten : 241

spanking versus bdsm Empty
BerichtOnderwerp: Re: spanking versus bdsm   spanking versus bdsm I_icon_minitimedi apr 21, 2015 3:40 pm

Goh, da's al meteen een moeilijke.

Ik denk ook niet dat er een vaste definitie is van wat BDSM is en wat het inhoudt: het mooie is dat iedereen er zijn of haar eigen invulling aan kan geven.

Ik denk wel dat spanking (als het in de richting gaat van huiselijke discipline) toch wel een apart onderdeel van BDSM is. Het is echt, het is geen spel, het gaat over echte dingen in het echte leven, buiten de slaapkamer. En het is hard, in mijn beleving toch, en ik denk ook in die van velen hier op het forum: je eindigt echt wel met blauwe billen, zelfs als je een en ander gewend bent.

Ik snap dat niet iedereen in de BDSM-wereld hiervoor open staat. Net zoals niet iedereen open staat voor BDSM waar bloed bij komt kijken. Het is best extreem om je te laten slaan tot je billen helemaal blauw zijn. Ik denk dat je als D ook echt wel een mentale grens over moet voor je dat iemand kunt aandoen, dat je eerst helemaal doordrongen moet zijn van het feit dat de ander dat écht wil. En dan nog... Ik kan me best voorstellen dat als je into andere vormen van BDSM bent, dat nog niet betekent dat je ook iemand zomaar een keihard pak slaag kunt geven.

Dus om het kort te houden: ik denk wel degelijk dat huiselijke discipline een apart onderdeel binnen de BDSM is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

spanking versus bdsm Empty
BerichtOnderwerp: Re: spanking versus bdsm   spanking versus bdsm I_icon_minitimewo apr 22, 2015 10:07 pm

Dit is een heel leuke en simpele vraag, maar zonder eenduidig antwoord.
Ik zie spanking als een onderdeel van de wijd vertakte SM-boom.
Maar Minime wijst al op een probleem: wat is de definitie van SM of BDSM? Bouwman en Vonk durven deze niet te geven in hun recente boek [wel een leuk boek overigens]. Visser [1986] spreekt van een ‘vrijwillige overgave aan onvrijwilligheid’. Wiseman [1992] schrijft over dominantie en onderdanigheid met en/of bondage en/of pijn, die op een veilige, legale en met instemming kan leiden tot erotische opwinding en / of persoonlijke groei, waarbij ook pijn kan optreden. [vrij vertaald].
Het is een machtsverschil onder zekere voorwaarden, al dan niet met pijn, vernedering of wat dan ook, die aan beiden voordeel brengt in enige vorm. [eigen bedenksel]
Bij de spankofielen is de pijn een belangrijk kenmerk, geconcentreerd op de billen en dan nog vooral of alleen met slaag [geen brandnetels?]; dus dat is een nogal specifieke variant.
Ook binnen die groep is er variatie: zij die spanking zien binnen het echte leven en als strafmiddel om tot correctie van gedrag te komen; en zij die plezier, ontspanning en sexuele opwinding als doel zien.
Minime zegt iets over het eindigen met blauwe billen; dit kan ook gebeuren bij toepassing van huiselijke discipline, maar ook bij de plezierspankers!
Wat ik wel merk, is dat ik soms een soms moeilijk te grijpen verschil in mentaliteit bespeur tussen de pure spankers, degene voor wie billenkoek 90% van het geheel is en degene voor wie het een klein onderdeel is, zoals Loesbloem schrijft.
Als ik dan mensen met een radeerwieltje over iemands vel zie lopen of iemand in een sling zie hijsen of in een hondenmand zie kruipen, dan denk ik, tsja. Omgekeerd: er zijn ‘brede SM-ers die niet kunnen geloven, dat je echt alleen aan spanking wilt doen; hun mond valt open van verbazing, als ze dat horen.
Heb je hier iets aan?
Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

spanking versus bdsm Empty
BerichtOnderwerp: Re: spanking versus bdsm   spanking versus bdsm I_icon_minitimedo apr 23, 2015 9:52 am

Goedemorgen!

Ik kan mij grotendeels bij Rein aansluiten, dus dat scheelt weer typen Wink. In mijn beleving is spanking een tak aan de heeeeeeeeele grote BDSM boom. We hebben onze eigen specifieke voorkeuren en gewoontes, maar de kern is hetzelfde, machtsverhoudingen.
Het klopt wel dat de echte spanking puristen vaak een iets andere houding hebben tov spanking dan de 'mainstream' kinksters. Ik geloof persoonlijk niet in spanking zonder erotiek, dat zou ook maar raar zijn denk ik.

Grtz

isis
Terug naar boven Ga naar beneden
yun
Meeloper
Meeloper
yun


Aantal berichten : 63

spanking versus bdsm Empty
BerichtOnderwerp: Re: spanking versus bdsm   spanking versus bdsm I_icon_minitimevr mei 22, 2015 9:42 pm

Samenvattend zou je inderdaad kunnen zeggen dat Spanking een tak is van het hele bdsm gebeuren (waarin ik dan alle softere en extremen als BDSM omvat).

