Klaproos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft
 
Index  Portal  Laatste afbeeldingen  Registreren  Inloggen  

 

 Blauwe hand

Ga naar beneden 
+17
carlijn
Stefan
pyrenex
fleur
whiteangel
Marc82nl
maantje
annemiek
W
lilith
Strafhand
Nick
dawn
TuttiFrutti
leentje
wenneke
isis
21 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
AuteurBericht
isis
Overijverige Poster
Overijverige Poster
isis


Aantal berichten : 854

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimeza dec 03, 2011 1:22 pm

Dit is niet echt wat billen betreft...maar meer een wat handen betreft vraag.

Hebben jullie weleens meegemaakt dat een Dominant echt een kei blauwe hand kreeg na het slaan??? Zeg maar...bijna net zo blauw als je kont?

Groetjes,

isis
Terug naar boven Ga naar beneden
wenneke
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
wenneke


Aantal berichten : 274

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimeza dec 03, 2011 1:32 pm

aaaaah zielig Smile
nee serieus ik heb wel een heel klein beetje medelijden met hem. (een heel klein beetje)
Terug naar boven Ga naar beneden
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
leentje


Aantal berichten : 1398

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimeza dec 03, 2011 1:45 pm

roflol nee nog nooit!
Terug naar boven Ga naar beneden
TuttiFrutti
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
TuttiFrutti


Aantal berichten : 1407

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimeza dec 03, 2011 6:20 pm

Niet blauw geloof ik, hoewel ik dat ook niet meer zeker weet, maar hij heeft wel eens een keer een héle zere hand gehad, omdat de gesp van de riem daar nogal hard tegenaan gekomen was. Zijn hand deed langer pijn dan mijn billen Cool
En hij heeft geloof ik ook wel eens een blaar op zn hand gehad door het slaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimeza dec 03, 2011 6:31 pm

Ik vind dat net goed! Maar Alex gaat altijd over op andere materialen als zijn handje ook maar een heel klein beetje pijn gaat doen. Kan niks hebben, de kleinzerige ziel. Rolling Eyes

Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimeza dec 03, 2011 6:52 pm

lol! nope.

Misschien een beetje branderig gevoel maar dan ben ik een beetje maso Wink wil vaak zeggen dat de les goed is doorgekomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nick
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster
Nick


Aantal berichten : 249

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimema dec 05, 2011 4:46 pm

Ja, ik heb één keer een echte blaar gehad, en inderdaad die pijnlijke hand door de gesp van de riem die ik niet zo stevig vasthield als ik had meoten doen. Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
TuttiFrutti
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster
TuttiFrutti


Aantal berichten : 1407

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimema dec 05, 2011 7:56 pm

Eigen schuld Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster



Aantal berichten : 562

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimema dec 05, 2011 10:02 pm

TuttiFrutti schreef:
Eigen schuld Twisted Evil

Neen,
Ik heb nooit een blauwe hand gehad na het slaan, ook geen paarse.
Ik sla afwisselend rechts en links en stop na 40 slagen, tenminste wat mijn hand betreft; ik kijk dan in de zak met materialen en pak er wat uit, de roe misschien.
Verder lees ik hier wat licht ondeugende opmerkingen van maar liefst 3 dames! Dat hoort niet! Of misschien juist wel.
Met groet
Rein\

Terug naar boven Ga naar beneden
lilith
Meeloper
Meeloper
lilith


Aantal berichten : 72

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimema dec 19, 2011 9:56 pm

een blauwe of paarse hand van het slaan?

O mi Gado!

Terug naar boven Ga naar beneden
http://sub.punt.nl
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimema dec 19, 2011 11:38 pm

guilliet schreef:
O mi Gado!
Straattaal! Twisted Evil Zie http://forum.fok.nl/topic/708449/1/50 en http://nl.wikipedia.org/wiki/Straattaal. Voordat mijn pubernichtje begon te twitteren wist ik helemaal niet dat dat bestond!

Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
lilith
Meeloper
Meeloper
lilith


Aantal berichten : 72

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimedi dec 20, 2011 1:23 am

you got me Mister W!

hahaha..leuk filmpje ook;)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sub.punt.nl
Gast
Gast




Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimedi dec 20, 2011 2:11 am

Sranang is geen straattaal.
Misschien is mi gado overgenomen net zoals enkele turkse, marokaanse en antiliaanse woorden maar de origine ligt toch echt in Suriname.
Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
lilith
Meeloper
Meeloper
lilith


Aantal berichten : 72

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimedi dec 20, 2011 2:46 am

Idd@Blackspanker..

Mi Gado! betekent Mijn God! in het Surinaams.
Het is net zoveel straattaal als ieder ander woord hier op het forum.

Maar het kan zijn dat W dit nog nooit in zijn woonkamer heeft horen zeggen, en het alleen kent van mensen op de straat. In dat geval in zijn associatie met straattaal snel gemaakt.

Mocht je iemand Mi go sribi Masra horen zeggen, bel dan ook niet direct de politie. Het subje zegt in dat geval alleen maar: ´ik ga slapen Meester´...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sub.punt.nl
Gast
Gast




Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimedi dec 20, 2011 2:49 am

ahaaa kondre mang?? ( uma Wink )?
Terug naar boven Ga naar beneden
lilith
Meeloper
Meeloper
lilith


Aantal berichten : 72

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimedi dec 20, 2011 3:35 am

Langalanga tori;)@Blackspanker

aan allen die zich nu kapot zitten te ergeren:

Blackspanker wil weten of ik een landgenoot ben..
en ik zeg daarop terug dat het een lang verhaal is..

zo, nu is iedereen weer bij..

Terug naar boven Ga naar beneden
http://sub.punt.nl
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimedi dec 20, 2011 9:10 am

guilliet schreef:
Maar het kan zijn dat W dit nog nooit in zijn woonkamer heeft horen zeggen, en het alleen kent van mensen op de straat.
Inderdaad heb ik dat nooit in mijn woonkamer horen zeggen. Laughing Maar ik ken het ook niet van mensen op de straat hoor. Ik had het gewoon gegoogled, en vond toen die woordenlijst. Vandaar.

Maar hebben jullie het dan over Sranan Tongo, of over nog iets anders?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimedi dec 20, 2011 9:15 am

guilliet schreef:
aan allen die zich nu kapot zitten te ergeren:
Nee, ik zit juist gefascineerd mee te lezen... Twisted Evil

Wat zijn in Suriname trouwens de gebruikelijke instrumenten om op de billen te geven? (Dat verschilt toch per land? Dus in Amerika bijv. de haarborstel en de paddle, en in Engeland het rietje, en in Nederland hooguit de matteklopper... is er ook zoiets in Suriname, wat daar het gebruikelijkst is?)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
lilith
Meeloper
Meeloper
lilith


Aantal berichten : 72

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimedi dec 20, 2011 12:22 pm

In Nederland hooguit de mattenklopper?
Hm..is dat niet een te geromantisserd beeld, of geschiedvervalsing misschien zelfs haha..

Suriname is oorspronkelijk een BDSM eiland pur sang! (pur sang is overigens geen straattaal;)
Van oudsher kent Suriname geen eigen strafmethoden. Suriname was tot de 17de eeuw een onbewoond eiland. Nederlanders brachten zo.n 500.000 Afrikanen naar dit eiland om ze daar er te werk te stellen.

Om deze Afrikanen aan het werk te kunnen zetten en houden, werd veelvuldig de Nederlandse zweep gebruikt, de Nederlandse caine, Nederlandse verkrachtingsmethoden om de vrouwelijke slaafjes scherp en onderdanig te houden. Mannen die niet luisterde kregen een prachtige nekbondage.

Ik denk dat in deze periode de basisafspraken die men nu in de BDSM wereld hanteert zijn ontstaan.

Een van die regels was dat de ondergeschikten een ´slaafje´ heette, en de dominant een ´Meester`.

Het slaafje mocht de Meester nooit zomaar bij de gewone naam noemen, anders kreeg hij straf. Straf op billen, rug en met voorkeur met zweep, of stokslagen (de cane!) Er was verschil tussen de gewone werkslaaf en de huisslaaf. De regels van de huisslaaf had veel weg van wat we nu onder huiselijke discipline verstaan.
Eenmaal in het bezit van een Meester, kreeg de gemiddelde slaaf een echte collar! Niet van die mooie zilveren, maar toch..
Ook de Daddydom lijkt hier zijn oorsprong te hebben. De Meesters waren dol op van die kleine onderdanige minislaafjes..en om die reden namen ze jonge slavenkinderen van hun submissieve ouders af en voegden hen tot een bepaalde leeftijd toe aan het eigen gezin. Een echte 24/7 Daddydom relatie.
Sommige slaven ( of waren het relsubjes?) vonden de Nederlandse motiveringstechnieken dermate onprettig dat ze probeerde te ontsnappen naar het bos. In de bossen ontstond langzaam een steeds grotere gemeenschap van relsubjes, afstammelingen van die relsubjes wonen er nu nog.

Toen de Nederlanders vertrokken, lieten ze hun zwepen, canes, bondagetechnieken en een eiland vol getraumatiseerde slaafjes achter. Hier ontstond het switsen. Getraumatiseerde slaafjes die wilde ontdekken of zij ook Meester konden zijn, pakte de BDSM materialen op en sloegen hun eigen kinderen, achtergelaten hondjes van de Meesters en hun vrouwen ermee.

Tot op de dag van vandaag worden de kinderen van Surinamers met de harde hand opgevoed, want dat is het meest effectief hebben Nederlanders aan deze ex-Afrikanen geleerd. Geweld in de Surinaamse opvoeding wordt dan ook als normaal gezien.
Maar om nou te stellen dat het om een Surinaamse opvoedmethode gaat? hmm..daarover zouden we nog topics vol kunnen praten;)


Laatst aangepast door guilliet op di dec 20, 2011 12:39 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sub.punt.nl
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimedi dec 20, 2011 12:34 pm

Sorry als ik een gevoelige plek heb geraakt. Het ging me er niet om Surinamers te veroordelen en ik had al helemaal geen theorie hoe het één en ander is gekomen. Ik was vooral nieuwsgierig naar de beleving. Nou, die is vrij duidelijk. Dus dank je voor je uitgebreide uitleg, guilliet!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
lilith
Meeloper
Meeloper
lilith


Aantal berichten : 72

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimedi dec 20, 2011 1:08 pm

haha W mocht je ooit een gevoelige plek bij mij raken, wil je dan nooit daarna je excuus aanbieden! Mijn gevoelige plekken zijn er JUIST om beroerd te worden;)

Oh,..en voor de duidelijkheid:
-al verwacht ik dat het eerder nog meer verwarring zal opleveren-
ik ben geen Surinamer!

..wel beschik ik over negroide uiterlijke kenmerken en dat is wel iets typisch Surinaams;)

klok
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sub.punt.nl
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimedi dec 20, 2011 6:39 pm

guilliet schreef:
Mijn gevoelige plekken zijn er JUIST om beroerd te worden;)
Okeedan. *beroert gevoelige plek*

guilliet schreef:
..wel beschik ik over negroide uiterlijke kenmerken en dat is wel iets typisch Surinaams;)
Ah, als het hier ook over negroide uiterlijke billen gaat, dan heb ik daar absoluut geen bezwaar tegen! Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
W
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
W


Aantal berichten : 3726

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimedi dec 20, 2011 8:11 pm

guilliet schreef:
Hier ontstond het switsen.
Begrijp ik nou goed dat "switsen" het Surinaamse woord voor "op de billen slaan" is? (Ik keek in een Sranan Tongo woordenboek, en daar stond het niet in...)

Ik zie op het web trouwens ook het woord "pakslaag" (dus aan elkaar).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
lilith
Meeloper
Meeloper
lilith


Aantal berichten : 72

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimedi dec 20, 2011 8:31 pm

Dat komt omdat in Suriname veel achter elkaar door gemept wordt, dus is het veel logischer om ´pakslaag´ aan elkaar te schrijven haha..

Op je eerste vraag kan ik geen antwoord geven. Blackspanker misschien wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sub.punt.nl
dawn
Ridder in de Orde van de klaproos
Ridder in de Orde van de klaproos
dawn


Aantal berichten : 3086

Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitimewo dec 21, 2011 2:17 am

guilliet schreef:
In Nederland hooguit de mattenklopper?
Hm..is dat niet een te geromantisserd beeld, of geschiedvervalsing misschien zelfs haha..

Volgens mij niet, ik weet van een paar r/l-ervaringen uit vroeger tijd.

guilliet schreef:

Suriname is oorspronkelijk een BDSM eiland pur sang! (pur sang is overigens geen straattaal;)
Van oudsher kent Suriname geen eigen strafmethoden. Suriname was tot de 17de eeuw een onbewoond eiland. Nederlanders brachten zo.n 500.000 Afrikanen naar dit eiland om ze daar er te werk te stellen.

Suriname is geen eiland, maar een land aan drie kanten omringd door andere landen en de vierde kant grenzend aan de zee. Het was ook niet onbewoond voor de Nederlanders kwamen, er woonden Indianen.

guilliet schreef:

Ik denk dat in deze periode de basisafspraken die men nu in de BDSM wereld hanteert zijn ontstaan.

Nee, hoor, de slavernij is zo oud als de mensheid. Denk maar aan de Egyptenaren, de Romeinen, etcetera.

guilliet schreef:

Tot op de dag van vandaag worden de kinderen van Surinamers met de harde hand opgevoed, want dat is het meest effectief hebben Nederlanders aan deze ex-Afrikanen geleerd. Geweld in de Surinaamse opvoeding wordt dan ook als normaal gezien.
Maar om nou te stellen dat het om een Surinaamse opvoedmethode gaat? hmm..daarover zouden we nog topics vol kunnen praten;)

Hoewel ik echte slavernij op geen enkele manier goed wil praten, weet ik niet of dit een volledig juiste weergave van het verloop van de feiten is - en of het zelfs wel met elkaar te maken heeft. Volgens mij zijn er heel veel Afrikaanse volken die net zo min zachtzinnig met hun kinderen omspringen - en dan hoeft het niet eens per se om straffen te gaan, denk maar aan allerlei enge initiatieriten die gepaard gaan met de nodige wreedheden. Dat was al zo lang voor de 17e-19e eeuwse slavernij en is waarschijnlijk nog steeds zo. Dus, hoewel de Nederlanders zeker het goede voorbeeld niet hebben gegeven in de tijd van de slavernij, weet ik niet of de (ik citeer) ex-Afrikanen de Nederlanders nodig hadden om te leren hoe niet vriendelijk tegen je kroost te zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Blauwe hand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blauwe hand   Blauwe hand I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Blauwe hand
Terug naar boven 
Pagina 1 van 10Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Blauwe plekken, striemen, kneuzingen en hoe kom ik ervan af
» hoe lang blijven blauwe plekken/ striemen gemiddeld zitten?
» Met de hand
» Hand
» Is de hand genoeg

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Algemeen :: Wat billen betreft-
Ga naar: