- leentje schreef:
- Laten we een "spanko's verenigd u, red de regenwouden" beginnen.
Wat goed van je dat je aan het (tropisch) regenwoud denkt.
Maar het kopen (en gebruiken) van rietjes zou juist bevorderlijk zijn voor het tropische regenwoud.
Kijk eens wat ik heb gevonden op de Wikipedia over Rattan (riet):
- Citaat :
- In forests where rattan grows, its economic value can help protect forest land, by providing an alternative to loggers who forgo timber logging and harvest rattan canes instead. Rattan is much easier to harvest, requires simpler tools and is much easier to transport. It also grows much faster than most tropical wood. This makes it a potential tool in forest maintenance, since it provides a profitable crop that depends on rather than replaces trees. It remains to be seen whether rattan can be as profitable or useful as the alternatives.
- demie schreef:
Dank je wel! (ze is nu ruim 7 maanden oud. 2 maanden te vroeg geboren maar gaat super) Spanking dus wat op de achtergrond de komende jaren. Geen idee nog hoe je dat kunt combineren met (een) kind(eren).
Ook namens mij natuurlijk van harte gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding.
Volgens mij zijn er meer dan genoeg mensen op Klaproos die als ervaringsdeskundige jou kunnen vertellen hoe dat relatief eenvoudig gecombineerd kan worden.
Zo lang ze nog niet kunnen lopen hoeft de deur van de ruimte waar jouw straf in wordt voltrokken niet eens op slot, daarna is het denk ik aan te raden om dat wel te doen, uit logeren sturen bij oma & opa etc. etc.
Er zullen aldus meer dan genoeg gelegenheden zijn voor het met de mattenklopper tuchtigen van jouw billen.
Overigens wordt jouw zo geliefde mattenklopper ook van riet gemaakt.
Uit bovenstaand geciteerde wikipedia tekst blijkt dat dit dus ook heel milieuverantwoord is.
De mattenklopper zelf veroorzaakt ook eigenlijk niet eens zoveel geluid.
De sub wellicht wel als haar pijngrens is bereikt.