Ik zelf vind het altijd moeilijk om me bdsm'er te noemen omdat ik weet dat spanking voor mij gewoon betekent dat ik mezelf kan zijn, consequenties aanvaard voor wat ik doe en er zelf beter door functioneer in sommige omstandigheden. Als iemand dan zegt...oh dus jij bent een bdsm'er en begint over meester/slaaf blabla..., dan krijg ik altijd de neiging om dat tegen te spreken. Ik zie mezelf namelijk niet als slaafs(al ben ik vrij onderdanig), heb niets met pijn of vernedering en heb zeker wel mijn eigen mening en inspraak. Alleen af en toe moet ik gewoon even luisteren omdat de Dom weet dat op dat moment dat goed voor mij is.

Ik heb zeker wel eens spanking zonder erotiek ervaren. Maar de fijnste vorm is inderdaad met iemand die ook erotisch connectie met jou heeft dat geeft wel een extra dimensie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Delftse Studente
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Delftse Studente


Aantal berichten : 101

spanking versus bdsm Empty
BerichtOnderwerp: Re: spanking versus bdsm   spanking versus bdsm I_icon_minitimeza mei 23, 2015 2:08 pm

Ik heb aan een paar vrienden en mijn psychotherapeut verteld dat ik aan bdsm doe/dat ik het interessant vind. Dat is met de hype van 50 shades of nee tegenwoordig toch een stuk beter te behappen dan iets engste als spanking. Maar 2 normale vrienden weten van mij welke tak van bdsm mij het meeste aanspreekt en één ervan heeft me zelfs gespankt.
Maar ik ben nu sowieso op kinky avonturen aan het gaan, tot nu toe vind ik spanking het leukst maar ik sta voor veel andere bdsm aspecten open om eens te proberen.
Terug naar boven Ga naar beneden
yun
Meeloper
Meeloper
yun


Aantal berichten : 63

spanking versus bdsm Empty
BerichtOnderwerp: Re: spanking versus bdsm   spanking versus bdsm I_icon_minitimema mei 25, 2015 9:57 pm

Grin....valt me even je onderschrift op Delftse Studente...komt mn studietijd weer boven hihi

Ik heb overigens ook wel meerdere kinks die ik ook niet onder extreme bdsm benoem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Delftse Studente
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Delftse Studente


Aantal berichten : 101

spanking versus bdsm Empty
BerichtOnderwerp: Re: spanking versus bdsm   spanking versus bdsm I_icon_minitimedi mei 26, 2015 4:14 pm

Er hangt een Periodic Table of the Elements boven m'n bureau, ik maak wel vaker woorden van die symbolen. Wat vind je bijvoorbeeld van de Calcium-Neon? Of Potassium-Lanthanum-Praseodymiun-Oxygen-Oxygen-Sulfur?
Terug naar boven Ga naar beneden
Desiderata85
Beginner
Beginner
Desiderata85


Aantal berichten : 42

spanking versus bdsm Empty
BerichtOnderwerp: Re: spanking versus bdsm   spanking versus bdsm I_icon_minitimeza mei 30, 2015 8:52 am

Hoi allemaal,

leuk onderwerp, ik deel ook mijn persoonlijke ervaring hierover: Ik ben wel nieuwsgierig naar BDSM, en ik zou ook met liefde experimenteren, maar mijn all time favoriet zal altijd spanking zijn. Maar niet huiselijke discipline, want het heeft voor mij ook met erotiek te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




spanking versus bdsm Empty
BerichtOnderwerp: Re: spanking versus bdsm   spanking versus bdsm I_icon_minitimewo jun 10, 2015 8:58 pm

Naar ons gevoel heb je aan de ene kant het vertrouwde pak op de billen en
aan de andere kant sm.

Iemand die aan sm doet, weet misschien wel helemaal niet hoe je een goed pak
op de billen geeft, net als dat mijn vrouw en ik waarschijnlijk niet de juiste voeling voor sm hebben.

Wij hebben bij huis wel een stevige zaagbok, die mij wat sm-achtig overkomt. Als daar iemand overheen gelegd wordt, is het dan toch een beetje sm? Onzin natuurlijk!

Huiselijke billenkoek staat voor ons  los van sm. En vice versa? Waarschijnlijk meestal. Dus, Loesbloem, we zien ons niet als onderdeel van het sm-wereldje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





spanking versus bdsm Empty
BerichtOnderwerp: Re: spanking versus bdsm   spanking versus bdsm I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
spanking versus bdsm
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Boek over spanking: the spanking collection van Abel en Haron
» Mislukt...
» Harde versus zachte SM
» Open versus gesloten forum
» Good girl spankings

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Persoonlijk :: Vraagbaak-
Ga naar: