Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft

Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

Redenen voor straf

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
car{M}en
Watje
Watje

Aantal berichten : 8

Redenen voor straf Empty
BerichtOnderwerp: Redenen voor straf   Redenen voor straf I_icon_minitimezo jan 16, 2011 4:13 pm

Mijn eerste serieuze vraag naar ervaringen Smile Ik hoop dat ik het zo kan omschrijven dat jullie snappen wat ik wil weten...

Mijn vraag is wat de reden voor jullie is om straf te geven of te krijgen. Zijn dat altijd zaken 'die er toe doen', of kunnen dat ook dingen zijn die eigenlijk niet zo belangrijk zijn, maar puur een reden om het spanken een reden te geven?

Het is iets waar ik nogal mee in mijn hoofd zit. Wat is voor mij een goede reden om straf te kunnen accepteren? Moet dat altijd iets zijn waarvan ik het nut inzie? Of kan dat ook iets 'onbelangrijks' zijn?
Zo kreeg ik gister een soort van preek omdat ik koekjes gekocht had die volgens M veel te duur waren.. als ik naar een andere winkel was gegaan dan waren ze half zo duur geweest. Tsja, das waar. Maar is het een reden voor straf?
Of het aanlaten van het licht in de gangkast, met enige regelmaat, terwijl hij me er toch zo vaak op wijst? Is dat een reden?
Maar of ik me daar ook echt schuldig over voel.. het is wat onhandig idd, maar echt vervelend.. och.

Voor mijn gevoel zijn er andere, dringendere redenen voor een spanking. Desgevraagd kan ik vast wel iets oplepelen maar ik hou voor nu nog even rekening met het feit dat M ook meeleest Wink

Maar misschien kunnen jullie me eens helpen... ?

Terug naar boven Ga naar beneden
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis

Aantal berichten : 854

Redenen voor straf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Redenen voor straf   Redenen voor straf I_icon_minitimezo jan 16, 2011 4:44 pm

Hoi carmen,

Interessante vraag. Een beetje een dooddoener maar ik denk dat het antwoord is dat je moet doen wat voor jullie goed voelt.
Ik vind het niks om aangesproken te worden op dat soort triviale zaken. En nou scheelt het dan mijn man, Liquid, zich ook absoluut niet bezig wenst te houden met dat soort dingen. Maar ik weet dat er echtparen zijn die dit soort dingen wel belangrijk vinden. Liquid en ik hebben ook geen hardcore HD relatie, wij hebben een relatie waarin spanking een rol speelt, dat is ook weer anders.
Veel HD echtparen zullen stellen dat de heer des huizes de regels grotendeels bepaald en dat de vrouw haar straf accepteerd als hij het nodig vindt om haar te straffen om bijvoorbeeld koekjes. Als dit het soort relatie is dat jij/jullie willen dan zul je de regels van Merijn over koekjes ed moeten accepteren.
Dit is niet het soort relatie wat ik wil, en Liquid ook niet, simpelweg omdat we daar ook helemaal geen tijd en energie voor hebben om op elk klein dingetje te letten. En ik moet er ook echt niet aan denken dat ik niet de koekjes mag kopen die ik wil haha!
Overigens is het wel zo dat Liquid graag een heel slaafs iemand heeft en ik graag een 'echte begeleider', alleen willen we dit allebei niet bij elkaar. In het verleden hebben we deze behoefte dan ook bij andere personen gezocht en misschien doen we dat in de toekomst nog eens.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, of misschien vind je het alleen maar gebazel;) dat mag ook.

Groetjes,

isis
car{M}en
Watje
Watje

Aantal berichten : 8

Redenen voor straf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Redenen voor straf   Redenen voor straf I_icon_minitimezo jan 16, 2011 4:53 pm

Grin, gebazel niet hoor. Het is en blijft áltijd interessant om de ervaringen en ideeën van anderen te lezen. Ook al staan ze erg ver van die van mij af.
Het buiten de relatie zoeken is in ons geval niet van toepassing. Ik kan me daar momenteel ook niets bij voorstellen. Al sluit ik op voorhand niets uit, ik snap dat het voor anderen erg goed kan werken en ik kan niet met zekerheid zeggen hoe onze relatie en alles wat daar bij komt kijken zich ontwikkelt.

Toch ben ik dan wel benieuwd hoe jullie spanking in jullie relatie ingebouwd hebben, wat zijn dan bij jullie de redenen voor een spanking en spreek je ook over straf of is dat iets dat je deelt met een (eventuele) begeleider en niet met Liquid?

Iig super bedankt voor je antwoord Very Happy!

Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster

Aantal berichten : 562

Redenen voor straf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Redenen voor straf   Redenen voor straf I_icon_minitimedo jan 20, 2011 10:25 pm

Hallo Carmen,
Mijn antwoord biedt je inkijk in slechts een deel van de mogelijke uitwerkingen en opvattingen.
De reden daarvan is, dat ik spanking vooral beleef als plezier, ook voor de ander.
Maar ik heb [ook] een tijd een begeleidingsrelatie gehad. Ik heb sympathie voor Isis’ antwoord, dat ze zich richt op de hoofdzaken. Ik heb een aanvulling vanuit mijn beleving: wij hebben destijds vooraf de punten besproken, die voor straf in aanmerking kunnen komen. Die lijst van gedragingen en afspraken is besproken, veranderd en pas vastgesteld na de goedkeuring van beiden. Het voor straf in aanmerking komende gedrag kon bestaan uit bv geld wegsmijten, niet reageren op mails, verkeersboetes oplopen; maar alleen die punten die ons beider instemming hadden. Het gevolg kan zijn, dat voorbeeldig gedrag leidt tot achterwege laten van straf.
Met groet
Rein
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn

Aantal berichten : 3086

Redenen voor straf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Redenen voor straf   Redenen voor straf I_icon_minitimevr jan 21, 2011 2:27 am

Ik heb het ook geprobeerd: serieuze items inzetten als reden voor straf in een D/s-relatie. Onderwerpen waren bijvoorbeeld: voldoende studeren, deadlines halen, voldoende bewegen en op tijd komen. Voor mij op dat moment belangrijke dingen om aan te werken. Ideaal, zou je zeggen. Helaas moet ik je zeggen dat ik niet denk dat het echt werkt. Afgezien van de vraag of de Dominant in kwestie wel of niet consequent genoeg is om de afgesproken punten ook daadwerkelijk te bewaken (en als hij dat niet is, is het gevaar dat je met je eigen doelstellingen gaat spelen aanwezig), is het gewoon veel te leuk en te spannend om een pak slaag te krijgen om er echt voor bevreesd te zijn. Natuurlijk: op het moment dat het staat te gebeuren heb je knikkende knieën en van te voren kun je wilde fantasieën hebben over hoe hard je wel aangepakt zult worden en hoe goed je dan wel niet je best zult gaan doen (die fantasieën heb ik nog steeds, hoor) en op het moment dat het gebeurt doet het hartstikke zeer. Maar zodra het voorbij is (en soms al wel tijdens...) vind je het zo spannend dat je het graag weer zou willen beleven. Toegegeven: met een goeie preek erbij kan je je nog wel echt gestraft voelen en je kunt ook echt wel opgelucht zijn als je "gestraft" bent. Maar of het nu echt motiverend werkt om je gedrag te verbeteren, dat weet ik niet. Ik denk dat die motivatie toch echt uit jezelf alleen moet komen.

Voor mij tenminste. Ik vind het allemaal veel te spannend en te leuk. Volgens mij is het bovendien onmogelijk om mij binnen een op mutual consent gebaseerde D/s-relatie een pak slaag te geven dat ik niet achteraf heel spannend vind. Zelfs als ik echt bont en blauw geslagen word... vind ik dat na nog geen half uur al geweldig. Als het geen kwartier is. Voer voor nieuwe fantasieën, dat wel. Maar efficiënt om mijn doelen te bereiken... niet per se.

Dit relaas is gebaseerd op ervaringen met externe Dominanten ( de zogenaamde "begeleiders"). Intussen heb ik een inhuizige Dominant drunken . Erg leuk en erg lief... en D/s speelt een grote rol binnen onze relatie. Maar straf... meestal verzin ik dat er maar bij als er gespankt word. Wink

Oja: eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat het wel eens effectief is binnen onze relatie als hij me in mijn nekvel grijpt en over de knie legt als ik me onmogelijk gedraag. Dan zit ik daarna heerlijk in mijn vel en ben weer poeslief. Maar ik denk dat dan toch meer stressrelief is dan gestraft worden, hoe spannend ik die fantasie ook vind. Surprised
Gesponsorde inhoud

Redenen voor straf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Redenen voor straf   Redenen voor straf I_icon_minitime

Redenen voor straf
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat een straf!
» een straf om niet te vergeten